geen visum nodig voor vakantie VS?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HCRanch

Re: geen visum nodig voor vakantie VS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:53

ja dat moet je via internet invullen is echt verplicht hoor. Monique T had de link gegeven waar je het kan invullen

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:54

Josefien schreef:
wij gaan volgende week vrijdag onze dochter opzoeken in Miami, maar ik heb wel een soortgelijk formulier in moeten vullen wat bij de tickets zat van Air Berlin, maar niet zo'n uitgebreid Estaformulier als ik hier tegenkom..is dat verplicht???

Kijk eens op de site, zou ik zeggen :)

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:01

ja dat heb ik gedaan maar ik heb een soortgelijk formulier van Air Berlin gekregen, dus weet niet of ik het nu dubbelop doe. Ik heb al een mail gestuurd naar Air Berlin. Bedankt voor de tips in elk geval, ik ga het morgen verder uitzoeken!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:03

Er staat in dit topic op diverse plaatsen aangegeven dat het verplicht is :) Dan hoef je van mij geen Esta in te vullen, maar dan snap ik de reden van het vragen niet :)
Daarover mailen? In de tijd dat je mailt vul je 'm in :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 09:14

Vul het formulier van Air Berlin voor de zekerheid maar gewoon in. Baat het niet, dan schaadt het niet. Vaak gebruiken zij het voor hun administratie.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:44

dochter heeft dat formulier IN het vliegtuig gekregen toen ze ging eind juli...raar. Maar ik heb het gewoon maar ingevuld.beter te veel dan problemen krijgen!
hm White Rose ben wel blij dat er smilies bij je opmerkingen staan anders zou ik wat gaan denken.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:55

Josefien, lees het topic, of stel je vragen niet. Zowel je eerdere vraag als je huidige opmerking gaat in tegen wat er hier gezegd is. Een keer kan dat, maar nog een keer? Doe dan gewoon hoe het jou het beste uitkomt, dat hoef je dan toch niet hier te komen vragen? :)
Er staat duidelijk aangegeven dat je in het vliegtuig een Ander formulier krijgt. Er is hier meermalen opgemerkt dat Esta verplicht is. En wat vraag je? Of het verplicht is. Tja, dat kan. Maar eh, neem van mij aan dat er geen Amerikaan zich iets van aantrekt dat jij doet wat je dochter of de Air Berlin dame heeft gedaan/vindt :)
Overigens, een Esta in het vliegtuig kan niet - het is een online check.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:24

Nog één keer: Esta is een online check, die is verplicht. Als je ESTA niet invult, kan je geweigerd worden bij het inchecken.

Het groene formulier (langwerpig, dik papier) krijg je in het vliegtuig. En ja, soms stuurt een reisagent of maatschappij dat al op, kan je het thuis alvast invullen. En doe dat maar heel serieus, want immigrations bekijkt het zorgvuldig (in Amerika pas dus).

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:25

MoniqueT schreef:
Nog één keer:

Alle voorgaande keren schoten ook hun doel voorbij, geloof ik :+

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:43

én bedankt jullie zijn erg aardig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:53

dat zijn we zeker, aangezien er al diverse malen is uitgelegd hoe het echt zit. Dat jij erg eigenwijs bent, kunnen wij niets aan doen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:12

Zal ik het dan nog eens op de aardige manier doen? :)

In 4 Stappen naar Amerika:
1. Regel ticket.
2. Vul Esta online in.
3. Vul *in vliegtuig* je groene formulier in
4. Wees aardig voor de Amerikaanse douane-meneer.

Echt. Zo simpel is het. Allemaal noodzakelijk, allemaal verplicht.
Dit is allemaal al een keer of 3 per pagina verteld.

En dan kom jij met je eigen manier, vragen of het verplicht is, nog even niet doen, enz. Fine :D Ik zeg: grote glimlach erbij en waag het erop, ik houd wel van een beetje avontuur :+
Maar niet klagen over niet aardig doen - Amerikaanse douane-meneren hebben ook niet de neiging aardig te zijn. En als jij niet doet wat zij willen, zijn ze ronduit onaardig... :j

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:02

ik had niet de indruk dat ik eigenwijs was, wilde het gewoon zeker weten omdat ik al een soortgelijk formulier heb ingevuld. Ik heb het nu allemaal klaar liggen voor volgende week en het is de eerste keer dat ik naar Amerika ga dus best spannend. en Lielle als lid van de redactie kun jij al helemaal niet zoiets zeggen. Dat is jouw mening, je kent me niet eens. Dan vind ik de manier waarop WhiteRose het nog eens uitlegt een stuk sympathieker.
Nogmaals bedankt voor de tips (had ik trouwens al gezegd dus er zit absoluut geen eigenwijzigheid achter, meer onzekerheid) en bedenk wel wat je typt erg hard kan overkomen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:05

Zo komt ook jouw reactie wel ineens heel anders over. Je eerdere berichten komen op mij bijzonder eigenwijs over, en dat dat onzekerheid is, blijkt bepaald niet uit je manier van reageren. Idem voor je opmerking dat wij niet aardig zijn, die komt net zo bot over als waar jij nu over klaagt.

Lid van de NR zijn, betekent trouwens niet dat je iedereen maar lief en aardig hoeft te vinden ;)

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 08:54

Hele andere vraag, maar daar weet hier vast iemand antwoord op.
Hoe zit het met medicijnen, mag je die gewoon meenemen en kan je die het best in je handbagage doen, of in de koffer (lijkt me niet leuk als de koffer dan zoekraakt)?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:55

ik neem ze wel in de koffer mee (en wat ik in die 10 uur nodig heb neem ik in een los potje mee)en heb een medicijnenpaspoort van de apotheek wat ik meeneem..zeker als het vloeibaar is zou ik het altijd in de koffer doen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:02

als je medicijn vloeibaar is kan je ze in een speciaal zakje doen als het maar niet meer dan 100 ml is en je het apart op de band legt.
Pillen mag je gewoon meenemen, je kan eventueel een doctersverklaring (in het engels) meenemen.

Monique weet het ook vast wel ik ben vaak in USA geweest en ga er zelfs wonen, maar Monique is echt de kenner hier!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:09

Nou, de echte kenner .... :D

Wel ervaren wat betreft medicatie, want ik heb diabetes en ga met insulinepomp, naalden en insuline de deur over. Daarnaast ook nog een zwik medicijnen voor mijn hubby.

Advies:
- le medicijnen in de handbagage in de originele verpakking van de apotheek met je naamsticker erop, wat je onderweg gebruikt gewoon daar in laten zitten, aparte potjes vinden ze niet prettig.
- vloeibare medicatie ook in de originele doosjes, ik doe mijn insuline ook in zo'n plastic zakje en leg het apart op de band bij security
- vraag inderdaad een medicijnenlijst bij de apotheek, die krijg je zo mee
- voor echte belangrijke medicatie, zoals mijn insuline, vraag ik bij de huisarts altijd een recept mee, zodat ik zelfs als de camper gestolen wordt dat ding nog in mijn portemonnee heb zitten[/list]

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:20

dit zegt KLM erover, en voor de zekerheid kun je je eigen maatschappij ook raadplegen:

Citaat:
Mag ik mijn medicijnen meenemen in mijn handbagage?
Ja, alle medicijnen die u tijdens de reis nodig heeft en die voorzien zijn van uw naam, mag u meenemen in uw handbagage.

Wilt u meer dan 100 ml (3.4 oz) vloeibare medicijnen meenemen, dan moet u bij de veiligheidscontrole een verklaring van uw arts kunnen laten zien.

medicijnen in je koffer zou ik nooit doen, iig niet als ze belangrijk zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:55

Ik vergeet inderdaad de verklaring van de arts. Ik heb een diabetespaspoort (zo'n standaard ding) en laat de arts daar gewoon een stempel in zetten.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:17

Er wordt dus geen onderscheid gemaakt in wat voor medicijnen, alleen vloeibaar of vast?
Ik ga toch maar even naar de apotheek voor zo'n paspoort

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:40

lastige bij mij is dat ik klysma's met medicijn erin moet meenemen :o dus dat gaat niet in mijn handbagage eigenlijk.. maar ik neem de rest wel in handbagage mee, alleen die doos dus niet.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:42

MoniqueT schreef:
Nou, de echte kenner .... :D

Wel ervaren wat betreft medicatie, want ik heb diabetes en ga met insulinepomp, naalden en insuline de deur over. Daarnaast ook nog een zwik medicijnen voor mijn hubby.

Advies:
- le medicijnen in de handbagage in de originele verpakking van de apotheek met je naamsticker erop, wat je onderweg gebruikt gewoon daar in laten zitten, aparte potjes vinden ze niet prettig.
- vloeibare medicatie ook in de originele doosjes, ik doe mijn insuline ook in zo'n plastic zakje en leg het apart op de band bij security
- vraag inderdaad een medicijnenlijst bij de apotheek, die krijg je zo mee
- voor echte belangrijke medicatie, zoals mijn insuline, vraag ik bij de huisarts altijd een recept mee, zodat ik zelfs als de camper gestolen wordt dat ding nog in mijn portemonnee heb zitten[/list]

Told ye :-) ze is de kenner hihihi

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:15

Josefien schreef:
lastige bij mij is dat ik klysma's met medicijn erin moet meenemen :o dus dat gaat niet in mijn handbagage eigenlijk.. maar ik neem de rest wel in handbagage mee, alleen die doos dus niet.

Dat geeft niet. Ik doe mijn infuussets en reservoirs voor in mijn pomp ook in de gewone bagage. Wel verdeel ik de dozen over twee koffers, een bij Albert en een bij mij. En ik heb een adres van de fabrikant gekregen waarmee ik ze zelfs in Amerika kan kopen als alles kwijt zou zijn.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:52

groetjes vanuit Orlando, alles is goed gegaan en we moesten in het vliegtuig nog een formulier invullen, wat in totaal dus op 3 komt, er was een dubbelcheck op vliegveld Dusseldorf, erg grondig allemaal, alles moest uit de handbagage gehaald en werd bekeken, camera's werden met een speciaal dingetje
"afgestoft" (geen idee waarom) en in Miami werden we nogmaals enorm gecheckt, vingerafdrukken genomen (electronisch) en foto werd ook gemaakt. In Miami betekende dat een dik uur in de rij, na een lange reis (en het was inmiddels 4 uur in de ochtend Ned. tijd)maar het gezicht van onze dochter die onverwacht met de bus naar het vliegveld was gekomen, maakte alles waard.
We hebben Ft Lauderdale "gedaan", zijn naar Key West gereden, en hebben daar de Superbowl op een groot scherm gevolgd tijdens het eten, tussen de Amerikanen (echt gaaf!) en zijn nu in Orlando, waar man en dochter momenteel een ballonvaart aan het doen zijn en ik in de lobby op internet zit. Alles is hier zoooooo groot en er is zooooo veel, niet te filmen, ik loop hier als een klein kind met open mond rond! mensen zijn trouwens erg aardig hier (hoewel in winkels etc dat schijnt te moeten) en als je iets niet weet doen ze veel moeite om je te helpen! tot nu toe een succes dus!