Australië 2010!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:30

Hangt er een beetje vanaf of je Ozexperience wil doen.
Ik zou het namenlijk nooit niet willen doen ;)

Greyhound is ook makkelijk.

Je planning in 2 maanden is te doen, maar is wel een strakke tijdsplanning.
Ik heb 4 weken gedaan van Cairns naar Sydney. Zou wel in 3 weken kunnen.
En 5 weken over Sydney via o.a. Tasmanië, Kangaroo Island, Adelaide naar Alice Springs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:34

SpikkelFire schreef:
Zo die hostels waren goedkoop dan! Ik hoop dat ik ze ook zo goedkoop kan vinden..

De meeste hostels zijn zo goedkoop. De YHA hostels zijn iets duurder, maar over het algemeen veel beter. Het is soms echt heel verschillend, op Magnetic Island zat ik in een donker hol maar wel een eigen douche en wc op de kamer (kamer met 4 man). In Mission Beach zat ik in een all girls room met roze lakens voor 27 dollar, een kamer voor 4. Je moet gewoon goed zoeken. En als je met Oz Experience zou reizen dan ben je qua hostel sowieso niet echt duur uit. Auto zou ik niet kopen, veel te veel gedoe (snuffel maar eens op waarbenjij.nu). En links rijden gaat wel op de grote weg, maar in de steden, wat een hel. Maar goed, veel reisverhalen lezen op waarbenjij.nu, dan weet je al heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:36

Tien schreef:
Hangt er een beetje vanaf of je Ozexperience wil doen.
Ik zou het namenlijk nooit niet willen doen ;)

Greyhound is ook makkelijk.

Je planning in 2 maanden is te doen, maar is wel een strakke tijdsplanning.
Ik heb 4 weken gedaan van Cairns naar Sydney. Zou wel in 3 weken kunnen.
En 5 weken over Sydney via o.a. Tasmanië, Kangaroo Island, Adelaide naar Alice Springs.

Hoezo zou jij een Oz Experience willen doen ? Zelfde vrijheid als met Greyhound, maar tenminste geen sjacherijnige chauffeurs en hulp als dat nodig is, ze boeken zelfs tripjes voor je ALS JE DAT WILT. En je komt nog eens ergens waar je normaal niet zou komen, want ze nemen je bijvoorbeeld ook mee naar Mossman Gorge, om te zwemmen, en zo is er wel meer.

SpikkelFire

Re: Australië 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 15:39

Ik ben vandaag onverwachts even reisbureau ingelopen, kwam eigenlijk alleen brochures halen maar we hebben al een heleboel besproken. Ben alweer heel wat wijzer. :j wss worden het toch idd een paar binnenlandse vluchten. Ik ga iig mijn planning ff sturen naar dat bureau en dan zoeken zij het lekker voor mij uit. :)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:18

Hey Michelle! Ik weet niet of je me nog kent hoor. Maar wij stonden op dezelfde manege toen jij Tristan nog had! Inmiddels zijn we van stal verhuisd.

Wat een geweldig plan van jullie. Australie heeft mij ook altijd wel getrokken maar een jaar er tussen uit gaat niet zo gemakkelijk. Queensland is ook wel een bezoekje waard! Gaan jullie toevallig een blog bij houden?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:33

Whaha ik voelde me aangesproken (heet ook Michelle) maar ik dacht echt; huh ik heb nooit een paard gehad die Tristan heette? :+
Maar je hebt het dus niet tegen mij. _O-

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:40

Hahaha nee, het gaat over TS :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:42

SpikkelFire schreef:
Ik ben vandaag onverwachts even reisbureau ingelopen, kwam eigenlijk alleen brochures halen maar we hebben al een heleboel besproken. Ben alweer heel wat wijzer. :j wss worden het toch idd een paar binnenlandse vluchten. Ik ga iig mijn planning ff sturen naar dat bureau en dan zoeken zij het lekker voor mij uit. :)

Er is zo'n australische vergelijkingssite's voor low cost airlines, daar kan je ook eens op kijken, alleen doet ie t misschien niet hier in nl: www.webjet.com.au of anders www.iwantthatflight.au (of com ofzo, probeer maar iets :P ). Verder van tevoren boeken is wel goedkoper. Het kan handig zijn om dingen van tevoren al vast te hebben, maar een planning is ook niet altijd handig als je op reis bent. Wie weet wil je ergens wel langer blijven of gaat iets sneller dan gepland en dan zit je. Ik denk ook dat hier van alles regelen duurder is dan dat je het daar ter plekke boekt.
Ik heb een 6 daagse tour op Tasmanie gedaan, zeker de moeite waard en heel erg mooi! Jammer dat je niet nog iets van de oostkust gaat doen, daar zijn toch ook wel een aantal hele mooie hoogte punten te vinden :) (whitsundays, fraser island). Persoonlijk zou ik dat verkiezen boven steden als Sydney en Melbourne. Waar wil je trouwens met dolfijnen gaan zwemmen? Zou zo niet weten waar dat kan in Australie. Ik heb ze wel in het wild gezien. In Coffs Harbour heb je een soort klein dolfinarium achtig iets waar je met dolfijnen kan zwemmen. Ik wilde het eerst daar doen maar uiteindelijk niet gedaan omdat het heel duur was en waarschijnlijk niet t geld waard heb ik gehoord.
Ik heb trouwens €5000 uit gegeven in 3 maanden excl ticket (wel binnenlandse vluchten). Veel geld, maar dan heb ik ook alles gedaan en gezien wat ik wilde.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:11

Ik wil ook niet alles vastleggen, alleen inderdaad wat plaatsen en ook als ik aangekomen ben een hotel voor 1 of 2 nachten, dat ik ff bij kan komen. Weet nu al dat ik dat nodig heb. :P De rest wil ik inderdaad ook ter plaatse bedenken. :j Alleen mn route heb ik dus wel uitgestippeld.

Met dolfijnen zwemmen kon idd alleen daar waar jij zegt, schijnt heel commercieel te zijn dus dat ga ik niet doen. :n

Ik ga nog wel proberen om vanaf Brisbane een stukje omhoog te gaan.. ik hoop dat dat in mn planning past! Adelaide schijnt ook niet bijzonder te zijn dus die sla ik ook over. :j Melbourne wil ik wel, de Ocean Road Drive ofzo leek me erg gaaf!!
De 6daagse tour op Tasmanië wil ik ook zeker doen! Zag hele gave dingen die ik graag wil zien (Russel Falls en Port Arthur b.v.) :D

Maar tnx iig voor de tips, hier kan ik zeker wat mee. :D

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 22:51

Zoo wat gaan jullie hard ! :o

Esther: Tuurlijk ken ik je nog! Welke stal sta je nu? Gaat het goed met jullie?
Haha ik denk dat Tristan iedereen wel een beetje is bij gebleven.. :P
Australië lijkt mij zooo gaaf! Ik heb er echt heel erg zin in, en ik denk ook dat ik het echt NU moet doen
(examen gehaald, nog geen vaste baan, woon nog thuis, geen eigen auto: kortom geen (grote) verplichtingen)
anders gaat het vast nooit meer lukken!

Spikkelfire: Wat leuk dat je 'zomaar' een reisbureau bent binnengelopen. Denk dat je daar een heleboel informatie kunt halen.
Persoonlijk reis ik (alleen de eerste 'startersweek') met Australian Backpackers. Daarvan heb ik ook een informatiebijeenkomst bijgewoond waar ik
een heleboel informatie heb gehad. Was trouwens ook echt leuk haha!

Topic:
Ik ben ook van plan om on the way een heleboel te gaan doen, zo
hebben mijn vriend en ik een kaart van Aussie gekocht en daarop puntjes neergezet met waar en wat we sowieso willen doen.
Bijvoorbeeld: zwemmen met walvishaaien (omgv; shark bay (vlakbij perth) en een bezoekje aan Kangaroo Island!
Verder willen wij ook big game fishing gaan doen (haaien/merlijn/zwaardvis) en
natuurlijk wil ik ergens op een ranch gaan werken. 8-)
Er is nog veel meer, dus wanneer je interesse hebt vraag er maar naar haha!

Op dit moment ook bezig met het aanvragen van het visum, geld staat op de rekening <3 het staat VASTTTT!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:01

Goed geregeld! Lijkt me lekker als het zo definitief is. :D Ik moet nog het geld sparen. :=
En wss gaat het ook niet door, ik moet nog 2 audities doen voor een vervolgopleiding deeltijd, en als ik dan word aangenomen ga ik Aussie uitstellen met 3 jaar :j Maar ik schat dat ik niet word aangenomen dus ik ga gewoon dan op reis. :))

En jij gaat een jaar toch? Dan kan je denk ik idd wat minder vastleggen, ik moet wel een zo goed mogelijk geplande reis hebben, want ik heb maar 2 maanden hihi.

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:13

@ TS; fijn dat je nu aan een visum gaat beginnen, al die voorbereidingen zijn geweldig! :D

Met welke maatschappijen vliegen jullie er trouwens heen? Ik zie nl overal nogal wat prijsverschillen.. :?
Ben vorig jaar met KLM naar Indonesië gevlogen en dat was goed, maar ja ergens verwacht/weet je dat ook wel van deze maatschappij.
Maar zij zijn bijvoorbeeld wel rond de 3000 euro terwijl Cathay Pacific 'maar' 1376 euro heeft staan. Iemand ervaring (A)?

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:18

Ja bij KLM vond ik de prijzen ook echt te hoog!
ik vlieg volgende week met Qantas, het ticket zelf kostte me
E 1078.-
Ik heb hem via cheaptickets geboekt, heb daar een tijdje op die site gezocht naar het 'goedkoopste' ticket. Dat betekende dan wel een aantal dagen achter elkaar steeds verschillende vertrek en aankomst data invullen en bekijken hoe duur het ticket dan zou zijn. Maar goed, heeft me wel een redelijk goedkoop ticket opgeleverd.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:07

Qantas is goed te doen en vaak een van de goedkopere opties Down Under. Vlieg zelf ook meestal met Qantas en soms met Jetstar het laatste stuk (vanuit SIN). Emirates en British Airways vond ik ook goed, vorig jaar met Lufthansa gegaan, daar was ik minder over te spreken. Dat was echt heel basic allemaal en dan is Dusseldorf-Singapore echt een pokke-end, haha!!

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 17:17

Ik vlieg, geloof ik, met China Airlines, met een stopover in Bangkok,
maar ik heb van de week een email (heel netjes) ontvangen over dat we misschien met een andere
vliegmaatschappij gaan vliegen vanwege het negatief reisadvies naar Bangkok.
We gaan dan ergens anders een stopover maken.
Ik weet wel dat we sowieso een comfortabel vliegtuig hebben met DVDspeler/spelletjes
in de hoofdsteun voor je. Dat vindt ik wel fijn met zo een lange vliegreis! :o

Mijn ticket zit inclusief mijn starterspakket.
En dat is één hele week overnachten + eten/drinken, verschillende tours,
het regelen van belangrijke zaken (bankrek.nmmr/simkaart/werkzaken) en fun(!) voor:
1850 euro.. Hallelujah! (wel een hele aanslag op je portemonnee hoor.. :+)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:28

China Airlines en comfortabel? Mijn zoon (1,95 m. lang) is het vast niet met je eens na zijn vlucht met hen. Ook Australian Backpackers?

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 19:38

Haha dat gaat leuk worden, mijn vriend is ook 1.94!!
Ja wij ook met AustralianBackpackers..
We hadden bij de bijeenkomst foto's gezien etc. van het vliegtuig, leek mij wel comfortabel :o
Maar voor mijn 1.63 zal het misschien ook wel zo zijn hahaha. Lucky little one!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:06

haha, ja zeker, ik ben ook zo'm lucky little one (ben maar 1.56m)
dus been ruimte heb ik altijd wel, denk zelf altijd, nou gaat prima toch? maarja mijn vriend van 1.95 denk daar ook vaak wat anders over!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:41

Cathay Pacific is mij indertijd goed bevallen, heel vriendelijk personeel en comfortabele vlucht, alleen het eten hè... :n.
Als ik jullie een tip mag geven; boek géen inlandse vluchten vanuit NL!! Mij hebben ze een businessclass ticket aangesmeerd van Melbourne naar Burnie, omdat coach vol zou zitten. Kom ik daar aan: Staat er een eenmotorige Cessna op me te wachten met 6 stoeltjes! _O- Wel met DE lekkerste sandwiches die ik ooit heb gegeten!
Afbeelding

Tip nr 2: Neem een fotocamera (desnoods wegwerp) mee in je handbagage, vanuit het vliegtuig heb je zo'n geweldig uitzicht als je eenmaal boven OZ zit... <3
Tip nr 3: Ben je lang, en heb je makkelijk opgezette benen, draag dan een steungevende panty tijdens de vlucht onder een wijdzittende broek. Scheelt een hoop ellende met slapende en ongemakkelijk dikke benen.

When you get there, tell Tassie... Possum says hi, and that she'll be back!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:21

whahaha, begin nu echt wel zenuwachtig te worden.
Heb al 3 keer mijn tas in en uitgepakt om te kijken of ik het allemaal mee ga krijgen hihi.
Vanochtend ook nog weer een berichtje gehad van mijn werkgeefster, dus dat lijkt nog allemaal goed.
(moet er steeds aan denken dat ik straks in Darwin (nou ja Halls creek sta, en niemand me komt ophalen!)
Hoe zit het trouwens met de Jetlag, hebben jullie daar erg last van gehad na het landen in Australie?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:21

Ik heb best wel last gehad van mn Jetlag. Ik ben eerst nog 4 nachten in Singapore geweest (iets van 5 of 6 uur tijdverschil) en daar had ik er last van. Na die 4 nachten naar Australie gegaan en daar had ik er ook nog steeds last van. Maar ik heb er dan ook wel vrij snel last van. Als ik in NL bijv een uur langer uit slaap dan normaal dan val ik die avond ook meteen moeilijker in slaap.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 19:24

Jetlag.. Nog iets waar je rekening mee moet houden haha. :+
Ik ben benieuwd, want juist die eerste week gaan wij veel actie ondernemen (met de organisatie)
Maar goed, ik denk dat ik daarna meer dan voldoende tijd heb om uit te rusten :D hihi!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:00

Je kan ook het beste gewoon meteen het ritme van daar overnemen, dus alleen maar goed als je dingen gaat ondernemen ;)

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:29

Nou dat is mooi, ik ben ook niet van plan om gelijk stil gaan te zitten.
Is ook onmogelijk met alle adrenaline die door je heen stroomt wanneer je er EINDELIJK bent haha! (denk ik)
Volgens mij ben ik ook niet echt vatbaar voor 'jetlags'. Ik ben ooit 11 uur naar de Dominicaanse Republiek gevolgen en daar heb ik helemaal geen last van gehad.. :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:34

Das lekker! Ik weet niet hoe ik er op zal reageren, nooit verder dan Spanje gevlogen. :+ Zie dan ook wel een beetje op tegen de lange reis. := gelukkig kan ik overal makkelijk slapen, als ik mn ogen dicht doe slaap ik. :+

Krijg door topic al helemaal zin in!!