Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 08:04

Wij hadden ook zo'n kast in de camper, daar is de stang uit en extra planken. In de camper doen wij ook niet aan hangkleding. Ik vraag me overigens af wie wel, dat is echt zo'n ding wat ik niet verwacht op de camping. _O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:19

KimD schreef:
Wij hadden ook zo'n kast in de camper, daar is de stang uit en extra planken. In de camper doen wij ook niet aan hangkleding. Ik vraag me overigens af wie wel, dat is echt zo'n ding wat ik niet verwacht op de camping. _O-

We gaan een nachtje weg tijdens ons 5 jarig huwelijk. Misschien een optie om mijn trouwjurk er in te proppen... :D

Ik ben echt een leek in kamperen merk ik nu wel. Heb over 2 weken een nachtje geboekt met mijn dochter, om de caravan te testen. Gewoon hier in het dorp. Heb ik een natuurkampeerkaart nodig. Bestellen we dan ook maar haha.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:29

Wat een mooitje! Die ziet er idd nog heel netjes uit! Veel plezier ermee!

En het Eribahuisje is al bijna net zo schattig als het Eribaatje zelf! Fijn hoor!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 08:43

Kamperen is niet zo makkelijk als dat het lijkt. Je wordt er wel heel handig van! Ik ben nu voor de zoveelste keer onze camper aan het herorganiseren, toen we hem kochten hebben we de spullen ingeladen in de lege kastjes, maar bij langere weekenden was het altijd 'proppen'. Gaandeweg wel al een paar dingen opgeruimd, gewisseld van plek etc.

Afgelopen weekend ook weer twee dagen bezig geweest met het opnieuw indelen en nog kritischer kijken in wat we wel en niet gebruiken. Ook een aantal dingen besteld om kastindelingen makkelijker te maken en zodat we de hele ruimte kunnen gebruiken.

Bij ons zit het 'probleem' in de honden die mee moeten, die nemen een behoorlijk deel van het gewicht in beslag waardoor wij heel kritisch de camper hebben 'verbouwd'. We hebben er heel veel uit en vanaf geschroefd wat wij niet gebruiken en wel heel zwaar was (de schotel bijvoorbeeld). Maar ook planken in de garage etc. Nogmaals, gaandeweg wordt je er handig in. :')

We gaan onze gasflessen nog wisselen voor lichtgewicht, hebben nu twee stalen en de 2e is bijna leeg.

Gisteren ook het matras en een banketstaaf dunne lattenbodem eruit geschroefd. Vanavond wil ik het bed even een goeie schoonmaakbeurt geven en ik overweeg een ander matras te bestellen.

Ik zei zaterdag, het is net Polly Pocket on steriods, je blijft dingen verplaatsen, eruit halen en erin zetten totdat het allemaal in het domme doosje past. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:17

KimD schreef:

Wij hebben onze jassen erin, en de vesten. Plus een paar overhemden voor mijn man.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:20

SusanH schreef:
KimD schreef:

Wij hebben onze jassen erin, en de vesten. Plus een paar overhemden voor mijn man.

Dat verklaart. :Y) Een overhemd heeft mijn kerel nou nooit mee als we met de camper onderweg zijn. Jassen & vesten passen daar in ons geval sowieso niet in, die hangen aan een haak 'los' in de camper, of op de badkamer aan de kapstok.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:29

KimD schreef:

Ik mis die juist in de camper. Nu gebruiken we de douche om de regenkleding in op te hangen. En jurken en lange broeken hang ik ook liever op dan dat ik ze opvouw en neerleg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:33

Neonlight schreef:
KimD schreef:

Ik mis die juist in de camper. Nu gebruiken we de douche om de regenkleding in op te hangen. En jurken en lange broeken hang ik ook liever op dan dat ik ze opvouw en neerleg.

Grappig! Alhoewel je die dingen zeker niet allemaal in dat kastje bij ons had kunnen opbergen. De douche is trouwens ook zo'n ding wat we nooit gebruiken, die gaan we er ook nog uit slopen. Maar dat is op de planning voor najaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:37

KimD schreef:
Kamperen is niet zo makkelijk als dat het lijkt. Je wordt er wel heel handig van! Ik ben nu voor de zoveelste keer onze camper aan het herorganiseren, toen we hem kochten hebben we de spullen ingeladen in de lege kastjes, maar bij langere weekenden was het altijd 'proppen'. Gaandeweg wel al een paar dingen opgeruimd, gewisseld van plek etc.

Afgelopen weekend ook weer twee dagen bezig geweest met het opnieuw indelen en nog kritischer kijken in wat we wel en niet gebruiken. Ook een aantal dingen besteld om kastindelingen makkelijker te maken en zodat we de hele ruimte kunnen gebruiken.

Bij ons zit het 'probleem' in de honden die mee moeten, die nemen een behoorlijk deel van het gewicht in beslag waardoor wij heel kritisch de camper hebben 'verbouwd'. We hebben er heel veel uit en vanaf geschroefd wat wij niet gebruiken en wel heel zwaar was (de schotel bijvoorbeeld). Maar ook planken in de garage etc. Nogmaals, gaandeweg wordt je er handig in. :')

We gaan onze gasflessen nog wisselen voor lichtgewicht, hebben nu twee stalen en de 2e is bijna leeg.

Gisteren ook het matras en een banketstaaf dunne lattenbodem eruit geschroefd. Vanavond wil ik het bed even een goeie schoonmaakbeurt geven en ik overweeg een ander matras te bestellen.

Ik zei zaterdag, het is net Polly Pocket on steriods, je blijft dingen verplaatsen, eruit halen en erin zetten totdat het allemaal in het domme doosje past. _O-

Haha dat geloof ik helemaal! Hier zitten een aantal mandjes in die perfect passen, die wil ik laten zitten.
Heel veel dingen liggen op meerdere plaatsen of onhandig.
Tyraps heb ik al op 3 plaatsen gevonden en er zit een grote doos met allerlei kaarsen en citronella dingen in, en die zit dan weer onderin de caravan waar je moeilijk bij kan als de voortent er aan zit.

Afbeelding
De kast is denk ik zoals die van jou Ikke. Ik ga dus ook voor de tas van IKEA. Met ringen er aan, dan hangt ie met de opening naar voren.

Die gaskachel, zou die er uit te halen zijn?

Kim, wij ook een hond die we mee willen nemen, en die zag deze bank wel zitten… maar even een goede hoes voor eroverheen laten maken en een mand op de grond onder tafel.
Afbeelding

Kim, als het bevalt willen we ook een lattenbodem en matras er in. Dan ga ik je nog eens vragen waar je zoiets op maat kunt kopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 09:42

Wij hebben een bed van 160, dus wij kunnen (godzijdank) standaard kopen, want op maat zal wel een cent kosten vermoed ik! Wij hebben overigens dezelfde kachel in de camper, werkt goed, kun je een mooie sauna van je caravan maken!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:48

Citaat:

Zeker en daar een extra koelkast inzetten :D :D voor bier en wijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:50

KimD schreef:
Wij hebben een bed van 160, dus wij kunnen (godzijdank) standaard kopen, want op maat zal wel een cent kosten vermoed ik! Wij hebben overigens dezelfde kachel in de camper, werkt goed, kun je een mooie sauna van je caravan maken!

Heb je dan ook een koolmonoxide melder oid? Ben zo bang voor een gaskachel! Er zit een elektrische kachel bij, de vorige eigenaren vonden de gaskachel ook niet fijn.

Ik denk dat het een 140 is, dus zou ook standaard moeten kunnen.
Vond zojuist dit hieronder, dat lijkt me wel een verademing!
Goede lattenbodem en matras, met daarbij extra opbergruimte waar je zo bij kunt.
Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:52

Echwel schreef:
Citaat:

Oooo als dat eens zou passen haha.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:55

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:03

Echwel schreef:
PSvanLot schreef:
Oooo als dat eens zou passen haha.

Past
https://www.coolblue.nl/product/931527/ ... kk50d.html

Zoiets....

O super! En dat kan ook met de stroom van de camping?

Allemaal goede tips wanneer het bevalt, redelijk simpele oplossingen voor meer comfort

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:06

Ik lees hierboven iets van broeken liever ophangen … In de camper rol ik de broeken op. Dat valt qua kreuken best wel mee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:26

Ik zit nu in noord Duitsland. Wat me opvalt, op de camping, dat alle honden netjes opgevoed zijn. “Keffertje” wat vast ligt aan de caravan kegt niet als ik voorbij kom met mijn hond. De rottweiler ook niet. Dat is in Nederland wel eens anders.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:28

We gebruiken het stapelbed als kledingkast :D Alles plat opvouwen, op bed leggen, bed omhoog klappen en tadaaa: uitklapbare kledingkast! :D We zijn maar met z'n tweeën dus gebruiken alleen het grote vaste bed, dus dit is ideaal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:09

Citaat:
O super! En dat kan ook met de stroom van de camping?

Ja hoor op 220V
Wel zorgen dat je goed aansluit

Vaak zijn de originele koelkasten net te klein voor alles

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:12

rien10 schreef:
Ik zit nu in noord Duitsland. Wat me opvalt, op de camping, dat alle honden netjes opgevoed zijn. “Keffertje” wat vast ligt aan de caravan kegt niet als ik voorbij kom met mijn hond. De rottweiler ook niet. Dat is in Nederland wel eens anders.

Nou soms heb je hier veldjes waar ze 1 voor 1 afgaan echt hinderlijk.
In Frankrijk zie ik weerdat mensen de honden alleen op de camping uitlaten, wel oprapen, maar alsnog
Ben ik vaak de enige die buiten de poort gaat..
Honden nook opgevoed dat ze niets mogen doen op de camping, pas als ik toestemming geef gaan ze plassen enz...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:22

Ik heb dan wel een hond die in de schemering waaks kan worden en kan aanslaan :o maar dan leggen we hem altijd binnen in de slaaptent. Dat heeft niet zoveel met opvoeding te maken, hij schrikt vaak wakker en slaat dan alarm. Eerste dagen vooral als hij nog moet settelen. Ik hoor de kinderen van een ander ook en laat hem nooit doorblaffen, maar voorkomen kan ik het ook niet 100% helaas. Ik hou er zelf ook niet van maarja. :+

Hij had afgelopen week 1x dat hij diep in slaap lag (was nog gewoon overdag) en dat een Duitse man langsliep, ter hoogte van onze tent zich omdraaide en hard iets riep naar zijn vriendin. Hond schrok wakker en sindsdien heeft hij iedere keer als hij die specifieke man zag geblaft, terwijl verder iedereen gewoon langs kon lopen zonder dat hij opkeek. Mijn hond houdt grudges :+

Tentkamperen is ook na jaren nog steeds iedere keer bijschaven :)) na afgelopen trip hebben we weer een heel lijstje om te veranderen / extra aan te schaffen of te vervangen. Blijft leuk. :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:40

Echwel schreef:
Citaat:

Houd er wel rekening mee dat er een aardig gat in de bodem van de caravan achter blijft. Als ik me goed kan herinneren van toen wij een gaskachel hebben ingebouwd in onze stacaravan zo’n 30x15 cm. Ergens daaromtrent.

Ik snap de aversie tegen die gaskachel ook niet. Een truma heeft een gesloten systeem. Zuigt lucht aan door dat gat in de bodem en gooit z’n afvalgassen door de schoorsteen naar buiten. Als dat gewoon goed aangesloten is kan er niks mee gebeuren.
Bij ons op de camping hebben diverse mensen een petroleumkachel in de stacaravan, dat is veel schadelijker, want die gooit z’n afvalgassen de ruimte in.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:15

Wat een leuk topic!
Ik ga proberen mee te lezen en te posten :D

Mijn man en ik hebben een Fiat Ducato camper (Benimar inbouw) met breedtebedden (we zijn niet zo groot).
In principe kan er 4 man in slapen maar wij hebben het bed wat opgehoogd zodat eronder veel bergruimte is ontstaan en we de motor (Vespa 125) mee kunnen nemen.
Die past er dan precies onder :+

We hebben zelf expres voor een buscamper gekocht omdat we een camper wilde ook goed kan trekken.
In de zomer nemen we vaak de boot mee of een aanhanger (je gaat zooo snel over het gewicht anders).

Qua ruimte heb ik inderdaad ook een vakkentas van de Ikea in de badkamer hangen. De douche gebruiken we niet dus daar was er mooi ruimte voor.
Er kan ontzettend veel in :P

We zijn dit jaar al een paar keer weggeweest in NL en gaan in juli naar de Ardennen en september naar Kroatië.
Dat is toch wel bij uitstek ons favo vakantieland.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:18

Leo schreef:
Ik hoor de kinderen van een ander ook en laat hem nooit doorblaffen, maar voorkomen kan ik het ook niet 100% helaas. Ik hou er zelf ook niet van maarja. :+

Hahaha deze mening deel ik zeker!
Wij hebben een klein hondje en die blaft eigenlijk nooit.
Hij ligt graag lekker in het gras te koekeloeren achter zijn omheining (schapengaas).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:25

Dorus schreef:
Houd er wel rekening mee dat er een aardig gat in de bodem van de caravan achter blijft. Als ik me goed kan herinneren van toen wij een gaskachel hebben ingebouwd in onze stacaravan zo’n 30x15 cm. Ergens daaromtrent.

Ik snap de aversie tegen die gaskachel ook niet. Een truma heeft een gesloten systeem. Zuigt lucht aan door dat gat in de bodem en gooit z’n afvalgassen door de schoorsteen naar buiten. Als dat gewoon goed aangesloten is kan er niks mee gebeuren.
Bij ons op de camping hebben diverse mensen een petroleumkachel in de stacaravan, dat is veel schadelijker, want die gooit z’n afvalgassen de ruimte in.

Omdat bij een oudere caravan toch er breuken in systeem kunnen zitten..en daardoor risico op gaslekkage.
Als je het goed wilt doen, moet je hem door een dealer helemaal laten nakijken, maar dat kost een paar centen.

Ik heb met mijn infrarood helemaal geen afvalgassen en een heerlijke stralingswarmte met maar 400W

Af en toe de voortent mee en daar hebben we een Foetsie kacheltje met omvalbeveiliging.