Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:23

Hopen dat hij in april vrij krijgt dan. :(:)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 00:15

Nadir schreef:
Inderdaad, 2010 wordt gewoon een TOP jaar! :):)

patjelisa, waar ga je naar toe in Alanya?

Meestal rond Palmiye beach hotel.
Kom er nu echt al jaren en mijn moeder heeft in side gewoont en ik blijf het geweldig vinden. ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:19

Na internet is niet altijd verboden, net als een telefoon. Normaal gezien mag het niet, maar een vriend van mij zat geregeld op zijn dag verlof de hele dag op internet. Mobiel had hij wel netjes thuis gelaten...
Daarbij als ze geen verlof nemen mogen ze er ook eerder uit. Die vriend ging er na Mei 2008 in en was er in de zomer van 2009 uit ... :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:22

Kijk, dat klinkt alweer wat positiever. :j
Hoelang moeten ze dan precies het leger in? Of ligt dat aan hoe je presteert?

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:27

Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen, maar Sefanja internet is niet altijd verboden hoor. Het ligt er heel erg aan naar welke plaats je vriend moet. Ook hebben ze gewoon vaste telefoons waar hij mee kan bellen (al is het al wel naak heel erg druk). Mobiel mag hij in principe niet meenemen, maar sommige doen dat wel. Na zijn basistraining krijgen de meesten een week verlof.

Als je meer wil weten over dienst etc heb ik eventueel wel een leuke site voor je. Als je die wil moet je me even pm-en. Waar woont hij trouwens in Ankara? (Mag ook via pm hoor) İk kom daar regelmatig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:39

Idd het ligt aan de plaats en de functie..
Een vriend van ons was ober en zat smiddags zowat de hele dag op MSN, want dan hoefde die niet te serveren. :=
Ben ook benieuwd waar je vriend precies vandaan komt!

Hier zijn we blij dat we een dochter verwachten... haha. Anders hadden we onze zoon geen turkse nationaliteit gegeven. :)

Samcha hoe is het met jou??

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:44

Ja dat is inderdaad nog zo Nathalie, als jullie een jongen hadden gehad en hij had de Turkse nationaliteit gekregen zat je daar weer mee. De kleine krijgt nu wel Turkse?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:51

Nu dubbele nationaliteit. :)
Ze is half turks half nederlands, dus vind ook dat ze beide nationaliteiten moet hebben. :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:52

Netjes :) Kan me met een jongen voorstellen dat je hem dan alleen de nederlandse zou geven ivm het leger ...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:57

Nathalie schreef:
Nu dubbele nationaliteit. :)
Ze is half turks half nederlands, dus vind ook dat ze beide nationaliteiten moet hebben. :j

Maar waarom vind je dat handig? :o

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:57

Met mij gaat alles super nathalie. Nog steeds erg naar me zin. Wil wel erg graag gaan werken, maar door verplichtingen in Nederland (speciale examens van de branche) gaat dat nog niet. İk hoop dit in april af te ronden.

Het is hier echt nog super weer! Vorig jaar zat ik zoals julle ingesneeuwd, maar nu is het overdag gewoon nog 12 graden.

Nog 10 daagjes en je bent getrouwd nathalie!! Las dat je in 2011 hier een feest wil geven. Moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat dat voor mij allemaal achter de rug is, pfff wat een geregel en gestress. Het was wel een fanatastisch feest, dus ook zal jij achteraf zeggen dat het de stress waard is ;). Geniet eerst maar even van de ceremonie in Nederland :).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:17

Mijn schoonouders vertelden idd ook dat het bij hun heerlijk weer is voor deze tijd!
Hopelijk kun je snel gaan werken Samcha. :j

Het is een geregel en gestress maar dat is het hier net zo goed. :D Hihi. Gelukkig is alles zo goed als geregeld nu. Het wordt toch nog een groter feest met alles erop en eraan, dat had ik in eerste instantie niet in mijn hoofd. Heb zelfs een trouwjurk ipv een galajurk wat mijn bedoeling was om het goedkoop te houden. :D
Het feest in Turkije gaat mijn schoonfamilie vooral regelen, wij kunnen niet lang genoeg daarheen om alles zelf te regelen. ;)

Nadir, hoezo vind ik dat handig? Snap hem even niet hihi.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:21

Wel leuk toch, een groot feest met alles er op en eraan? :D

Nou, waarom kies je er voor om 2 nationaliteiten te geven?
Wat is daar het voordeel van als je hier gaat wonen? :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:25

Het is niet handiger dan één nationaliteit. Maar ons kind is half nederlands half turks dus vind ik het juist onzin om dan alleen Nederlandse nationaliteit aan te vragen. :)

En idd erg leuk!!! ;) Ben er heel blij mee en kan nu al bijna niet meer slapen. ;) Hihi.

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:28

İk wilde eerst niet eens een trouwjurk hahaha, maar ben achteraf toch blij dat ik er wel een heb genomen. Ook bij ons was het groter dan verwacht, maarja is vaak zo. Kwam laatst zelfs een stukje van onze bruiloft tegen op internet :s, dus zal wel een geslaagd feest zijn geweest.

Nadir: Mocht bv nathalie en haar (toekomstige) man besluiten om terug te gaan naar Turkije met kind mag het kind bv gewoon in Turkije wonen als het de dubbele nationaliteit heeft. Mocht dit niet het geval zijn moet voor het kind een verblijfs-/werkvisum worden aangevraagd en dat is niet makkelijk. Ze heeft nu de kans om 2 nationaliteiten aan te vragen, dus waarom dan ook niet. De dubbele nationaliteit is namelijk voor een toekomst een onzeker punt. Mijn kinderen (al is daar voorlopig nog geen sprake van) krijgen ook 2 nationaliteiten, maar als ik maar 1 nationaliteit mag kiezen dan wordt het de Nederlandse.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:32

Ja hoor, gewoon foto's van je eigen bruiloft op internet? :D
Leuk toch met trouwjurk en alles er bij!

Oké, dat hangt inderdaad helemaal af van je eventuele toekomstplannen.
Mocht het in de toekomst zo zijn dat je moet kiezen tussen de paspoorten dan moet je wel goed nadenken waar je voor kiest.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:38

Klopt al is de kans vrij klein dat we naar Turkije gaan met kind(eren) maar de mogelijkheid is er zo wel.
Als het niet mogelijk zou zijn een dubbele nationaliteit aan te vragen dan wordt het de Nederlandse, dat is niet moeilijk. Maar nu je idd nog 2 nationaliteiten aan kunt vragen doen we dat.

Idd Samcha volgens mij is het vaaki groter dan van te voren geplant hihi. En grappig dat je jezelf tegen kwam op internet!
Onze trouw ceremonie wordt uitgezonden via internet voor de mensen in het buitenland, erg leuk is dat!!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:07

Wat tegenwoordig allemaal wel niet kan he :).

Er was laatst hier iets op tv....ehhh daar was de bruidegom niet aanwezig op zijn eigen trouwfeest (düğün, al vraag ik me dus af of ze de nikah al eerder hadden gedaan), maar kon via de webcam alles volgen. Dat was volgens mij de eerste keer in Turkije dat dit gebeurde (in Amerika doen ze dit wel vaker). Zou dat zelf helemaal niet leuk vinden, maarja alles kan tegenwoordig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:11

Oh ja joh, is het via de webcam te volgen?
Op zich wel een goede oplossing natuurlijk voor de mensen die er niet bij kunnen zijn. :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:25

Dat heb ik gezien Samcha! Vond dat wel erg raar. :o Zou mijn keus ook absoluut niet zijn! De Nikah hadden ze volgens mij al eerder gedaan aangezien je daar voor moet tekenen? Lijkt me onmogelijk via de webcam? :P

Ja hier wordt het uitgezonden via webcams in de trouwzaal. Echt leuk vind ik zelf. :)
Alleen het tijdsverschil is soms een beetje vervelend. Zo heeft vriendlief ook familie in Nieuw Zeeland, die kunnen dan om 3 uur snachts gaan kijken. :o Maarja dat moeten ze er maar voor over hebben. :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:33

Haha, tsja, met Nieuw Zeeland blijft het altijd lastig natuurlijk. Dan kun je nooit een gunstig tijdstip vinden voor beide partijen. :D

Wat is trouwens een Nikah?

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:09

Ja, ik had ook al het vermoeden dat ze de nikah eerder hadden gedaan.

Nikah is eigenlijk het officiele gedeelte van het trouwen, dus tekenen op het gemeentehuis. Een düğün is eigenlijk het feest. İn Turkije wordt dit vaak op verschillende dagen gedaan. Soms geven ze ook meerdere feesten.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:10

Dat heb ik ook gezien! Zo zou ik het toch niet willen..Het is toch een dag voor jullie samen? :+
Sefanja : Dat is wel erg balen ja!Ik ben blij dat mijn vriend dat allemaal al achter de rug heeft!

Nathalie schreef:
Hier zijn we blij dat we een dochter verwachten... haha. Anders hadden we onze zoon geen turkse nationaliteit gegeven. :)
Kan ik me heel goed voorstellen. Als moeder zijnde zie je toch niet graag je zoon vertrekken.

We krijgen toch wel foto's te zien van de bruiloft he! :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:19

Uiteraard!!! ;) Hihi!

Hier zitten we ook nog met dienstplicht maar gelukkig kunnen we hem vrij gemakkelijk uitstellen omdat we nu hier wonen. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:22

Samcha_19, thanks voor je uitleg!

Moet hij nog in dienst dan Nathalie? Ik wist trouwens niet dat dat tegenwoordig ook nog zo verplicht was. Ik dacht dat dat meer iets van vroeger was.