Rampenvakantie in ondergesneeuwd Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:08

Niet leuk dat jullie vakantie zo gelopen is. Ierland is er inderdaad totaal niet op voorbereid. Hebben jullie je, achteraf dan, toch wel een beetje vermaakt. De foto's zijn wel heel mooi.

Onderstaande quote zegt inderdaad alles:

Citaat:
We stonden uit het raan naar de ondergesneeuwde vliegtuigen en banen te kijken toen daar plotseling een ieiemini tractor met miniscule sneeuwschuiver voorbij kwam om de baan te vegen, met zo'n ding vegen ze in Nederland de stoep mee schoon.

Ik zie het helemaal voor me _O-

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 00:16

Ja, jammer dat ik er geen foto van heb, maar achteraf was hij ook zo klein dat ik waarschijnlijk een telelens nodig had om het te fotograferen. _O-

Ik heb gelukkig het geld van de verzekering binnen dus nu kan ik er ook hartelijk om lachen. :D

mbkaatje

Re: Rampenvakantie in ondergesneeuwd Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:43

Ha ha. Het is zoooo typisch Iers. Erg grappig.

Gelukkig dat je geld van de verzekering hebt gekregen. Dat maakt het al weer een beetje goed.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 00:48

Ik ben nu bezig met het boek "Leprechauns, legends and Irisch tales". Toch nog een beetje Ierse "cultuur". _O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:05

mbkaatje schreef:
Ha ha. Het is zoooo typisch Iers. Erg grappig.

Gelukkig dat je geld van de verzekering hebt gekregen. Dat maakt het al weer een beetje goed.

Ik zat net te bedenken dat die ene ienieminie trekker waarschijnlijk bij het plaatselijke boertje vandaan komt.

Grappige verhalen. Volgens mij heb ik ook zo'n soort boekje gelezen dat ik voor het eerst in Ierland was geweest.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 01:12

mbkaatje, ik denk dat je gelijk hebt, een plaatselijk boertje die door de sneeuw de weg was kwijtgeraakt. _O-
Jij bent dus ook wel eens in Ierland geweest, vooral het zuiden vond ik erg mooi, meer naar het noorden vond ik minder maar kon ook niet goed kijken omdat ik ook op de weg moest letten en niet per ongeluk op de rechter weghelft zou belanden. :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:17

Ja, ik ben er al een paar keer geweest. Mijn man komt uit Ierland, we gaan dus wel eens op familiebezoek. Maar ik heb nog lang niet alles gezien hoor van dat prachtige land.
Het noorden vind ik wel heel mooi, maar misschien moet je daar in de zomer naar toe.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 01:40

Dus jou man is ook zo'n vriendelijke en gemoedelijke man? Zwart haar en blauwe ogen zoals Pierce Brosnan?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:46

Heeft Pierce Brosnan zwart haar?!! En blauwe ogen?!!

In ieder geval mijn man is inderdaad vriendelijk, behulpzaam en gemoedelijk. En had vroeger zwart haar ja, maar dat is inmiddels al helemaal verkleurd.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 01:53

Volgens mij wel blauwe ogen, ik ieder geval wel zwart haar, of het moet uit een potje komen. :D
Afbeelding

Ik vond de Ieren wel super vriendelijk en gemoedelijk, uit welk gedeelte van Ierland komt hij?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 03:37

Briljant verhaal, ik ben er in 1991 geweest, hartje zomer, drie weken lang, 30 graden en geen druppel water (volgens mij de uitzondering voor Ierland?)
Wel fijn dat je reisverzekering de extra kosten vergoed, iig een meevaller.
Verder klinkt het als een hele belevenis (tja, als je reist heb je een heleboel te vertellen). Iig een belevenis die je niet meer zo snel vergeet!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:22

Nee, Cassidy, ik heb er gewoond en kom er jaarlijks terug, maar dit was toch wel de worst nightmare.

Maar de Ieren zijn naast chaoten ook grote schatten en dat maakt ze beminnelijk.

De omstandgheden die jij beschrijft kunnen net zo veel paniek veroorzaken.

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:27

Wat een verhaal, gelukkig ben je weer veilig thuis, enne over een tijdje lach je erom*D
leuke foto's trouwens!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:28

Als mijn geld binnen is en ik ben een jaar verder lach ik er ook om.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 13:11

Cassidy, nu heb ik tenminste ook een sensatieverhaal te vertellen op mijn werk, weer eens wat anders dan de doorsnee vakantieverhalen. Ik heb tenminste een hoop mensen op mijn werk vermaakt aangezien ze daar allemaal weten dat ik panisch voor sneeuw ben. :D
Mocht ik ooit weer een keer gaan dan wordt het ook hartje zomer en hoop dan ook die uitzonderlijke 30 graden te krijgen.
Maar de eerste 10 jaar ga ik niet meer met vakantie, ik ga al zelden en dan gebeurt er zoiets. _O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:12

Ikima schreef:
Ik vond de Ieren wel super vriendelijk en gemoedelijk, uit welk gedeelte van Ierland komt hij?

Hij komt vlakbij Dublin vandaan.

Tja, het weer. Je kan het natuurlijk niet treffen en 2 of 3 weken regen hebben, maar meestal tref ik het wel erg goed hoor. Als je perse mooi weer wilt hebben, moet je niet naar Ierland gaan. Het is net als hier in Nederland eigenlijk.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:15

Ãls je in Zuid West Ierland komt kun je rekenen op meer regen en een zachter klimaat. De oostkust lijkt idd meer Hollands, maar de zomers bij ons zijn heter.
mbkaatje, waar precies in de buurt van Dublin?
Heb vandaag nog heerlijk zitten keuvvelen met een Kilkenny-man!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:23

Hemelsbreed is het zo'n 5 kilometer van de binnenstad van Dublin. Ze noemen het Strawberry Beds. Het ligt in het dal van de Liffey tussen Chapelizod en Lucan.
Mooi plekje hoor.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 12:28

Je zult Ierland nu wel goed kennen met een Ier als echtgenoot.
Het westen schijnt ook mooi te zijn maar dat heb ik helaas alleen in het donker gezien. :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 13:06

Eerlijk gezegd heb ik nog lang niet alles gezien. Ik heb nog het meeste van Ierland gezien toen ik met twee vriendinnen twee weken naar ierland ben geweest. Toen kende ik mijn vriend nog helemaal niet.
Eigenlijk willen we deze zomer met eigen auto heen en dan een beetje rondreizen, maar ik weet nog niet of dat er wel van komt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:02

Ik ken alleen de Zuid Oostkant niet. Maar Donegal, Connemara en vooral Bearra vind ik prachtig!!!
mbkaatje, leuk hoor, zo zit je echt in de cultuur, als je een ierse paddy aan de haak hebt geslagen!
Voor mij is Ierland thuis. Maar voorlopig laat ik "thuis"ff langszij liggen..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:21

Hij is wel al aardig "vernederlandsd". Hij is hier al zo'n 25 jaar, maar zijn ierse identiteit zal hij nooit verliezen.

Ja, je kan niet alles he Detour. Je bent toch best lang daar geweest. Misschien komt het er ooit wel weer van. Zou je daar ook permanent willen wonen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:22

Nee? merk je dat bepaalde dingen van hem nog Iers zijn en blijven?.. :(:)

Nee, niet alles kan en om daar heen te emigreren, dan zou ik een hele hoop zaken op orde moeten hebben. :o
maar om daar een keer weer heen te gaan voor in ieder geval een half jaar zou ik idd wel willen; echter permanent? nee, dat sluit ik ook niet helemaal uit... ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:02

Tja, hij blijft gewoon een Ier, kan het moeilijk uitleggen. Je blijft het in ieder geval goed aan z'n Nederlandse uitspraak horen. Maar Ierland is en blijft zijn vaderland.

Eerlijk gezegd lijkt het mij best moeilijk om Nederland te verlaten om in Ierland te gaan wonen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:27

Emigreren is ook heftig hoor, denk ik. Het meest frappante vind ik dat ik me daar vrij snel thuis voelde, en nu ik op ed Veluwe woon, dit nog steeds niet ervaar. Absolute afstand is ook niet alles, he?
laten we zeggen dat ik toch een deel van mijn hart hebverloren daar..