Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:36

PSvanLot schreef:
O super! En dat kan ook met de stroom van de camping?

Allemaal goede tips wanneer het bevalt, redelijk simpele oplossingen voor meer comfort

Als je die kachel eruit haalt, doe dat dan netjes en bel me even.
Die van ons is soort van stuk en de voorloper van jouw type dus dat past er gewoon in.

Als je de gasleiding in tact laat, kun je daar gewoon weer een koelkast bij zetten of een compressorkoelkast. Beetje googlen met je maten en er is wel iets te koop wat past.

Echwel schreef:
Dorus schreef:
Houd er wel rekening mee dat er een aardig gat in de bodem van de caravan achter blijft. Als ik me goed kan herinneren van toen wij een gaskachel hebben ingebouwd in onze stacaravan zo’n 30x15 cm. Ergens daaromtrent.

Ik snap de aversie tegen die gaskachel ook niet. Een truma heeft een gesloten systeem. Zuigt lucht aan door dat gat in de bodem en gooit z’n afvalgassen door de schoorsteen naar buiten. Als dat gewoon goed aangesloten is kan er niks mee gebeuren.
Bij ons op de camping hebben diverse mensen een petroleumkachel in de stacaravan, dat is veel schadelijker, want die gooit z’n afvalgassen de ruimte in.

Omdat bij een oudere caravan toch er breuken in systeem kunnen zitten..en daardoor risico op gaslekkage.
Als je het goed wilt doen, moet je hem door een dealer helemaal laten nakijken, maar dat kost een paar centen.

Ik heb met mijn infrarood helemaal geen afvalgassen en een heerlijke stralingswarmte met maar 400W

Af en toe de voortent mee en daar hebben we een Foetsie kacheltje met omvalbeveiliging.

Als het een goed onderhouden caravan is, is de gasinstallatie ook gecontroleerd dus mag je verwachten dat het gewoon werkt.
De onze is na 30 jaar nog prima in tact, geen lekkages en alles fuctioneert zoals het hoort.
Alleen is de kachel mechanisch defect en zijn die onderdelen lastig tot niet meer te krijgen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:09

Kelly_Taco schreef:
Wat een leuk topic!
Ik ga proberen mee te lezen en te posten :D

Mijn man en ik hebben een Fiat Ducato camper (Benimar inbouw) met breedtebedden (we zijn niet zo groot).
In principe kan er 4 man in slapen maar wij hebben het bed wat opgehoogd zodat eronder veel bergruimte is ontstaan en we de motor (Vespa 125) mee kunnen nemen.
Die past er dan precies onder :+

We hebben zelf expres voor een buscamper gekocht omdat we een camper wilde ook goed kan trekken.
In de zomer nemen we vaak de boot mee of een aanhanger (je gaat zooo snel over het gewicht anders).

Qua ruimte heb ik inderdaad ook een vakkentas van de Ikea in de badkamer hangen. De douche gebruiken we niet dus daar was er mooi ruimte voor.
Er kan ontzettend veel in :P

We zijn dit jaar al een paar keer weggeweest in NL en gaan in juli naar de Ardennen en september naar Kroatië.
Dat is toch wel bij uitstek ons favo vakantieland.

Ha, wij hebben ook een Fiat Ducato buscamper en hebben ook om diezelfde reden voor een camper gekozen. We wilden per se een rijbewijs B (wonen in België) en moesten een mentrailer kunnen trekken. De buscamper wordt nl ook op de meerdaagse wedstrijden gebruikt. We hebben een verlengde en verhoogde versie en slapen “boven”.

rien10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:21

Wij hebben ook een Fiat Ducato buscamper. Bij aankoop (occasion) hebben wij de trekhaak laten verwijderen en er een chassis fietsendrager op laten zetten. Soms denk ik wel dat het handig was geweest de trekhaak te behouden, aangezien ik niet meer met mijn oude Ford Mondeo en een trailer de snelweg op durf. Binnendoor op wedstrijd durf ik wel, maar van Rotterdam naar Oss (hoefsmid) of Roosendaal (kliniek) is een no-go.

Op dit moment zijn wij in Noord Duitsland en regenen en vriezen we weg. Dus morgen op naar warmer weer. Volgens mij moeten we dan naar Marokko :D Mijn man zit nu te puzzelen waar we heen gaan. Hij vind dat gepuzzel leuk, ik niet. Ik merk wel waar we terecht komen. Ik rijd morgen wel, dan kan hij kaartlezen, navigeren, puzzelen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:58

Ik vind dat puzzelen ook wel leuk :j

Ik ben nu op huttentocht in Noord-italie, daar is het weer ook wisselvallig. Tot nu toe valt het wel mee en is er veel zon en alleen in de avond / nacht buien.

Zo'n huttentocht is toch ook wel een beetje kamperen, alles in je rugtas meeslepen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:35

Ik heb het topografisch inzicht van een aardappel.

Tof, huttentocht.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:53

rien10 schreef:
Wij hebben ook een Fiat Ducato buscamper. Bij aankoop (occasion) hebben wij de trekhaak laten verwijderen en er een chassis fietsendrager op laten zetten. Soms denk ik wel dat het handig was geweest de trekhaak te behouden, aangezien ik niet meer met mijn oude Ford Mondeo en een trailer de snelweg op durf. Binnendoor op wedstrijd durf ik wel, maar van Rotterdam naar Oss (hoefsmid) of Roosendaal (kliniek) is een no-go.

Op dit moment zijn wij in Noord Duitsland en regenen en vriezen we weg. Dus morgen op naar warmer weer. Volgens mij moeten we dan naar Marokko :D Mijn man zit nu te puzzelen waar we heen gaan. Hij vind dat gepuzzel leuk, ik niet. Ik merk wel waar we terecht komen. Ik rijd morgen wel, dan kan hij kaartlezen, navigeren, puzzelen.

Wij zijn net terug van de Hunsrück (D), daar was het ideaal wandelweer. Maar of het nu nog zo is? Ik denk dat het in vele gebieden sinds vandaag opnieuw slechter is. Hier thuis (noord Belgisch limburg) regent het al ganse dag pijpenstelen en het waait vreselijk.
Noord-Frankrijk zou momenteel ook goed weer zijn?? En in Hongarije waar een vriendin van me een huis heeft, zeker ook!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:56

Of Polen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:03

Ik gebruik zelf meestal de meteoblue app, daar kun je zien waar het in een omtrek van 500 km het beste weer is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:10

Mijn man heeft de verwarming in de camper aangezet. In juni. Bah.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:11

gaucho schreef:
Ik gebruik zelf meestal de meteoblue app, daar kun je zien waar het in een omtrek van 500 km het beste weer is.

Dank voor de tip!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:21

Wat een waardeloos weer,hier thuis net zoveel wind dat een paar bomen halverwege geknakt zijn.
Zo zonde.
Voor alle kampeerders hoop ik snel op verbetering in het weer.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:00

De tips voor de kledingkasten komen op een goed moment.
Wij hebben dit weekend een vouwwagen gekocht. Na jaren tent kamperen, kwam dit op ons pad en zijn we ervoor gegaan.
Het is een 2 persoons vouwwagen, met echt een heel klein wagentje van nog geen 200kilo.
Echt perfect voor achter onze auto.

https://bravovouwwagenwereld.nl/vouwwag ... K8QAvD_BwE

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:03

SdaphneS schreef:
Wij hebben dit weekend een vouwwagen gekocht. Na jaren tent kamperen, kwam dit op ons pad en zijn we ervoor gegaan.
Het is een 2 persoons vouwwagen, met echt een heel klein wagentje van nog geen 200kilo.

Oh wat een beauty

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:16

lukka63 schreef:
Wat een waardeloos weer,hier thuis net zoveel wind dat een paar bomen halverwege geknakt zijn.
Zo zonde.

De hond verveelt zich te pletter. In plaats van rondscharrelen aan de lange lijn, ligt ze in de camper. Arme ziel. Wij vermaken ons wel. Tv. Boeken. Bokt. Lekker eten koken. Kletsen. Plannen maken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:27

gaucho schreef:

Dank voor de tip!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:29

rien10 schreef:
lukka63 schreef:
Zo zonde.

De hond verveelt zich te pletter. In plaats van rondscharrelen aan de lange lijn, ligt ze in de camper. Arme ziel. Wij vermaken ons wel. Tv. Boeken. Bokt. Lekker eten koken. Kletsen. Plannen maken

Heb je geen lickmat bij ? Het is natuurlijk maar afleiding voor eventjes.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:35

Nee. Wel een aantal nieuwe speeltjes. En ik ga zo haar brokken in een bal geven. Die kan ze dan door de camper raggen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:43

Leo schreef:
Ik heb dan wel een hond die in de schemering waaks kan worden en kan aanslaan :o maar dan leggen we hem altijd binnen in de slaaptent. Dat heeft niet zoveel met opvoeding te maken, hij schrikt vaak wakker en slaat dan alarm. Eerste dagen vooral als hij nog moet settelen. Ik hoor de kinderen van een ander ook en laat hem nooit doorblaffen, maar voorkomen kan ik het ook niet 100% helaas. Ik hou er zelf ook niet van maarja. :+

Hij had afgelopen week 1x dat hij diep in slaap lag (was nog gewoon overdag) en dat een Duitse man langsliep, ter hoogte van onze tent zich omdraaide en hard iets riep naar zijn vriendin. Hond schrok wakker en sindsdien heeft hij iedere keer als hij die specifieke man zag geblaft, terwijl verder iedereen gewoon langs kon lopen zonder dat hij opkeek. Mijn hond houdt grudges :+

Tentkamperen is ook na jaren nog steeds iedere keer bijschaven :)) na afgelopen trip hebben we weer een heel lijstje om te veranderen / extra aan te schaffen of te vervangen. Blijft leuk. :D

Nou dat. Mijn hond moet ook altijd even aan de nieuwe geluidjes wennen. Ik heb trouwens niet perse positieve ervaringen met Duitsers en honden. Stonden oa vorig jaar Ridgebacks op de camping die beiden vals waren. Werden we ook voor gewaarschuwd hoor, dat ze uitvielen. Maar dan denk ik, waarom ga je er dan mee naar een plek waar ook ( kleine) kinderen en andere mensen met honden zijn. Mijn hond slaat wel eens aan. Maar is echt een schatje. Vind ik zelf.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:30

SdaphneS schreef:

Wat een ontzettend leuke vouwwagen!! Heel erg leuk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:31

Nou en of het koud is! Wedstrijd op de club. Na 2 zzl proeven had ik het warm, maar nu na 1,5 uur secretariaat heb ik het steenkoud.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:44

rien10 schreef:
Nee. Wel een aantal nieuwe speeltjes. En ik ga zo haar brokken in een bal geven. Die kan ze dan door de camper raggen :D

:):)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:54

Gelukkig heeft onze hond geen moeite met een hele dag in de camper zitten. Dekentje erover vindt ze heerlijk en dan kan ze prima een hele dag slapen. Natuurlijk moeten niet alle dagen zo zijn, maar een enkele dag kan ze gelukkig goed mee omgaan.
Wij hebben overigens wel een luidruchtige op de camping, zeker de eerste dagen als we weg zijn. Blijft een waakhond en een tikkeltje onzeker, dat maakt dat ze wat sneller blaft de eerste dagen. Sowieso een vocale hond, kan ook een loeiende begroetingsblaf geven.
Niet altijd superfijn op de camping. := Maar we manen haar wel direct tot stil zijn en ze zal nooit alleen buiten aan de lange lijn zijn als wij in de camper zijn, ze is alleen buiten onder toezicht zodat ze zo min mogelijk overlast zal veroorzaken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:04

Onze hond vind een halve of hele dag niets doen ook vaak wel ok. T is eigenlijk meer dat ik t zielig vind. Ze ligt nu in haar mand, onder de tafel. Zzzzzzzzz

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:20

Dat is hier precies hetzelfde, wij vinden het altijd sneu terwijl de hond er weinig moeite mee heeft. :))

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:57

Hier ook weinig moeite met een rustdagje gelukkig :)) ik heb er zelf meer moeite mee.
Vorige week in Oostenrijk hadden we bijna 48 uur non stop regen en de vrijdag was het ergst met een temperatuur van 4 graden. We waren blij met ons kleine kacheltje in de tent. :)) De dagen er voor hadden we zo veel gelopen dat de hond een hele dag slapen bij de kachel meer dan prima vond. :D