Blond naar Egypte, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Blond naar Egypte, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:03

Zal ook wel gek zijn. Alles is daar natuurlijk óf zwart óf bedekt

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 02:29

Ik vind dat sommige wel erg "makkelijk" zeggen dat het allemaal wel meevalt met de egyptische mentaliteit.
Zoals ik eerder al schreef het is een land met prachtige bezienswaardigheden en een boeiende cultuur, maar de mentaliteit naar toeristen en dan voornamelijk de vrouwelijke toeristen vind ik schrikbarend.

Mijn man en ik zijn met een cruise naar Cairo gegaan en al op de vlonder werd mijn tas (zonder bijzonderheden) uit mijn handen gerukt en ik mocht het terugkopen. Dit heb ik geweigerd en na een lange vervelende discussie kreeg ik uiteindelijk mijn spullen wel terug. Wel heeft de "dief" geprobeert om met me te zoenen in ruil voor mijn tas. Goed, lekkere aankomst....
Bij de piramides werd ik vastgegrepen door een egyptenaar en die weigerde me los te laten tenzij ik hem zou betalen. In het begin vroeg ik hem vriendelijk mij met rust te laten omdat ik voor de piramides was gekomen, na een poosje werd ik minder vriendelijk en na 20 minuten werd deze man hardhandig door de politie afgevoerd.
Bij het bezoek aan de sfinxen was het alweer raak.... Ik werd achtervolgd door een groep van 8 a 9 jongere die zich zelfs niet lieten afschrikken door mijn man en de overige toeristen. Ook hier moest de, toch al aanwezige politie, hun neus laten zien.
En nee ik had geen kort rokje of bloot topje aan.

Als egypte echt zo'n veilig en geweldig vakantie land is dan vraag ik me af waarom onze bus dan door een konvooi van het leger begeleidt moest worden en daarbij eerst de complete snelweg had afgezet.

Ondanks alle "het valt wel mee" verhalen, wees er erg op je hoede....ze zijn bijzonder gehaaid. Ik zou niemand aanraden om voor een plezierige vakantie naar dit land te gaan.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 02:40

Lieve blonde dames, ook meiden met donker haar hebben hier last van hoor Knipoog ik kan me in elk geval in alle beschrijvingen vinden die ik hier heb gelezen....ik ga ook niet naar dat soort landen precies om dezelfde reden....

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:06

let trouwens ook goed op bij het pinnen in egypte! wij hebben gehad dat ze telkens achter je kwamen staan en keken zo je pincode af. als ze je dan beroven.....
ze doen ook heel veel slimme geld wisseltrucjes. 2 mensen uit onze groep zijn hierdoor z'n 30 euro totaal kwijtgeraakt.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:40

lalunamyo schreef:
nikita_benno schreef:
gelukkig heb ik mijn lichtblonde haar nu choco kleur bruin geverft haha kan dus met een gerust hart op vakantie

haha zeg dat maar niet te hard :p ik heb dr zelfs nog last van met mijn donkere haar toen in italie Tong uitsteken

haha oke ik ga dus met een minder gerust hart op vakantie haha

zorana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:45

ik denk dat je het beter niet kan doen...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 15:47

zorana schreef:
ik denk dat je het beter niet kan doen...

dt je beter wat niet kan doen?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:56

Nou elke knappe meid zullen ze aanstaren... hun vrouwen komen nauwelijks buiten...
En meisjes met slanke benen en een lekker kontje dat zien ze niet zo vaak Haha!

Geniet er gewoon van, mochten ze je lastig vallen negeer het gewoon en zoals ik al zei als je op uitstap gaat blijf goed in de groep.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:03

toen mijn ouders naar de pyramides gingen met de bus werd de bus omsingeld door politie om het te bewaken omdat het de vorige keer ook al misging.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:10

Het gaat echt niet alleen om blonde meiden, het gaat om jonge meiden ongeacht de kleur van het haar Lachen
Overigens ligt het er echt aan hoe je er zelf mee omgaat, voel je je er door opgelaten en ga je kijken of laat je zien dat je het niet prettig vind zul je alleen maar meer de klos zijn Lachen
Stug doorstappen en geen aandacht aangeven is de beste oplossing Lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:21

Ik ben twee jaar geleden ook met mijn ouders naar Egypte geweest.
In het resort had je helemaal nergens last van, die mensen waren ontzettend vriendelijk, al kreeg je wel meer aandacht als meisje.
Buiten het resort probeerden ze mij te ruilen met kamelen en werd ik soms spontaan ten huwelijk gevraagd. Ze hebben me nooit aangeraakt of meegesleurd.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:23

Dat ruilen met kamelen moet je niet zo serieus nemen joh Lachen
Als mn pa had gewilt had hij nu heel wat kamelen, een hotel of een ferrari gehad, lekker belangrijk Huilen van het lachen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:28

Daarom, net als dat ze je ten huwelijk vragen. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Wij konden er wel om lachen.
We vonden het vervelender dat ze alle toeristen proberen om ieder winkeltje binnen te krijgen.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:59

wat trouwens ook zeer goed helpt als ze je lastig vallen ze bedreigen met de politie! (bedenk ik mij net weer)
overal in egypte loopt toerist police rond. hun zijn er wel allert op en de egyptenaren kunnen dan een straf of een boete krijgen wegens bedreigingen. Ze willen egypte wel graag als toeristen land behouden.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:08

Ik wil niet veel zeggen, maar zelfs een politieagent wilde mij kopen van mijn man...ruilen tegen zijn geweer en kameel...en zo heel knap ben ik nou ook weer niet, hihi! Vork

Ik vond de Egyptenaren echt hele vervelende mensen. We hebben een Nijlcruise gemaakt en toen wij in badpak (een hele kuize, we waren al gewaarschuwd) op een (afgeschermd) terras lagen, stond er serieus een hele horde mannen zich letterlijk af te trekken aan de kade en naar ons te kijken, al was het dus al grotendeels afgeschermd! Op straat werd je overal aangesproken, ondanks dat ik zelfs mijn man bij me had! Echt belachelijk.
En dat blijft dus niet bij even een opmerking, maar gewoon echt vunzig. We hebben natuurlijk rekening gehouden met bedekte kleding en petje op ed, maar dat was al niet afdoende. Buiten het personeel ,( die overigens overal echt super vriendelijk waren) vond ik de egyptenaren zelf echt super vervelend en lastig en ik voelde me daar echt niet op mijn gemak. Iedere vrouw wordt daar als gat op pootjes gezien en ze gaan met nul respect met je om. Echt lastig!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:02

Ben ondertussen drie keer in Egypte geweest en het is een andere mentaliteit daar.

Dat kamelengedoe is allemaal een geintje. Ze menen er geen drol van en drie kwart van de mensen hebben geen kamelen en daar is de bruidsschat gewoon in geld. Ze vinden het komisch om er grapjes om te maken... Ga er van uit dat een kameel ong. 800 euro kost dan merk je vanzelf dat ze je in de maling nemen met hun 300 kamelen. In Taba bij een echte nomadenstam had de rijkste man uit de omgeving 300 kamelen en die was daar dan ook echt heeeeel rijk.

Ben twee keer in hurghada geweest en de eerste keer niet heel veel last gehad. Waren met hele groep en konden er wel om lachen. De tweede keer viel het met het gedoe om mijn blondheid ook wel mee alleen werden we besodemieterd door een taxi. Verder eigenlijk veel gel*l en weinig gedonder...

In Taba is het vele malen beter. Hier zijn de mensen nog niet zo gewend aan toeristen en zijn bereidt er voor te werken in plaats van moeilijk te doen. Vond hier de sfeer bijna westers.

Verder ben ik ook op excursie geweest naar Luxor en Cairo samen met mijn vriend.

splash1999 Het feit dat je in konvooi rijdt is omdat er enkele "stammen" zich ophielden in de woestijn omdat toeristen nou eenmaal rijdende geldmachines zijn. Echter is dat sinds het konvooi nooit meer geweest maar ze blijven het toch doen omdat ze nou eenmaal zuinig zijn op de toeristen.
Je moet in de verkeerde wijken van bijv. Amsterdam of R'dam ook niet gaan lopen behangen met goud en dan verwachten dat je in een parkje niet overvallen wordt....

In Luxor en Cairo verder nergens last van gehad. Hebben zelfs in Cairo door de Souks gelopen (hele kleine winkelstraatjes) en nergens last van gehad.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:04

@ rissa, Die mensen zal het meegevallen zijn en waarschijnlijk heb jij gewoon een hele berg pech gehad. Ik ben nu 3 keer in Egypte geweest, een keer in Tunesië en in Jordanië en heb nergens zulke problemen gehad als die jij hebt gehad...
Maakt het voor jou niet minder rot maar betekend niet dat het altijd zo is..

Edit: typo

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:08

Heb nog niet heel het topic doorgelezen, maar vraag mij nu toch af wat er zo speciaal is aan blond zijn in egypte?

Nieuwsgierige brunette Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:11

Als je het topic wel had gelezen had je gezien dat het niet alleen maar blond is maar ook bruin, het gaat er vooral om dat het jonge meisjes zijn waar die Egyptenaren op kicken.
Valt me wel op hoeveel negatieve verhalen hier zijn. Zou dan ook niet meer zo happig zijn op Egypte tbh. Ik had wel het voordeel een beetje aangepapt te hebben met het animatieteam en met uitgaan werden we door hen beschermd. Een man die Arabisch spreekt stelt natuurlijk meer voor dan 2 blonde toeristen. Was wel heel mooi hoe er een of andere gozer bij ons kwam dansen, gelijk jongen van het animatieteam eropaf om hem weg te sturen Huilen van het lachen

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:13

chipieke schreef:
Heb nog niet heel het topic doorgelezen, maar vraag mij nu toch af wat er zo speciaal is aan blond zijn in egypte?

Nieuwsgierige brunette Haha!

Omdat ze in Egypte van nature niet blond zijn Haha!

Ik begin me trouwens toch wel een beetje zorgen te maken nu haha.. Bloos Ik ga in het voorjaar met mn ouders, mn broertje en mn opa en oma naar Egypte voor een weekje. Ik zit dan wel in zo'n resort, maartoch. En ik ben ook blond dus ik ben errug benieuwd..

Edit: Maar idd zoals Sappos zegt, het gaat niet alleen maar om de haarkleur, maar alsnog..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:14

Pff kom van late shift af en zie de tekst nog met halve oogjes Huilen van het lachen

Vind het wel erg als ze zich echt zo gedragen? Niet bepaald interessant land dan.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:15

Je moet het allemaal niet zo nauw nemen hoor.... Toen ik terug kwam uit Egypte viel het me iig op hóe asociaal en hectisch Nederlanders eigenlijk zijn Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:16

Lukt vast wel! Ik weet niet met welke touroperator je gaat maar meestal legt de hostess wel wat kleine arabische woordjes uit. Zo leerde ik alleen de slechte woorden en wist daarmee best wat mannen van me af te houden. (hoewel NEE in het arabisch ook genoeg was soms)

Chipieke het land is verder mooi (niet qua natuur want het is vooral zand) maar wat er nog allemaal te vinden is van vroeger. Zo ben ik naar Valley of the Kings geweest oa en nog wat meer dingetjes in Luxor. Ook een Nijlcruise gemaakt en gelukkig geen rukkende Egyptenaren tegengekomen (brrr)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:12

Als je veelal op een resort blijft dan lijkt het me niet echt een probleem.
Ik ben weleens naar Turkije geweest en dat is eigenlijk ook hetzelfde, je moet in ieder geval nergens alleen heen gaan.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:14

Wat ik ook altijd deed was mijn haar vast. Als je het los laat hangen is het gepraat erger....

Daarnaast vond ik dat Egypte wel het ergste was van de arabische landen die ik tot nu toe heb gehad. Maar dit komt door Hughada want Taba was heel relaxt.
Maar in Turkije, Tunesië en Jordanië vond ik dat ze minder zeurden...