Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:26

Ik zit momenteel in Stalis.

Qua maatregelen gaat het hier goed.
Eten is mzt mondmasker en plastiek handschoentje.
Het is zelfs redelijk druk in het hotel.


Afbeelding

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:10

baudyh schreef:
_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')


Als je nog extra werk zoekt, ik zag dat Jackie boots nog mensen zoekt. Wat voor jou?



Volgens mij werkt mel voor corendon. En die doen zelf ook excursies, dus dat mag vast niet ivm concurrentiebeding.
In het hotel waar ik zat op zakynthos mocht nefis travel ook niet komen. Moesten op een centraal punt afspreken. Was een Corendon hotel.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:12

Electra63 schreef:
Of een negatieve PCR-test?


Ik bedoel meer dat als we helemaal niet meer mogen. Als Griekenland ons gaat weren.

PCR test moet ik al doen want mijn laatste vaccinatie heb ik 12 dagen voor vertrek en niet 14 dagen -O-

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:47

Oh dat wist ik niet dat Mel voor Corendon werkte.

Malta gaat nu als eerste land alleen gevaccineerde toelaten. Dus niet meer met een negatieve pcr test

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:47

Ik weet eigenlijk ook niet zeker dat het corendon is.maar wel een reisorganisatie. En binnen dezelfde sector heb je vaak een regel dat dat niet mag.
Maar het was goed bedoeld toch.

Ik wil een glazen bol. Kijken hoe het verder gaat.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:55

Ik heb zojuist gevraagd aan mn docent of ze al meer info had.
Voorlopig betekend het nog niks als Nederland op rood gaat. Ik vraag me af wanneer we meer info gaan krijgen hierover, maar dat gaan we zien. Een klasgenoot op Kreta heeft wel corona, daar hebben ze vandaag overleg over.

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:29

baudyh schreef:
_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')


Als je nog extra werk zoekt, ik zag dat Jackie boots nog mensen zoekt. Wat voor jou?



Nee ik werk nu fulltime 7 dagen per week. En heb het heel erg naar mijn zin gelukkig :j Corendon inderdaad, ben wel lokaal in dienst, niet bij Corendon zelf.

Het is zeker al een stuk drukker dan een paar weken geleden gelukkig!! Sommigen badplaatsen nog steeds wel rustig, maar dat komt voornamelijk door het ontbreken van de Engelsen.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:45

Ik gun het jullie heel erg mel. Als ik nog wat extra vakantie had, kwam ik ook nog eens naar zakynthos.

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 20:57

_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')



Welk restaurant was nu van jullie? We willen (ondanks All-in) nog wel een paar keer uit eten, dan zullen we zeker kijken of we jullie restaurant een bezoekje kunnen brengen. Jullie zitten in Laganas toch? Is wel pas september hoor, dus duimen dat we dan kunnen/mogen gaan.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:18

WenK schreef:
_Mel schreef:
Volgens mij gaat Griekenland de boel echt niet zomaar dicht gooien. De eisen zijn nu natuurlijk al óf test óf gevaccineerd. Dit zal ook gewoon zo blijven neem ik aan. Ze hebben de inkomsten zo hard nodig. En ik ook :') :')



Welk restaurant was nu van jullie? We willen (ondanks All-in) nog wel een paar keer uit eten, dan zullen we zeker kijken of we jullie restaurant een bezoekje kunnen brengen. Jullie zitten in Laganas toch? Is wel pas september hoor, dus duimen dat we dan kunnen/mogen gaan.


Volgens mij Seaside! Ben ik ook geweest. Leuk restaurant en werken hele leuke mannen :)

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:31

Ja, Seaside. 3 jaar geleden daar geweest.
Dit jaar niet omdat we in Tsilivi zaten.
Maar september ga ik naar Laganas en zeker weer een keer eten bij Seaside.

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:50

Ah thanks! Ik ga het in gedachten houden en als we de mogelijkheid hebben komen we daar een keer eten, het zal het verschil niet maken, maar alle beetjes helpen.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:21

WenK schreef:
Ah thanks! Ik ga het in gedachten houden en als we de mogelijkheid hebben komen we daar een keer eten, het zal het verschil niet maken, maar alle beetjes helpen.


Het zit aan het strand, daar zit een hele rij restaurants en bars.

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:26

Seaside inderdaad! Wij zitten inderdaad langs het strand in Laganas. Mijn man runt het met mijn schoonfamilie. Gelukkig mogen wij kwa drukte nu echt niet klagen.. zou leuk zijn als jullie komen :j

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:44

E4D schreef:
Ik kom weer even binnen vallen, is er iemand recent op Kreta geweest? Zo ja, hoe is het daar nu qua maatregels? Is er een beetje wat te doen of moet je eerst overal voor testen ook als je daar bent?
Het ligt er wel aan waar je heen wilt en hoe je je tijd graag doorbrengt.
Ik hoorde net dat in Chersonissos de clubs gesloten zijn. De clubs lieten de klanten eerst nog buiten vertoeven, naar dat werd te druk met teveel mensen hutje mutje.
Nu kan men alleen nog aan een tafel zitten, waarbij vooraf een flinke hoeveelheid drank besteld moet worden.
Dan is het in het Zuiden toch een stuk relaxter!

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:11

Albertina71 schreef:
E4D schreef:
Ik kom weer even binnen vallen, is er iemand recent op Kreta geweest? Zo ja, hoe is het daar nu qua maatregels? Is er een beetje wat te doen of moet je eerst overal voor testen ook als je daar bent?
Het ligt er wel aan waar je heen wilt en hoe je je tijd graag doorbrengt.
Ik hoorde net dat in Chersonissos de clubs gesloten zijn. De clubs lieten de klanten eerst nog buiten vertoeven, naar dat werd te druk met teveel mensen hutje mutje.
Nu kan men alleen nog aan een tafel zitten, waarbij vooraf een flinke hoeveelheid drank besteld moet worden.
Dan is het in het Zuiden toch een stuk relaxter!


Ik heb niet meer de leeftijd waarop ik iedere avond de kroeg of discotheek in hoef maar een keertje stappen zou wel leuk zijn. Maar ik ben allang blij als ik gewoon op vakantie kan naar Kreta zonder quarantaine plicht en alles want ik ben gewoon echt aan vakantie toe. Overdag wil ik ook gewoon lekker zon, zee, strand, af en toe een mooie stad of iets bezoeken. Als ik dan niet uit kan maar misschien wel met een paar mensen (zonder mondkapje) in de late avond een drankje aan een tafeltje kan doen dan moet ik het daar mee doen. :)
Maar ik zou pas half augustus gaan dus houd mijn hart eerst nog even vast :=

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:03

Gisteren in Cherso geweest. Vond het niet extreem druk.
Afbeelding

Flowq

Berichten: 2804
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:21

Ik vind het ook super spannend voor vakantie naar Zakynthos in september!

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:55

Ik hoop dat wij geen problemen krijgen met de vakantie, we gaan de 23e vliegen naar Corfu. Geen van ons gevaccineerd dus met een test.

Heb net het PLF formulier ingevuld. Dat hoeft maar 1x en dan is het ook geregeld als ik de rest heb ingevuld als Travel Companions toch?

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-21 15:07

Zijn jullie familie? Volgens mij moet je anders allemaal afzonderlijk een formulier invullen. Ik zou de gok niet nemen, want er zijn mensen om blijven staan in Nl.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:08

Ik zou toch adviseren om voor iederen 1 apart te doen.. dit is mij ook geadviseerd door Corendon. (In elk geval de volwassenen)

Iemand hier in het topic is geweigerd aan de vlucht en moest omboeken..

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:46

Als jullie geen familie zijn is het idd verstandig om het apart in te vullen.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 18:49

Behalve familie, moet je 1 huishouden vormen.
Toen wij in juni gingen, heeft mijn dochter een apart formulier voor haar en mijn schoonzoon en kleinkind ingevuld.

Kmbrly

Berichten: 1853
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 20:44

Ik had er eerst eentje voor ons 2 aangemaakt.
Maar na berichten te lezen, toch nog eentje voor hem aangemaakt.
Ze hebben enkel naar die van ons 2 gekeken in brussel.
Aangekomen is deze nog niet eens nagekeken enkel gekeken als we het bij hadden

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:46

Hmm ik maak toch maar voor iedereen apart. Kleine moeite en dan is het in elk geval zeker goed :=

Dankjewel!