Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:34

rien10 schreef:
Onze hond vind een halve of hele dag niets doen ook vaak wel ok. T is eigenlijk meer dat ik t zielig vind. Ze ligt nu in haar mand, onder de tafel. Zzzzzzzzz

Zeker met dit weer… dan vinden ze het binnen ook al snel goed.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:46

ikke schreef:
PSvanLot schreef:
O super! En dat kan ook met de stroom van de camping?

Allemaal goede tips wanneer het bevalt, redelijk simpele oplossingen voor meer comfort

Als je die kachel eruit haalt, doe dat dan netjes en bel me even.
Die van ons is soort van stuk en de voorloper van jouw type dus dat past er gewoon in.

Ik ga er vanuit dat je ervan op de hoogte bent dat er twee verschillende maten zijn? De beste tourcaravans zullen de kleinere variant hebben dus ik verwacht ook wel dat hij een op een over kan, maar er is er ook een met groter vermogen zoals wij in de stacaravan hebben.
Super kachels zijn het. Wij zetten hem hartje winter hooguit op standje drie en hebben de caravan binnen no time warm.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:00

Coco kan een rustdag ook prima hebben. Ze is op de camping sowieso meer "aan" omdat er altijd vogeltjes zijn. Laatst weekendje weg geweest, heeft ze toen ze thuis was een dag bij geslapen. Ze was echt moe. Maar ja, als jachthond moet je natuurlijk wel alles wat voorbij vliegt in de smiezen houden.

rien10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 09:42

Hier ook. Na een vakantie is het bijslapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:55

Ik vind het wel super gezellig om de hond mee te hebben. Vroeger gingen de paarden ook mee. Maar dat is zo duur geworden dat we daar mee gestopt zijn. Bovendien hebben ze het op de plek waar ze nu staan veel beter als op de meeste vakantie adressen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:00

Zonder hond geen vakantie. Paard niet mee vind ik heerlijk. Dan hoef ik even niks. :D

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:51

Zoo wat gingen jullie hard opeens! *D

Hier komt het dichtbij nu, druk bezig met de laatste voorbereidingen. Zaterdag vertrekken we naar Schotland.
Hond gaat hier ook gezellig mee! Zij is niet zo waaks, op een enkel blafje na houdt ze zich wel stil. Reageert hooguit op de buurhond oid. Maar ik vind het ook niet erg als er verderop een hond een keer aanslaat. De hele dag liggen keffen is natuurlijk een ander verhaal.

Vorig jaar hield ze graag de wacht bij 't eten.
Afbeelding

Weer ziet er nog niet heel veelbelovend uit haha. Maargoed we gaan niet voor het weer naar Schotland natuurlijk 8-)
Wel heeeel veel zin in & heel erg toe aan vakantie haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:08

Dat ziet er echt super gezellig uit.

We hebben helaas een hond die heel erg slecht in de auto is. Heel veel stress, dus wanneer we wat langer gaan dan een half uur kan hij helaas niet mee.

Toch eens onderzoeken hoe we dit voor hem comfortabeler kunnen maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:12

Wij hebben de ideale camper hond. Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:36

Dit is onze hond op de camping
Afbeelding

Heel leuk die plaatjes van honden op de camping.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:00

Heerlijk de honden mee! Hebben wij ook altijd. Ze komt uit Roemenië en ze was een paar weken bij ons en al mee op vakantie. Beest vind het fantastisch.
Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:13

Hier ook altijd mee, wij hebben zo'n konijnenren waar ze dan inzitten, anders lopen ze elkaar helemaal vast met de lijnen. Ideaal, kunnen ze lekker beetje scharrelen en ook niet gelijk kids erbovenop omdat ze er schattig uitzien (maar dan net niet altijd 100% zijn als er iemand bovenhangt)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:46

Superleuk al die kampeerhonden! :D
Onze hond gaat ook van pup af aan al mee en vindt het geweldig!

Afbeelding

Scheerlijnen en tafels raakt hij ook altijd mee in de knoop. We hebben dus meestal een lijn van een paar meter mee met een lus die we om een van onze voeten doen. En anders klikken we hem wel aan de pin.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:51

Ben echt jaloers op jullie!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:30

Afbeelding
Na een mooi stuk fietsen
Zodra het kan op bospad ofzo mogen ze naast de fiets meerennen

Dus vaak helemaal munt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:33

Lijkt me zo gezellg, je beestje mee op vakantie! <3 Wij hebben ons al voorgenomen om onze volgende poes te laten wennen aan een tuigje en gezellig mee te nemen in de caravan! :D Hoe realistisch dat is weet ik niet, maar de gedachte is al leuk! :Y)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:38

Wij willen al 3 jaar gaan kamperen met de hond, maar telkens komt er iets tussen. Dus tot nu toe alleen nog mee geweest naar een huisje of hotel. Wie weet komt het er deze zomer eindelijk eens van :D 1

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:42

Die van ons weten precies wanneer we aan het inpakken zijn en weggaan
Als het effe kan springen ze de bus al in

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:46

Zoo leuk alle kampeerhondjes <3

Scheerlijnen zijn wel een ding inderdaad _O-

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:54

Onze hond vindt een regendagje an sich ook geen probleem maar ze ligt het liefst de hele dag buiten. Zonnebaden, mensen en dieren kijken haha. Is echt een gluurbuur :’)

Wij gaan donderdag weer naar huis. Hebben vanaf zondag 2 juni in de Eifel in Duitsland gezeten. We hebben echt wel mazzel gehad met het weer volgens mij. Een paar mindere dagen maar ook dagen vol op zon en bij het zwembad gelegen. Vanaf vrijdag draait ook het weer hier in de omgeving om naar meer neerslag dus we vertrekken op tijd weer richting huis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 16:06

PSvanLot schreef:

We hebben helaas een hond die heel erg slecht in de auto is. Heel veel stress, dus wanneer we wat langer gaan dan een half uur kan hij helaas niet mee.

Komt het door reisziekte / misselijkheid, of echt stress vanwege de autorit zelf?

Wij hebben de camper gekocht speciaal voor de honden, dus zonder de honden zou een beetje gek zijn dan. _O-

Een dag regen vinden ze niet erg, wij ook niet. Dan liggen ze alsnog graag buiten met een jasje aan, onder de luifel op een stretcher, onder de camper of binnen natuurlijk.

Langer dan een dag continu regen word ik zelf wel heel kriebelig van, want dan is alles natter dan nat en wert ik niet meer waar ik het zoeken moet.

Tijdens de selecties twee jaar geleden van vrijdagmiddag dat we vertrokken tot zondagavond alleen maar regen, regen, regen. Dat was echt horror, de camper was een natte bende en overal nat zat en meer nat.
Laatst bijgewerkt door KimD op 11-06-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:12

Rije schreef:
Lijkt me zo gezellg, je beestje mee op vakantie! <3 Wij hebben ons al voorgenomen om onze volgende poes te laten wennen aan een tuigje en gezellig mee te nemen in de caravan! :D Hoe realistisch dat is weet ik niet, maar de gedachte is al leuk! :Y)

In het wandeltopic op bokt zit iemand die ook de poezen meeneemt op wandelingen en vakanties dus het kan zeker :j

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:18

KimD schreef:
PSvanLot schreef:

Komt het door reisziekte / misselijkheid, of echt stress vanwege de autorit zelf?

Wij hebben de camper gekocht speciaal voor de honden, dus zonder de honden zou een beetje gek zijn dan. _O-

Een dag regen vinden ze niet erg, wij ook niet. Dan liggen ze alsnog graag buiten met een jasje aan, onder de luifel op een stretcher, onder de camper of binnen natuurlijk.

Langer dan een dag continu regen word ik zelf wel heel kriebelig van, want dan is alles natter dan nat en wert ik niet meer waar ik het zoeken moet.

Tijdens de selecties twee jaar geleden van vrijdagmiddag dat we vertrokken tot zondagavond alleen maar regen, regen, regen. Dat was echt horror, de camper was een natte bende en overal nat zat en meer nat.

Helemaal mee eens natte honden in een camper is drama.
Daarom zoeken wij mooi weer op.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:07

Hier ook eentje die het geweldig vindt! Vanaf het moment dat ze doorheeft dat we met de camper op pad gaan, dat ik begin te poetsen en inladen, gaat ze alvast op haar plek liggen. We moesten haar maar eens vergeten :D .

Hier ligt ze telkens te chillen na een wandeling:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:24

Ohh heerlijk al die foto’s. Wij zijn nu een eind afgezakt in Duitsland. Morgen door naar Tjechie. Daar schijnt de zon.
Hond kan hier, op onze overnachtings plek, ook lekker buiten liggen. Uiteraard met haar IKEA haas. Wat dacht je anders?

Lief is pizza aan het halen. Twee ouwe takken kijken buiten de Duitse equivalent van GTST. Stop daarmee of doe een koptelefoon op! Ik wil straks pizza in rust eten!!!!