Portugal 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:48

Naz schreef:
Leuk om alle Portugal ervaringen te lezen!
Wij gaan in september naar Albufeira en willen iig nog een bezoekje Lissabon doen.

Hee leuk, ik ga ook in september naar Albufeira, de 1e vliegen wij, heb er enorm veel zin in :):)
Wanneer ga jij?
Wij zitten in een vrij nieuw appartement: Forte do Vale :)

Letizia

Re: Portugal 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:49

Verder leuk om alle verhalen zo te lezen, het klinkt allemaal leuk en positief :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:49

super mooi strandje daar; playa de marina
heel rustig en erg mooi, echt een aanrader. :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:51

*gaat googlen :Y) *

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 11:31

Gisteren heb ik de tickets opgehaald. :):)
We hebben wel aardige vliegtijden, echter hebben we op de heenweg een tussenlanding in Faro. Beetje bijzonder...
De terugweg is wel rechtstreeks (tot nu toe dan).

Heb er echt zin in! *D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:53

Lauste schreef:

PRAIA DA Marina in correct Portugees. ;) linkje met slideshow
Voor een playa moet je naar Spanje, waar ze ook plaza ipv praça zeggen en iglesia ipv igresia. De Portugezen grappen dat Spaanse eigenlijk Portugees is met een spraakgebrek...
(Ga maar na ze zeggen ook bv llave ipv chave, llorar ipv chorar, het klinkt echt allemaal wat spjaakgebjekkig... :+ )
Maar goed, in Spanje zeggen ze weer dat de Portugezen geen ballen hebben... :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 08:32

Grappig Lusitana, het lijken de Nederlanders en de Duitsers wel! :D :+

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:41

Nog 1 weekje *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:41

Nog 3 nachtjes *\o/* Haha.

Ik heb er onwijs veel zin in en ben blij dat de temperaturen van daar iets gezakt zijn. 40-45 graden vond ik toch wat overdreven!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:56

Nice Nice :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:17

Nadir schreef:
Grappig Lusitana, het lijken de Nederlanders en de Duitsers wel! :D :+

Zeker weten. Goede buren, maar ook aartsvijanden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:35

Nog 25 dagen :')

Wel grappig, m'n oom en tante zitten in de zelfde plaats en hadden ons appartement opgezocht, ze vonden het er leuk uit zien *D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:36

Lusitana schreef:
Lauste schreef:

PRAIA DA Marina in correct Portugees. ;) linkje met slideshow
Voor een playa moet je naar Spanje, waar ze ook plaza ipv praça zeggen en iglesia ipv igresia. De Portugezen grappen dat Spaanse eigenlijk Portugees is met een spraakgebrek...
(Ga maar na ze zeggen ook bv llave ipv chave, llorar ipv chorar, het klinkt echt allemaal wat spjaakgebjekkig... :+ )
Maar goed, in Spanje zeggen ze weer dat de Portugezen geen ballen hebben... :P

haha okee, ik wist het ook niet zeker, maar het lijkt er wel op. :j

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 15:14

marialva schreef:
als je van winkelen houdt zou ik je willen adviseren shopping centre Colombo dat is echt zo gaaf daar en echt mooie en leuke winkels ;) ik zou zeker de winkel van Cavolinho aanraden mooie tassen en leder ware met paarden erop ;) het zit in Lissabon zelf, dan is Cascais en Sintra erg mooi , in lissabon zelf kan je de oude gebouwen bewonderen, en ook leuk shoppen :D

En ze hebben daar hele leuke eettentjes! :9

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:56

Ik vlieg dinsdagochtend! :D
Ga naar mijn opa en oma, die hebben appartementen daar. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:07

Vannacht zijn we teruggekomen van een heerlijke vakantie in Portugal. *D
Elke dag mooi weer gehad en een temerpatuur van rond de 30 graden. De stranden waren leuk, mooie hoge golven, wel koud water.

Cascais is een geweldige plaats met veel leuke restaurantjes en barretjes. Toevallig was er in de week van 21 augustus tot 30 augustus een festival, het feest van de zee. Er was dus 's avonds muziek, kraampjes en vuurwerk. Dat gaf het nog meer sfeer.

We zijn in Sintra geweest, het was een pleuris eind lopen naar het kasteel en naar het paleis, maar absoluut de moeite waard! Overigens ook een geweldig mooi uitzicht over het landschap en de zee.

Lissabon is een prachtige stad. Vooral de combinatie tussen modern en de oudheid sprak me heel erg aan. Veel gedaan en gezien.

Cabo da Roca is erg mooi. Toen wij er waren was het wel bewolkt, desondanks toch een mooi uitzicht.

We zijn nog een dagje naar de Algarve geweest. Albufeira, verschrikkelijk. Ik ben echt zo blij dat we daar niet naar toe zijn gegaan. Allemaal hutje mutje op het strand, overal Nederlanders en Engelsen. Ontzettend toeristisch. Lagos vond ik leuker, mooie haven, leuk plein met terrasjes. Al een stuk minder toeristisch.

Kortom, het was een top vakantie en zeker een aanrader!! *D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 00:39

Nadir schreef:
Vannacht zijn we teruggekomen van een heerlijke vakantie in Portugal. *D
Elke dag mooi weer gehad en een temerpatuur van rond de 30 graden. De stranden waren leuk, mooie hoge golven, wel koud water.

Cascais is een geweldige plaats met veel leuke restaurantjes en barretjes. Toevallig was er in de week van 21 augustus tot 30 augustus een festival, het feest van de zee. Er was dus 's avonds muziek, kraampjes en vuurwerk. Dat gaf het nog meer sfeer.

We zijn in Sintra geweest, het was een pleuris eind lopen naar het kasteel en naar het paleis, maar absoluut de moeite waard! Overigens ook een geweldig mooi uitzicht over het landschap en de zee.

Lissabon is een prachtige stad. Vooral de combinatie tussen modern en de oudheid sprak me heel erg aan. Veel gedaan en gezien.

Cabo da Roca is erg mooi. Toen wij er waren was het wel bewolkt, desondanks toch een mooi uitzicht.

We zijn nog een dagje naar de Algarve geweest. Albufeira, verschrikkelijk. Ik ben echt zo blij dat we daar niet naar toe zijn gegaan. Allemaal hutje mutje op het strand, overal Nederlanders en Engelsen. Ontzettend toeristisch. Lagos vond ik leuker, mooie haven, leuk plein met terrasjes. Al een stuk minder toeristisch.

Kortom, het was een top vakantie en zeker een aanrader!! *D

Net terug uit Portugal, Albufeira om precies te zijn, deze tijd van het jaar echt niet zo toeristisch, heel goed te doen, oude centrum is erg leuk, strip daar in tegen :n :')

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:59

Letizia schreef:
Net terug uit Portugal, Albufeira om precies te zijn, deze tijd van het jaar echt niet zo toeristisch, heel goed te doen, oude centrum is erg leuk, strip daar in tegen :n :')

Vond je? :D
Ik ben afgelopen weekend teruggekomen en vond Albufeira best erg :+
We hebben wel veel lol gehad om alle fanatiek voetbalkijkende Engelsen. Verder veel van de omgeving gezien (auto gehuurd) en een dagje Lissabon gedaan, dat was absoluut de moeite waard :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 10:27

Ik vond het ook helemaal niks hoor Naz. Het is mij veel te toeristisch en weinig cultuursnuiven. :D
Lissabon is inderdaad echt een aanrader! Waar ben je verder nog geweest? :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:37

Euhm, zo ongeveer het hele zuiden, van Cabo de São Vicente tot Tavira. Verder nog Monchique (erg de moeite waard!) en een deel van de westkust (Praia da Bordeira was ook erg mooi :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:01

Naz schreef:
Letizia schreef:

Vond je? :D
Ik ben afgelopen weekend teruggekomen en vond Albufeira best erg :+
We hebben wel veel lol gehad om alle fanatiek voetbalkijkende Engelsen. Verder veel van de omgeving gezien (auto gehuurd) en een dagje Lissabon gedaan, dat was absoluut de moeite waard :j

Ben je dan alleen op de strip geweest, want dit is niet het geval in de oude stad, wat 10x leuker is dan de strip ;)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:16

De strip hebben we een halve avond doorgebracht :D
In het oude centrum was het zeker wel het geval. Vond ik dan :D

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 23:38

Ik ben eergisteren terug gekomen uit Albufeira
Heerlijk weer gehad :) meeste dagen 30 graden, zaterdag helaas wat onweer en regen, maarja..
Enkele excursies ondernomen, zoals jeepsafari, dagje Lissabon en een snelle boottocht en daarmee dolfijnen gespot

Wat uitgaan betreft, het was oké, de engelsen vielen me nog mee, ben erger gewend van mallorca ;)
Prijzen van zelfs simpele drankjes waren wel prijzig, het is toerisme oke, maar toch..
Leuk om er geweest te zijn, Portugezen ook super aardig, maar terug gaan? nee denk het niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 08:20

MeMar schreef:
Leuk om er geweest te zijn, Portugezen ook super aardig, maar terug gaan? nee denk het niet.

Haha, ik vind het nogal tegenstrijdig. Waarom wil je niet terug gaan? :)

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:02

Nadir schreef:
MeMar schreef:

Haha, ik vind het nogal tegenstrijdig. Waarom wil je niet terug gaan? :)

Misschien wat grof verwoord ;)
Maar ik had niet zoiets van wow!, en dat moet ik wel hebben om te beslissen om het voor een 2e keer op te zoeken.
Anders kies ik liever voor een onbekende bestemming. Gewoon mijn mening, misschien zo wat duidelijker :Y) :D