Wintersport 2009/2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:14

Ja ALS je met Husk gaat controleer dan alles van je appartement.
Want de fransen zijn nogal vervelend als het om borg gaat. En Husk doet er niets aan.

Wij zijn twee jaar geleden naar Les Trois Vallee geweest met husk en het was in 1 woord om te janken.
Het gebied was echt super maar ik ga noooit weer met husk.[/quote]

ik heb idd ook poedersuiker met husk. Ben er 2x mee meegeweest via school, en de eerste keer hebben ze ons goed genaaid, maar zaakje van gemaakt, en toen ging het goed. De 2e keer was het bagger geregeld, maar hebben we ons niet laten naaien :P[/quote]

Ik ben naar val thorens geweest met ze het was mijn eerste wintersport. We kwamen aan s'morgens en toen moesten we onze bagage dumpen in een kroeg pas s'middags om 17.00 uur kregen we de sleutel van ons appartement. Nou klaar is dan tot daar aan toe zo schijnt dat overal te werken :-( maar goed wij kregen niet de sleutel van een appartement die we hadden geboekt want er was iets misgegaan om een of andere reden naja wij een andere wij zoeken erheen de deur ging open en het licht deed het niet (deze moesten we aan doen met de stoppenkast)!!! Bovendien lag dit appartement aan de andere kant van het dorpje bovenaan helemaal terwijl we bij de andere skieend de deur uit konden en bijna bij de skilift stonden !

Maar goed we waren zo mega moe van die lange busreis want na 8 uren waren we nederland nog niet uit we moeten hier mensen halen daar mensen halen ach je kent het wel. Dus we waren van mening dat we het er de volgende dag wel even over zouden hebben ja had je gedacht nergens iemand van husk te vinden. Wij maar skieen dan eind van de dag waren we klaar moesten we helemaal die berg oplopen met skies en al ik vond het werkelijk verschrikkelijk maar goed het gebied was super. Wij s'avonds eten was er niets geregeld uiteindelijk hadden ze een restaurant gevonden daar konden we iedere dag ons prakkie halen nou ik zweer het een baby eet nog meer. Verschrikkelijk gelukkig is het al zo goedkoop daar :-(

Nou klaar dan maar in het appartement gebleven de rest van de week. Was het einde vakantie moet je het appartement schoonmaken het bestek uit de laden waren nog smerig van de voorgangers want dit hadden wij nooit gebruikt. Wij hadden trouwens een kamer met twee persoonsbed in ons kamer hadden we dus een stapelbed :-( Nah goed wij schoonmaken doen die stofzuiger aan doet ie niets. Wij naar husk ons stofzuiger is kapot zegt ie kl*tzak dan kost het je borg wij hadden dat ding nooit gebruikt zegt ie had je van te voren moeten checken ja hoor ik ga op vakantie kom in mijn appartement en ga eerst ff checken of mijn stofzuiger het doet !!! In ieder geval door een fout van henzelf hebben we gelukkig bij aankomst al geen borg betaald dus we hadden zoiets fijn toch kost het ons borg die we toch niet hadden betaald :-D maar wij wilden ze pakken dus zeiden heb je hem zelf gecheck voordat wij erin kwamen hij zei ja mijn vriend werd heeeel kwaad en kwam intimiderend over hij zei weet je het zeker ? Toen zei naja er kan wel eens iets mis gaan. Nou wij hadden dat ding met een mes uit de la open geschroeft en toen bleek dat er helemaal geen zak in zat hij zat dus harstikke verstopt en de inhoud heb ik mijn tasje gehad. Dus hij moest eens flikken om te zeggen dat ie het had gescheckt !

Maar goed zoiezo algemene indruk van die appartement er staan sterren op de site van husk maar deze verzinnen ze zelf (staat ook in de regelementen dat ze dit doen) Nou die van ons was drie volgens husk werkelijk we kwamen binnen het licht moest dus zoals ik zei al met de stoppenkast, het was vies, de stopcontacten hingen ernaast dus als je de stekker in het stopcontact deed en je haalde hem eruit trop je de doos mee, de gordijnen waren te kort en konden dus niet helemaal dicht, de verwarming deed het niet ! nou ga nog maar even door echt waar niemand was te spreken over husk en in de kroegen stond zelfs overal in het hout van de bars gekerft k*t husk.

Voor mij dus NOOIT weer HUSK.

verootjoo

Re: Wintersport 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:49

Het is idd altijd zo dat je sochtens aankomt en smiddags pas de sleutel krijgt. Dit komt omdat de buschauffeurs dan kunnen rusten zodat ze savonds weer naar huis kunnen rijden.
Wij gingen gewoon die dag skiën.

Het appartement idd, dat was echt ruk... haha. Ik ben er dan nooit, en ach, school had het zo geregeld, maar hé een beetje hygiëne en dingen die het doen mag ook wel. Ik zweer dat wij het netter hebben achtergelaten dan dat we het aantroffen :D Maar goed, ergens snap ik dat ook wel, er zitten immers alleen maar studenten in die met hun dronken hoofd alles slopen :P

Wat er bij ons gebeurde; ik draaide verwarming aan, en toen viel de verwarming van de muur af :+ Naja, dat kan, hij deed het verder nog wel, en we hebben dit wel gemeld, maar ze namen ons niet zo serieus geloof ik. Verder was het een kwestie van schroefjes vastmaken en dan zat ie weer aan de muur.
Eenmaal thuis bleek dit grapje ons 300€ te kosten :oo Uiteindelijk hebben we na lang lopen zeuren dit niet betaald, want komop zeg, 300€ voor een stel schroefjes en een verwarming die het nog wel deed en buiten onze schuld om van de muur kletterde.

Het volgende jaar hebben we eerst het appartement grondig geinspecteerd en gekeken of het tegen een stootje kon en álles gemeld. Was wel een lijst van een A4-tje, maar ja. Konden ze ons iig niks meer maken :Y)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:56

Precies ik ga ook nooit weer op wintersport zonder dat ik zo'n lijst maak van te voren ! En dan ook echt elk vlekje in het vloerbedekking en elk gebrek wat je ziet opschrijven echt werkelijk alles wat je kunt bedenken het is gewoon te triest voor woorden hoe die fransen daarmee omgaan maar zo is het wel snel verdienen. Natuurlijk zijn er veel studenten maar dat wil niet zeggen dat je die arme studenten ook nog eens op die manier geld af moet troggelen toch ? Bij ons in de groep zat een groep jongens in 1 appartement die werd 150 borg afgehouden omdat er haren in het doucheputje zaten vrouwenharen nog wel dus niet eens van henzelf maar die hebben ze er ook nog zelf uitgehaald maar ze moesten wel betalen echt belachelijk heb er echt geen goed woord voor over maar dat was al duidelijk haha ;-)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:00

haha... ja, wij moesten idd geld bijbetalen omdat die paar schroefjes dus veel meer kostten dan de borg was _O-. Nou, dat ging ik dus mooi niet betalen. Zijn ze echt gek geworden :? Dus heb niet betaald, en de andere borg ook teruggekregen :j

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 15:51

Ooh dat vind ik knap gelukkig hebben wij door een fout die borg nooit betaald dus konden ze ook niets afhouden ;-)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:51

ik ga dit jaar met Camelot Reizen naar Val Thorens. Heeft iemand daar ervaringen mee?

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:20

lonneke_ schreef:
ik ga dit jaar met Camelot Reizen naar Val Thorens. Heeft iemand daar ervaringen mee?

Camelot reizen ken ik niet maar het gebied is echt fantastisch !

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:35

haha klinkt goed husk gelukkig heb ik net geboekt via hun ;) maar ja ben al twee jaar met sportura geweest, dat is ook niet echt heel schoon ofzo...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:52

ok. Ik was toen nog nooit met een reisorganisatie geweest, het kan maar zo dat het zo is met alle organisaties :P

En husk zit op zich wel in hele gave gebieden, en het skiën was ook echt heel erg leuk. Maar je moet gewoon van te voren echt heel erg goed je appartement checken, en geen borg betalen, anders wordt je genaaid waar je bij staat ;)

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:21

desy_kuiken schreef:
lonneke_ schreef:

Camelot reizen ken ik niet maar het gebied is echt fantastisch !

Ik ga nu al voor het derde jaar naar Val Thorens ;) en het gebied is inderdaad echt fantastisch! :D

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:27

Ach dat je hebt geboekt maakt opzich niet uit hangt van je eisen af natuurlijk. Maar inderdaad maak zelf meteen bij aankomst een lijst met alle gebreken die je maar kunt bedenken. En laat de reisleiding die lijst ook tekenen !

Ik ga het nooit weer anders doen ;-) heb er wel van geleerd.

Dit jaar heb ik nog niet zoveel geld om op vakantie te gaan ben afgelopen zomer 3 weken naar indonesie geweest en ben momenteel werkloos :-( daarom hebben we gekozen om een weekend naar winterberg te gaan.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:13

ja ik ben net terug uit thailand en ga in april naar maleisie dus voor mij ook maar een weekendje, husk heeft dan wel goede aanbiedingen. En vorig jaar met sportura zaten wij in les deux alpes ook super vet, maar het appartement was niet echt om over naar huis te schrijven. Het ergste vond ik dat er de helft van de tijd geen warm water was... oh ja en het was niet schoon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:19

ow dat was er bij husk ook niet, warm water. Sja, alleen als je als eerst ging douchen. Dus 3x maal raden wie er elke dag als eerst onder de douche stond O:)

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:24

Haha bij ons deed de kachel het ook nog eens niet naja als ik ergens naar verlangde na een lange dag skieen ;)

Maar goed straks weer de wamte in naar maleisie elcke :D
Laatst bijgewerkt door desy_kuiken op 20-11-09 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:24

Ach El, ik ben ook een aantal jaartjes met Husk geweest, en tis gewoon met Sportura te vergelijken :D Cif mee en een doekje en wie maakt je wat *D

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:02

haha dacht ik ook lau komt helemaal goed :)
jij mag helemaal in hotel in oostenrijk, ben echt super benieuwd hoe je oostenrijk gaat vinden

idd april weer de warmte in :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:11

Zo lang als dat ik besta ga ik op wintersport :)
De afgelopen 15 jaar gaan we steeds naar hetzelfde plaatsje genaamd Blatten. Ik weet niet of jullie bekend zijn met topografie, maar dat ligt in Zwitserland in het gebied Wallis. Het skie gebied, belalp, grenst aan de Aletch gletcher :)

Ik zal dan maar meteen een discussie punt in de groep gooien: Met skien/snowboarden enz enz wel of geen helm dragen?

Ik ben groot voorstander van een helm. Dit omdat je af en toe met zo'n snelheid van de berg af zoeft, en je maakt een smakkerd dan kun je af en toe best wel pijn hebben :+

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:20

lucifertje schreef:
Zo lang als dat ik besta ga ik op wintersport :)
De afgelopen 15 jaar gaan we steeds naar hetzelfde plaatsje genaamd Blatten. Ik weet niet of jullie bekend zijn met topografie, maar dat ligt in Zwitserland in het gebied Wallis. Het skie gebied, belalp, grenst aan de Aletch gletcher :)

Ik zal dan maar meteen een discussie punt in de groep gooien: Met skien/snowboarden enz enz wel of geen helm dragen?

Ik ben groot voorstander van een helm. Dit omdat je af en toe met zo'n snelheid van de berg af zoeft, en je maakt een smakkerd dan kun je af en toe best wel pijn hebben :+

Misschien heb je mijn verhaaltje een beetje gelezen ik ben nog maar 1 keer op wintersport geweest niet zo'n hele goede ervaring mee. Dit jaar ga ik ff oefenen in winterberg. Ik denk inderdaad dat het heel goed is om gewoon een helm te gebruiken want voor de lefgozers onder ons je kunt behoorlijk hard van die piste af sjezen haha ;-) en ja als je dan valt val je snoeihard natuurlijk ach hoort er bij haha maar het is wel goed om bescherming te dragen.

Alleen eerlijk gezegt zou ik me er nog een beetje voor schamen om dat te dragen omdat niemand anders het doet. Kijk met paardrijden is het heel normaal heeft iedereen het dus is het normaal maar als niemand op de piste een helm draagt denk ik jeetje ik loop voor gek ook al weet ik dat het wel goed is ;-) psychologisch

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:30

Ik snowboard en ik draag op wintersport altijd een helm. Ik heb ook polsbescherming en ik ben nog aan het kijken voor een rugbeschermer (alleen jammer dat die dingen zo achterlijk duur zijn..).

Je ziet de laatste tijd wel steeds meer mensen met helmen op de pistes. Ik weet dat het vooral onders snowboarders steeds meer begint te komen. Ikzelf ben heel erg dankbaar voor mijn helm, want hij heeft al een keer een gaatje in mijn hoofd voorkomen.

Ik moet wel toegeven dat als ik op een indoor piste (snowworld zoetermeer) sta, dat ik dan wel snel geneigd ben om mijn helm af te laten :o

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:34

Dat is inderdaad ook een nadeel dat het allemaal zo duur is maar misschien komt dat ook omdat het nog niet veel verkocht wordt. Als mensen het allemaal kopen wordt het vast goedkoper ! Dus mensen allemaal bescherming kopen dan loopt niemand meer voor gek en wordt het goedkoper ;-)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:38

indoor idd zonder helm, outdoor met helm

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:40

wat is voor jou de reden om indoor zonder helm te gaan elcke?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:43

Ik ski al jaren met helm :j Eerste paar jaren was ik bekant de enige, nu sta je eerder voor gek als je nog zonder helm skiet :P

Ik vind het veiliger. Bovendien draagt iedereen op een brommer ook een helm, en is dat wel algemeen geaccepteerd, en met skiën niet, terwijl je wel al gauw dezelfde snelheden haalt!

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:46

Ja dat is zeker waar ;-) ik moet eerst maar eens echt leren skieen en als ik dan volgend jaar ofzo mijn eigen skie's ga aanschaffen doe ik er ook zeker de bescherming bij. Want hard ga je echt ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:55

Je houdt trouwens ook een lekker warm hoofd met helm :Y)