Jongerenvakantie's.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Re: Jongerenvakantie's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:18

Ben vorig jaar naar Blanes geweest! Super gehad toen... dit jaar met 3 vriendinnen naar Salou, 20 Juli, heb d'r al helemaal zin in. Ben het winterse weer hier wel zat!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:12

Ik wil dit jaar met een vriendin of twee vriendinnen naar Spanje. Ik heb al wat rondgekeken, maar er zit al veel vol! Dus voor volgend weekend moeten we toch wel geboekt hebben denk ik.. Met de bus waarschijnlijk.
Dicht bij het strand en uitgaanscentra. Malgrat, Blanes, Lloret, iets in die richting ben ik aan het kijken. Iemand hele leuke ervaringen in een bepaalde stad of met een bepaald appartementencomplex/hotel? Ik wil het schoon hebben, maar luxe hoeft niet. Het liefst niet te duur haha.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 21:44

Melanie_B schreef:
Goedendag! :D

Dit jaar is het zover, wat vriendinnen en ik gaan voor het eerst alleen
op vakantie. :D Nu weten we alleen nog helemaal niet waarheen! :P
We denken zelf aan Lloret, Salou, Chersonissos. Binnenkort gaan we
wel even wat boekjes door bladeren, maar ik dacht.. misschien hebben
jullie wel leuke ervaringen ergens gehad, en/of weet je gewoon een leuke
bestemming!

Wij zijn vooral geintresseerd in plaatsen waar je lekker kunt stappen O:)

Ik ben uiteindelijk naar Chersonissos geweest afgelopen jaar.. Van 22 juli tot 29ste.. echt aan te raden.. _/-\o_ _/-\o_ Geweldige tijd gehad, en het uitgaansleven is daar abnormaal mooi! :+: Echt party party.. 8-)
Wij zaten in Eri beach hotel, all in clusive.. Was zeer goed! :j
Naar het uitgaans'centrum' moest je wel even een stuk lopen, maar we hadden daar wat jongelui leren kennen en als je dan zo gezamenlijk loopt valt het wel mee.. taxi's waren trouwens niet duur. En je kon alle discotheeks gratis binnen (GROOT pluspunt.. want in o.a Spanje moet je veelal betalen om discotheek's binnen te gaan) dus kon je zo van de ene discotheek naar de andere..

De SLAM cafe, Bio Bio & Hof van Holland zijn zéér aan te raden..
(eigenlijk allemaal wel.. GEWELDIGE tijd.. voor herhaling vatbaar!!!!)

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:00

Ik heb net geboekt voor Albufeira met mijn 2 beste vriendinnen! :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:17

Ik ben 2x in Rimini geweest, mijn leukste vakanties! Verder ben ik ook op Cherssonisos geweest en in Salou! En Corfu en Malta, allebei ook heel gaaf, wel wat minder toeristisch, maar niet minder mooi! En een keer Tunesie, beetje te warm in de zomer, haha! Voor mijn hoeft Salou niet meer zo, echt te toeristisch en massaal! Ik wil ook lekker kunnen genieten van rust in mijn vakantie, haha, ja ook toen ik nog jonger was! Al was de eerste keer Rimini wel heel gaaf, destijds met Club Escolette, veel excursies gedaan en kroegentocht en veel uit geweest.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:18

Oh, enne, die busreizen.... ( 2x gedaan naar Rimini en Salou! ) Ik vind het een ramp, ik kan niet slapen in een bus en dan is 24 uur heeeeeel lang! Nu alleen nog maar met het vliegtuig!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 22:23

Ik ben afgelopen jaar in Lloret geweest , was erg leuk ! Busreis heen was al een behoorlijk feestje en de terugreis was een groot slaapfeest haha.

Heerlijke vakantie was dat, uitgaan en overdag lekker op het strand liggen.

Ik ben 10 dagen excl reis geweest en we zaten in een hotel ( metropol geloof ik ) direct aan het strand, hotel was rond de 250 euro en ben daar ongeveer 500 euro kwijtgeweest.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:18

We zitten nu te twijfelen tussen Blanes, Lloret en Malgrat. Heb mensen horen zeggen dat de gemiddelde leeftijd in Lloret hoger ligt dan die in Blanes en Malgrat. Maar de echte verschillen zou ik niet weten... ook niet wat betreft Blanes.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:37

Ik was vorig jaar in Lloret 16 jaar, ik ben nooit om ID of dergelijke gevraagd , so don't worry

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:43

Wij gaan 8 dagen naar Benidorm, goed stappen, weinig Nederlanders
We hebben een villa, eigen zwembad, een auto, vliegen etc. voor 500 euro pp :j

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:11

@ CCindy: Naar mijn weten is het juist precies andersom, dat de gemiddelde leeftijd in Lloret juist lager ligt dan in Blanes en Malgrat. Ik ben in 2009 naar Lloret geweest en toen waren er al erg veel jongeren van 16/17 (was toen zelf ook 16). En volgens mij is dat alleen maar toegenomen, als ik de verhalen van anderen moet geloven. M'n vriend is afgelopen zomer naar Blanes geweest en is toen ook 1 avondje wezen stappen in Lloret, maar hij vond het echt 3 x niks. Veel jongeren van 16/17 dus en in Blanes schijnt een veel betere sfeer te hangen. :)
Ik vond Lloret trouwens erg leuk hoor!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:33

Ik was 17 toen ik in Lloret was (zomer 2009), en had ook het idee dat ik toen echt bij de gemiddelde leeftijd hoorde (16-18) maar dat er zeer weinig 'ouderen' van boven de 18 rondliepen. Tuurlijk, ze waren er wel, maar wat ILOVE_TARA zegt, ik had het idee dat de gemiddelde leeftijd daar vrij laag was. :j
Hoe dat in Blanes en Malgrat ligt, weet ik écht niet, daar kan ik dus niets over zeggen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 01:57

Ik ben ooit eens in het voorseizoen naar Lloret gegaan, juni of zo, met Beachmasters.
Een van de weinige dingen die ik me kan herinneren is dat BM ENORM afzet!! we konden zo'n pakket kopen voor 92 euro, en daarin zaten dan een clubpas (niks aan gehad) en 5 avonden een feestje waar BM enorm van profiteren. Ik zou zeggen, niet die pakketten aannemen, wél voor 5 a 10 euro zo'n kroegentocht los boeken en lekker zelf de goedkope cocktailtentjes vinden! In Turkije met GOGO hetzelfde verhaal gehad btw ;)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:08

Dat kan ik ook alleen maar adviseren. Geen pakketten kopen want je bent echt veel duurder uit!
Je doet toch niet alles en is niks aan om aan die dingen vast te zitten.

2 jaar geleden ben ik naar Salou geweest met GOGO, vorig jaar naar Chersonissos met BM.
Dit jaar wordt het waarschijnlijk Albufeira. :j Maar moet nog even vergaderen met m'n vriendinnen haha.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:20

Klopt wat lieziej en Pasamba zegt, geen pakket nemen! Je kunt zelf je pakket samenstellen en de dingen die ze aanbieden, klinken misschien heel leuk, maar ze vragen er enorme bedragen voor. Ik heb destijds in Lloret gelukkig geen pakket genomen. Dat waren we wel van plan, maar één van m'n vriendinnen had heel weinig geld en kon zo'n pakket dus niet betalen. Gelukkig maar, want achteraf hoorden we bijna alleen maar slechte verhalen erover.
Ze boden bijvoorbeeld een boottochtje naar een eiland aan en op dat eiland ging je dan met z'n allen barbecuen. Volgens mij vroegen ze daar €45 voor.. Boottocht en eiland bleken niks voor te stellen en je kreeg maar 1 of 2 stukjes vlees en dat was het. En daar heb je dan €45 voor betaald.
En als je een pakket hebt moet je je aan de tijden houden die zij geven. En stel dat je elke dag iets ingepland hebt staan, heb je dus elke dag al vaste plannen. Juist lekker om op een vakantie te doen wat je zelf wilt en maar zien wat je gaat doen toch? En dan kan het ook nog zijn dat je die dag niet zoveel zin hebt om een boottocht oid. te gaan maken, maar je hebt er al voor betaald dus je moet wel..

Wij zijn dus in Lloret zelf op zoek gegaan naar betaalbare dingen. Van Tropics (populairste discotheek van Lloret) hadden we een clubpas van €10 voor de hele week. Je moest dus eenmalig €10 betalen en als je dan naar Tropics wilde, moest je in het tentje direct naast Tropics (Moby's) €3 betalen. Dan kreeg je een stempel en een 2 bonnetjes voor gratis drank. Het enige wat je dan hoefde te doen is bij Tropics je stempel laten zien en je was binnen (via de VIP-rij, want je hebt natuurlijk al betaald). Die €3 heb je er met die 2 gratis drankbonnetjes al terug EN je had met de clubpas nog eens 50% korting op alle drank! :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:50

Inderdaad, pakketten hebben wij ook niet gedaan, zeker af te raden!
Het is veel fijner om lekker zelf te kunnen doen en laten wat je wilt en niet iedere dag iets gepland te hebben. Daarbij vragen ze inderdaad immens veel geld en als je iets echt graag wil doen, kun je dat altijd nog "los" bij ze 'bestellen', bijv. een dag voordat die activiteit is ofzo. Dat moet je niet aan het begin van je vakantie al helemaal vast gaan leggen. :n

Over de clubpassen, dat is inderdaad wel zéér aan te raden! Met zo'n clubpas kom je overal goedkoper binnen dan wanneer je 'm niet zou hebben, heb je 50% korting op je drankjes en ja. Het is gewoon handig. :))
Ik weet ook nog wel dat wij in het begin meestal niet op proppers ingingen (want die lopen écht overal en kunnen vrij vervelend zijn), maar soms zijn die mensen heel handig! Ze proberen natuurlijk mensen naar binnen te halen in hun bar/disco, waar je vaak entree moet betalen. Als je echter een bonnetje van zo'n propper krijgt, betaal je meestal wel entree, maar krijg je bijna altijd gratis drankjes voor dat entreegeld! Wat ILOVE_TARA zegt, dan betaal je bijvoorbeeld €3,- om binnen te komen en krijg je twee drankjes. Wat nou entreegeld, je betaalt toch simpelweg dan twee drankjes van €1,50?! Op die manier zie je ook nog wat verschillende kroegjes waar je anders niet zo snel binnen zou gaan, best leuk!
(Dit geldt dus niet voor Moby/Tropics-combinatie, maar in principe voor bijna alle kroegen en discotheken waar je proppers voor kunt vinden. ;))

Overigens is een kroegentocht met je organisatie ook absoluut een aanrader. Volgens mij betaal je daar niet zo veel voor, je krijgt vervolgens in elke kroeg een gratis drankje én je komt op plekken waar je anders nóóit zou zijn gekomen! Zo zie je nog eens wat anders dan alleen de hoofdstraat en het strand van Lloret (of welke andere uitgaansstad dan ook). :)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:04

Pasamba schreef:
Dit jaar wordt het waarschijnlijk Albufeira. :j Maar moet nog even vergaderen met m'n vriendinnen haha.

Súperleuk, doen! Twee jaar geleden geweest, onwijs leuk gehad! Veel te doen op activiteiten gebied, oude stadje is erg mooi en het nieuwe gedeelte héél veel uitgaansgelegenheden! Oude gedeelte ook trouwens hoor. Echt een aanrader! :)

Enige minpuntje zijn (In het nieuwe gedeelte dan, weet niet hoe het in het oude gedeelte is) de vele zigeuners die bedelend op straat liggen of zelfs restaurants inkomen om te bedelen. :n

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:05

Oja, en voor de mensen die naar Mallorca gaan: Doe de jeepsafari! Je mag zelf rijden, vond het dóód eng, aangezien je op kliffen van 200 meter hoogte rijdt, maar man, wat móói!!! :D

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:07

Vorig jaar heerlijke vakantie gehad in Rimini. Aankomend weekend gaan we boeken naar Albufeira :) Dat moet erg mooi zijn, dus dat willen we wel eens zien ;)
We hebben getwijfeld tussen Mallorca en Albufeira, maar het gaat toch Albufeira worden :):)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:10

Zou iemand hier mij misschien tips kunnen geven over een jongerenvakantie met uitgaan(niet elke dag!), maar ook veel leuke activiteiten. (cannoying, raften, surfen, etc.)
Ik ben echt niet van 't "lloret"-gebeuren. Vriendin juist wel, nu proberen we een tussenweg te vinden.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:21

ik wil graag op vakantie naar spanje dit jaar.
Of iniedergeval een jongerenreis..
Met een vriendin

kan door de bomen het bos niet meer zien en weet ook echt niet wat we moeten kiezen.. alle degelijke appartementen die zitten zo vol ! en vooral in juli... worden ze meteen zo duur

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 14:08

xXLiekeXx schreef:
Zou iemand hier mij misschien tips kunnen geven over een jongerenvakantie met uitgaan(niet elke dag!), maar ook veel leuke activiteiten. (cannoying, raften, surfen, etc.)
Ik ben echt niet van 't "lloret"-gebeuren. Vriendin juist wel, nu proberen we een tussenweg te vinden.

Ik ben naar Chersonissos geweest, en ik vond dat echt ideaal. Uiteraard door het mooie stappen wat je daar kunt doen :):)
maar ook overdag kon je je prima vermaken! Wij verbleven in Hotel Eri Beach, All in clusive. En overdag kon je in die banden achter een speedboot, bungyjumpen, paardrijden (hebben wij overigens niet gedaan) en ook zijn er zat winkeltjes, lekkere restaurants en een gezellige sfeer.

Ook kan je uiteraard met de taxi nog ergens naar toe gaan, kost niet zo duur. :n Wij hebben dat overigens nooit gedaan, aangezien wij echt puur voor het stapleven daar kwamen, en overdag gewoon met wat jongelui die we hadden ontmoet doorbrachten aan het zwembad en daar leuke dingen deden; waterpolo, beachballen etc.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 14:09

Naomi_Haffie schreef:
ik wil graag op vakantie naar spanje dit jaar.
Of iniedergeval een jongerenreis..
Met een vriendin

kan door de bomen het bos niet meer zien en weet ook echt niet wat we moeten kiezen.. alle degelijke appartementen die zitten zo vol ! en vooral in juli... worden ze meteen zo duur

Last minute doen! Scheelt een hoop geld. :j

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:29

Ik ben vorig jaar voor het eerst met vriendinnen op vakantie geweest, naar Blanes! Was helemaal super!

We gingen wel met de bus, dat was wat minder :\. Als je met de bus gaat zou ik echt warme kleren aan doen (ookal is het buiten 30 graden) want je vriest echt dood van de airco!

Blanes zelf was echt top! Het is niet zo groot als Lloret ofzo, en daarom juist zo gezellig! Iedereen maakt een praatje met elkaar, heb heel veel nieuwe mensen leren kennen daar.

Dit jaar ga ik naar Albufeira! :):) Heb daar ook leuke verhalen over gehoord, dus ik heb er zin in!

karlijn_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:32

xXLiekeXx schreef:

Mimizan in frankrijk is een hele mooie surfplek (en je kunt ook beachvolleyballen, moutainbiken, enz) , en ook iets waar veel jongeren zijn en leuk (en vooral gezellig) uitgaan! Ik ben er zelf nog nooit geweest maar mensen die ik ken wel en die vonden het echt geweldig :D