USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:02

@ Katja : dat weet ik dus niet.Maar volgende week wordt het al 26 graden en ik heb geen idee wat voor een weer het in mei is.
Allemaal afwachten denk ik.
Maar idd Monique : het noordoosten staat op m'n lijstje voor in de herfst.Lijkt me zo geweldig mooi.
Dit jaar 2x naar de States,ik denk het niet.....helaas.
Wij hebben jaren geleden ook Vancouver e.o gedaan vanaf Seattle,was idd goed te doen.
Bij Vancouver Island bultruggen bekeken,erg gaaf!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:05

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:23

Ik heb af en toe een beetje ruzie met Google :o

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:27

Hallo allemaal!

Ik heb even wat vraagjes. Ik ben van plan om volgend jaar rond deze tijd een rondreis in de USA te gaan maken. Ik wil niet alleen, en ben dan ook pas 18 dus een auto huren kan niet (of tegen enorme prijzen). Daarom ben ik opzoek gegaan naar georganiseerde groepsreizen en nu ben ik deze tegengekomen: http://travels.kilroyworld.nl/Bestemmin ... sort%253D0

Afbeelding

Deze reis lijkt me enorm gaaf, er zitten echt de dingen bij die ik graag wil zien. Alleen de reis duurt 35 dagen en je gaat toch helemaal van oost naar west, is dit niet te snel en zit je hele dagen in de auto, of valt het wel mee? Heeft iemand misschien nog tips over andere georganiseerde reizen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:45

Ik zeg direct: niet doen! Klinkt bot, maar ik heb een groot deel van de route zelf gedaan en ken de Verenigde Staten vrij goed. Het stuk van Orlando tot San Antonio hebben wij in maart nog gedaan en is dodelijk saai.

Wil je een echte mooie reis om kennis te maken met de USA, kies dan voor het Zuidwesten: http://www.djoser.nl/rondreis_verenigde ... dagen_usa/.

Wil je graag toch New York erbij, dan is dit een absolute topper: http://www.djoser.nl/rondreis_verenigde ... naar-kust/

Djoser staat goed bekend!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:55

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om een rondreis te doen in het Zuidwesten, en dan naar New York te vliegen. Ik ga je links even bekijken, bedankt!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:03

De reis klinkt heel erg leuk, maar ik zie dat de leeftijd tussen de 20 en de 50 ligt... Ben je misschien bekend met een organisatie die reizen organiseert voor jongeren tussen de 18 - 25? Al zullen die wel moeilijk te vinden zijn vrees ik...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:06

Volgens mij is het publiek van Djoser vrij jong hoor.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:40

Is 35 dagen ook niet een beetje kort voor die reis?
Volgens mij zie je dan net niet alles wat je wil zien en blijf je ook niet lang genoeg op een plek... Of zal dat mee vallen?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:42

Mariss schreef:
Hoi,

Zijn er nog meer bokkers die dit jaar de Verenigde Staten gaan verkennen?

Wij gaan voor de eerste keer, waarschijnlijk de westkust, 3 weken.
We zitten nog een beetje in dubio, omdat oost ons met een stukje canada ook geweldig lijkt.

Kom maar op met die plannen!

Jaah...niet zo zeer een rondreis (die hebben we zo'n 7 jaar geleden al gedaan Best of the West, Hawaii en Miami). Nu gaan we weekje Las Vegas en 12 dagen Orlando...Van daaruit natuurlijk wel allerlei losse tripjes

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:43

Nadir schreef:
Wij gaan dit jaar ook naar de Verenigde Staten.
We vliegen op LA, reizen dan via Palm Springs, Grand Canyon, Lake Powell, Bryce Canyon en Zion National Park naar Las Vegas. Vervolgens rijden we naar Death Valley en dan via Visalia en Yosimity National Park naar San Fransisco. Vanaf daar volgen we de kustlijn naar beneden.

Als die reis voorbij is vertrekken we nog voor 5 nachten naar Maui.

Ik heb er zin in! *D

Dat klinkt als een soort van Best of the West, is erg leuk, maar ik vond het wel vermoeiend. Je zit toch heel veel in de auto, grote afstanden en hoge temperaturen. Maar de parken zijn erg mooi :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:45

Esther28 schreef:
Dat klinkt als een soort van Best of the West, is erg leuk, maar ik vond het wel vermoeiend. Je zit toch heel veel in de auto, grote afstanden en hoge temperaturen. Maar de parken zijn erg mooi :D

Wij doen Highlights of the West van Kuoni.
Wel met enkele aanpassingen, een dagje extra in LA, Las Vegas en San Fransisco. Ik wil wel alles doen wat op mijn lijstje staat. :D

Ik denk ook dat het vermoeiend is. Daarom vliegen we daarna door naar Hawaii zodat we kunnen bijkomen van de vakantie. :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:47

Nadir schreef:
Is 35 dagen ook niet een beetje kort voor die reis?
Volgens mij zie je dan net niet alles wat je wil zien en blijf je ook niet lang genoeg op een plek... Of zal dat mee vallen?

Ja dat lijkt mij dus ook, en hele dagen in de auto is hartstikke zonde. Dus ik zit nu even verder te kijken. Ik denk dat het dan toch een rondreis in het zuidwesten wordt, en dan doorvliegen naar New York om daar nog een paar dagen door te brengen.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:49

jaaa USA!
14 juli vertrekken mijn vriend en ik naar Orlando (florida)
vanuit daar gaan we nog 4 dagen (3 nachten) naar Miami.. we hebben een auto gehuurd (tegen helaas best wel dure prijzen want we zijn 22 dan) dus lekker wat pretparken bij langs en we zien wel :D gewoon relaxed en mooie dingen zien!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:51

Nadir schreef:
Esther28 schreef:

Wij doen Highlights of the West van Kuoni.
Wel met enkele aanpassingen, een dagje extra in LA, Las Vegas en San Fransisco. Ik wil wel alles doen wat op mijn lijstje staat. :D

Ik denk ook dat het vermoeiend is. Daarom vliegen we daarna door naar Hawaii zodat we kunnen bijkomen van de vakantie. :+

Hebben wij toen ook gedaan hoor, extra dag LV, extra dag SF en uitpuffen in Hawaii....
Reken er maar op dat je lang niet aan alles toe komt en verplicht nog een keer moet...he wat vervelend nou :D
Dat is ook de reden dat wij dit jaar weer gaan...om LV wat beter te bekijken (zijn er toen 1 dag geweest) en lekker te relaxen in Orlando....
Ben de vakantie naar USA voor volgend jaar alweer aan t plannen. Willen ook graag rond kerstijd naar NY, maar ja..dat zal wel stervensduur zijn :o

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:04

NieneWiep schreef:
Ja dat lijkt mij dus ook, en hele dagen in de auto is hartstikke zonde. Dus ik zit nu even verder te kijken. Ik denk dat het dan toch een rondreis in het zuidwesten wordt, en dan doorvliegen naar New York om daar nog een paar dagen door te brengen.

Ik zou het andersom doen. Na een rondreis in het Zuidwesten ben je inderdaad gewoon moe. New York is een geweldige start en je maakt de overgang in tijdverschil wat geleidelijker ;-0

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:14

Dat is natuurlijk ook een optie. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:36

New York is een geweldige stad. Ik zou er lekker beginnen. Wij gaan in oktober ook weer, heerlijk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:50

Ik ben net weg als jij komt Monique. Ik vertrek 16 oktober hier uit Amsterdam en ben tot en met 22 oktober in NY.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:41

Esther28 schreef:
Hebben wij toen ook gedaan hoor, extra dag LV, extra dag SF en uitpuffen in Hawaii....
Reken er maar op dat je lang niet aan alles toe komt en verplicht nog een keer moet...he wat vervelend nou :D
Dat is ook de reden dat wij dit jaar weer gaan...om LV wat beter te bekijken (zijn er toen 1 dag geweest) en lekker te relaxen in Orlando....
Ben de vakantie naar USA voor volgend jaar alweer aan t plannen. Willen ook graag rond kerstijd naar NY, maar ja..dat zal wel stervensduur zijn :o

Ik denk niet dat we deze reis nog een keer gaan maken hoor! :D
Zelf ben ik al een keer in Los Angeles geweest, dus daar hoef ik na deze keer sowieso niet nog een keer naar toe. Die parken lijken me onwijs mooi, maar die heb je na 1 keer ook wel gezien. Volgend jaar wil ik de andere kant op. Het liefst wil ik New York combineren met Orlando, dat lijkt me ook gaaf. :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 18:58

Nou ... in sommige van de parken raak ik niet uitgekeken hoor. Ik zou elk jaar wel naar Yellowstone willen!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:14

ik ga voor de 4e keer naar het westen en heb niet alles gezien en ben zeker niet uitgekeken.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:16

Ik ga in september 3 maanden naar Californië voor stage. :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:27

Oef, da's lekker, waar ga je naar toe in Californië en wat ga je doen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:30

Ik zou ook best nog een keer naar het westen willen.
Maar ik hoef niet zo nodig meer alle plekken te zien waar ik al geweest ben. Er zijn nog heel veel mooie plekken in het westen waar ik wel een keer naar toe zou willen.

We gaan dit keer niet naar Yellowstone, maar dat staat zeker nog op mijn lijstje. :j