Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Backpacken in Australie, nog meer bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:07

Jeetje, dat is mooi sjit zeg... En een jaartje studeren, of een talencursus? Ik noem maar wat hoor... Er moeten toch opties zijn voor 17-jarigen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:12

@ Nueve: zoek anders een op een paar weken vrijwilligerswerk oid. Wacht gewoon even een paar maanden wachten tot je 18 bent, kun je in ieder geval nog meer geld bij elkaar sprokkelen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:15

Wanneer word je 18?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:16

@ Karin Een jaar studeren is like 20.000 australische dollars..
Heb er veel voor over hoor, maar dat kan ik gewoonweg niet bij elkaar krijgen!
Bovendien zit daar nog niet eens accommodatie + eten en alles bij in.

En een talencursus, tsja, ik doe nu vwo en mijn Engels is gewoon goed genoeg, dan is een talencursus ook weer zonde want dat is vrij duur.

Wel lief dat je meedenkt! :)

Ik weet dat er voor Amerika ook zo'n regel geldt dat ze geen vwo-scholieren aannemen, maar omdat ik een klas heb overgeslagen kan ik daar net aan ontkomen omdat dan niet boven het max. aantal jaren onderwijs zit..
Hoopte dat het ook hier zou gelden, maar nee blijkbaar niet.

Maar ik had me aangemeld bij STS en ik kreeg dat nu dus te horen.. en bij Travel Active zie ik staan dat je max. 18 jaar en 9 maanden bij terugkomst mag zijn, wat ik dus red..
Dat snap ik dan weer niet. Want STS zei dat je volgens de wet uit juni 1993 of jonger moet komen, dat dat de wet is en zij daar geen invloed op hebben.

Oh en ik word in december 2010 18. Dan zou ik daarvoor kunnen werken, maar ik heb dan al in mei vakantie en om dan t/m december te werken... Terwijl iedereen gewoon lekker studeert en alles. Tja, misschien, als dat de enige mogelijkheid is.

@ UK_eef, vrijwilligerswerk in Australië? Moet je ook 18 voor zijn helaas!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:20

Dat is dan idd best zonde als je al in mei vakantie hebt en pas in december die kant op zou kunnen. Jammer dat je als 17-jarige zo tussen wal en schip valt blijkbaar...

Maar ja, als dat de enige optie is - eerst werken en dan naar Australië... Dan smeer je het misschien uit over twee studiejaren, maar aan de andere kant: je bent nog zo jong, als je op je 19e aan een studie begint is dat ook nog helemaal niet zo gek. En tussendoor de maanden dat je dus niet in Australië bent of studeert maar een baantje zoeken? Als een jaar Australië echt je droom is... Dan maar creatief zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:22

Ja daarom..
STS bood me als alternatief Nieuw Zeeland, en dat lijkt me ook echt een prachtig land. Maar het is niet Australië.
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:24

Maar wel minstens net zo gaaf. ;)

Ik snap je wel hoor. Als Australië je droom is, dan is ieder ander land gewoon een B-keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:27

Ja ik zit echt in dubio.. Weet zeker dat je in NZ ook een geweldige tijd kunt hebben, dus als Australië écht niet kan, is dat de beste optie.
Amerika enzo spreken me gewoonweg niet meer aan.
Maar ik heb nou bij STS gevraagd hoe het kan dat TA een andere leeftijdsgrens hanteert. En ik ga het gewoon proberen bij TA.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:45

Hoe lang duurt een schooljaar in NZ precies? Stel, je gaat een jaar. Dan zou je 9 of 10 maanden op school zitten en dan zou je nog 2 of 3 maanden Australië kunnen doen.

Hoe zit dat tegenwoordig eigenlijk met WHV voor 2 jaar? Ik weet dat daar op een gegeven moment sprake van was voor inwoners van de UK, maar is dat ook doorgevoerd en zo ja, ook voor andere landen die zo'n verdrag hebben met Australië (zoals Nederland, Canada en Zuid-Korea)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:50

Je zit daar van juli 2010 t/m juni 2011.. In september moet ik dan naar de uni, dus dan zou ik nog wel eventjes de tijd hebben ja.
Gaf mijn moeder ook al als optie..
Pfoe, ik weet het echt even niet. Was hier al zó lang mee bezig en ik had me eindelijk opgegeven en dacht dat het allemaal wel zou lukken.. Maar neeee.

Anyway, morgen lekker op vakantie naar Spanje en even met andere dingen bezig zijn. Misschien dat ik mooi naar NZ ga. :D

Nogmaals bedankt voor het nadenken! Waardeer ik echt. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:28

Als het goed is, krijg ik vandaag of morgen een brochure binnen van Australië. Ik wil daar een Jillaroo cursus gaan volgen en vervolgens misschien een paar weekjes op een Farm gaan werken. De organisatie bied pakketten aan maar ik denk dat het misschien goedkoper zou zijn om een los ticktet te boeken. Ben in ieder geval al bezig met voldoende research :D

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:22

Ik vertrek 26 Oktober naar Australie. Ticket en Visa zijn al in de pocket. Ik heb mijn ticket geboekt via: www.roundtheworldflights.com goedkoopste site die ik kon vinden!

Nu op zoek naar adressen om te gaan werken. Dus als iemand nog iets heeft?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:19