Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:05

Denemarken is wel leuk om te staan als je verder door Scandinavië reist hoor. Leuk voor een eerste overnachting :j
Wij hebben heerlijk gestaan op een camperplaats bij Afrunden in fissenbjerg :j

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ook de stranden boven in aan de kust zijn leuk.

Maar het is verder idd wel vrij vlak. Zuid zweden heeft ook nog dat landschap maar ook hele leuke stranden en bunkers o.a bij Glumslov allarbodarna stranden of Ystad bijv.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:09

Schattig zo’n klein Eribaatje!
Wij gaan voor meer luxe, we zijn nogal op leeftijd en krakkemikkig. Ik heb in september nog gereserveerd op onze vaste stek met privé sanitair maar dat zal de laatste keer zijn. Mijn man is in mei 2 x gevallen in en om de caravan en het is eigenlijk niet meer te doen. Ik moet rijden (geen probleem hoor) en alles opzetten (wel probleem want ik kan niet goed bukken). We zijn na 3 dagen naar huis gegaan omdat we zijn weggeregend en omdat mijn man nogal gehavend was door de valpartijen.
Hij heeft Parkinson dus het zal nooit meer beter worden helaas.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:29

PSvanLot schreef:
SusanH schreef:
Wat een schatje die kleine caravan. Denk aub ook aan de banden. Worden vaak vergeten helaas. Maar als je hem goed na laat kijken worden die vast ook meegenomen in het plaatje.

Wij zijn een beetje verwend, ik zou het niks vinden zo'n klein caravannetje. Op Nederlandse campings hebben wij 1 van de grootste meestal. In het buitenland zijn we dan vaak een beetje de middenmoot, in de regio Duitsland/Oostenrijk.

Ik geloof ook best dat dat relaxed is met zo'n grote. Mag ik vragen wat voor caravan jullie hebben?

Wij hebben een TEC, die worden niet meer gemaakt. Tegenwoordig is het LMC volgens mij. Deze lijkt heel erg op de caravan die wij hebben, indeling is precies hetzelfde. Wij hebben alleen iets andere bekleding:
https://www.caraworld.de/wohnwagen/tec/ ... aeger.html.

Lukasje

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:00

Oh Morrie, dat klinkt sneu :(

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:11

Lukasje schreef:
Oh Morrie, dat klinkt sneu :(

tja het is jammer, ik ben dol op de caravan, een huisje trekt me totaal niet, ik heb smetvrees.....

maar voor mijn man is het een ramp, alle klachten van de afgelopen jaren zijn nu wel verklaard, maar hij gaat hard achteruit.

Ik heb trouwens ook een TEC, een Travelking 470, met aparte bedden, zal wel te koop komen t.z.t.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:25

Och wat naar, zo'n rotziekte, mijn vader heeft het ook.. :(:) .
Zou een stacaravan iets zijn voor jullie? Dan is het niet meer trekken, maar kun je wel even weg van huis. Mijn ouders hebben een stacaravan hier op het erf staan, die hebben we zelfs iets verbouwd zodat mam er ook in kan met haar rolstoel.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:29

We gaan nog bekijken wat nog kan volgend jaar.
Ik ben ook nog afhankelijk van een kattenoppas, die kan ook niet altijd en de poes meenemen is een kansloze zaak

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:02

Morrie overheen gelezen, ze zeggen wel eens ouderdom komt met gebreken maar als ik naar mezelf kijk, ik hoop toch wel na mijn pensioen straks (duurt nog zeker 20 jaar) er lekker op uit te kunnen samen met mijn man. Je hebt het helaas niet altijd voor het kiezen, wat er op je pad komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:05

SusanH schreef:
Morrie overheen gelezen, ze zeggen wel eens ouderdom komt met gebreken maar als ik naar mezelf kijk, ik hoop toch wel na mijn pensioen straks (duurt nog zeker 20 jaar) er lekker op uit te kunnen samen met mijn man. Je hebt het helaas niet altijd voor het kiezen, wat er op je pad komt.

Wij genieten echt in pensioen van iedere dag
Nu weekend maar 20km verderop
Zalig gefietst 2 dagen..

Wij hebben de luxe achtergelaten.
Van dure caravan met alle luxe tabbert met alles.
Naar simpele camper met qua eten alle luxe
Goede bedden en verder niks
Tent op wielen.

En genieten dubbel en dwars

Beetje stroom
Douche en toilet

En Wij vermaken ons..

Nu kan het nog, mijn man is al dik in de 70 en zolang dit kan prima

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:44

Echwel schreef:
SusanH schreef:

Wij genieten echt in pensioen van iedere dag
Nu weekend maar 20km verderop
Zalig gefietst 2 dagen..

Wij hebben de luxe achtergelaten.
Van dure caravan met alle luxe tabbert met alles.
Naar simpele camper met qua eten alle luxe
Goede bedden en verder niks
Tent op wielen.

En genieten dubbel en dwars

Beetje stroom
Douche en toilet

En Wij vermaken ons..

Nu kan het nog, mijn man is al dik in de 70 en zolang dit kan prima

Dat klinkt toch als een heeeerlijk pensioen!!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:16

Citaat:

En dat is het zeker
Zoveel moois gezien met fietsen, nooit gedacht dat dat zo mooi is
We willen in zomervakantie Normandie, Bretagne en verder langs de kust naar zuiden fietsen...

Nu kan het nog
Als wij dat niet meer met camper kunnen gaan we blokhutten ofzo huren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:25

Echwel schreef:
Citaat:

En dat is het zeker
Zoveel moois gezien met fietsen, nooit gedacht dat dat zo mooi is
We willen in zomervakantie Normandie, Bretagne en verder langs de kust naar zuiden fietsen...

Nu kan het nog
Als wij dat niet meer met camper kunnen gaan we blokhutten ofzo huren.

Dat is ook super leuk, maar wel een stuk prijziger per accommodatie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:36

Klopt maar je moet van tevoren plannen in het geval iets niet meer gaat..
Die hutten valtnin Frankrijk nog mee
Eigen oplegmatras mee en dan kun je prima overnachten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:44

Echwel schreef:
Klopt maar je moet van tevoren plannen in het geval iets niet meer gaat..
Die hutten valtnin Frankrijk nog mee
Eigen oplegmatras mee en dan kun je prima overnachten

Dat is waar, met de caravan is ook best intensief denk ik. Dan is een fijn huisje ook prima.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:49

Themba schreef:
Chantalla schreef:
Zijn er hier ook mensen met ervaring met een tweepersoonsmatje?

Vriend is afgelopen weekend voor het eerst mee wezen proefkamperen. En dat is goed genoeg bevallen voor de zomervakantie in Luxemburg/Duitsland, zelfs met het weer van afgelopen weekend :)) Nu had hij een geleend matje en slaapzak dus er moet sowieso iets aangeschaft worden.

Zoiets hebben we gezien in de winkel: https://www.decathlon.nl/p/zelfopblazen ... mc=8611728, maar we vragen ons af of dit nu zo comfortabel is.

Hij beweegt jij beweegt. Mega vervelend!

Heb zelf 1 van decathlon die je eventueel wel aan elkaar kan ritsen maar nope. Matten gescheiden op vakantie. Thuis mag die gezellig lepeltje lepeltje liggen

Wij hebben deze, maar dan eenpersoons welke je aan elkaar kunt klikken met een gesp. Ik heb niet gevoeld dat mijn bedpartner bewoog, en tis nu niet echt een stilliggende gast haha

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 07:26

Morrie schreef:
Schattig zo’n klein Eribaatje!
Wij gaan voor meer luxe, we zijn nogal op leeftijd en krakkemikkig. Ik heb in september nog gereserveerd op onze vaste stek met privé sanitair maar dat zal de laatste keer zijn. Mijn man is in mei 2 x gevallen in en om de caravan en het is eigenlijk niet meer te doen. Ik moet rijden (geen probleem hoor) en alles opzetten (wel probleem want ik kan niet goed bukken). We zijn na 3 dagen naar huis gegaan omdat we zijn weggeregend en omdat mijn man nogal gehavend was door de valpartijen.
Hij heeft Parkinson dus het zal nooit meer beter worden helaas.
[ [url=m/ZQDuPt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh bah Morrie. Wat naar.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:28

Eriba zijn huisje is klaar voor als hij terugkomt van de garage. Droog, goed geventileerd en ruim genoeg dat we er omheen kunnen lopen.
Ongeduldig.. :+

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:38

O wauw, hij zal blij zijn als hij zijn huisje ziet!

Wij hebben de kleine caravan gekocht! De reden van verkoop, meneer heeft alzheimer en hij vond het niet meer veilig om weg te gaan.

De caravan is echt goed onderhouden, alles is keurig. De kussens zijn opnieuw bekleed, nieuwe gordijnen. automatische muggenhorren en verduisterende rolgordijnen.
Vorig jaar Bovag goedgekeurd. Voortent als nieuw, we hebben hem even opgezet en er zit nog een luifel bij en deze is nog nooit gebruikt.

De caravan is 'erg compleet'. Netjes opgeruimd, maar de mensen hebben er alles in laten zitten. Van een bak vol citronellakaarsen tot een set van 4 badmintonrackets. Maar ook bezem, paraplu's, lampjes huisraad, spiegels voor auto etc.

Geen vuiltje te vinden en alles echt nog tiptop in orde. Het enige wat hij afraadde, was het gebruiken van de verwarming op gas. Zijn ouders hebben het nooit gedaan, zij vonden het gevaarlijk. Ik was het ook niet van plan, want vind dat ook akelig.

Ik was bang dat ik hem veel te klein zou vinden, maar hij deed me helemaal niet benauwd aan.

Bedankt aan oa Ikke voor de tips, daar heb ik zeker gebruik van gemaakt bij de inspectie vanmorgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:48

Wat een plaatje, daar ga je veel plezier mee hebben denk ik!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 19:56

Mariska_28 schreef:

Dankjewel! Ik was heel bang dat de foto's veel beter zouden zijn dan de werkelijkheid. We hadden ook afgesproken dat we bij enige twijfel het niet zouden doen.
Mijn man was nogal sceptisch toen we gingen, maar die werd na het zien van de caravan alleen maar enthousiaster.

Hoop er heel veel plezier van te gaan hebben!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:15

PSvanLot schreef:
Mariska_28 schreef:

Dankjewel! Ik was heel bang dat de foto's veel beter zouden zijn dan de werkelijkheid. We hadden ook afgesproken dat we bij enige twijfel het niet zouden doen.
Mijn man was nogal sceptisch toen we gingen, maar die werd na het zien van de caravan alleen maar enthousiaster.

Oh wat een liefje
Soms is minder gewoon heel heel veel meer

En een tip
Bevestig ergens een infrarood paneel
Wij hebben er 1 400watt en heel heel warm

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:01

Echwel schreef:
PSvanLot schreef:

Oh wat een liefje
Soms is minder gewoon heel heel veel meer

En een tip
Bevestig ergens een infrarood paneel
Wij hebben er 1 400watt en heel heel warm

Wat een goede tip! Hoop enkel niet teveel met koud weer weg te gaan ;)

De eerste reisjes staan geboekt.

6 juli 1 nachtje
23 juli 4 nachtjes in Parijs naar de OS
29 juli 14 nachtjes midden Frankrijk.

Wil nog even kijken of wel over 2 weken nog een nachtje kunnen gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:49

PSvanLot schreef:
Mariska_28 schreef:

Jawel hoor, als ie zo goed is als je beschrijft, dan ga je geen spijt krijgen van deze.
Onze Eriba is spiegelbeeld, dus kleine zit voor, maar ik ben nog steeds heel blij met die caravan en z'n indeling. Heel praktisch dat je het bed kunt laten liggen en voorin (jij achterin) kunt zitten.

Zou je wat foto's van de kasten (indeling) willen maken? Wat ik op Marktplaats zag leek me nuttige inspiratie. Ik zoek nog ideeën voor de hoge hangkast naast de deur. In de praktijk is dat bij ons een loos gat; wij doen niet aan hangende kleding dus daar wil ik iets anders maken.
Heb jij ook een hoge kast naast de deur?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 06:16

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:52

ikke schreef:
PSvanLot schreef:

Jawel hoor, als ie zo goed is als je beschrijft, dan ga je geen spijt krijgen van deze.
Onze Eriba is spiegelbeeld, dus kleine zit voor, maar ik ben nog steeds heel blij met die caravan en z'n indeling. Heel praktisch dat je het bed kunt laten liggen en voorin (jij achterin) kunt zitten.

Zou je wat foto's van de kasten (indeling) willen maken? Wat ik op Marktplaats zag leek me nuttige inspiratie. Ik zoek nog ideeën voor de hoge hangkast naast de deur. In de praktijk is dat bij ons een loos gat; wij doen niet aan hangende kleding dus daar wil ik iets anders maken.
Heb jij ook een hoge kast naast de deur?

Ik heb dezelfde lage kast in de deur, en dezelfde loze indeling. Ik wil bij de Ikea zo'n hangzak met vakken gaan halen. Zie dat Echwel dat ook al aangeeft!
Heb er thuis ook een in een loze kast hangen. Kan echt veel in!