Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Mag ik mijn medicijnen meenemen in mijn handbagage?
Ja, alle medicijnen die u tijdens de reis nodig heeft en die voorzien zijn van uw naam, mag u meenemen in uw handbagage.
Wilt u meer dan 100 ml (3.4 oz) vloeibare medicijnen meenemen, dan moet u bij de veiligheidscontrole een verklaring van uw arts kunnen laten zien.
MoniqueT schreef:Nou, de echte kenner ....![]()
Wel ervaren wat betreft medicatie, want ik heb diabetes en ga met insulinepomp, naalden en insuline de deur over. Daarnaast ook nog een zwik medicijnen voor mijn hubby.
Advies:
- le medicijnen in de handbagage in de originele verpakking van de apotheek met je naamsticker erop, wat je onderweg gebruikt gewoon daar in laten zitten, aparte potjes vinden ze niet prettig.
- vloeibare medicatie ook in de originele doosjes, ik doe mijn insuline ook in zo'n plastic zakje en leg het apart op de band bij security
- vraag inderdaad een medicijnenlijst bij de apotheek, die krijg je zo mee
- voor echte belangrijke medicatie, zoals mijn insuline, vraag ik bij de huisarts altijd een recept mee, zodat ik zelfs als de camper gestolen wordt dat ding nog in mijn portemonnee heb zitten[/list]
Josefien schreef:lastige bij mij is dat ik klysma's met medicijn erin moet meenemendus dat gaat niet in mijn handbagage eigenlijk.. maar ik neem de rest wel in handbagage mee, alleen die doos dus niet.