Wie gaat er mee naar ierland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:45

Van mij hoeft het ook niet al te prijzig. Even kijken hoe hoog de prijzen liggen qua hotels.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:46

Voor mij hoeft het ook niet prijzig hoor :D

LecyTinker

Re: Wie gaat er mee naar ierland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 17:49

Tja, mijn bedoeling is om ergens mijn hoofd neer te leggen en een douche te nemen en daarmee voldoen hostels prima bij mij. Tent zou nog leuker zijn, maar dat is alleen voor buiten dublin.
Ik vind Avalon house erg prettig omdat er genoeg wc´s, douches en een lift zijn. Dus dat is op zich al lekker en een opslag ruimte voor spullen voor als je bijvoorbeeld twee dagen weg gaat, maar niet alles mee wil nemen. Dan kon je dat daar tegen 1 pond per nacht opslaan.

Maar goed, ik denk dat we heel even moeten concentreren om wat we willen doen, zien en waar we allemaal naartoe willen gaan etc! Willen we naar dublin vliegen, naar cork, naar belfast of waar? Willen we alleen daar blijven of het land in gaan etc?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:56

Ik heb me nog niet echt verdiept in alle plaatsen, en waar ik precies heen zou gaan, wel is het zo dat ik liever niet elke nacht ergens anders slaap, dus een béétje rustigaan zou wel prettig zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:57

Ik ben vrij snel tevreden. Wil graag zoveel mogelijk zien qua natuur en cultuur, maar verder hobbel ik gezellig met jullie mee!

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:01

Een hostel lijkt mij persoonlijk leuker/fijner dan in een tent.
Het gaat inderdaad echt om ergens kunnen slapen en douchen en dan er weer vandoor :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:19

qua geschiedenis denk ik dat je overal wel goed zit. Dublin (oosten) valt onder republiek ierland en Belfast (noorden)onder het verenigd koningkrijk. Dus de sfeer is er wel totaal anders. Persoonlijk ben ik alleen nog maar in Dublin en omstreken geweest. Weet wel dat als je wil feesten dan Mayo en sligo de plekken zijn. Maar ik geloof dat de grootste groep net als ik een beetje cultuur en natuur en relaxed wat tijd wil hebben om te genieten etc.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:23

We moeten wel naar sligo hoor :o ik wel in elk geval... daar is westlife "geboren"

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:24

Oeh Belfast lijkt me ook wel mooi :o
Maar Dublin ook. Eigenlijk ben ik niet zo veeleisend. Het belangrijkste zijn de data en de prijzen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:29

Ik wil niet te duur, en dan vooral lekker genoten van cultuur,natuur en gezellige mensen.
En misschien is het gewoon het handigs om te vliegen naar de stad waar we het goedkoopste ticket naar toe kunnen krijgen...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 18:30

doerakje schreef:
We moeten wel naar sligo hoor :o ik wel in elk geval... daar is westlife "geboren"

Maar dublin is waar ze zijn samen gekomen en zijn er niet drie van de 5 die uit dublin kwamen?

Dublin is het makkelijkste om naartoe te vliegen vanuit nederland en belgie geloof ik.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:22

Ik zou Dublin erg leuk vinden om te zien, eerlijk gezegd :o en indd, het is wel makkelijk te bereiken :)

http://www.hillwalkireland.com/dingle-w ... day-gentle
Hier heb ik ook eens naar gekeken, niet zozeer dat ik het nu opper, want ik denk dat Bokkers ook wat cultuur willen snuiven in plaats van zich alleen te vergapen aan de natuur? :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:25

Ik vind alleen natuur ook prima :o
Maar geloof dat ik ook wel wat qua cultuur wil zien...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:28

ligt niet echt in de buurt van dublin, maar we zouden best 1 dag kunnen wijden aan natuur. Maar als je naar kastelen gaat kijken, dan heb je ook vaak erg mooie wandelroutes in de buurt.
Ik ben zeker wel voor natuur. Die twee dingen, cultuur en natuur, zijn in ierland heel erg goed te combineren!
En natuurlijk moet ik wel de eerste avond in ierland mijn traditie in stand houden! Dat is een guinness bestellen, 1 slok van nemen en dan kei hard roepen, "gat verrrrr, smaakt net als teer"

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:29

:))

Cultuur, natuur en avontuuuurrrrr :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:37

cultuur, natuur, avontuur en goed gezelschap!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:44

LecyTinker schreef:
cultuur, natuur, avontuur en goed gezelschap!

Cultuur, natuur, avontuur, goed gezelschap en goed weer :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 12:46

hahaha, het wordt een ik-ga-op-vakantie-en-neem-mee spelletje...

Persoonlijk vind ik het geweldig om regen mee te maken in ierland. Ik heb het tot nu toe elke keer wel een keer gehad en is echt zoooo iers... Maar heb ook alle keren goed weer gehad!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:01

Haha, ik doe met je mee! Terwijl ik het persoonlijk wel heel lekker vind, zelfs hamsterbeest heet Guiness :P

Lijkt me trouwens ook leuk om n avondje in een echte ierse pub te zitten, en fish en chips te eten :)

LecyTinker schreef:
ligt niet echt in de buurt van dublin, maar we zouden best 1 dag kunnen wijden aan natuur. Maar als je naar kastelen gaat kijken, dan heb je ook vaak erg mooie wandelroutes in de buurt.
Ik ben zeker wel voor natuur. Die twee dingen, cultuur en natuur, zijn in ierland heel erg goed te combineren!
En natuurlijk moet ik wel de eerste avond in ierland mijn traditie in stand houden! Dat is een guinness bestellen, 1 slok van nemen en dan kei hard roepen, "gat verrrrr, smaakt net als teer"

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:10

Natuur, Cultuur, avontuur, goed gezelschap, goed weer en een drankje dat naar teer smaakt :D

Rondom Dublin zijn er toch ook wandelroutes?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:14

Natuur, Cultuur, avontuur, goed gezelschap, goed weer een drankje dat naar teer smaakt en wandelen :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:15

Ierland is 1 grote wandelroute, dus dat komt zeker wel goed!

We kunnen 1 guiness bestellen en dan iedereen 1 slokje, iedereen even jakkes roepen en dan een echt drankje bestellen!
Ik heb altijd de eerste avond een hele pint voor mijn neus staan. Doe 1 slokje en ben dan klaar! Bestel dan wat anders... hahahahha

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:18

Haha :D
Ik ga dan voor Strongbow denk ik! ( En dat is gelijk n goeie naam voor hamster nummer 2, die binnenkort hier komt wonen :P)

Ik heb er nu echt al zin in, mooie natuur. cultuur, gezellige mensen en gewoon eindelijk n keer naar Ierland :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-10 13:20

ikke ook...

Natuur, Cultuur, avontuur, goed gezelschap, goed weer een drankje dat naar teer smaakt en wandelen EN mooie mannen!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:22

Das een goeie aanvulling inderdaad! Ik hoop dat de lekkere Ierse mannen zich niet verstoppen als wij daar zijn, haha :D

LecyTinker schreef:
ikke ook...

Natuur, Cultuur, avontuur, goed gezelschap, goed weer een drankje dat naar teer smaakt en wandelen EN mooie mannen!