Bokt naar Schotland 2010: De updates!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Bokt naar Schotland 2010: De updates!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:58

Wat een bikkels zijn jullie!!
Dik respect!! Moet wel een hele voldoening zijn geweest toen jullie boven waren!!
Hopelijk valt de spierpijn vandaag mee en hebben jullie een goede reis naar de volgende bestemming!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:08

Wow meiden!! :oo
Ik zie het ook allemaal gewoon voor mij, zo leuk vertel je het. :D

En idd respect....wat een lange tocht!!!
En ik ben dus zo benieuwd naar die foto's vanaf de top van die berg! :):) Dat moet gewoon magisch zijn!!! <3

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:30

Op de top zelf was het niet zo ontzettend tof, uitzichten waren wel gaaf, maar het was er zo koud en we waren zoo moe dat we eigenlijk weinig ervan hebben gezien omdat we eigenlijk weer naar beneden wilden :D

Spierpijn is redelijk heftig, nu al :D Fijn :Y)

Vandaag onze reis naar Oban.
Een relatief korte rit gelukkig!
Om half 10 op de bus naar Fort William, daar anderhalf uur wachten (heerlijk in een cafeetje taart gegeten, gewoon omdat het kan...) en met de bus 1,5 uur reizen naar Oban.
Eventjes met mijn moedertje gebeld die mij helaas vertelde dat ook Sarah vleugetjes heeft gekregen.. ;( Tweede hamstertje binnen een week tijd.. Ik zag het wel aankomen al voor ik op vakantie ging, maar het is toch sneu.

In de bus heeft arme Nikki vooral het slecht gehad omdat ze misselijk was (echt heel erg misselijk := ) en ik heb eigenlijk vooral liggen slapen (heerlijk fleecedekentje meegenomen de bus in, twee bankjes in beslag genomen :Y) )

Ons hostel is redelijk goed :D Uitzicht is mooi, het dorpje bevolkt.
We zitten op een 8 persoonskamer. Jammerlijk, maar helaas!
Hopen op een beetje goede roomies. :D
Maar we vrezen met grote vrees...

We zijn allebei een beetje gaar van ons avontuur van gisteren, dus we gaan lekker douchen zo en optijd naar bed.. want het is wel weer mooi geweest voor vandaag :D

Morgen weer een nieuwe dag en wat we dan gaan doen, geen idee :Y) even onze planning erop na slaan..

Saaie update vandaag, maar we hebben er de kracht niet meer voor..
Want hadden we al gemeld dat die berg van gisteren echt HEEL, HEEEEL erg hoog was?
En dat het in totaal 16 kilometer is wat wij hebben gelopen??!!
Niet te vergeten trouwens dat die berg echt HOOG was!

gunst.. oke :D

:wave:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:42

Ja, jullie hebben nogal wat km gelopen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:43

En HOOG!

:D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:48

Maar jullie krijgen zo wel een goeie conditie. :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:59

Diep respect voor jullie!

En top dat jullie het verslag zo bijhouden.

Ik had er de energie niet voor gehad na zo'n klimtocht. :=

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:00

Jullie hebben al aardig wat kilometers gelopen!
Petje af hoor!

Naat, check even je pb-box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:57

En een flink stel kuiten :=
Leuk zeg alle reacties :) Naath is nu weer even aan het updaten over vandaag en morgen.

We zijn trouwens echt helemaal vergeten te vertellen dat we laatst in de Tesco een bizar tafereeltje hebben mogen aanschouwen.. het live gevolg van gebrek aan opvoeding en een overspannen moeder zegmaar := Die stond daar met ongekamd haar en duidelijk bij elkaar geraapte kleertjes aan de kassa, terwijl haar ene jonge zoontje een lege kassa bemande (???die zat daar gewoon lekker stennis te schoppen achter een lege kassa), daar alles wat hij in z'n klauwen kreeg in z'n zakken meejatte (van vouchers ofzo, tot voetbalplaatjes, tot nouja, alles wat er lag), haar andere zoontje verderop gratis folders uit de rekken aan het trekken was, en haar dochtertje (vol klitten in het haar) heel braaf beduusd bij de moeder stond :(:) Het was echt zo'n tafereel wat je normaal bij the Nanny ziet, waarvan wij altijd gedacht hebben dat het in scene gezet was.. nou, bij deze: dat soort drama-gezinnen bestaan dus echt. Echt heel sneu, maar ook bizar. Toen we de winkel uitliepen zagen we achter ons de moeder nog discussieren met de zoontjes die echt handen en wangen vol snoep stonden te jatten uit de schepbakken van de winkel.. :/

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:06

Update van 14 juli savonds en 15 juli tot nu toe:

Na onze update is er nog heel veel spannend gebeurd, echt, jawel!
Nikki en ik zaten heerlijk te monopolyen en opeens viel mijn oog op ons gezellige uitzichtje.
Dit uitzicht werd alleen aardig verstoord door een prullebak die in de brand stond.
Eerst niet zo heftig, maar heftig genoeg om naar het raam te rennen en foto's te maken (Nikki dan :+ Zij is de paparazzi van ons tweeen..) in plaats van eerst 999 te bellen.
Maar die taak nam de staff op zich :Y)
Het kleine prullebakbrandje werd een flinke brand die de naastaande lantarenpaal met busstop bedreigde..
Dankzij de brandweer van Oban (die er echt heel snel waren!) kon de lantarenpaal worden gered, de prullebak heeft het er helaas wat minder vanaf gebracht.
Fotos hiervan volgen uiteraard nog van onze journaliste: Nikki!! *\o/*

Oja, er zijn wel leuke fransmannen.

Toen we lekker even in onze kamer zaten ging ineens het brandalarm af.. tot twee keer toe.
Maar geen rede tot paniek, afgezien van dat er mensen in het hostel zijn die echt niet kunnen koken, dat er rook in de keuken hing.. :+
Maarja, onze kamer heeft een brandtrap, dus we zaten goed.

We hebben gisteren de was gedaan.. En omdat wij blond zijn (ik kom ervoor uit, Nikki verbergt het onder haar haarkleurtje) hebben wij onze was gewoon gewassen in de staff-wasmachine.
En we vonden het al zo typisch dat toen we de was erin hadden gegooit en we op een programma klikte dat hij begon te draaien zonder dat we er geld in hadden gegooit!
Tot we eens goed keken en er echt HEEL GROOT opstond dat dit niet de guest laundry was... :')
Wij met het schaamrood op onze kaken het vertellen aan de staff en dat we ze wel zo wilden betalen, maar dat hoefde niet en ze lachte alleen maar om ons :')

Onze roomies vallen niet zo heel erg mee.
Twee alternatieflijkende maar wel aardige grieten onder andere.
Maar het was redelijk sneu dat toen de ene al lag de slapen en de andere die boven haar lag nog eventjes haar kettinkje af wilde doen (dus even overeind kwam om hem in haar tas te doen) ze al een grote bek kreeg van haar vriendin omdat ze herrie maakte en bewoog...
En toen het vervolgens nog raarder werd dat net toen alles helemaal rustig was en iedereen sliep dat dat grietje wederom echt hard RIEP (zeg maar gerust schreeuwde) naar haar vriendin boven haar dat ze stil moest liggen..
Waar dus echt iedereen weer wakker van werd !!

Smorgens om half 7 ging een van onze roomies alweer uit bed, wat de nodige herrie meebracht en vervolgens ging even later er een autoalarm heel lang af.
Althans, zo leek het.
Het bleek dus het wekkersignaal van dat alternatieve grietje te zijn (ja hokjesdenken.. sorry) die snachts nog zo tegen haar vriendin aan het schreeuwen was geweest (en ons wakker maakte dus..) wat echt klonk als een autoalarm en echt minutenlang af ging tot haar vriendin vroeg of het alsjeblieft uit kon!
En vervolgens ging het een kwartier later WEER aan.. en weer sotnd het langer aan.. en een kwartier later WEER.
Kortom: Toffe roomies en weinig slaap. *grmbl*

Vandaag zijn we naar de whiskey brouwerij geweest.. Nou wat plezant. :') Allereerst werden we flink beet genomen omdat het kaartje geen 4 pond bleek te zijn maar 7.. Maar die drie pond zou je er weer uit kunnen halen met je kortingsvoucher die je kon inwisselen dat je 3 pond korting kreeg op een fles van 400000 pond.. Oke overdreven, maar bij wijze van. :D

Ik mocht alweer, zonder dat ik het wilde, uitgelachen worden door bijna de hele groep :\
De tourleider gaf een glaasje aan me om door te geven om even aan te ruiken.
Aangezien ze het net over sinaasappel hadden gehad (en ik engels dus toch niet zo goed begrijp blijkbaar..) dacht ik dat het dus rook naar sinaasappel.
Dus ik duw mijn neus erin.. is het echt een whiskey die ook zo ruikt.. Pure alcoholgeur drong mijn neus binnen en ik kan dan niet voorkomen dat ik een bek trek van: IEWWW!!
Wat dus iedereen zag en daarop reageerde.. :')
Met als gevolg: reputatie als super stoere toerist die alles wel even probeerd naar de knoppe en een rood hoofd.. feest :')

Super stoer als dat wij zijn hebben we wel de whiskey geproefd die ze ons aanboden.. 10 jaar oud.. 53,9% alcohol.. :')
Gunst.. wat waren onze keeltjes ineens warm :D
Het glas mochten we meenemen, maar die ga ik als ik thuis ben eerst in de chloor zetten om die geur eruit te krijgen, ieeww :')

Nikki nam aan het eind nog een glaasje Whiskey.. ik vond het te vroeg (11 uur....) :P

Wat onbevredigd gingen wij weer naar ons hostel waar we heerlijk hebben zitten zitten, Nikki zelfs even haar oogjes dicht heeft gehad.

Marlies, ik heb Breaking Dawn uitgelezen en nee, ik vind het niet het beste boek. :D
Maar het zwarte gat waar ik nu in val is wel net zo diep als bij HP..

Oke.. dat was het wel zo'n beetje.. We gaan vanavond of pannekoekjes eten of uit eten, net even waar we meer zin in hebben. :Y)

Tot horens!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:11

Leuke update weer!!! :))

Jullie maken echt dingen mee....typisch voor jullie. (en een klein beetje mij. :+ )

En niet het beste boek? Maar je ontkent het bestaan iig niet? :')

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:45

Gisterenavond lekker uit eten geweest.
Ik heerlijk gegeten, Nikki vond haar voedsel minder lekker.

Gewoon netjes optijd naar bed, en hopen op een wat minder rumoerige nacht, wat idd gelukkig meeviel!
8 uur het wekkertje.. 9 uur eruit.. :')

We wilden zeehondjes gaan kijken met een twee uur durende cruise, helaas bleek die niet door te gaan ivm de harde wind en het verdere slechte weer.
Dus maar heerlijk een cafeetje ingedoken en daar witte chocolademelk gedronken met een kostelijk stukje taart.. :D

Er is een kleine wijziging in het programma, we gaan niet naar Melrose.
De reis is te lang en te duur (meer als 8 uur en ruim 100 pond voor een enkele reis.) en we komen dan mogelijk te laat op het vliegveld.
Dus na veel regelen zijn we erbij gekomen om een dag langer in Oban te blijven en de laatste nacht te verblijven in ' Edinburgh Central ' gruwelijk groot hostel, maar wel in het midden van Edinburgh en heel handig voor het vliegen maandag.
Dat bleek het handigst!

En verder zijn we vooral moe (ja die Ben Nevis doet wat met je!) en doen we niet zoveel. Maar dat mag ook wel!
Als we de foto's wel eens kijken denken we echt van: woooh hebben we dat allemaal gedaan al? Het lijkt alweer zo lang geleden!!

Nou, tot horens!!

Marlies, uhh nee, maar snap je zin ook niet zo? Het bestaan ontkennen? Nee zo slecht issie nou ook weer niet, maar het beste boek van de vier.. nee beslist niet!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:33

Ja, er zijn een aantal meiden in het Twi topic die ontkennen het bestaan van BD omdat ze het zo slecht vinden. :+

Maar duur zeg voor een enkele reis Melrose!!! :oo
Had je daar al bedden geboekt?

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:25

Wel jammer dat jullie nu niet naar Melrose gaan!
Dat was vorige keer toch zo leuk?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 20:48

Omdat alles SYHA hostels is kon het omgezet worden!
Dus dat is mooi!

Wel erg jammer idd van Melrose, maar het is eigenlijk in de praktijk niet haalbaar!

Volgend jaar gaan we iig met de auto, dat scheelt al heel veel reistijd en dat is echt zoveel fijner! :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 08:13

BD <3

netjes van jullie en de staff dat er niks gebeurde met dat wassen met de staffwasmachine.

Ik ben al behoorlijk benieuwd naar de foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:26

Wij hebben toch zo'n toffe kamer :D Vanwege de ommezwaai van onze plannen moesten we vandaag door ons bijgeboekte nachtje Oban, hier wel even van kamer verwisselen aangezien de kamer waar we inzaten volgeboekt was voor vanavond. Helaas waren ze gister vergeten dat te vertellen :+ Dus kwam vanochtend een vent van de staff vragen of we onze spulletjes wilden verzamelen en onze bedden wilde afhalen om te verhuizen.. daar werden wij in eerste instantie natuurlijk niet zo enthousiast van := Dus al morrend weer alle trappen naar de derde verdieping opgehupst, spullen in de koffer gepropt (vooral in mijn geval: dra-ma := ) en weer naar beneden, waar we onze nieuwe kamer te zien kregen.. en wauw, stukken beter :D We hebben gewoon een gezinskamer, we vragen ons af of er nog mensen bijkomen, want anders hebben wij echte een toffe kamer voor onzelf. Met eigen stopcontact *\o/* Allemaal net wat luxer, en het beste van alles: een heerlijk warme douche waar gewoon een fatsoenlijke straal uitkomt en niet zo'n stom pisstraaltje waarmee je je haar amper kan uitwassen.. ennn... een bad, wauuuw. :D

Nadat we dat alles gezien hadden hebben we toch geconstateerd dat het wel meeviel met onze kamerwissel.. even de spulletjes in de nieuwe kamer gedropt, bedden daar opgemaakt, en de stad ingegaan. Natuurlijk waren we nog geen 50 meter de deur uit of we kregen een prachtige plensbui op onze kop, dus zijn we maar snel de eerste de beste winkel ingerend om te schuilen. Echt een stel verzopen katten zoals we eruit zagen, niet echt op ons charmantst, maargoed, wel weer echt Schots enzo :+ We zijn ook nog een Nederlands gezinnetje tegengekomen die ook in het Glen Nevis hostel waren, nog even gepraat, was wel erg grappig en toevallig.
Natuurlijk moesten we ook nog even lekker shoppen, (hadden we nog niet genoeg gedaan natuurlijk), beide mooie aanwinsten gescoord (en nu maar duimen dat die koffers ooit nog dicht gaan passen... ). We zijn daarna nog even wat wezen eten bij een of ander chocolade-cafe ofzo hier in de buurt.. en omg... wat maken die een lekkere dingen. We zijn vandaag voor witte chocoladefondue gegaan, wauuuuw :~ Met marshmellows en aardbei en shortbread om te dippen, echt goddelijk gewoon, wauw! Mocht iemand weten waar je zoiets in nederland kan verkrijgen, dan houden wij ons aanbevolen!

We hebben zojuist de koffers voor zover mogelijk ingepakt (ging beter dan verwacht :+ al moeten er wel wat dingen achterblijven zodat onze nieuwe aanwisten in de koffers passen), gaan morgen nog lekker een fijne scone eten bij dat chocowinkeltje en rond een uur of 3 gaat onze bus naar Edinburgh! Dat wordt natuurlijk echt een drama, 4 uur lang in de bus, maar we slaan ons er wel weer doorheen.. bikkels he?! :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:41

Fijn dat de ander kamer beter bevalt. :D
Jullie zitten er dus wel alleen?

En zijn jullie niet kg's aangekomen nu? :=

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:56

Beter dan de andere kamer, gelukkig!!
Geen vervelende roomies hopelijk :=

Een goede reis iig :)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 10:31

Nee, juist niet aangekomen!
Weetje wat de Ben Nevis met je doet en met je kalorietjes :D
Ik zie iig mijn heupbotjes en dat is niet goed :Y)

Wij gaan zo naar Edinburgh :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:59

Nee, das niet goed Naath!!!

Have fun in Edinburgh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:27

Naath is alleen maar afgevallen, en over mij zullen we het maar gewoon niet hebben goed? :D

We hebben uiteindelijk geen roomies meer bijgekregen, lekker stil dus. Op het moment zitten we bij een McT's, restaurant/cafe'tje, we hebben hier walgelijk vet scottish ontbeten, met witte bonen in tomatensaus, bizar vette toast, heerlijk gebakken ei, en in Naath's geval ook nog worstjes (die vies waren) en bacon (die geloof ik goed beviel). Echt heeel vet en vullend allemaal, naath is er wel enthousiast over, mijn ding is het niet zegmaar :') En nog een vieze scone, dat viel tegen ;( . Nu zitten we lekker aan ons tweede potje thee nog even gratis te WiFi-en en foto's te bekijken, we gaan zo ff checken of we wat foto's kunnen uploaden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:37

Afbeelding

Ben Nevis! :D En ja, het pad was dus echt erg euuh... rotsig, foto daarvan volgt nog. (En de berg was... HOOG, maar volgens mij hadden we dat al eens gezegd, of niet?)

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:47

Wow!! :oo
Wat een ruig gebied zeg!!

Hebben jullie nou dezelfde schoenen aan? :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:06

Oh ik krijg spontaan weer heimwee met die twee foto'tjes. Ben echt benieuwd naar meer!!