Thailand / Dubai wie gaan er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Thailand / Dubai wie gaan er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 01:11

Waar ik zat op Phi Phi eiland was de zee ook echt heel helder blauw, zwommen de vissen om je benen en ben ik bijna op een rog gaan staan :+ , echt heeeeeel moooi. Wij zaten in het P.P. Erawan resort, waar we nog een soort van klein orkaantje hadden :o , palmbomen die naar beneden kwamen zetten enzo..
In Khao Sok hebben we echt midden in de jungele gezeten in cottages die pal aan de rivier zaten, zoooooooooooooooo mooi!! Dat was echt een gouden stekkie ook.

Dat zou best wel eens kunnen Doree van die data;s :j

Ik doe ook mijn Lonely's niet weg :o .. Vind het echt een aandenken!! Bij de Joho Company heb ik trouwens mijn LP ook wel goedkoop kunnen halen :j . Ik heb op een plaatselijke boekenmarkt nog wat boeken gekocht, had niet op schiphol gekocht ivm een over-bom-volle rugzak :P , heb bijvoorbeeld 'Echte mannen eten geen kaas' daar gewoon gekocht voor een prikkie :D !!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 11:39

Zaten jullie dan in een resort niet in het stadje zelf maar op een ander strand?
De zee op PP was ook wel net zo mooi als op Phangan, maar het zand daar wel echt van dat hele fijne witte zand. Nadeel was wel dat het dus enorm stuifde en overal zat. Maar daar raakte zelfs ik als zandhater aan gewend. :D

Waar zaten jullie in Kao Sok? Wij hebben namelijk ook in hutjes aan de rivier gezeten. Konden ook in een bamboehutje, maar die had gevlochten muren (met veel kleine spleetjes ertussen dus) en toen we een enorme spin buiten het hutje zagen hangen in z'n web, hebben we maar voor de iets luxere hut met houten muren gekozen. :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:37

Wahahah :D , in Kao Sok zaten we in Riverside Cottages National Park. Heel mooi daar!! We waren enorm blij dat we een klamboe hadden, want bij ons zat er een enormeeeeeeee spin op het plafond toen we wakker werden, heeft een halfuur geduurd voor we onder de klamboe vandaan durfde :)) ... En ook wij hebben de kleurigste kikkers gezien (lieten nogal een raar slijmerig spoor achter) en slangen, enorme schitterende vlinders!! De spin is uiteindelijk weggehaald door de 'manager'... die later werd omgedoopt tot 'spiderman' 8-) ..

Op Phi Phi hebben we inderdaad in een resort gezeten, maar we hebben zelf een hele dag rondgebanjerd in het stadje zelf... ons cashmoney was op :o , dus we moesten met een longtailboat en een ferry beetje heen en weer pendelen.. Op zoek naar een ATM. We hebben trouwens in dat stadje, echt een suuuperlekkere pizza gegeten :)) .

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:03

Jeetje Doree, had je zin om te typen :D
Op de plekken waar ik ook ben geweest ben ik het geloof ik wel eens met de dingen die je schrijft. Ik wist niet dat je op Maya Beach kon overnachten, had ik ook wel willen doen! Was zo mooi daar.
Ik vond alleen dat als je een tour boekte en je werd daarvoor opgehaald dat ze wel altijd op tijd waren, vond ik juist erg nestjes en verbaasde me :) De trein vertrok idd wel een stuk later haha. En hij wilde een paar keer vertrekken en reed dan weer terug, wij snapten er niks van waarom dat was :D

Misschien een tip: ik lees steeds vaker dat je heel goedkoop naar Azie kan vliegen als je flexibel bent qua datum. Heb een paar keer gelezen dat je vanaf Londen met Air Asia goedkoop die kant op kan, eventueel ook door naar Australie. Of iemand die ik ken had bij Emirates een goedkoop retour Bangkok. Ik ga binnenkort 3,5 maand naar Australie Als ik daarvan terug ben en ik zie een goedkoop ticket naar Azie en ik kan die kant op dan ga ik misschien wel sneller terug dan ik in eerste instantie verwacht had. Ik wil nog meerdere plekken zien op de wereld dus zou ik niet zo snel terug gaan naar een plek waar ik al eens ben geweest (ookal heb ik daar natuurlijk niet alles gezien) maar als het voor een paar honderd euro kan zou ik het eerder doen.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 23:15

Haha nee, maar ik kan op een of andere manier nooit kort en bondig vertellen. Iedereen zegt ook over mijn waarbenjij dat ik van die lange verslagen heb getypt (en dat ik net zoveel typ als ik praat.. :=). :+ Maar gelukkig vonden ze het wel allemaal positief en waren er zelfs die zeiden dat ik echt moest gaan schrijven omdat ik het zo levensecht vertelde. Dat dan weer wel. :D

Slapen op Maya Bay was inderdaad heel tof. Er waren echt heel veel agencies die dat aanboden op Phi Phi, waarschijnlijk heb je toevallig net die posters daarvan gemist?

Onze tripjes met minivans in Thailand waren niet heel erg punctueel met ophalen. Sommige wel hoor, maar veelal ook niet. Was je vroeg opgestaan om om 7u ontbeten en wel klaar te staan, kwamen ze 20 minuten later een keer aan. Merkte trouwens wel dat het uitmaakte of je de eerste op de ophaalroute was, dus de chauffeurs konden er waarschijnlijk ook niet veel aan doen. En de verloren tijd haalden ze altijd toch wel dubbel en dwars in met hun rijgedrag.. := :+
Dit viel ons nog eens extra op in Laos en Cambodja want toen waren we al wat lakser met punctueel op de stoep zitten en waren we vaak nog een beetje aan het ontbijten op de afgesproken tijd. Maar hier waren ze dus wel echt heel erg op tijd elke keer! Vooral in Cambodja was dat echt heel goed. :j

Wij zijn trouwens redelijk goedkoop gevlogen met Egypt Air, met tussenstop in Cairo. Vluchten Cairo-Schiphol en andersom waren wel met charters, maar de lange vluchten van en naar Bangkok waren echt in prima vliegtuigen waar alles echt goed verzorgd was.
Heb idd ook veel mensen over Emirates gehoord en ook Finn Air schijnt een goede optie te zijn voor goedkope tickets naar Bangkok.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 02:53

Ik heb met China Airlines gevlogen, rechtstreeks en was hier erg tevreden over :j . Mijn vervoer stond altijd en overal keurig op tijd klaar, onze chauffers lieten soms wat te wensen over (je zou ze liever niet tegenkomen in het donker :o ), maargoed.. ook zij waren erg netjes en op tijd ;)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:25

thanks weer voor alle tips daar kan ik wel iets mee.
Ik vlieg ook met china airlines, rechtstreeks. Was ook nog de goedkoopste vlucht op dit moment.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 16:39

Bij ons was Emirates de goedkoopste :D
Alleen die vloog dan via Dubai :P Niet rechtstreeks.
Wij kozen dus voor die vlucht omdat het veel goedkoper was dan rechtstreeks vliegen.
Maar wij vlogen dan ook via Dusseldorf omdat dat een paar honderd euro scheelde met Schiphol xD
Maar misschien ligt het ook aan het seizoen, en is in het hoogseizoen voor Thailand een andere maatschappij goedkoper :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:57

ja en de vliegtax is eraf dus dat zal ook schelen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:13

Iemand van jullie ervaring met Malaysia airlines? De goedkoopste vlucht die ik tot-nu-toe heb gevonden is met M.A. 650,- €, Frankfurt-Kuala Lumpur-Phuket (en terug :+ ).
Met de Thai is het 50 € duurder (dan via Bangkok ipv Kuala Lumpur).
*Edit: vind er net eentje voor 499 € met M.A. :) !

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:22

geen ervaring mee, maar volgens mij gewoon goed hoor

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:24

Die staat wel goed aangeschreven hoor :j

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:27

Ik ga midden november een lang weekend naar Dubai en rond 1 februari ga ik er heen voor een half jaar. Ik ga er stage lopen bij het Raffles, 6* hotel. Moet alleen nog een opdracht hebben en bedrijf heeft mij gevraagd om iets te verzinnen (ze weten wel iets, maar ze willen weten waar ik toe in staat ben). Ben er trouwens via mijn vader aangekomen. Hij woont daar 150 dagen per jaar, hij woont daar in een app en heeft er een bedrijf.

Overigens vlieg ik met Emirates, die staat best hoog aangeschreven en is niet al te duur. Ook als doorvliegmaatschappij is die goed, mijn vader vloog altijd door naar Manila, heeft nog nooit problemen gehad.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:32

Ja, dacht al wel dat M.A. goed bekend staat :) ; nog even 1,5 week wachten, dan kunnen we definitief boeken. (Vriend van ons weet dan de exacte datum vanaf wanneer we kunnen vertrekken ;) .)

*Roxxiejj, klinkt spannend in zo´n groot en vooral luxurieus hotel werken :j !

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 11:02

Ben ook wel heel erg benieuwd wat ik kan verwachten daar. Ga er half november heen om het daar allemaal te zien en mijn begeleider te leren kennen.
Misschien gaat een klasgenoot nog mee voor dat halve jaar, hotel kon nog een plaats bieden. Hebben al heel erg veel dingen op de planning staan om te doen :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:02

Met z´n tweetjes is natuurlijk nóg leuker, alhoewel jij iig je papa hebt waar je naar toe kan gaan als je toch een beetje heimwee hebt ;) .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:33

Ik heb ook geboekt en vlieg 22 november voor bijna 3 weken naar Thailand met China Airlines.