Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:28

Klinkt als een mooie route! Ik hoop dat je een beetje goed weer hebt.

In het najaar ga ik naar Europark en aansluitend denk ik voor nu aan de regio Vorarlberg in Oostenrijk. Vanaf daar kunnen we ook nog wel in een keer naar huis rijden.

Leo

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:34

Vorarlberg is mooi, nu 2x geweest. Absoluut een aanrader :j En idd goed aan te rijden.

Gave route Sanne! Gaat echt tof worden!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:35

Leo schreef:
Vorarlberg is mooi, nu 2x geweest. Absoluut een aanrader :j En idd goed aan te rijden.

Nog specifieke tips voor daar :D ?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:02

Wij zijn ook onderweg nu.

Eerste stop gaat naar Landgut Girtenmühle, even onder Trier.

Van daaruit gaan we wel verder zien.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:10

xSannee schreef:
Globaal;
Edinburgh - Aviemore (Cairgorns National Park) - Isle of Skye - Glen Coe en dan weer richting boot.

Overal ongeveer 3 dagen, dus vanuit de campings elke keer lekker op pad.

Dat zijn precies mijn favoriete plekken in Schotland, veel plezier :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:12

moonsparkle schreef:
Leo schreef:

Nog specifieke tips voor daar :D ?

Ja zat, wat voor tips ben je naar op zoek? :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:14

Ik ben eerder ook wel in Montafon/ Vorarlberg geweest, maar dat was een wandelvakantie vanuit een hotel. Mooie omgeving wel :j je bent ook zo bij de Bodensee, rijd je waarschijnlijk langs vanuit het zwarte woud.

Ik ben op weg terug van een huttentocht, en mis nu echt mijn huisje op wielen. Nu maar een hotelletje gepakt voor de terugweg. Uiteindelijk denk ik net iets goedkoper alles bij elkaar met mijn leaseauto, maar busje is wat dat betreft wel makkelijker.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:16

Haha de mooiste plekjes natuurlijk :P watervallen, meren, blauwe rivieren. Eventueel een activiteit mag ook, ik zag bijvoorbeeld een rodelbaan ook dat vind ik leuk :')

En op welke camping zaten jullie en was deze aan te raden?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:17

Bodensee rijd je inderdaad langs :j
Zijn wij niet geweest. Zwitserland zit je ook zo.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:21

gaucho schreef:
xSannee schreef:
Globaal;
Edinburgh - Aviemore (Cairgorns National Park) - Isle of Skye - Glen Coe en dan weer richting boot.

Overal ongeveer 3 dagen, dus vanuit de campings elke keer lekker op pad.

Dat zijn precies mijn favoriete plekken in Schotland, veel plezier :j

Goed om te horen!! We gaan voor het eerst, hebben er echt onwijs veel zin in *D

Aan de anderen die onderweg zijn of gaan; ook heel veel plezier!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:26

Leo schreef:
Bodensee rijd je inderdaad langs :j
Zijn wij niet geweest. Zwitserland zit je ook zo.

Zwitserland is ook prachtig maar voor nu even te prijzig :P en ik ben nog niet in Oostenrijk geweest

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:31

moonsparkle schreef:
Haha de mooiste plekjes natuurlijk :P watervallen, meren, blauwe rivieren. Eventueel een activiteit mag ook, ik zag bijvoorbeeld een rodelbaan ook dat vind ik leuk :')

En op welke camping zaten jullie en was deze aan te raden?

Afgelopen september zaten we op camping Sonneberg in Bludenz. Netjes, prima op orde, voor ons wel wat groot en hokkig (veeeeeeel pensionado's ook met name).
Paar weken geleden zaten we op Grosswalsertal. Kleine camping, ontzettend netjes. Wel wat verder weg van bijv. supermarkt maar dat was voor ons geen issue, waren toch dagelijks op pad dus dan haal je onderweg iets.

Het Grosswalsertal vonden we sowieso heel mooi.

Tips voor de omgeving;
* Lunersee (kabelbaan omhoog of wandelend omhoog)
* Omhoog bij de banen rond dorpje Brand en de Burserschlucht.
* Lech en dan bijvoorbeeld met de wandelbus naar de Formarinsee, daar hebben we in september een hele mooie wandeling gemaakt over het Steinerne Meer.
* Wandelen door de bergen bij Damuls (Portlahorn, Sunserspitze)
* Wandelen door de bergen bij Warth

Rodelen hebben we niet gedaan, alleen activiteiten met hond :D maar is vast ook te vinden.

Zwitserland waren we gewoon een dagje vanuit Vorarlberg.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:37

In aanvulling daarop is de Silvretta hochalpenstrasse + stausee ook nog een leuk uitstapje.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:43

Oh ja! Zéker :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:53

Super bedankt ik ga alles even opzoeken, nog specifieke watervallen die aan te raden zijn?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:26

XSannee: heel veel plezier! Ik heb je route genoteerd! Ik zou het wel leuk vinden achteraf je mening over de campings te horen, maar als je dat teveel gedoe vindt, uiteraard niet, alle begrip!

Is Schotland hondvriendelijk?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:27

Wat ik heb begrepen is Schotland super hond vriendelijk! Maar dat gaan wij ook voor het eerst echt ervaren komende zomer. :j :):)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:33

Op het weer na trekt Schotland me wel erg aan om met de camper naartoe te gaan! Vandaar ook dat ik meteen de route van xSannee genoteerd heb nadat anderen daarop reageerden als zijnde een leuke route. Ook fijn om horen dat het een hondvriendelijke bestemming zou zijn. Onze hond gaat mee , vandaar dat ik daar belang aan hecht.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:35

Ik wil met alle liefde updates geven met campingtips, het hotel in edinburgh en onze laatste camping hebben we geboekt na tips van een andere bokker! Dus ik geef de tips graag weer door haha

Onze hond gaat ook mee, dus ik kan je straks ook vertellen of het hondvriendelijk is, maar ik hoor van iedereen dat dat wel goed moet komen *D

Mevrouw is er helemaal klaar voor!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xSannee op 15-06-24 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:39

xSannee schreef:
Ik wil met alle liefde updates geven met campingtips, het hotel in edinburgh en onze laatste camping hebben we geboekt na tips van een andere bokker! Dus ik geef de tips graag weer door haha

Onze hond gaat ook mee, dus ik kan je straks ook vertellen of het hondvriendelijk is, maar ik hoor van iedereen dat dat wel goed moet komen *D

Oh wat lief !
En geniet ervan!!
(Edinburgh staat ook op mijn citytrip lijstje, zonder hond dan. Dat zou ook heel erg de moeite zijn.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:33

Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit aan boord.
Al een paar jaar niet meer P&O gevaren; deels uit principe, deels vanwege andere bestemmingen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:50

Waartussen vaart P&O? Die heb ik denk ik nooit eerder gehad.

Veel succes op de boot met Evi! En dan begint het avontuur echt! *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 20:56

Wat dan Ikke? (Ik ben nog nooit met de boot op vakantie geweest dus heb oprecht geen idee :P) En de kwaliteit van wat ben je benieuwd naar?

Vanuit Rotterdam naar Hull Leo! Die naar Newcastle was bijna dubbel zo duur voor deze periode, dus hier voor gekozen _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 22:19

xSannee schreef:
Wat dan Ikke? (Ik ben nog nooit met de boot op vakantie geweest dus heb oprecht geen idee :P) En de kwaliteit van wat ben je benieuwd naar?

Vanuit Rotterdam naar Hull Leo! Die naar Newcastle was bijna dubbel zo duur voor deze periode, dus hier voor gekozen _O-

Newcastle moet je heel tactisch boeken anders betaal je inderdaad de hoofdprijs.

P&O was altijd een fatsoenlijke overtocht. Buffetrestaurant was o.k. Ala carte was wat luxer. Dat is niet zo ons ding aan boord.
Ik ga er vanuit dat je je eten vooraf geboekt hebt (dat is verstandig) en dan ben ik benieuwd naar de bediening en de kwaliteit van de keuken.

Ik ben gewend dat het een nette boot is; schoon, keurige hutten, nette bediening bij de receptie en de bar.
Wel opletten als je gaat eten; er stond nog weleens een rij, zeker als er een paar reisgezelschappen aan boord zijn.

Tip als je het buffetrestaurant kiest: schep kleine porties op, dan kun je alles proberen. Dat was altijd meer dan de moeite waard.
Ons record staat op drie keer voorgerecht, vijf keer hoofdgerecht en vijf keer toetje :9 Wij zitten ook gerust twee uur of langer aan tafel.
Verder is er toch niet zoveel te beleven. De winkels gaan niet echt ergens over tenzij je drank en/of parfum mee wil nemen. Wij zijn nooit verder gekomen dan wat chocolade en Stoffel.

Leo schreef:
Waartussen vaart P&O? Die heb ik denk ik nooit eerder gehad.

Veel succes op de boot met Evi! En dan begint het avontuur echt! *\o/*

P&O vaart Rotterdam - Kingston upon Hull.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 08:02

Moonsparkle ik ben niet bekend met Vorarlberg, wij zitten altijd ergens in Tirol maar Google is altijd mijn beste vriend. Als je Googlet op watervallen Vorarlberg komt er genoeg naar boven. Houdt met waar je wil gaan kamperen beetje rekening met wat je wil bezoeken afstanden in de bergen zijn veraderlijk. Iets kan dichtbij lijken maar als het in het naastgelegen dal is is het toch best een eindje rijden.

Imst ligt volgens mij nog wel vrij makkelijk aan te rijden vanuit Vorarlberg, de rodelbaan daar is echt een aanrader schijnt de langste alpencoaster te zijn die er is. En Imst en omgeving zijn ook erg mooi. Als je daar toch bent kun je meteen de Rosengartenschlucht bezoeken.