Voor het eerst vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Voor het eerst vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:58

ja, het schijnt niet goed te zijn ofzo,
Ik heb btw 2 keer met ryanair gevlogen, en 2 keer met KLM, kwa vliegtuigen merk ik niet veel verschil, kwa vliegvelden is Schiphol wel mooier...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:01

Vergeet niet ook GROTER! Als je op je vlucht zit te wachten dan kan je echt vanalles doen: in de lounges zitten, sjoppen (hè dames? :D), op het Panoramadeck staan, naar andere mensen kijken hoe die soms rennen naar 'hun' vliegtuig..... Daarentegen is Zestienhoven maar oersaai...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:03

wij vliegen as zaterdag ook weer gaan we weer met Ryanair,
Wij vliegen altijd vanuit dusseldorf, het is er kleiner en oversichtelijker, maar schiphol is veelleuker vind ik zelf, allemaal winkels enzo....

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:20

Oamaru schreef:
Voor de mensen met vliegangst: als je dit meld bij het inchecken komt er in het systeem een code achter je naam te staan. De stewardessen zullen dit oppikken en je tijdens de vlucht extra begeleiden. (uitleggen wat er gebeurd, en ze zullen ook coulanter zijn met het plaatsen tussen familieleden ed)

Waar ik heel benieuwd naar ben (als toekomstig stewardess :') ) waarom zijn jullie bang? Is het het neerstorten, het gevoel dat je niet weg kan? Met veel mensen in een kleine ruimte? Gevoel van controle dat je verliest? Pure interesse hoor! :D

Nou, je slaat de spijker op z'n kop. Een combinatie van precies die dingen. Voornamelijk dat ik bang ben om neer te storten en dan op dat moment geen controle meer te hebben over de situatie, je kunt nergens heen, je zit vast.. je kan niks doen. Daarbij komt dat ik ook nog licht claustrofobisch ben, maar daar heb ik opzich niet heel veel last van. Maar wel op het moment dat mensen in paniek zouden raken. Dan wil ik weg, wil ik eruit, en als dat dan niet kan..

Aah, ik word al niet goed bij het idee..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:16

HorseyDude schreef:
Vergeet niet ook GROTER! Als je op je vlucht zit te wachten dan kan je echt vanalles doen: in de lounges zitten, sjoppen (hè dames? :D), op het Panoramadeck staan, naar andere mensen kijken hoe die soms rennen naar 'hun' vliegtuig..... Daarentegen is Zestienhoven maar oersaai...

ja das inderdaad leuk :))

ook he bij die roldingen:
mind your stap...

en dat elke keer weer :Y)
dat vind ik zo grappig :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:29

Wat doen jullie aan in 't vliegtuig en wat nemen jullie mee in je handbagage ?

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:30

xNathaliee schreef:

uhm tja ligt er een beetje aan ook hoelang ik moet vliegen.
Maar wat ik meestal meeneem is:

Een Ipod/mp3
1/2 boeken
mijn laptop (ben nu wat films aan het downloaden dus daar kan ik ook wel een paar uurtjes films op kijken)
een kladblok en wat pennen (op effe te tekenen ofzo of tja ik weet eigenlijk niet)(pen voor het invullen van het visum gevalletje in het vliegtuig)
labello en evt wat handcreme (voor drogen handen en lippen)
oja Ds heb er onwijs veel spellen opstaan dus dat hou ik ook nog wel even een tijdje vol.
Soms neem ik ook een spel kaarten mee kan ik dat met mijn broertje doen ofzo.
Oja en tijdschriften neem ik ook altijd wel mee.

pff ik neem altijd veel ste veel mee

Ik meestal een jogging broek (als ik lang moet vliegen) en een t-shirt aan met vest (kan soms koud zijn in vliegtuig)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:31

Zo, jij neemt echt veel mee!
Dat is volgens mij bij mij niet nodi, want Griekenland is niet heel ver vliegen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:52

Letten jullie wel op dat hoe meer je meezeult des te meer je moet betalen? :D

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:52

Ligt er ook weer aan met welke maatschappij je vliegt. :)

Mensen met vliegangst komen inderdaad meer voor dan je denkt. Maar jullie weten dat vliegen het veiligste transport middel is? Maar als er dan 1tje neerknalt is het gelijk wereldnieuws waardoor het heel vaak lijkt te gebeuren. Schijn bedriegt. Neem inderdaad een pilletje van te voren en nogmaals; geef het aan!

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

ja het lijkt meer dan dat het is hoor:D
Maar ik moet ook wel 8 uurtjes vliegen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:20

Ik neem een pilletje, stap 7 augustus in het vliegtuig en dan kan ik er toch niet meer uit voordat ik in Mallorca ben :+

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:33

Ik vlieg namelijk zo'n 18 uur. Maar wij hebben een beedlscherm voor ons waar je films op kan kijken en spelletjes op kan doen dus een laptop en een spelcomputer hoef ik niet mee.

Ik zat indd. ook te denken aan een joggingbroek en een shirtje met een vest eroverheen en slippers en dan sokjes mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:43

Ik neem alleen een pen en een puzzelboek mee aangezien ik geen beeldschermpje heb. En een beetje nivea voor mijn lippen/ handen. Ik trek ook wel wat makkelijks aan, ik denk gewoon een joggingbroek met crocs.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:16

ik ga over 2 dagen naar mallorca, toch wel weer spannend :+

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:43

Leuk sophie! Laat je even weten hoe het daar was? En hoe de vliegreis was natuurlijk ;)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:44

haha ja, we nemen de laptop mee dus dat laat ik zowiezo even weten :+

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:59

Vaak hoe langer je gaat vliegen, hoe sneller het gaat. Ze vermaken je het bij een lange vlucht ook veel beter, worden films opgezet, wordt gezorgd voor dekentjes e.d.
Heb zelf ook al best vaak gevlogen (alleen Europa) en als je een goed boek meehebt vind je het gewoon jammer dat je je vliegtuig uit moet, 't gaat zo snel.
Denk ook aan oordopjes voor in de armleuning (stekkertjes verschillen wel per maatschappij), kan je lekker radio luisteren of gewoon meeluisteren met de film (als je een beeldschermpje hebt dan).

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 11:43

Nou, nog een paar nachtjes en dan is het zover. Vrijdag morgen vertrekt ons vliegtuig om half 5 's morgens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:30

__denise schreef:
Vaak hoe langer je gaat vliegen, hoe sneller het gaat. Ze vermaken je het bij een lange vlucht ook veel beter, worden films opgezet, wordt gezorgd voor dekentjes e.d.
Heb zelf ook al best vaak gevlogen (alleen Europa) en als je een goed boek meehebt vind je het gewoon jammer dat je je vliegtuig uit moet, 't gaat zo snel.
Denk ook aan oordopjes voor in de armleuning (stekkertjes verschillen wel per maatschappij), kan je lekker radio luisteren of gewoon meeluisteren met de film (als je een beeldschermpje hebt dan).

Nou ik verveelde me op een gegeven moment echt dood... vond het ook veel te lang duren. De terugvlucht was wel iets sneller voorbij..

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:31

Alvast een hele fijn vakantie gewenst, en geniet van het vliegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:33

Ik vind Schiphol leuk omdat er een Starbucks zit :)) Als je zorgt dat je niet 6 uur van tevoren al op het vliegveld staat kan je, je prima een uurtje of 2 vermaken daar hoor :)

Ik heb deze herfst voor het eerst gevlogen, op Londen. Was een vlucht van niks, dus ik heb ook geen flauw idee hoe écht vliegen is. Naar Londen is een uurtje, en omdat je opstijgt en gelijk weer gaat dalen heb je geen last van turbulentie e.d. Deze zomer vlieg ik op Amerika, ofja, eerst op Rome en dan op Boston, dus dat zal wel wat vervelender worden.

Als je eenmaal in de lucht bent vind ik vliegen echt totaal niet eng. Opstijgen is eventjes een raar gevoel, maar als je gewoon rustig een boekje aan het lezen bent ofzo is er echt niks raars aan :) En het uitzicht is echt zeer mooi! Zo boven de wolken.. Echt prachtig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:36

xNathaliee schreef:

Iets wat lekker zit :) Naar Londen vlogen we vroeg, en we zijn niet op onze kamer geweest voor we weer verder gingen door de stad. Dus ik had gewoon een spijkerbroek en een shirt aan :) Deze keer trek ik gewoon een joggingbroek aan of iets wat lekker/makkelijk zit. Het is idd wel een aanrader om een vest aan te trekken of in ieder geval mee te nemen. Want hoe warm het ook is op je bestemming en waar je vandaan komt, het is in het vliegtuig vrij koud :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:37

Ik moet dit jaar al om 7 uur op schiphol zijn, mijn vlucht vertrekt om 10.15. Ik ga maar thuis inchecken, dir heb ik ook nog nooit gedaan maar ik ben benieuwd. Ook ga ik vrijdag al mijn stoel vastzetten, aangezien het dan nog 90 dagen is...
Starbucks is idd lekker en leuk, weet alleen niet of er eentje achter de douane zit. En anders zitten er in NY nog wel een hele hoop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:38

Volgens mij zit er achter de douane geen... Toen we op Londen vlogen waren we vrij laat dus hebben we alleen maar snel een burger gehaald bij de MacDonalds :P

In Londen hadden we wat meer tijd op het vliegveld (verkeerde tijdinschatting met de trein), maar Luton is niet heel interessant. Daar heb ik alleen een muffin gehaald en geslapen omdat ik doodop was :P
En onze vlucht vertrekt dit jaar om 10 voor 7, dus 6 uur op het vliegveld uiterlijk. Zal wel half 6 worden. Uiteindelijk dus half 5 van huis weg :O