Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:02

Hoi!

Ik ben tot 2 keer toe in Egypte geweest in juli/augustus.
Ik heb niet echt last gehad van de warmte. Ja het zal je niet lukken om een half uur in de zon te gaan liggen. (ook al zie je sommige mensen het toch doen...)
Maar wij hebben beide keren veel excursies gedaan. De bussen hebben allemaal airco etc. dus daar is het goed uit te houden. Verder hebben we bij de piramides en luxor enzo rondgelopen en daar was het wel heet maar niet te.
Zijn de eerste keer in Hurghada geweest en de tweede keer in Taba.

Ben er ook nog een keer in januari geweest en toen vond ik het 's avonds soms echt koud..
Overdag was het lekker maar zo gauw de zon onder ging was het snel een vest aan. Verder was het zwembad toen te koud om te zwemmen.

Van de vloek van de farao heb ik gelukkig geen last gehad. Mijn vriend wel maar die is er heel gevoelig voor. Inderdaad door de warmte en doordat het eten anders gemaakt wordt.
Wij zijn ook naar de apotheek geweest en hebben voor een paar euro medicijnen gehad. Werkte super.
Iets te goed zelfs haha. Je hoeft meteen een hele week niet meer haha...

Verder is mijn opa er wel heel ziek geworden maar dat kwam doordat hij nietgare kip had gegeten tijdens de jeepsafari. Daar at je van de bbq in het donker bij kaarslicht. Wij zeiden al pak nou geen kip, je ziet niet of het gaar is. Mijn opa dacht daar anders over en werd dus goed ziek.
Denk dat dit niet iets is wat echt aan egypte ligt. Die pech kan je overal hebben.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:22

casperrr schreef:
KiMmK schreef:
http://www.arke.nl/Zonvakantie/egypte/r ... esort.aspx

Niet heel erg duur, met aansluitend koraalrif :D :D en de beoordelingen lijken goed te zijn dus ben benieuwd.

Hey Ntlie_ hier wilden wij toch eerst voor gaan boeken of niet?

Uhu :j
Maar ben heel blij dat het uiteindelijk Dreams Beach is geworden. :+: :Y)

bonney4evver

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:01

nog 3 weekkies :D

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:27

Dat hotel is ook mooi! :wow:
(heb even op arke.nl gekeken :o )

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:35

Nog maar heel even en dan ga ik weer naar Egypte :). Vanaf 14 april zit ik lekker in hotel Arabella Azur in Hurghada :D. De derde keer dat ik naar Egypte ga en de tweede keer in dit hotel. Was vorig jaar zo goed bevallen!!

De eerste keer zijn we in maart geweest, maar toen vonden we het weer nog wel een beetje tegenvallen. Wel lekker maar al snel winderig en het koelde ook wel snel af rond 4 uur. April was al een stuk beter. Volgens een vriend van mij (uit Egypte) zijn Augustus en September de beste maanden om naar Egypte te gaan.

Vloek van de Farao heb ik vorig jaar ook last van gehad :P, maar even naar de plaatselijke apotheek en je krijgt een mooi setje pillen mee wat super helpt!!

Trouwens iemand nog leuke ideeën voor excursies? Woestijn zal ik wel weer ingaan (vriend van mij is tourguide dus ik mag gezellig gratis meereizen :P) en Luxor zijn we vorig jaar al geweest.

Nog een paar mooie herinneringen van mij :D:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
De middelste is met die vriend van mij uit egypte :P

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:10

Gaaf zeg, die foto's hier boven! :D
Vooral die middelste! Ik heb ook een x een kamelentocht gedaan maar daar kregen we niet de kans om zulke leuke foto's te maken.. :))

Lekker dat je de 14e april voor de 3e keer naar Egypte gaat! Ik ga twee weekjes later ook voor de 3e keer naar Egypte. :) 3e x Sharm el Sheikh, maar wel naar een ander hotel (afgelopen twee keer wel naar dezelfde gewees). Ook echt superrr veel zin in :D

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:17

Alvast even over sindbad,
mijn moeder zit er op dit moment.
Eten is er idd niet geweldig, maar wel te doen.
Hotel verder is prachtig, met een mooie ligging en geweldig mensen.

Ik nog 2 weken wachten :D

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:52

hallo,

nou, inmiddels ben ik eindelijk afgekickt van mn weekje hurgada! lees ik dit topic! nou, ik krijg meteen weer heimwee haha!

van 1 tot 7 februari 09 zijn we in het TITANIC RESORT EN AQUAPARK in hurgada geweest! echt een superleuk hotel, met aquapark, ook heel leuk.

eten en drinken: heel veel keus! echt van alles wat, er is gewoon altijd wel iets wat je lust! het eten wat bijv gewassen moet worden word met water gedaan uit van die grote tonnen, drinkwater dus. ik heb niemand in het hotel gespoken die ziek was.
leuk detail was dat voor we gingen vertrekken het nog geen etenstijd was. voor het gezin wat naast ons zat en die kleine kinderen bij hadden en voor ons werden patatjes gebakken! zaten we daar in het gangpad aan een laag kindertafeltje te eten tussen alle gedekte tafels echt heel leuk en wat een service! eten op de luchthaven had ik dan bijv weer niet aangedurfd (je zal met diaree in het vliegtuig zitten.....) was dus echt heel lief!

personeel: echt superaardig en ook erg mee gelachen! alleen als ze zeggen: ga maar 5 minuten zitten (moesten een keer ergens op wachten, een batterij voor een kluisje oid) ga dan gerust na 5 minuten weer vragen als ze je niet gezien hebt, want anders kan het er weleens bij inschieten.
verder willen ze alles voor je doen. ik vond dan ook dat ze ook echt fooi verdienden!

hotelkamer: netjes, schoon, van alles voorzien! (vooral ook van asbakken, het hele hotel trouwens......leuk als je de ochtend van vertrek je laatste peukie hebt weggegooit!) (waar egypte al niet goed voor is haha)

animatie: leuk!

strand: 5 a 10 minuutjes lopen, maar dat was eigenlijk wel lekker! toen wij er waren was het heeeerlijk rustig. muziekje, lekker liggen wat drinken, boekie lezen tukje doen rondje snorkelen en hup er was weeer een dag om!

klimaat: s'avonds soms idd best fris, maar op het strand kun je als je niet al te snel verbrand echt heel lang in de zon liggen! ik verbrand heel snel, en ondanks dat het echt warm was ben ik niet vuurrood teruggekomen, maar zelfs voor mijn doen bruin, waar ik normaal een heele zomer in NL over doe....lekker!

uitstapjes:

aquascope: soort boot, met een glazen bak eronder waar je inzit en onder water kunt kijken. er was veel beweging daar in het water en soms was het koraal bedekt met zand, beetje troebel. je moest er ook niet over nadenken waar je inzat.

luxor: luxor is heel mooi! maar wel 5 uren heen en 5 uren terug in de bus. ik heb een whiplash, dus voor mij niet zo'n suc6 dat lange zitten, staan en lopen. lunchpakket stelde niet veel voor. informeer goed wat/waar je eet op zo'n dag. wij waren heel blij dat we op het nippertje nog een broodje met soort gehakt ophadden in de stad naast een papyrusmuseum. de hele bus moest wachten, maar zonder eten had ik het toch echt niet uitgehouden tot 23 uur.

duiken:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi. heb ik gedaan bij duikschool titanic, die zit bij titanic beach resort, ander hotel, ook aquapark bij met heel groot strand.

het duiken was echt PRACHTIG!!! je moet ff wennen met ademen en ook wederom er maar niet te veel bij nadenken!
let op: informeer jezelf eerst even voor je gaat duiken:

er zijn niet voor niets speciale duikartsen!

ik ben vrijdags overdag gaan duiken. 2 x. eerste keer 6 meter en de tweede keer 11 meter. tussen door gegeten en 1 flesje cola op. de tweede duik was ook nog eens heel lang. ik kreeg het n beetje benauwd en wees omhoog, ik wilde niet meer zo diep dus een stukje omhoog, maar voor ik het wist was ik boven, dat is dus heel slecht!weer verder gedoken en terug naar de boot. op de terugweg kwam er na op mijn neus blazen en mijn hoofd scheef houden veel water uiot mijn rechteroor.
terug op de pier had ik het idee of ik op een heeeeel groot schip liep.....ik dacht gaat wel over.
in het hotel terug nog steeds (het hotel leek nu ECHT opde titanic...) ik heb schijnbaar met een rood hoofd liggen slapen en voelde me niet lekker.
de volgende dag ging het wel maar later opde dag werd het weer erger. savonds vlogen we terug.
ik bleef het heen en weer gevoel houden, op internet zitten zoeken.....blijkt dat je de eerste duik helemaal niet zo diep mag, er moet een bepaalde tijd tussen zitten en binnen 24uur niet vliegen etc. als ik dat had geweten had ik eerder die week gegaan en niet zo diep en maar 1 keer of een langere tijd er tussen gegaan.
na 2 weken was het pas over. nu heb ik nog steeds dat mijn rechteroor gevoeliger is. het bleef dat mijn evenwichtsorgaan d weg kwijt was en de druk in mijn oor te laag dus stond mijn trommelvlies strak naar binnen.

nogmaals het was echt super super super mooi, heb je de kans doe het dan, maar informeer wel even wat wel niet kan.

snorkelen: vanaf je strandbed het water in met een broodje in je hand zwem je naar een stuk koraal toe waar de vissen zitten.....die vissen zijn echt niet gek! je maakt hier echt vrienden mee, je hoeft ze niet meer te zoeken! blijf ademen en kijken en geniet! echt kicke!

ik heb daar geen paard gereden ofzo, dat vond ik zonde, kan ik theoretisch 365dgn in een jaar.

ikheb er erg van genoten, en wil als het haalbaar is volgend jaar echt heel graag terug!

en nu is het laat, en bedtijd.

zijn er hier bokkers die naar titanic resort en aquapark gaan/zijn geweest?

gr leonie

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:21

Floortje2002 Ik vrees dat het van de eerste duik niet zo slecht is geweest. Je moet alleen eigenlijk de tweede duik nooit dieper gaan dan de eerste. Dan is het niet goed voor je. Althans dat is mij geleerd.
Verder heb je een tabel waarmee je uit kan rekenen hoe lang en hoe diep je mag gaan bij meerdere keren duiken. Die hoort de duikinstructeur bij te hebben gehouden.
Een voordeel op 11 meter kan het niet heel veel kwaad om in 1 keer naar boven te gaan. Het is niet heel slecht maar ook niet echt goed. Wanneer je dieper zit kan het meer kwaad maar 11 meter is nog binnen de perken zeg maar. Had je dan geen instructeur die constant bij je bleef (is verplicht als je geen brevet hebt want dan mag je eigenlijk zelf je trimvest niet bedienen)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:44

@ laulau85:
al die dingen wist ik toen nog niet over zo'n tabel, 2e keer niet dieper als eerste etc. , pas in egypte dacht ik: leuk, duiken, doen we! wist ik veel.
er werd 1 op 1 gedoken en hij deed dan alles bedienen enz.

gr leonie

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:45

Nou dat heeft hij dan niet netjes gedaan. Was het wel een PADI duikschool. Die zijn over het algemeen heel veilig namelijk.
Ik heb mijn duikbrevet gehaald in Egypte in Taba en had een hele goede leraar/begeleider.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:50

ik ben ook naar egypte geweest, naar hurghada. ik weet geen hotels voor je want wij zaten zelf in het huisje van mijn tante :o
maar we hebben daar quadgereden door de woestijn, echt superleuk! en je kan er ook heeeeel mooi duiken, ik heb nog nooit zulke mooie vissen gezien in het echt (en zoveel bij elkaar) :D maar als je vissen eng vindt moet je het niet doen want er zwemmen ook heeeele grote :')
Als je dan toch in hurgada bent moet je echt een keer naar het hardrock café :P is echt leuk en je kan heerlijk eten daar. Daar stonden een stel egyptenaren heel achterlijk te dansen op foute muziek _O-
ze zijn heel aardig daar :)

Edit: Owja, en Little Buddha is ook leuk om uit eten te gaan :D (maar wel duur)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:39

laulau85 schreef:
Nou dat heeft hij dan niet netjes gedaan. Was het wel een PADI duikschool. Die zijn over het algemeen heel veilig namelijk.
Ik heb mijn duikbrevet gehaald in Egypte in Taba en had een hele goede leraar/begeleider.

geen idee of het een padi duikschool was, wist niet eens dat dat bestond. dus ja als ik dat allemaal geweten had, had ik daar wel op gelet, maar ik was het helemaal niet van plan, zodoende. beetje jammer, maar als ik weer ga ga ik even informeren wat er te doen is en naar ervaringen van mensen vragen. duiken zal ik denk ik niet meer doen.
maar terug gaan naar egypte wel hoor. ze kunnen me er voor wakker maken, ik pak mn koffer in en spring zo in de auto richting schiphol! :D als het moet kan ik binnen een half uur in de auto zitten haha!
ik vond het er zalig. vooral dat ik daar even ECHT vakantie had......geen huishouden, geen paard en geen clienten.......zalig!lekker nergens aan denken, lekker tukkies doen lekker zonnen, relaxed.......soms is dat weleens nodig!

gr leonie

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:08

Ik zou het als ik jou was dan toch nog eens proberen hoor. Als je de eerste duik mooi vond waarom niet.
PADI is een wereldwijde organisatie voor duikscholen. Zij geven ook cursussen en opleidingen. Deze duikscholen moeten dan ook aan veel hogere eisen voldoen dan een klein particulier duikschooltje.
Maar wel jammer dat het toen zo slecht is gegaan. het is zoooo mooi om te doen!

Ja mij mag je er ook zo voor wakker maken haha! Zou ook graag weer terug willen maar eerst deze zomer naar Marokko.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:50

is er iemand bekend met het 'dolphin house' ?
Mijn moeder en zusje zijn net terug gekomen uit Egypte en kwamen met de prijslijst van excursies.
Wat een geld :\.
Ik zag dus ook dolphin house voor 80!!! euro staan..
dus heeft iemand enig idee wat dat dan een beetje in houd?
En luxor gewoon ook 86 euro.
Ik vind het absurt, en erg jammer zulke hoge prijzen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 06:24

wil ook graag naar egypte op vakantie maar zit te denken om in okt/nov te gaan omdat de temperaturen dan
uit te houden zijn daar :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:48

In oktober is de temperatuur echt super! :j
Ik ben een keer in april geweest en een keer in oktober. Beide keren heerlijk weer, maar in april was de wind soms nog wat fris. Zo ook het zeewater. In oktober was alles nog lekker verwarmd, maar de temperaturen kwamen ook niet zo achtelijk hoog als in de zomer. :Y)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:01

Mijn tickets heb ik al binnen..
Nu nog afwachten of ik kan gaan aangezien me lieve oma
op de IC ligt.
Zag al dat het er volgende week 28 graden word

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:02

Sterkte met je oma, bonney4evver! :(:)

Wel echt super lekker, 28 graden... :+: *droomt verder*

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:42

bonney4evver schreef:
Mijn tickets heb ik al binnen..
Nu nog afwachten of ik kan gaan aangezien me lieve oma
op de IC ligt.
Zag al dat het er volgende week 28 graden word

28 graden heeerlijk :+:
Sterkte met je oma :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:16

idd sterkte met je oma gewenst..

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:22

Ik lees even mee, ik ga waarschijnlijk, met o.a. Dennis Bax uit de Gouden Kooi, mee naar Egypte op artiestenreis (als artiest), dit is ook bij Sharm El Sheikh. Mocht je toevallig een weekje daar heen willen van 13-20 september, met leuke artiesten, een grote groep, leuke uitstapjes (maar alleen als je dat zelf wilt natuurlijk) en ALL-IN, stuur mij dan even een berichtje!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:30

Klaasje schreef:
Ik lees even mee, ik ga waarschijnlijk, met o.a. Dennis Bax uit de Gouden Kooi, mee naar Egypte op artiestenreis (als artiest), dit is ook bij Sharm El Sheikh. Mocht je toevallig een weekje daar heen willen van 13-20 september, met leuke artiesten, een grote groep, leuke uitstapjes (maar alleen als je dat zelf wilt natuurlijk) en ALL-IN, stuur mij dan even een berichtje!

Misschien zie ik je dan nog wel op het vliegveld :+ Wij vertrekken 13 september weer richting NL namelijk :P

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:23

Haha gezellig! Veel plezier!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 19:43

*reageert ook weer eens*

Nou, met duiken en enge vissen heb ik geen problemen. Heb zelf 4 duik certificaten (ook open water), dus dat moet geen probleem zijn :')
Wij zijn er nog steeds niet over uit of we gaan of niet, moeten even kijken of het financieel haalbaar is.