Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gipsyboy schreef:ik had wel een id kaart.
maar die heb ik weggegooit.
was verlopen en de foto stond me niet aan.
ik dacht dat ik genoeg had aan me auto rijbewijs
gipsyboy schreef:ik ben niet gegaan hoor.
vond het veel te link. omdat je een id nodig hebt.
dat wist ik niet.
en hij had al iemand anders gevonden.
ik weet niet wat er in de dozen zit, maar dat wil ik zeker wel weten voor ik weg ga,
ik kijk wel uit.
maar hij heeft een koeriersbedrijf de man, en die heeft wel vaker dit soort ritjes.
hij heeft me nummer wel opgeslagen dus mischien dat ik over een tijdje toch een keer ga.
maar eerst maar een nieuwe ID aan laten maken dan.
bedankt voor de reacties
Zwerfkei schreef:issaschar schreef:Inderdaad, gewoon geldig ID of Paspoort.
En overgens. van die €175,- ben jij ook al een groot bedrag kwijt aan benzine/diesel. Zo hou je niets meer over!
en het aanvragen van een nieuwe ID
gipsyboy schreef:ik ben niet gegaan hoor.
vond het veel te link. omdat je een id nodig hebt.
dat wist ik niet.
en hij had al iemand anders gevonden.
ik weet niet wat er in de dozen zit, maar dat wil ik zeker wel weten voor ik weg ga,
ik kijk wel uit.
maar hij heeft een koeriersbedrijf de man, en die heeft wel vaker dit soort ritjes.
hij heeft me nummer wel opgeslagen dus mischien dat ik over een tijdje toch een keer ga.
maar eerst maar een nieuwe ID aan laten maken dan.
bedankt voor de reacties
gipsyboy schreef:ja dat heb ik nou wel begrepen hoor.
hoe hoog is de boete??
en anders zeg ik dat me portomonee is gestolen met me id erin.
krijg ik geen boete neem ik aan.
en anders rijd ik niet naar het buitenland, en doen ze het hier in nederland maar met mijn rijbewijs,
gipsyboy schreef:ja dat heb ik nou wel begrepen hoor.
hoe hoog is de boete??
en anders zeg ik dat me portomonee is gestolen met me id erin.
krijg ik geen boete neem ik aan.
en anders rijd ik niet naar het buitenland, en doen ze het hier in nederland maar met mijn rijbewijs,
_Esther_87_ schreef:Boete geloof ik niet nee, hoop alleen voor je dat ze er niet achter komen dat je dan een valse aangifte doet want dan ben je echt de pineut...
Kimbaie schreef:Volgens mij noemen ze het geen boete, maar extra administratiekosten vanwege het kwijtraken van het ID bewijs. Kost je echt flink wat meer.
_Esther_87_ schreef:Nogmaals voor een valse aangifte krijg je nog veel meer last.
Het was gewoon stom om hem door te knippen, ben dan ook eerlijk en zeg dat hem kwijt bent geraakt, draag de kosten en doe het niet meer. Maar zeggen dat hij gestolen is om een boete te ontlopen vind ik echt stom. En risicovol, maar dat was inmiddels wel duidelijk
gipsyboy schreef:ik snap dondersgoed dat ik hem beter niet had kunnen weggooien.
maar kan hem moeilijk terug toveren.
ik moet inderdaad gewoon voor de boete/administratie kosten opdraaien als dat moet.
maar ik ga er geen 1 aanvragen zolang ik hem niet nodig heb.
ik loop al een jaar zonder ID.
en nooit nodig gehad.
heb me altijd kunnen legitimeren met een rijbewijs.
maar branka bedankt voor de link.