curacao iemand ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Re: curacao iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 16:34

Afbeelding

Afbeelding
Gewoon echt een studentenhuis.. Niet te vergelijken met de luxe resorts ;)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:24

Het binnenland van curacao lijkt gewoon op Spanje, maar dan met meer cactussen :+ .

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 10:13

En het strand en de zee zijn mooier......

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:13

Esther28 schreef:
En het strand en de zee zijn mooier......

Haha ja veel mooier.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:51

Toch kijk ik er nog steeds naar uit :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:53

Hahah Steffie, ik weet in welke straat dat huis ligt, dan is het ook niet raar dat het crimineel is ;).
De criminaliteit is de laatste jaren toegenomen, maar als je er een tijdje woont weet je wat wel en niet kan.
Er wonen is id anders dan vakantie, maar het blijft een paradijs. Ons huis is bijna af, ik ga er 17 mei weer heen!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:48

weeet iemand hoe duur alleen het ticket is naar Curacao?

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:52

Goh meid, dat hangt van verschillende factoren af. Wanneer wil je gaan? Welke maatschappij wil je?

Je moet eens via internet de verschillende maatschappijen afzoeken en kijken welke de goedkoopste is. Zo hebben wij het in elk geval gedaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:53

Ik ga Oktober/november 2 weken of met Kerst/oud&nieuw 2 weken :)

maatschappij maakt niet uit :)
En hotel enzo heb ik ook niet nodig! omdat ik bij een vriend logeer dan :)

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:14

Ik woon er en sta een beetje te kijken van alle negatieve verhalen die er over Curaçao rondgaan.

Wij wonen in een super wijk, Katoentuin, nabij Spaans water, heel erg rustig en tussen de lokale mensen en de marine mensen in. Nog nóóit iets naars meegemaakt, wel hebben we een hele grote hond in de tuin lopen, wat een hoop scheelt.

De afgelopen weken wordt Jan Sofat (duurste wijk!) geteisterd door overvallen, daar wonen natuurlijk allemaal mensen die het niet slecht hebben en er nét iets te veel mee te koop lopen, waardoor jaloezie komt en ze even bij je langs komen.

Doe je gewoon normaal en pas je je aan, heb je nooit geen problemen.

Ik vind het een super eiland en zou willen dat ik hier nooit meer weghoef. Ook ga ik in Juni bevallen van ons eerste kindje op Curaçao, gewoon thuis met een half NL verloskundige!

Chogogo, Papagayo en Livingstone op Jan Thiel zijn wel echte aanraders, mooie omgeving ook (vlakbij ons)!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:57

In de verkeerde wijken heerst wel degelijk criminaliteit Replay, ik heb er ook gewoond, deed normaal en paste mij aan, spreek papiaments. Als ze iets willen hebben jatten ze het wel hoor, bij het Spaanse water is het redelijk rustig vooral als je in een wijk met omheining en bewaking woont. En die hond in de tuin helpt ook :). Sinds onze buurman een pitbull had, nergens meer last van.
Martinair en KLM hebben aanbiedingen voor alleen tickets!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:24

Ik ben 28 dec naar curacao gevlogen met Arke en ik was iets van 850 euro kwijt voor een ticket :j

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:13

Wij vlogen afgelopen januari met Martinair en waren voor ons ticket € 609 p.p. kwijt inclusief alle toeslagen.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:43

Ben terug ; was echt super !! Fotos op mijn hyves ; http://paulalovertjuh.hyves.nl ... Geen nare dingen meegemaakt , alleen dat er gevangenen waren ontsnapt vlakbij Jan Thiel waar wij toen waren..

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:59

Ik ben in februari geweest en heb het echt hartstikke naar mijn zin gehad! Het is wel aan te raden even rond te shoppen voor tickets, want die zijn er echt in heel verschillende prijsklassen. Laatst was er bv een leuke aanbieding met KLM. Al denk ik dat je in de meivakantie hoe dan ook duurder uit bent dan buiten vakantieperiode.

Het is een eiland waar je heerlijk tot rust kan komen omdat het leefklimaat een stuk minder gestressed en opgefokt is dan in Nederland :) Hoewel velen in dit topic menen dat je vooral niet met de auto op stap moet gaan, vond ik dat juist een uitkomst. Alle vrijheid die je hebben wil en als je iets leuks tegenkomt kun je daar zo lang blijven als je zelf wilt. Ik vond het eten heerlijk en was onder de indruk van de vele gezichten van het eiland. Inderdaad soms wat armer en soms ook toeristisch, maar vooral soms prachtig ruig en net aan de andere kant paradijselijk rustig. Wij hebben veel verschillende baaien bekeken en genoten van het heldere water met alle kleuren vissen. (En dat terwijl ik tot voor kort een heftige vissenfobie had :D).

Over de criminaliteit kan ik weinig zeggen. Ik werd aan alle kanten gewaarschuwd (net als in dit topic) en was dus op mijn hoede, maar heb niets naars meegemaakt, terwijil we wel het hele eiland zijn rondgeweest. (Niet in alle wijken van Willemstad geweest overigens).

Er is niet heel veel ´actiefs´ te doen, maar heb me kostelijk vermaakt, en mijn ogen uitgekeken op Kleine en Grote Knip en ´s avonds op Mambobeacht. Zoveel verschillende mensen had ik nog nooit zo dicht bij elkaar gezien, haha!

Veel plezier!

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:22

Idd je moet juist wel een auto hebben, zonder auto kom je daar nergens.
Curacao is echt geweldig! Zijn er de afgelopen 2 jaar al al 2 x heen geweest en zou deze zomer het liefst weer heen gaan!
Mooi centraal appartement: www.emmascottagecuracao.com

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:29

Ik ga in mei voor de 2e keer naar Curacao.

Vorig jaar hebben we een heerlijk relaxte vakantie gehad. Het weer was heerlijk, mooie stranden, lekker warm zeewater en je kunt er geweldig snorkelen en duiken. Je kijkt je ogen uit onder water! Gelukkig hebben wij geen last gehad van de muggen.

Wij zaten bij Jan Thiel...daar kan je goed eten bij Zanzibar. Maar ook Mambo Beach heeft leuke tentjes.
Het zwemmen met de dolfijnen was het toppunt...was een wens die ik als klein meisje al had ;)

Wel heb je een auto nodig om wat van het eiland te zien. Maar we zijn ook heel vaak met de (gammele) bus gegaan...ook dat ging prima. Ik heb me al toerist geen moment onveilig gevoeld.

Hebben jullie nog tips, om te gaan doen/bezoeken of waar te eten?????

Ik las ook iets van leren surfen...lijkt me wel leuk! Wie heeft info?

Bianca_palo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:30

jep, zonder auto kun je niks bezoeken hoor!
je moet echt naar struisvogelfarm gaan, en mambo beach is super mooi en leuk om 's avonds uit te gaan. Daar komen ook weleens nederlandse bandjes (toen ik er was Acda& de Munnink) maarja ik heb daar familie wonen dus qua hotels enzo weet ik er dan weer niks vanaf :+
sowieso móét je met de boot naar klein Curacao gaan!!!

_Jis_Ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:07

Ja inderdaad Klein Curacao moet je echt heen gaan. Neem een "anti-zeeziekpilletje" voor de heenreis en niet al te veel ontbijten.. Beter om een broodje mee te nemen anders komt toch het meeste aan de vissen ten goede..

Ik vond het super, ben een vriendin van mij anderhalf jaar geleden wezen opzoeken. Zij woonde daar en hadden inderdaad (na lang aandringen) ook tralies op de ramen.
Niet echt rare dingen tegen gekomen maar zij woonde ook in een bewaakt complex. En er liep een hond en een vreselijk enge pup rond (Het: Pas op ik lik niveau ) :D
Ik vond het een super eiland, ik werk bij een reisorganisatie en wij boeken heel veel curacao, vooral Livingstone, Chogogo, Avila, Papagayo, Lions Dive enz.. Zo duur hoeft het helemaal niet te zijn, als je maar de tijd neemt om te zoeken en buiten de vakanties scheelt het ook heel erg. Maar dat is met alle reizen. Op de resorts zit je gewoon op een goed beveiligd complex en heb je ook vrijwel alles in de buurt.. (strand, eten, ligbed en cocktail) Happy Hour :D
Een auto is inderdaad zeker aan te raden.
Ik zou ook zo terug gaan naar het eiland. Heb me geen moment onveilig gevoeld, regelmatig voel ik me hier in de stad onveiliger dan daar. Wat ik een erg leuk restaurant vond was de Gouverneur, in Otrabanda vlakbij het Kura Hulanda museum, ook echt een aanrader als je iets meer wilt weten over de cultuur. Heel erg indrukwekkend! Er was ook op een pleintje in Punda een barretje en daar hadden ze zulke lekkere mango shakes!! Alleen daarvoor zou ik al terug gaan :D

Stel dat je ervoor kiest om naar de grotten van Hato te gaan, het zijn niet echt de grotten die wij hier kennen. Vooral geen trui, vestje of lange broek aan doen.. Vreeeeeeselijk heet!! :) Maar wel mooi :)
Als je een auto hebt moet je echt een kijkje nemen op Grote Knip. Zo'n mooi strand! Ge-wel-dig!!!

Wat betreft het boeken van de tickets, hou het goed in de gaten! KLM heeft nu nog de Wereld Deal weken en was onlangs voor 499 euro incl. toeslagen te boeken. En als je nu al kan boeken voor de kerstvakantie zou ik echt niet te lang wachten. Als de goedkope klasses vol zijn, en dat is snel in die periode, dan kunnen er behoorlijke toeslagen op komen. Kan zijn dat de winter nog niet te boeken is maar dat weet ik niet. KLM is de enige die rechtstreeks vliegt, ArkeFly en Martinair hebben sowieso op 1 van de routes een tussenlanding, is dan wel weer mogelijk om Comfortclass te boeken.

Wat betreft de grote verschillen. Ja die zijn er zeker en het eiland is best smerig op sommige plekken, maar als toerist merk je daar eigenlijk vrijwel niets van als je van resort naar strand naar restaurant en weer terug gaat. De resorts zijn prima en verschillen tussen arm en rijk vind je overal.
Kortom, super eiland, vriendelijke mensen, gastvrij, lekker relaxt en een heerlijk zonnetje.
*hoopt stiekem op studiereis :j*

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:22

xluvya schreef:
Wat betreft het boeken van de tickets, hou het goed in de gaten! KLM heeft nu nog de Wereld Deal weken en was onlangs voor 499 euro incl. toeslagen te boeken. En als je nu al kan boeken voor de kerstvakantie zou ik echt niet te lang wachten. Als de goedkope klasses vol zijn, en dat is snel in die periode, dan kunnen er behoorlijke toeslagen op komen. Kan zijn dat de winter nog niet te boeken is maar dat weet ik niet. KLM is de enige die rechtstreeks vliegt, ArkeFly en Martinair hebben sowieso op 1 van de routes een tussenlanding, is dan wel weer mogelijk om Comfortclass te boeken.

Ik ben met Martinair gevlogen en die vliegt ook rechtstreeks.

Wat betreft veiligheid; wij zijn met onze huurauto op de meest afgelegen plekken geweest en hebben alle buitenwijken van Willemstad bezocht (we zaten zelf de eerste week in de wijk Jongbloed, zogenaamd een van de minder veilige wijken, niets van gemerkt!) en hebben ons echt geen moment onveilig gevoeld!
Doe gewoon alles met gezond verstand en het komt helemaal goed!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:37

Haha ja die boottocht naar klein Curacao. Ik zie al groen als ik het woord boot hoor, en heb mij ook erg vermaakt met vissen voeren op de boot :=. Maar het is echt een pracht eiland, je kan er erg mooi snorkelen en duiken. Ik heb er zeeschilpadden gezien met duiken. Daarnaast wordt daar je lunch verzorgd. Neem ook de moeite naar de vuurtoren en aangestrande boot te lopen. Is wel ver, maar erg leuk om te zien.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:45

Oeppps, ik kan over 3 weken al mee voor 9 dagen Curacoa!
Maar helaas zit ik met school en geld... dus moet nog ff wachten!!! :'(

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:04

Ik ben dus nog steeds niet op Klein Curaçao geweest.. schandalig eigenlijk als je bedenkt dat ik meer dan 10x op curaçao ben geweest. Misschien dit jaar, maar ik zie zo op tegen die bootreis 's ochtends vroeg.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:47

Een vriendinnetje van mij gaat een half jaar stage lopen daar. Dus de kans dat ik even langs ga zit er wel in *D

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:53

Geweldig eiland. I love it. Boottripje naar Klein Curacau is ook echt een aanrader. Super mooi om daar afgesloten van de moderne wereld te zitten. Het voelt alsof in een film!

Mambo Beach is natuurlijk ook de place to be!