Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In welke tijd van het jaar kun je Mexico - Yucatan het beste bezoeken en waarom?
De dagtemperatuur ligt tussen 26 en 30 graden. 's Avonds koelt het af naar 18 graden, maar van mei tot september blijft het warmer.
Tijdens onze zomermaanden - mei t/m augustus - is de luchtvochtigheid hoger en voelt het veel warmer aan. Het kan dan ook flink regenen maar de buien zijn vaak fel en duren niet lang. Deze periode is heel geschikt.
In de maanden september en oktober zijn de weersomstandigheden het meest instabiel, vooral door de orkanen.
__Nathalie__ schreef:Mexico kent twee jaargetijden; het droge en het natte seizoen. Het droge seizoen loopt van oktober tot mei en het natte seizoen van mei tot oktober met een piek in juli en augustus. De regenbuien vallen dan meestal in de middag. De gemiddelde dagtemperaturen zijn rond de 26 graden, in de natte periode is er een hogere luchtvochtigheid.
Bij het reisbureau zeiden ze tegen mij in de avond en nacht.
zeker om de reis te verkopen....
Ntlie_ schreef:Ik heb al geboekt dus voor mij is geen weg terug.
Ik hoop maar gewoon dat diegene die mij vertelde dat het daar dan 's middags eens 1 uurtje regent, gelijk heeft.