Vooral de bochten en het 'op en neer gaan.'
Ik heb nu al zo'n 10 keer gevlogen, maar vind het nog steeds helemaal niets.
Ook krijg ik altijd verschrikkelijke pijn in mijn oren. Niets helpt daartegen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mies schreef:Ik vind vliegen best wel eng eigenlijk.![]()
Vooral de bochten en het 'op en neer gaan.'
Ik heb nu al zo'n 10 keer gevlogen, maar vind het nog steeds helemaal niets.
Ook krijg ik altijd verschrikkelijke pijn in mijn oren. Niets helpt daartegen.
Fitzroy schreef:Hier een negatieve ervaring. Ik heb in de loop der tijd op onverklaarbare wijze vliegangst ontwikkeld. Heb al heel wat gevlogen - van korte reizen naar Griekenland tot lange naar Azie - maar sinds 2 jaar vind ik het echt doodeng en zit de secondes af te tellen.
De volgende vliegreis stop ik me vol met pillen, want het is echt geen doen meer.
Storm76 schreef:Tipje als je bang bent om te vliegen;
Hou de stuwardessen in gaten, als die nog ontspannen door het vliegtuig lopen, is er niks aan de hand. Pas als zij moeilijk gaan kijken, moet je je zorgen gaan maken.
astridelise schreef:De 1e keer dat ik in een vliegtuig kwam, schrok ik van de krappe ruimte. Nog steeds heb ik dat, het is net een bus van binnen.
Wat Storm76 schreef dat doe ik ook, als het vliegtuig gaat schudden of zakt een stukje naar beneden dan hou ik het personeel in de gaten, blijven zij rustig hun werk doen dan ontspan ik ook weer.
De druk van je oren kan je regelen met bekertjes, als het vliegtuig gaat stijgen zet je bekers over je oren, bij het dalen doe je hetzelfde. De bekers zorgen ervoor dat de druk dan gelijk blijft, vraag mij niet exact hoe het werkt want dat weet ik niet.
Pepper1 schreef:Leuk dat je gaat vliegen!
Ik vloog tot mijn 15de 2 tot 3 x per jaar, daarna durfde ik niet meer...
Zonder dat er iets is voorgevallen. De laatste vluchten was ik elke x aan het spugen en huilen, ook sliep ik een week voor de vlucht slecht en als ik vanaf vakantie weer terug moest, stonden de laatste 3 dagen ook in het teken van stress.... bah, ik baalde er zelf van!
Turbulentie kun je altijd hebben, de ene x erger dan de andere x.
Op een gegeven moment waren vrienden van mij op vakantie in Italië, ze vroegen of ik kwam en ik ben gegaan. Heb de hele vlucht zitten snikken in het vliegtuig (was alleen gegaan en zat naast een Italiaanse man, die ook alleen reisde).Tijdens de vlucht werd ik goed in de gaten gehouden door het cabine personeel, die kwamen elke x even kijken en praten. Na de landing kwamen veel mensen even bij me kijken, die zeiden dat ik het goed gedaan had en dat ze het knap van me vonden, dat ik het in mijn eentje toch gedaan had.
Op Verona werd ik opgewacht door mijn vrienden (die waren met de auto op vakantie) we hebben erover gepraat en erom gelachen. Ben wel met de auto mee terug gegaan hoor... haha
Daarna met een vriendin nog een weekje weg geweest, dat was weer snikken en stressen en toen was ik er helemaal klaar mee, ik baalde er zo van, dat ik zo bang was....
Sinds die tijd vlieg ik zo'n 3 tot 4 x per jaar, voor mijn werk en prive. En ik heb niets geen last meer!
Kan er nu van genieten en echt ik krijg er een kik van!
Heb nu ook de oceaan overgevlogen, dat gaan we in maart weer doen!
Echt het is super! Ik kan niet wachten tot ik weer mag!
Neem van die opfris doekjes mee (soort snoetepoetsers) dan kun je die lekker even over je gezicht halen.
En af en toe moet je goed "klaren"
Heel veel plezier alvast en niet bang zijn hoor! (ik heb door mijn vroegere angst zoveel leuke (familie) tripjes moeten missen...)
astridelise schreef:Op mijn laatste vlucht afgelopen oktober dat ook mee gemaakt. Wij kwamen in nogal slecht weer terecht en het vliegtuig komt in een luchtzak dat je zo'n vrije val gevoel krijgt. De stewardes staat naast mij iets in te schenken en de vloeistof komt ook omhoog in de beker, stewardes moest daarom lachen, dus ik maar dapper mee lachen want ik was best geschrokken van die val. Dan heb je idd het zweet tussen de bilnaad...