Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: [HK] Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:06

Ik moet volgende week ook even naar HiSpeed inderdaad. :j

Gaaf UW! :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:55

MoonChloe schreef:
Wat misschien handiger is, even langs hispeedbalie gaan op een grotere station (Utrecht bijvoorbeeld in jouw geval) en daar boeken. Kunnen ze voor je doen en kost het misschien niks (of anders 5 eurootjes meer)

Zo heb ik eens 3 retourtjes brussel gehaald bij hispeed, 1 met korting in NL, amsterdam- brussel en brussel naar rotterdam (in 1 kaartje) en de andere amsterdam-brussel, brussel-schiphol..
Erg handig want zo hoefden wij niet een aparte kaartje te kopen en ook gelijk goedkoper aangezien het een weekendretour was.

Ik heb gehoord dat je dan reserveringskosten moet betalen pér kaartje? :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:42

Zou kunnen maar ik verwacht dat het niet zo hoog is (bij NS betaal je per kaartje namelijk 50 cent 'servicekosten' ) Aangezien Hispeed ook NS is....

Ooeehh spannend UW.. is niet zo lastig eigenlijk :P Waar ga je heen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:53

Kopenhagen. Dus moet alleen van het vliegveld naar het centraal station :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:13

Oh :P Dat is maar 10 minuten maximaal :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:14

Haha echt zo dichtbij maar? :)) en ik zit 150 meter vanaf centraal station in het hotel :j Norlandia Star.

Nou ik ga slapen, over 4 dagen mijn kopenhagentreinavontuur :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:35

Ja echt dichtbij :D Norlandia star ken ik niet :P Maar klinkt wel erg duur := :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:40

Afgelopen maandag Tiel > Haarlem... Normaal iets van ander half uur.....
Ik heb er 3 uur over gedaan. Maar mijn hondje vindt dat wel leuk haha

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:17

Oh, ik ben helemaal happy :+:
Vrijdagavond stond op mijn treintje te wachten in Utrecht, was voor de verandering te vroeg op het station. Toen zag ik aan de overkant een trein staan die tot mijn verbazing naar Moskou ging.. Ik wist niet wat ik zag, rijd daar een trein naartoe? :') Ja dus! Ineens voelde de wereld zo klein, ik kon (bij wijze van spreke) gewoon mijn tas pakken en voor de grap in de trein naar Moskou stappen. Hoppa.
Ik weet nu zeker dat ik een keer in mijn leven met die trein naar Moskou ga reizen :D Ik wil er zo lang heel graag heen, en voor m'n gevoel is dat 'onmogelijke' ineens zo dichtbij :j

Einde van het verhaal over een liefde voor een trein :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:28

Vanuit Denemarken :wave: wat een luxe treinen hebben ze hier, niet normaal zeg :D

Szan, met die trein kan je ook naar Denemarken. Hiernaast het hotel is het centraal station, en vanmorgen toen we koffie gingen halen bij Ritazza zagen we de trein naar Amsterdam staan :))

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 21:51

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 01:05

Ik geloof dat je eerder een zweedse trein kan verwachten aangezien het meestal dan ook verder rijdt dan alleen Malmo :)

Idd Deense treinen zijn veel luxer, hebben ook stopcontacten etc... Maarja de langste treinritten duren meer dan 5 uur.
Maar qua kaartjes en zitplaatsen vind ik het vreselijk! Je moet namelijk een reservatie hebben om zeker te zijn van je plaats. Alleen een kaartje betekent in balkon staan/zitten of op zo'n klapstoeltje. (of je hebt geluk dat niemand je plaats heeft waarop je zit)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:24

Ik meld me ook!
Ik ga met de trein naar school en nu ook naar stage.

Ik heb een jaarabbo maar mijn stage is 2 stations verder dus moet ik een appart kaartje kopen, (die ik nooit stempel :o , pas als ze een week oud zijn anders gaan ze erover zuren als ze wel eens komen controleren) ja ik heb nog nooit een boete gehad en het scheelt wel mooi 3,70 per week!

Luisteren jullie wel eens mee met andere mensen in de trein? :o Dat kan namelijk best wel heel lollig zijn.
Zo heb ik een verhaal gehoort over iemand die op vakantie was (weet niet meer waar) en daar reden ze op de snelweg en die hield opeens op en toen reden ze over gras ;( Ik moest heel veel moeite doen om niet te lachen want het werd best wel op een leuke manier verteld.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:13

Tomorrow schreef:
Luisteren jullie wel eens mee met andere mensen in de trein? :o Dat kan namelijk best wel heel lollig zijn.
Zo heb ik een verhaal gehoort over iemand die op vakantie was (weet niet meer waar) en daar reden ze op de snelweg en die hield opeens op en toen reden ze over gras ;( Ik moest heel veel moeite doen om niet te lachen want het werd best wel op een leuke manier verteld.

hihi ja ik luister vaak ook automatisch mee, soms echt grappig ja :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:11

Tomorrow schreef:
Ik meld me ook!
Ik ga met de trein naar school en nu ook naar stage.

Ik heb een jaarabbo maar mijn stage is 2 stations verder dus moet ik een appart kaartje kopen, (die ik nooit stempel :o , pas als ze een week oud zijn anders gaan ze erover zuren als ze wel eens komen controleren) ja ik heb nog nooit een boete gehad en het scheelt wel mooi 3,70 per week!

Als het toch maar 3,70 is, koop dan gewoon een kaartje.. Door zulke mensen als jou gaan de prijzen van treinkaartjes elke keer weer omhoog..

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:04

Ik zou ook gewoon een kaartje kopen, dat ene kaartje is vele malen goedkoper dan de boete die je krijgt als ze je wel pakken.

Controleren ze bij jullie in de trein tegenwoordig ook zo weinig? ik ben afgelopen week al 2x heen en weer gegaan van Wolvega naar Amsterdam Sloterdijk en gewoon helemaal nooit niet gecontroleerd.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:15

Tomorrow schreef:

Hahaha ja dat doe ik ook. Zo zaten er laatst twee marokaanse meisjes in de coupe waar ik zat en die hadden het dus over een neef van één van hun en dat iemand ze had zien lopen en daar een heel verhaal om heen had verzonnen en ze die jongen bijna in elkaar hadden getimmerd omdat ze dachten dat het haar vriend was.

En telefoongesprekken zijn ook altijd wel grappig. Soms kom je er gewoon niet onderuit om mee te luisteren, zeker als ze zo hard bleren.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:49

vivalavida_ schreef:
Ik zou ook gewoon een kaartje kopen, dat ene kaartje is vele malen goedkoper dan de boete die je krijgt als ze je wel pakken.

Controleren ze bij jullie in de trein tegenwoordig ook zo weinig? ik ben afgelopen week al 2x heen en weer gegaan van Wolvega naar Amsterdam Sloterdijk en gewoon helemaal nooit niet gecontroleerd.

Afgelopen dinsdag tussen Leeuwarden en Zwolle, tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Amersfoort en Amsterdam centraal :D

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:22

Ik ben vandaag gewoon 2x gecontroleerd :oo Op de heen en de terugweg.. Normaal gesproken word ik 1x in de week gecontroleerd haha!

Die trein die vanuit duitsland via hengelo naar schiphol gaat is fijn.. Ik hou echt van die trein! Mag morgen weer haha!

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:44

Ik ga morgenavond weer terug, eens kijken of ik dan wel gecontroleerd word.

Vrijdag mag je toch ook gewoon nog gratis reizen? :o?

Jeszica schreef:
Die trein die vanuit duitsland via hengelo naar schiphol gaat is fijn.. Ik hou echt van die trein! Mag morgen weer haha!

die met die rare deuren en waar je met hakken en een zware tas niet veilig in/ uit kan stappen? die zijn behalve dat ik altijd in/uitstap problemen heb idd erg fijn

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:33

Met een weekend OV mag je gratis reizen, met week OV als het goed is niet :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:42

Weekov is vrijdag idd niet geldig. Zou wel lekker zijn als 't wel zo was :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:48

Jeszica schreef:
Ik ben vandaag gewoon 2x gecontroleerd :oo Op de heen en de terugweg.. Normaal gesproken word ik 1x in de week gecontroleerd haha!

Als je 2 uur bij Stroe met die trein staat is het niet leuk meer hoor :))

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:04

pff mag ik even klagen? Wat een drukte id trein naar dh! Moest eigenlijk de IC hebben, die was zo vol dat ik er niet meer bij pastte. Komt vervolgens de stoptrein, pas ik er weer bijna niet bij :oo echt achterlijk om zulke treinen in te zetten in de spits. Tuurlijk zal er een verklaring voor zijn maar nu ben ik even pissig : D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:21

Char, ik denk dat er dan wat mis was ergens bij Utrecht ofzo? :+