PSvanLot schreef:O super! En dat kan ook met de stroom van de camping?
Allemaal goede tips wanneer het bevalt, redelijk simpele oplossingen voor meer comfort
Als je die kachel eruit haalt, doe dat dan netjes en bel me even.
Die van ons is soort van stuk en de voorloper van jouw type dus dat past er gewoon in.
Als je de gasleiding in tact laat, kun je daar gewoon weer een koelkast bij zetten of een compressorkoelkast. Beetje googlen met je maten en er is wel iets te koop wat past.
Echwel schreef:Dorus schreef:Houd er wel rekening mee dat er een aardig gat in de bodem van de caravan achter blijft. Als ik me goed kan herinneren van toen wij een gaskachel hebben ingebouwd in onze stacaravan zo’n 30x15 cm. Ergens daaromtrent.
Ik snap de aversie tegen die gaskachel ook niet. Een truma heeft een gesloten systeem. Zuigt lucht aan door dat gat in de bodem en gooit z’n afvalgassen door de schoorsteen naar buiten. Als dat gewoon goed aangesloten is kan er niks mee gebeuren.
Bij ons op de camping hebben diverse mensen een petroleumkachel in de stacaravan, dat is veel schadelijker, want die gooit z’n afvalgassen de ruimte in.
Omdat bij een oudere caravan toch er breuken in systeem kunnen zitten..en daardoor risico op gaslekkage.
Als je het goed wilt doen, moet je hem door een dealer helemaal laten nakijken, maar dat kost een paar centen.
Ik heb met mijn infrarood helemaal geen afvalgassen en een heerlijke stralingswarmte met maar 400W
Af en toe de voortent mee en daar hebben we een Foetsie kacheltje met omvalbeveiliging.
Als het een goed onderhouden caravan is, is de gasinstallatie ook gecontroleerd dus mag je verwachten dat het gewoon werkt.
De onze is na 30 jaar nog prima in tact, geen lekkages en alles fuctioneert zoals het hoort.
Alleen is de kachel mechanisch defect en zijn die onderdelen lastig tot niet meer te krijgen.