Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:07

Ik vind vliegen best wel eng eigenlijk. :=
Vooral de bochten en het 'op en neer gaan.'
Ik heb nu al zo'n 10 keer gevlogen, maar vind het nog steeds helemaal niets.
Ook krijg ik altijd verschrikkelijke pijn in mijn oren. Niets helpt daartegen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:28

Hier een negatieve ervaring. Ik heb in de loop der tijd op onverklaarbare wijze vliegangst ontwikkeld. Heb al heel wat gevlogen - van korte reizen naar Griekenland tot lange naar Azie - maar sinds 2 jaar vind ik het echt doodeng en zit de secondes af te tellen.
De volgende vliegreis stop ik me vol met pillen, want het is echt geen doen meer.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:41

Mies schreef:
Ik vind vliegen best wel eng eigenlijk. :=
Vooral de bochten en het 'op en neer gaan.'
Ik heb nu al zo'n 10 keer gevlogen, maar vind het nog steeds helemaal niets.
Ook krijg ik altijd verschrikkelijke pijn in mijn oren. Niets helpt daartegen.

Ook geen kauwgom?

Fitzroy schreef:
Hier een negatieve ervaring. Ik heb in de loop der tijd op onverklaarbare wijze vliegangst ontwikkeld. Heb al heel wat gevlogen - van korte reizen naar Griekenland tot lange naar Azie - maar sinds 2 jaar vind ik het echt doodeng en zit de secondes af te tellen.
De volgende vliegreis stop ik me vol met pillen, want het is echt geen doen meer.

Dat is vervelend zeg! Hoop dat ik het niet zo mee maak.

Storm76 schreef:
Tipje als je bang bent om te vliegen;
Hou de stuwardessen in gaten, als die nog ontspannen door het vliegtuig lopen, is er niks aan de hand. Pas als zij moeilijk gaan kijken, moet je je zorgen gaan maken.

Hele handige tip! +:)+

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:49

Datjaa schreef:
@TS: Heb je al een mail gestuurd! :) Er volgt nog een! :D

Wat ziet dat er spannend uit zeg!
Was jullie vliegtuig kleiner dan de andere?

astridelise

Re: Vliegtuigen, eilanden. ERVARING?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:58

De 1e keer dat ik in een vliegtuig kwam, schrok ik van de krappe ruimte. Nog steeds heb ik dat, het is net een bus van binnen.
Wat Storm76 schreef dat doe ik ook, als het vliegtuig gaat schudden of zakt een stukje naar beneden dan hou ik het personeel in de gaten, blijven zij rustig hun werk doen dan ontspan ik ook weer.
De druk van je oren kan je regelen met bekertjes, als het vliegtuig gaat stijgen zet je bekers over je oren, bij het dalen doe je hetzelfde. De bekers zorgen ervoor dat de druk dan gelijk blijft, vraag mij niet exact hoe het werkt want dat weet ik niet.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:06

astridelise schreef:
De 1e keer dat ik in een vliegtuig kwam, schrok ik van de krappe ruimte. Nog steeds heb ik dat, het is net een bus van binnen.
Wat Storm76 schreef dat doe ik ook, als het vliegtuig gaat schudden of zakt een stukje naar beneden dan hou ik het personeel in de gaten, blijven zij rustig hun werk doen dan ontspan ik ook weer.
De druk van je oren kan je regelen met bekertjes, als het vliegtuig gaat stijgen zet je bekers over je oren, bij het dalen doe je hetzelfde. De bekers zorgen ervoor dat de druk dan gelijk blijft, vraag mij niet exact hoe het werkt want dat weet ik niet.

Dat ziet er vast heel gek uit, bekertjes om je oren. :P Ik zal 't onthouden!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:14

Leuk dat je gaat vliegen!
Ik vloog tot mijn 15de 2 tot 3 x per jaar, daarna durfde ik niet meer...
Zonder dat er iets is voorgevallen. De laatste vluchten was ik elke x aan het spugen en huilen, ook sliep ik een week voor de vlucht slecht en als ik vanaf vakantie weer terug moest, stonden de laatste 3 dagen ook in het teken van stress.... bah, ik baalde er zelf van!

Turbulentie kun je altijd hebben, de ene x erger dan de andere x.

Op een gegeven moment waren vrienden van mij op vakantie in Italië, ze vroegen of ik kwam en ik ben gegaan. Heb de hele vlucht zitten snikken in het vliegtuig (was alleen gegaan en zat naast een Italiaanse man, die ook alleen reisde).Tijdens de vlucht werd ik goed in de gaten gehouden door het cabine personeel, die kwamen elke x even kijken en praten. Na de landing kwamen veel mensen even bij me kijken, die zeiden dat ik het goed gedaan had en dat ze het knap van me vonden, dat ik het in mijn eentje toch gedaan had.
Op Verona werd ik opgewacht door mijn vrienden (die waren met de auto op vakantie) we hebben erover gepraat en erom gelachen. Ben wel met de auto mee terug gegaan hoor... haha

Daarna met een vriendin nog een weekje weg geweest, dat was weer snikken en stressen en toen was ik er helemaal klaar mee, ik baalde er zo van, dat ik zo bang was....
Sinds die tijd vlieg ik zo'n 3 tot 4 x per jaar, voor mijn werk en prive. En ik heb niets geen last meer!
Kan er nu van genieten en echt ik krijg er een kik van!
Heb nu ook de oceaan overgevlogen, dat gaan we in maart weer doen!

Echt het is super! Ik kan niet wachten tot ik weer mag!
Neem van die opfris doekjes mee (soort snoetepoetsers) dan kun je die lekker even over je gezicht halen.
En af en toe moet je goed "klaren"

Heel veel plezier alvast en niet bang zijn hoor! (ik heb door mijn vroegere angst zoveel leuke (familie) tripjes moeten missen...)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:17

Pepper1 schreef:
Leuk dat je gaat vliegen!
Ik vloog tot mijn 15de 2 tot 3 x per jaar, daarna durfde ik niet meer...
Zonder dat er iets is voorgevallen. De laatste vluchten was ik elke x aan het spugen en huilen, ook sliep ik een week voor de vlucht slecht en als ik vanaf vakantie weer terug moest, stonden de laatste 3 dagen ook in het teken van stress.... bah, ik baalde er zelf van!

Turbulentie kun je altijd hebben, de ene x erger dan de andere x.

Op een gegeven moment waren vrienden van mij op vakantie in Italië, ze vroegen of ik kwam en ik ben gegaan. Heb de hele vlucht zitten snikken in het vliegtuig (was alleen gegaan en zat naast een Italiaanse man, die ook alleen reisde).Tijdens de vlucht werd ik goed in de gaten gehouden door het cabine personeel, die kwamen elke x even kijken en praten. Na de landing kwamen veel mensen even bij me kijken, die zeiden dat ik het goed gedaan had en dat ze het knap van me vonden, dat ik het in mijn eentje toch gedaan had.
Op Verona werd ik opgewacht door mijn vrienden (die waren met de auto op vakantie) we hebben erover gepraat en erom gelachen. Ben wel met de auto mee terug gegaan hoor... haha

Daarna met een vriendin nog een weekje weg geweest, dat was weer snikken en stressen en toen was ik er helemaal klaar mee, ik baalde er zo van, dat ik zo bang was....
Sinds die tijd vlieg ik zo'n 3 tot 4 x per jaar, voor mijn werk en prive. En ik heb niets geen last meer!
Kan er nu van genieten en echt ik krijg er een kik van!
Heb nu ook de oceaan overgevlogen, dat gaan we in maart weer doen!

Echt het is super! Ik kan niet wachten tot ik weer mag!
Neem van die opfris doekjes mee (soort snoetepoetsers) dan kun je die lekker even over je gezicht halen.
En af en toe moet je goed "klaren"

Heel veel plezier alvast en niet bang zijn hoor! (ik heb door mijn vroegere angst zoveel leuke (familie) tripjes moeten missen...)

Wat vervelend zeg dat je zo bang was! Maar gelukkig vind je 't nu heel erg leuk. :)
Helaas krijg ik door die snoetepoetsers echt kok hals neigingen .. dus die neem ik liever niet mee. :P

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:23

Ik heb ook geen snoetepoetsers, maar van die doekjes met een verfrissend iets erop... (nee ook geen l'eau de cologne, moet ik ook van kokhalzen haha)
Maar ik weet niet hoe ze heten, heb ze op schiphol gekocht.

Ik ben ook helemaal blij dat ik eroverheen ben! :D Dank je!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:24

Heb er stiekem nu gewoon heel erg veel zin in!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 11:32

Vliegen is dodelijk saai (no pun intended). De laatste keer bijna 24 uur aan een stuk gevlogen (kleine tussenstop in Hongkong) en dan ben je het slapen, eten, tv kijken, spelletjes spelen, boeken/tijdschriften lezen en naar buiten kijken echt zat. Vliegvelden vind ik wel leuk, lekker mensen kijken.

Opstijgen is altijd wel een beetje spannend, dalen krijg ik alleen maar last van mijn oren van (oordopjes helpen wel een stuk), maar dat vliegen zelf is zooooo saai. Nu ja, je moet wat over hebben om aan de andere kant van de wereld te komen.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:27

_Sannee schreef:
Datjaa schreef:
@TS: Heb je al een mail gestuurd! :) Er volgt nog een! :D

Wat ziet dat er spannend uit zeg!
Was jullie vliegtuig kleiner dan de andere?

Haha ja. Het is de eerste keer ook wel spannend!
Hoe bedoel je kleiner dan de andere? Dan welke andere? :D
Dan het gemiddelde vliegtuig? :)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:30

vliegen is echt niet eng, zelfs een beetje saai.
laat je niet gek maken door allerlei verhalen.
op de weg gebeuren meer ongelukken dan in een vliegtuig ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:31

Ja, dan het gemiddelde vliegtuig inderdaad.
Het lijkt namelijk zo klein vliegtuig ..

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:33

De KLM vliegtuigen zijn iig wel groter van wat ik gehoord heb. Ik vond dit vliegtuig best klein ja. :j Het was 3 stoelen, gangpad, 3 stoelen.
Misschien kunnen andere bokkers ook de indeling van hun vliegtuig vertellen?
Want dit was ook het enigste vliegtuig waar ik in gevlogen heb! :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:41

Heb nu 4 keer gevlogen en het is gaaf en saai te gelijk, opstijgen en landen is spannend.
In de lucht is een beetje saai, als je helder weer hebt en je vliegt over land is het leuk om naar buiten te kijken, als je goed zit.
Met de de kleinere en zeker Transavia vindt ik het net veevervoer, weinig ruimte, als je wat langer bent zit je erg krap.
Probeer bij vooraf inchecken bij de nooduitgang of voorin te kunnen zitten dan heb je wat meer ruimte.
Wij gaan over drie maanden naar Thailand, dat is ong 11 uur, ben benieuwd hoe dat gaat.
Dan gaan we met een 747/400 combi, dat is best een groot vliegtuig.
Nu nog hooguit 3,5 als langste vlucht gehad.
Maar je moet gewoon gaan en je zult zien het valt reuze mee, het is een aparte wereld vliegen en vliegvelden.
Veel plezier met vliegen en een fijne vakantie.....
Laatst bijgewerkt door kally op 28-12-09 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:45

Hee San!

Valt allemaal reuze mee! Je moet je niet te veel in je gedachten halen!
Het opstijgen en het dalen is misschien spannend, maar als je het van de andere kant bekijkt is het hartstikke leuk.
Bij opstijgen wordt je in je stoel gedrukt, en opeens vlieg je.
Is eigenlijk best apart toch?
En ik heb ook als ik het vliegtuig in loop, spanning.. Dan ga je denken: 'wat als het vliegtuig neerstort', etc.
Als je eenmaal in de lucht bent, kan er niks meer gebeuren.
Er is nog nooit wat gebeurd met een vliegtuig die boven in de lucht was.
Ennuh, je hebt veel meer kans dat je verongelukt als je met de auto naar het vliegveld rijd :+
Wel gaaf dat je naar Ibiza gaat! Lekker warm!
Wij gaan in de meivakantie, of naar Ibiza of naar de Canarische eilanden :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:00

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:07

De bovenste 2 heb ik ook gehad, wij hebben samen met de kinderen de eerste 4 stoelen gehad, super was dat. Lekker veel ruimte en als je naar de toilet moest hoef je niemand lastig te vallen. Binnen Europa altijd het middelste vliegtuig en dan 3 naast elkaar en 1 ernaast met het gangpad ertussen. Bij de nooduitgangen zit je ook wel lekker ruim.

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:07

Klopt, middelste vliegtuigen worden binnen Europa gebruikt.
Bovenste vliegtuig heb ik ingezeten richting Curacao. Dat is trouwens een 'dubbe'-dekker'

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:12

Ik ben nu 21 en vlieg ook al vanaf dat ik 2 was ofzo. Mijn vader werkt bij de KLM dus dat is er met de paplepel ingegoten ;)
Ik heb ook al in aardig wat verschillende vliegtuigen gezeten. Laatst vloog ik naar L.A en dat was een vlucht van 13 uur, en dat vond ik bijna nog sneller gaan dan een vlucht naar Egypte van 5 uur. Ik heb wel wat foto's voor je:

Afbeelding
http://94.100.120.88/766000001-76605000 ... _Dgvf.jpeg

en dit was 'ons' vliegtuig maar toch wel de meeste prettige om mee te vliegen vind ik zelf:

Afbeelding

En idd turbelentie. Dat is iets waar ik wel bang van kan worden hoor :+ . We vlogen boven de rockeymountains toen het zoveel turbelentie kreeg dat mijn thee uit mijn beker werd geslingerd. Het zweet stond tussen me billen O:). De steward kwam me toen geruststellen met de woorden; doe maar net of je op een boot bent die tegen de golven aanklotst.
Toch ben ik nog nooit zo bang geweest haha.

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:25

Op mijn laatste vlucht afgelopen oktober dat ook mee gemaakt. Wij kwamen in nogal slecht weer terecht en het vliegtuig komt in een luchtzak dat je zo'n vrije val gevoel krijgt. De stewardes staat naast mij iets in te schenken en de vloeistof komt ook omhoog in de beker, stewardes moest daarom lachen, dus ik maar dapper mee lachen want ik was best geschrokken van die val. Dan heb je idd het zweet tussen de bilnaad...

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 15:35

Ik moet niet dingen aan die tubulensie ..

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:52

astridelise schreef:
Op mijn laatste vlucht afgelopen oktober dat ook mee gemaakt. Wij kwamen in nogal slecht weer terecht en het vliegtuig komt in een luchtzak dat je zo'n vrije val gevoel krijgt. De stewardes staat naast mij iets in te schenken en de vloeistof komt ook omhoog in de beker, stewardes moest daarom lachen, dus ik maar dapper mee lachen want ik was best geschrokken van die val. Dan heb je idd het zweet tussen de bilnaad...

Heb ik ook een keer gehad. Maar gewoon echt meters dat je naar beneden valt.
Zat een oude dame naast mij en die was heel erg bang.
Je krijgt dan zo'n gevoel in je buik en je hoopt alleen maar dat je niet neerstort }>

miekkultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 08:42

Vliegen is de veiligste manier van reizen zeggen ze.....en zo heb ik het al die keren dat ik gevlogen heb ook ervaren.
De eerste keer dat je gaat vliegen is altijd eng want je weet totaal niet wat je te wachten staat....
Geloof me ik heb al heel veel keren gevlogen ook lange afstanden en ik heb nog nooit iets engs mee gemaakt ( ff afkloppen :o )
Als je het vliegtuig in stapt is de ruimte ff wennen als je binnen europa vliegt het is best allemaal krap en smal maar echt waar je went er zo aan......
De eerste keer opstijgen is heel indrukwekkend er zit een ontzettende power achter..... :D
De duur van het stijgen ligt er aan hoe hoog ze gaan vliegen.....maar het vliegtuig is echt zo weer recht hoor of het moet nog even wat bochten maken maar daar merk je weinig van......ff goed gapen als het vliegtuig recht is dan heb je ook geen last van je oren.....En dan moet je je zelf ff vermaken...Ik neem een hoop leesvoer mee en oordoppen zodat ik de film kan volgen....
Neem wat euro's mee want dan kan je van alles aanschaffen eten en drinken let op het is wel peperduur.....
Dus ik neem zelf altijd wat te knabbelen mee.....

En als ik me verveel en ik ben echt moe dan doe ik ff een :Z het ligt niet echt comfortabel die stoelen maar je wordt er vindingrijk in......

Ik zelf vind het altijd fijn om bij het raam te zitten dan zit ik lekker beschut en dat geeft me een fijn gevoel....maar dat is ieder voor zich natuurlijk....

Turbelentie en Luchtzakken dan heb ik genoeg meegemaakt en het valt echt wel mee hoor....
Je voelt wat trillingen net alsof je met een auto over een keienweggetje rijdt...
En luchtzakken dat voelt alsof je even gewichtloos bent.....

Mocht je snel autoziek worden dan raad ik je aan om reispillen in te nemen....daar wordt je ook wat duf van dus kan je ook lekker een tukkie doen...... :Z

Voor pijn in de oren en dat heb ik altijd gebruik in nu speciale oordoppen met drukregelaar dat werkt super een halfuur voor het landen doe je ze in en hoppa geen last meer....ff kaugom kauwen en goed blijven gapen en de last valt mee....
Het dalen duurt meestal een half uurtje je voelt het vliegtuig langzaam zakken en je voelt dan ook de druk op je oren....
Er is niks engs aan het is alleen heel indrukwekkend als je door je raampje ziet dat je vakantie bestemming in zicht is!!
Bij het landen voel je ff een hobbel als je de landingsbaan aanraakt en dan gaat het vliegtuig flink remmen.....
Dan is allemaal kat in het bakkie......En dan is het riemen los en vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oke nog ff door de controles enzo maar daarna vakantie!!!!

Succes met reizen ;)