geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:24

Het is toch wel handig dat je met cachen de omgeving leert kennen. Vorige maand was ik in Lelystad geweest voor de CITO cache en deze week moest ik met Jetske_ vanuit Ermelo naar de crosstraining in Ermelo. Bronsveldweg, naam kwam me bekend voor en ja hoor daar was ik dus al geweest. Altijd makkelijk makkelijk om de omgeving te herkennen.

Biebz

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:26

Hee,
Ik doe ook al een tijdje aan geocaching.
Heb voor mijn examen van kennissen een TB gekregen.
Moet alleen nog een doel bedenken :P

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:26

millie schreef:
Het is toch wel handig dat je met cachen de omgeving leert kennen. Vorige maand was ik in Lelystad geweest voor de CITO cache en deze week moest ik met Jetske_ vanuit Ermelo naar de crosstraining in Ermelo. Bronsveldweg, naam kwam me bekend voor en ja hoor daar was ik dus al geweest. Altijd makkelijk makkelijk om de omgeving te herkennen.

Heee Millie, dat is mijn stal!!! En ik was er vorige week (donderdag) ook bij, heb nog gekeken bij de crosstraining! Dan moeten we elkaar toch wel gezien hebben? Ik had een spijkerbroek aan en een lange blonde staart.
Dat is wel heel toevallig zeg!

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:19

Wij waren er al vroeg met de eerste groep.
Ik heb een gesprekje gehad met de terreineigenaar en met iemand toen we de ponies aan het afspoelen waren. Die vond de ponies en ruiters allemaal zo rustig.
De ponie van Jetske_ is makkelijk te herkennen want hij is bont. Ik loop meestal verscholen achter een camera *-:)
Ze heeft een kamp topic gemaakt http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1328979

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:10

millie schreef:
Hum die heb ik vorig jaar met Jetske_ geprobeerd maar wij kwamen er niet uit :o Ik vond hem wel erg leuk gemaakt.

Ik zal heel eerlijk bekennen dat wij op een gegeven moment ook op een boerenerf beland waren hoor... En ondanks dat de kleinste cacher de kalfjes erg interessant vond, moesten we toch terug het bos in, waar we de cache gevonden hebben.

Hebben jullie toen ook de Wezepse hei gedaan?? Die hebben wij ook gedaan, maar daar hebben we wel even lopen dwalen voor we eruit waren :D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:35

Volgens mij was ik er net toen jullie groepje klaar was. Ik was er om 10 uur omdat mijn paar geënt moest worden en ben toen nog even blijven hangen om naar de training te kijken.
Ja, na zo'n drukke week waren pony's en ruiters vast wel rustig. :D

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:54

Ja natuurlijk zal ik vertellen hoe de cache waardeloos is.
Duurt alleen nog even hoor.

Cache in Marienwaert, geen idee welke ik ga lopen. Geloof iets van 15 km maar of dat de lange of de korte is weet ik niet.
Loop met de familie mee.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 07:46

3 caches gevonden, relatief makkelijk maar toch leuk voor een beginnend team. Jammer dat er hier (Canada, Edmonton) momenteel een muggenplaag is, niet zo grappig om lang te zoeken dus. Voor het eerst een nano cache gevonden, grappig hoor.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:08

nano caches zijn grappig ja!
wij ook al 2 keer een gevonden.. de eerste keer hebben we serieus meer dan een half uur gezocht :+

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:32

Nu ben ik een echte leek op cache gebied.
Dus komt er nu een hele domme vraag, maar wat is een nanocache???

Is dat misschien zo'n cache waar je alleen naar toe loopt en het ding vind en opschrijft dat je die hebt gevonden????

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:39

* meldt zich

Wij doen al enkele jaren aan geocaching en hebben ruim 500 founds. Overigens niet te paard. Ons teamnaam: Tinkerteam.
We zijn begonnen met een Garmin Etrex, daarna een Magellan Explorist 210, nu hebben we een Garmin CS60 en een Garmin Oregon.

Wat zijn jullie teamnamen?

Een nano is nog kleiner dan een micro. Gebruikt containertje is dan vaak zo'n naamkokertje voor een kat oid.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:45

Hee Tinkerteam! :wave:
Jullie zijn geen onbekenden in cache-land!
Hoeveel Geo d'Ors hebben jullie nu? :9

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:49

:o 190

Wat is jullie teamnaam?
*Edit Oooo Bertie, nu weet ik het weer!!! Ik ben nog een keertje met je mee geweest, schrijven in Exloo!

Wat is de wereld toch klein....

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:27

Onze teamnaam is Hitlanders. Het team bestaat uit mezelf&partner en we zijn nog maar net begonnen, hebben nog geneens 10 founds geloof ik, maar dat komt vanzelf!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 15:35

Geo d'Ors.. hmmm...? Hier nog zo'n leek Barramundi, welgeteld 7 caches gevonden inc. die van gisteren LOL. We komen d'r wel. Moet nog steeds die van vorige week zoeken, konden hem niet vinden. Maar hij is op een hoge richel langs een rivier. Daar voel ik me niet zo happy hoewel de cache ook met kinderen gezocht kan worden. En het heeft hier geregend en dan wordt die cache afgeraden omdat het te glad is daar.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:30

Geo d'Ors is een typisch Nederlands iets.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:32

beantsje schreef:
Geo d'Ors is een typisch Nederlands iets.

Nou .. niet zo bescheiden! :)
Geocachers kunnen in Nederland Geo d'Ors toekennen aan caches die ze speciaal mooi vinden.
Het hangt van het aantal gevonden caches af hoeveel Geo d'Ors iemand mag toekennen, dus ze zijn echt iets speciaals!

Tinkerteam mag er echt heel trots op zijn! *\o/*

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 19:56

Ah, dank je bertie. Ik snapte er niets van, smile.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:17

Leuk zo'n topic over geocaches.
Mijn vriend en ik zijn nog niet zo fanatiek maar we vinden het concept heel leuk en willen dus binnenkort wel wat meer caches gaan zoeken. Hij heeft een GPS (geloof een garmin) en ik heb een test-app op de iphone, ben nog aan het twijfelen of ik de volledige versie ga nemen.

Wat super leuk trouwens, die travel bugs! Ik heb duidelijk nog een heleboel te ontdekken over geocachen :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 00:20

Leuk, steeds meer geo-cachers.
We zijn al jaren niet meer actief, maar bij vakanties blijft het leuk!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 01:06

gemske, zo doen wij het ook. Heb wel een gps in bestelling dus ik blijf het voorlopig met de gratis versie doen. Het lijkt erop dat de rest van ons gezin ook 'om' is. Vanavond gaan we weer, grijns. Gisteren hebben we er 3 gevonden waaronder een iniminie maatje ofwel nano cache. Dat was een klein magnetisch kokertje dat op een lantaarnpaal geplakt was *D .

grit, waarom ben je niet meer zo actief? te vaak gedaan?

--ik moet me nog steeds goed gaan inlezen. Gelijk op stap met een ervaren cacher is niet zo handig, je slaat dan de theorie over. Heb me voorgenomen om van die muntjes in te slaan die je in winkel karretjes kunt doen. Die zijn hier vaak te koop voor goede doelen. Goed doel gesteund en een leuk klein ruil object.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:33

balance schreef:
grit, waarom ben je niet meer zo actief? te vaak gedaan?.
Het kwam er eigenlijk niet meer van of je denkt er niet meer aan. Maar als ik hier zo mee lees, dan begint het weer te kriebelen. Het is leuk om wandelingen te maken die je zelf niet bedenkt en zo ook op plekken te komen die je anders voorbij loopt. Het zoeken is leuk en dan nog een beetje onopvallend mochten er mensen in de buurt lopen :D

Onze naam is Team Spoeky, geen idee hoeveel caches we hebben gevonden. Ga de andere namen ook eens opzoeken :)
Van Geo d'ors had ik ook niet gehoord. Van de travel bug wel, daar hebben we wel lol mee gehad.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:29

Ik ben op geocaching Biebzjj en mijn ouders retapje :p

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:47

Man o man.... lek gestoken door de muggen gisteren. En natuurlijk weer 1 cache niet gevonden. Tot mijn frustratie bleek hij eerder op de dag al gevonden te zijn door een zwitser die hier blijkbaar op vakantie is. Is het nou zo dat je steeds makkelijker gaat vinden omdat je anders leert zoeken na een tijdje? Overigens 4 wel gevonden waarvan er 1 niet meer gebruikt kan worden omdat het waypoint inmiddels prive terrein is geworden. Overigens leer ik zo mijn omgeving wel veeeel beter kennen. Kom op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben in de jaren dat ik hier nu woon. *D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:50

* Meld zich ook!

Ik ga onder de naam maaikemuis (verrassend ;) ) en teken eigenlijk altijd een muisje onder mijn naam (bij gebrek aan stempel). Ik ben geen hardcore cacher, na 2 jaar staat de teller nog altijd maar op 230 stuks. Ben meer een vakantiecacher.

Smeule is wel een heel bekende, die ben ik wel eens tegengekomen met mijn cachegroepje met BBosman en Sanne&Max, die stuk voor stuk een stief beetje meer vinden op jaarbasis.

De lange cache in de Marienwaard is zeker een aanrader. Momenteel zijn wij bezig het mysterie van de drie zusjes op te lossen. Wil nog niet echt lukken.