USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:01

Je moet Airbnb met credit card betalen wanneer je het boekt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:31

Wat ik dit jaar overigens heel fijn vond is dat je costums niet meer hoeft in te vullen als je al eens eerder in de vs bent geweest. Ook kan je dan ( althans op Seattle ) gewoon de automaten gebruiken. Maakt het allemaal wel wat sneller.

Kwam er alleen 3 kwartier voor de vlucht achter dat ik moest vertrekken... En zat toen nog voor de duane op Schiphol. Vader nog kwijt geraakt ( die had mijn tassen ) en dan sta je daar met twee honden, maar zonder je hand bagage :+

Vlucht was overigens wat minder. Vrij lang vertraging in Seattle, dus gsm dreigde leeg te raken. Heb toen wel een oplader kunnen lenen van iemand en er een heel leuk gesprek mee gehad :)

Ben er nu al bijna 2 weken, gaat me echt te snel voorbij dit :') al veel gezien, ook een aantal nieuwe plekjes. Volgende week helpen op een paardenkamp. Ben bij een sterrenkunde onderzoekscentrum geweest. Mee mogen lopen bij de deeltjesversneller van stanford. Eigenlijk kan mijn vakantie al niet meer stuk :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:11

hoi allemaal! mag ik mij ook melden?

ik vertrek samen met vriendje op 5 oktober voor 18 dagen naar West Amerika, we gaan onderstaande rit doen:

RONDREIZEN WEST USA / CALIFORNIA
2 nachten Los Angeles
2 nachten Palm Springs
2 nachten Scottsdale / Phoenix
1 nacht Sedona
1 nacht Kanab / Page
1 nacht St. George
2 nachten Las Vegas
1 nacht Bakersfield
1 nacht Fresno
1 nacht Lake Tahoe
2 nachten San Francisco

we zijn nog niet teveel aan het voorbereiden omdat het nog wel even duurt (hebben in maart al geboekt :7 ). Wel heb ik vriendlief zover om in Scottdale te gaan paardrijden *\o/* en Alacatraz staat vast.

Ik ben onwijs benieuwd en het kriebelt al enorm. Zijn er mensen die een goede ranch weten? En weten jullie ook wat ik qua weer een beetje kan verwachten?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:13

Voor mij nog 30 dagen... nou gaat het RAP voor me... :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 00:15

Jeaulijn schreef:
Hinke schreef:

Oh vul je het zo nauwkeurig in! Ik heb het esta formulier in 1 min ingevuld, weet niet eens meer wat ik daar ingevuld heb. Lijkt me geen probleem toch?

Ik ga over 1 week voor het eerst naar ny voor werk, vlakbij central park. Iemand tips voor dingen die ik er echt moet doen of misschien Juist niet moet doen? Ik ga alleen dus wil gevaarlijke buurten etc vermijden :+

Haha ja, ik weet niet hoe streng ze het nakijken.. maar ny: top of the rock is heel gaaf en je kunt gratis met de ferry naar Staten Island (geloof ik) en daarbij heb je mooi uitzicht op manhatton als je heel vroeg gaat!

Dank je! De ferry ga ik zeker opzoeken.

@xpinoxx cool!! Geen idee wbt ranches helaas :) Ga je voor elke stop van te voren een hotel boeken?

@horseydude 30 dagen zijn idd zo voorbij :) Je hebt alles al geregeld?

Ik ga over precies 4 uurtjes naar schiphol *\o/* Bij het inpakken kwam ik er achter dat ik geen tussenstukje heb om mijn laptop en mobiel te kunnen opladen in de amerikaanse stopcontacten -O- Ik word soms echt zo moe van mezelf :+ Iemand een idee in wat voor een winkel je dit kan halen in NY? Ik ga morgen eerst even op schiphol zoeken, hopelijk vind ik daar een winkel waar ze dit verkopen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:37

Best buy kan je dat denk ik wel vinden. Heel veel plezier!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:35

Hinke schreef:
@horseydude 30 dagen zijn idd zo voorbij :) Je hebt alles al geregeld?

Alleen de groene flappen nog, maar dat doe ik pas half aug bij de gwk :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:51

Ik vind de tijd richting de vakantie altijd zo langzaam gaan. Bij Arke kan je zien hoeveel dagen je nog moet wachten op je trip. Ik ben echt heel erg hard aan het sparen geslagen. Doel is om toch volgend jaar oktober naar NY te gaan

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:47

Hinke heel veel plezier!

Voor ons zijn alle hotels geregeld en de auto. We hoeven er eigenlijk alleen maar heen en te genieten :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:20

Xpinoxx schreef:
Hinke heel veel plezier!

Voor ons zijn alle hotels geregeld en de auto. We hoeven er eigenlijk alleen maar heen en te genieten :)

Leuk dat je gaat!
Heb je nog mogelijkheid om slaapplaatsen aan te passen? Het zijn beetje typische reisbureau steden die ze hebben uitgezocht voor je die totaal niet praktisch/ver liggen van de daadwerkelijke bezienswaardigheid. Best zonde natuurlijk als je zo'n mooie reis gaat maken!

2 nachten Los Angeles
2 nachten Palm Springs --> Speciale reden dat je 2 nachten in Palm springs neemt?
2 nachten Scottsdale / Phoenix
1 nacht Sedona --> Is dit bedoeld als uitvalsbasis voor de Grand Canyon? Is dik 2 uur rijden.. Beter is een overnachting in Grand Canyon village of Tusayan.
1 nacht Kanab / Page -> Vraag of je in Page zelf kan zitten of ga in Monument Valley zitten. Kanab is eigenlijk niks. Geen overnachtigslocatie waar je wat aan hebt althans. Omruilen voor een onvernachting in Bryce kan ook.
1 nacht St. George -> Neem een hotel in Springdale, St george is uur rijden vanaf Zion.
2 nachten Las Vegas
1 nacht Bakersfield -> Maak hier een overnachting in Death Valley/Mammoth lakes van
1 nacht Fresno --> Overnachting in Yosemite/El portal van maken
1 nacht Lake Tahoe --> Laten vallen en overnachting in Yosemite/El portal van maken anders heb je geen tijd om Yosemite te bezoeken.
2 nachten San Francisco

Zou toch even navragen bij je reisbureau of ze er wat mee kunnen doen! Zowel Yosemite als Sequoia ga je in ieder geval niet redden ook al geeft het reisbureau waarschijnlijk aan van wel. Kanab ligt een behoorlijk eind van Page vandaan en is best nutteloze overnachting. Yosemite heeft minimaal 2 overnachtingen nodig en is niet in 1x te bereiken vanaf Las Vegas.

Zou zonde zijn als je de hele vakantie in de auto zit! Houdt er rekening mee dat je daar niet gemiddeld 100km per uur rijd maar misschien maar 80 of minder.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:26

Palm Springs is een erg leuke stad, kan me wel inbeelden dat ze daar 2 dagen heen willen :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:28

Yasmine schreef:
Palm Springs is een erg leuke stad, kan me wel inbeelden dat ze daar 2 dagen heen willen :)

Ja maar met zo'n korte tijd zou 1 overnachting beter ergens anders geplaatst zijn denk ik:).
Zion 1 dag is eigenlijk te kort, Bryce mist, Monument Valley Mist, SF kan een extra overnachting gebruiken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 12:31

Ben het eens met Stephanie, zou de reis ook aanpassen.

Ik zou 1 nacht Palm Springs ook genoeg vinden, zeker als je niet zo lang gaat zou ik die dag ergens anders aanplakken. In een stad (LV/SF/LA) of National Park, net wat je het meest ligt...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:49

Kanab, een nutteloze overnachting ben ik absoluut niet met je eens. Er is daar zoveel moois te zien in die omgeving, zoals the Wave, CBS, White Pocket, North Rim GC enz enz. Bovendien ligt het op de weg naar Bryce en Zion vanaf Page en de Grand Canyon. Dus ik zie niet in wat er nutteloos aan is.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:55

Fitzroy schreef:
Kanab, een nutteloze overnachting ben ik absoluut niet met je eens. Er is daar zoveel moois te zien in die omgeving, zoals the Wave, CBS, White Pocket, North Rim GC enz enz. Bovendien ligt het op de weg naar Bryce en Zion vanaf Page en de Grand Canyon. Dus ik zie niet in wat er nutteloos aan is.

Wave zijn ze te laat voor. Neem aan dat ze al naar de south rim gaan, als je 18 dagen hebt dan zou ik geen north mee gaan nemen. Dan is de overnachting beter geplaatst in Bryce, zion of monument valley.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:11

Als je geld uit wilt sparen is Kanab helemaal prima. En dat zal het wel zijn, want het is idd een typische reisbureaureis. Nutteloos zou ik het iig niet noemen omdat het op de route ligt, dit itt tot St. George.
Wat moet je 2 nachten in Phoenix bv op een eerste VS reis? Zonde van de tijd, die dagen kun je beter in de GC, Bryce en Zion spenderen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:24

dank je wel voor jullie reacties! ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me dus nog niet verder verdiept heb in waar we precies zitten en hoe we alles moeten plannen vanaf de slaapplaatsen. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het allemaal wel goed zat en dat ze wel wisten waar en hoe lang ze ons zouden plaatsen.

Ik ga je tips meenemen en bekijken of we nog iets kunnen en willen aanpassen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:36

27 Dagen nog....... Whieee!! *\%/* *\%/* Kenniewachtuuuuhhhh!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 16:58

Zijn er al mensen op het World trade observatory geweest?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:37

purny schreef:
Zijn er al mensen op het World trade observatory geweest?

Ja ik :)
Het is gaaf er geweest te zijn, de lift is leuk, maar voor het uitzicht zou ik het niet doen.
Je zit net niet op een lekkere hoogte, maar je ziet ook enkel gebouw. Top of the Rock is 10x beter, zelfde gebouwen die je ziet, maar andere kant op ook Central Park enzo.
Ook sta je achter glas wat je erg terug ziet op foto's. Vond het zonde van mijn geld. Heb wel foto's voor je? Van beide

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:43

Oh ja is goed. Dan weet ik of ik dat erbij kan plannen. Kaartje is namelijk 32 dollar

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:45

Ik vond Top of the Rock wel erg mooi om te zien! Zou het niet elke x in New York doen maar voor een x erg gaaf zo hoog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:48

Wij hebben zowel Top of the Rock als het Empire State gedaan en ik vond de eerste echt een stuk mooier :j Nou waren we daar ook 's avonds en heb je dan echt een prachtig uitzicht op de Empire State, maar alsnog...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:57

Het lijkt me juist bizar om op zo'n toren te staan gezien z'n historie. Maar het prijskaartje valt me een beetje tegen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
One world, en in tegenstelling tot hoe het lijkt, was het helemaal niet dichtbewolkt. Hing een zeer lichte sluierbewolking waar je precies in zat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Top of the Rock, zou je hier ook écht de Sun and Stars tickets aanraden, zo'n mooi uitzicht. Ga dan wel voor schemering naar boven, anders sta je op de buitendecks op de bovenste verdieping in de rij.

Purny dat is ook waarom ik er heen ben gegaan, maar ik ben er echt heel teleurgesteld in geraakt, terwijl ik écht een simpel ziel ben en niet veel eisen stel