Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:47

Wij hebben ook langs de haven geslenterd en de burcht beklommen en wijn gedronken haha

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:01

raket schreef:
Veel plezier allemaal. Ik tel al af voor september.

Ik ook, nog 67 dgn om precies te zijn. Haha

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:07

baudyh schreef:
raket schreef:
Veel plezier allemaal. Ik tel al af voor september.

Ik ook, nog 67 dgn om precies te zijn. Haha

69 hahaha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 19:10

Jammer, dat kan ik bij Transavia niet zien. Nu moet ik zelf rekenen hahaha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:14

Wij zijn helemaal weg van het plaatsje Paleokastritsa op Corfu. Het is daar zo gezellig, en de stranden zijn daar het mooist van het hele eiland <3 Het is er qua toerisme ook niet te druk, zoals bijv in het noorden. Daar heb je echt allemaal van die ellendige Engelsen. := En daar is het water ook heel ondiep waardoor jje echt zo een paar 100 meter moet lopen om een beetje fatsoenlijk te kunnen zwemmen :') Dat is overigens wel kindproof, maar als je lekker wil snorkelen dan is dat niet heel handig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 19:18

Ik vind Paleokastritsa eigenlijk best druk :o Wij zaten in Agios Gordios, ook aan de westkant en een mooie baai. En we zijn ook nog een middag bij het lange strand van Agios Georgios geweest, nog boven Paleokastritsa. Daar was het helemaal rustig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:25

Fitzroy schreef:
Corfu stad is leuk, hè?
Ik vond het heerlijk om door de straatjes te dwalen. En ik heb een complete wit opalen outfit gekocht (2 X oorbellen, een ring en een armbandje) De ketting had ik al. Werd wel een duur dagje zo :+

Als je dol bent op sieraden, de stiefbroer van mijn man heeft een juwelierszaak op Santorini :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:26

Ik heb iets van 10 jaar terug in paleokastritsa in een hotel gezeten. Toen was het daar inderdaad heel mooi en rustig.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:27

Ik vond palekastritsia ook te druk en alleen leuk voor een middagje. Verschil in beleving. We hebben er wel leuk gesnorkeld.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 19:48

Oh wat grappig dan, en wij zijn echt van de rust. Moet wel zeggen dat wij beide keren buiten de vakantie zijn gegaan, toen was het er echt niet druk. Het grote strand is overigens altijd wel wat drukker, maar het strand Agia Triada is echt heel rustig. Maar die ligt ook een stuk verscholen, en daar moet je aardig steil naar beneden voordat je er bent. Dus dat ontmoedigd sommige mensen wel af :)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 21:08

Het is heerlijk op Corfu! Morgen alweer naar huis. Wij zitten in Moraitika Fitzroy!

We hadden een huurauto dus hebben flink wat van het eiland gezien. In Paleokastrisa hebben wij gelijk rechtsomkeerd gemaakt, wat was het daar druk! We zijn nog wel in Angelokastro het kasteel op geweest en vanaf daar wel een mooi uitzicht op de stranden. Ik zei nog tegen mijn vriend, wat zou het hier zonder toeristen leuk zijn haha.

Vandaag zijn we naar Lefkimmi geweest, heerlijk zonder andere toeristen bij Griekse opa's op een terras koffie gedronken! Daarna door naar het meer en nog wat stranden bezocht. We vonden een mooi strand waar je alleen op op kon komen door een stuk naar beneden de klimmen en daar waren we dan ook de enige. Kassiopi in het noorden vond ik trouwens ook leuk!

Nu aftellen want over 4,5 gaan we alweer, maar dan met de auto.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 22:32

Hebben jullie foto's van corfu? Daar wil ik ook nog echt een keer naar toe!

Ik ben zojuist aangekomen op santorini, ik had het niet beter kunnen treffen. Ik zit in een studio die helemaal nieuw is, de koelkast en oven zijn nog niet eens aan geweest. Ik ben helemaal in love!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 23:28

Klopt! Heel warm inderdaad. Ruim boven de 30 graden!

iirrssjjee schreef:
_Mel schreef:
Vergeet Seaside langs het strand in Laganas niet :D :Y) We zijn nu sinds een paar dagen open *\o/*

Goede tip! Zal kijken of we langs kunnen komen als we er zijn! :)

En even hierop terugkomend, toevallig vandaag beland tijdens het NLs elftal! Zeer leuk restaurant! Goed eten en de 3 mannen die aan het werk waren, leuke gasten!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 08:51

Helaas..

Aan al het goede komt een eind.
Onze 12 dagen Lesbos zitten erop en gaan zo naar het vliegveld.. -O-

Echt opnieuw een fantastische tijd gehad.. Lesbos is zo vreselijk mooi..
Volgend jaar gaan we weer terug..

Nu eerst aftellen tot oktober.. dan doe ik zelf zonder manlief een weekje Kos.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 09:33

melissac schreef:
Hebben jullie foto's van corfu? Daar wil ik ook nog echt een keer naar toe!

Ik ben zojuist aangekomen op santorini, ik had het niet beter kunnen treffen. Ik zit in een studio die helemaal nieuw is, de koelkast en oven zijn nog niet eens aan geweest. Ik ben helemaal in love!

Wat heerlijk, dat alles nieuw is! Beter dan vies met roestplekken ;)
Ik hoop dat je stage ook snel van start gaat. Dan kun je alle frustraties van de afgelopen tijd van je af zetten :(:)

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:01

Ik zie door alle eilanden de bestemming niet meer :+

Wij willen graag de laatste week juli en eerste week augustus met ons gezinnetje naar een Grieks eiland, maar welke %)
We gaan met 2 kids van 12 en 16.
Eventueel vinden we 2 eilanden bezoeken ook geen probleem.
Ik wil niet te toeristisch zoals Zakynthos, Kos ben ik al geweest.

Ergens waar ze mooie dorpjes hebben, waar er mooie natuur is om te wandelen en waar we actieve activiteiten kunnen doen zoals quad rijden, of bijvoorbeeld raften (om maar een voorbeeld te geven).
Ergens waar je een beetje kunt snorkelen zou ook heel leuk zijn.

Ik ben van plan om vliegtickets en verblijf los te boeken, het liefst zitten we dan in een appartement(complex) met evt een zwembad. We willen vooral niet de massa opzoeken.

Ik zie Corfu en Kefalonia voorbij komen dat misschien aansluit aan onze wensen, of misschien Lesbos??
Peloponnesos, Pilion en Aegina heb ik ook voorbij zien komen, maar dat is misschien niet leuk voor de kids, niet zo veel te beleven misschien??
Ik weet het echt niet haha, help :')

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:32

Ik ben zelf net terug uit Samos. Heel mooi groen eiland en zeker mooie plekken om te snorkelen!! Wel rustig en niet zo toeristisch als bijv Kreta. Denk alleen dat je met kinderen van die leeftijd iets levendigers moet opzoeken. Of hotel met groot zwembad. Wellicht dat Rhodos ook wat is. Ook leuk om te snorkelen en wat meer te beleven voor die leeftijd

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 15:27

Oh ja, nu snap ik alle vragen over het PLF formulier :+ . Die vraag over hoe je je 'kwalificeert' om het land in te mogen, dat zorgt ervoor dat je het formulier niet meer voor het hele gezin/reisgezelschap in kunt vullen. Dat kan dan alleen als iedereen op dezelfde manier (bijv. vaccinatie) en dan dezelfde soort vaccinatie heeft gekregen en ook nog eens de 2e vaccinatie op dezelfde dag heeft gekregen. Dat zal bij de meesten niet opgaan.

Het wordt onze 3e reis naar Kreta, dit jaar. Maar nu heb ik voor het eerst voor ieder een eigen PLF ingevuld. Wel steeds het hokje aangekruist dat ik één formulier invul per gezin (want dat is verplicht).
Ik heb mijn 2e vaccinatie te laat gehad, dus ga nog voor een negatieve pcr. Mijn man heeft Janssen gehad en dochter Pfizer. Voor iedereen een formulier ingevuld (wat een werk met 2 vluchten en 2 tijdelijke adressen), wel allemaal onder mijn account/e-mailadres, dus dan houd ik nog een beetje overzicht, hoop ik.

Ik zie dus nu op travel.gov.gr in 'Mijn dashboard' 3x een PLF staan. Dit is ook voor het eerst dat ik de QR-code nog niet heb. Die zat aldoor meteen erbij in de bevestigingmail. Nu moeten we dus tot middernacht wachten. Maar dat ging bij jullie ook goed, dus ik heb goede hoop dat we morgen echt weer naar Kreta gaan {:} :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:32

Albertina71 schreef:
Oh ja, nu snap ik alle vragen over het PLF formulier :+ . Die vraag over hoe je je 'kwalificeert' om het land in te mogen, dat zorgt ervoor dat je het formulier niet meer voor het hele gezin/reisgezelschap in kunt vullen. Dat kan dan alleen als iedereen op dezelfde manier (bijv. vaccinatie) en dan dezelfde soort vaccinatie heeft gekregen en ook nog eens de 2e vaccinatie op dezelfde dag heeft gekregen. Dat zal bij de meesten niet opgaan.

Het wordt onze 3e reis naar Kreta, dit jaar. Maar nu heb ik voor het eerst voor ieder een eigen PLF ingevuld. Wel steeds het hokje aangekruist dat ik één formulier invul per gezin (want dat is verplicht).
Ik heb mijn 2e vaccinatie te laat gehad, dus ga nog voor een negatieve pcr. Mijn man heeft Janssen gehad en dochter Pfizer. Voor iedereen een formulier ingevuld (wat een werk met 2 vluchten en 2 tijdelijke adressen), wel allemaal onder mijn account/e-mailadres, dus dan houd ik nog een beetje overzicht, hoop ik.

Ik zie dus nu op travel.gov.gr in 'Mijn dashboard' 3x een PLF staan. Dit is ook voor het eerst dat ik de QR-code nog niet heb. Die zat aldoor meteen erbij in de bevestigingmail. Nu moeten we dus tot middernacht wachten. Maar dat ging bij jullie ook goed, dus ik heb goede hoop dat we morgen echt weer naar Kreta gaan {:} :D

Heel veel plezier! Waar in kreta gaan jullie naartoe?

Plf formulier krijg je rond 12 Griekse tijd dus 11 nederlandse tijd!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:58

Helaas helaas, 8 dagen Zakynthos zitten er weer op... Het was heerlijk! Eerste keer Griekenland maar het was nog leuker/mooier/beter dan verwacht.....

We hadden een bootje gehuurd en zijn schildpadden gaan spotten;
Afbeelding

En dat was gelukt!
Afbeelding
Afbeelding

Nog op Cameo Island geweest;
Afbeelding

En uiteraard Navagio Beach uitkijkpunt (wat eigenlijk niet meer mag wegens afbrokkelgevaar, maar sorry, we waren even de egoïstische toeristen :o ) ;
Afbeelding

Laatste sfeerimpressies van de laatste dagen....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu weer terug in de regen.... :brr:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 23:17

Iirrsssjjjjee,
Ziet er heerlijk uit !!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 07:20

Leuk zeg!! Gaaf die foto's van de schildpadden!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:18

Mooie foto's! Eerst alle scholen vakantie en dan ik weer.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:48

We zijn nu in Agia Galini, Zuid-Kreta. We hopen dat we de laatste 2 weken in ons eigen huis kunnen slapen. Ze zijn met man en macht aan het werk om het af te krijgen, zelfs vandaag! :o

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 08:59

raket schreef:
Wij hadden al vroeg voor september geboekt, was toen nog een koopje.

Excursie vanaf Corfu:
[ [url=m/an92xD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ik heb precies dezelfde foto Paxos anti paxos alleen bij mij staan de boeien er niet op