USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:47

Leuke foto's Angela. Sportief hoor, was het niet te warm in Miami? Florida is idd heel anders dan California, maar heeft ook zeker mooie plekken. Dominicaanse is ook leuk, zijn wij vorig jaar geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:10

Het was echt super warm! Soms echt wel te warm, maar ietsje langzamer lopen helpt wel. :D Florida heeft zeker mooie plekken, maar in California was wat meer te ontdekken voor mijn gevoel. Maar het was heerlijk!

We hebben ook gezwommen met manatees, wat zijn dat toffe beesten! En in de golf van Mexico is het nu stingray seizoen. Zo gaaf, we hebben er best wel wat gezien. Een paar keer zwommen ze vlak langs ons af.

Waar ben je geweest in de Dominicaanse en in welke tijd van het jaar?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:37

Noordoosten en canada hebben wij afgelopen jaar gedaan. Florida het jaar ervoor.
Niet te vergelijken. Maar wel prachtig!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:58

Heerlijk om die foto's te zien. Persoonlijk heb ik meer met Florida dan met Californië, terwijl mijn moeder juist meer van Californië houdt dan van Florida.

Florida is zoveel te ontdekken, na geloof ik 10 keer (ben de tel kwijt) ontdek ik nog steeds nieuwe plaatsen

Volgende vakantie wordt wederom Florida, mis alles zo.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:07

Zwemmen met manatees hebben meer mensen hier gedaan, ik durf dat niet hoor :=

Wij zijn juni 2014 naar Punta Cana geweest. Was heerlijk weer, overdag stralend zonnig en 's nachts tropisch warm. Werd er alleen opgegeten door de muggen!

Wij missen de VS ook heel erg en hebben besloten te gaan sparen voor Florida. We willen dan oa met de kinderen naar de Disney parken. Voorlopig zijn ze daar nog iets te klein voor (bijna 3 en 0) dus we hebben nog even. Eerder gaat het financieel gezien zeker niets worden helaas...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:13

Las net trouwens op Facebook van familie net boven LA dat ze erg veel last bosbranden hebben. Gisteren waren er 1000 huizen geevacueerd. Lijkt mij echt doodeng als het zo dichtbij komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:15

Wij willen misschien in januari gaan. :)

Lijkt me inderdaad ook doodeng die bosbranden. Toen wij net yosemite uit waren, begon het daar ook te branden. Heel griezelig.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:32

Xivura schreef:
Bedankt voor de reactie's! Denk dat ik dan toch wel echt in het centrum ga. Ben zelf nog nooit in New York geweest en wil mij wel veilig voelen. :)
Nu nog opzoek naar een goed en leuk hotel. :D

Hudson Hotel heeft wel vaak aanbieding(incl vlucht soms ook) en heeft fijne locatie. Loopafstand central park, times square en 5th ave. Ligt naast 9th ave die savonds goed rijd wat erg handig is als je (netzoals ik) in meatpacking district wilt eten:). Hotel heeft tevens dakterras!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:41

Ik ben een aantal keren in m'n eentje naar New York geweest en ik heb me geen seconden onveilig gevoeld. Zelfs niet toen in in mijn eentje om 11 uur s avonds over straat liep

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:15

Die branden zijn vreselijk ja :\ Helemaal omdat er gewoon geen water in Californië is. En wat er is, wordt voor idiote doeleinden gebruikt... Toen wij in Yosemite waren brandde het er ook. En was er een vliegtuigje neergestort, dus nog meer brand. Yosemite was ook gewoon lelijk door de droogte. Weinig water, geen watervallen, alles bruin/geel en je zag overal wel schade van brand. Zonde hoor.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:30

Heerlijke foto's Angela! En veel herkenning in jullie vakantiebeleving en activiteiten :D

Die branden blijven altijd eng. We zijn ook een keer door een zwartgeblakerd gebied gekomen, zo troosteloos en zoveel ellende dat het geeft -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:02

Gave foto's, Angela en respect dat je hebt hardgelopen in die hitte _/-\o_
Ik ben zelf meer Florida dan California fan. Eerlijk gezegd vond ik California helemaal niet bijzonder :o
San Francisco wel aardig maar LA kon me gestolen worden.
Wat voor klacht hebben jullie nog lopen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:14

Xivura schreef:
Welke hotellen/straten zijn in New York het veiligst? Is het, het veiligst om een hotel aan Time Square te nemen of aan het centrum?

Hoe verder weg je van Manhattan gaat, hoe grauwer en "onveiliger" het word. Manhattan zelf is in feite gewoon veilig, misschien wat mindere straten, maar dat heb je ook in Amsterdam centrum :P

optown Brooklyn is in feite prima om te zitten, the lower you go, the less safer it will be. Althans, zo heb ik het ervaren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:20

Ineens 165 dollar extra mogen betalen voor hotel terwijl we alles vooraf betaald hebben. Platte band met huurauto en ze weigeren om hem te vervangen of repareren. Sta je dan mooi te kijken, en door discussie mega telefoonkosten en schandalig door stewardess op terugvlucht behandeld. Loopt nog bij d reizen want daar is een deel van de reis geboekt. En de snorkeltour op key West die meer om alcohol ging ,ik heb geen vis gezien en zeker geen rif..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:35

Maar had je roadside assistance voor de auto? Want dat moet je er altijd wel apart bijkopen voor bv. een lekke band, zit niet in het standaard huurtarief.
Tja, schandalig door de stewardess behandeld is toch niet iets waar het reisbureau wat aan kan doen? Dan zou ik een klacht indienen bij Arke.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:45

Ik heb ook meegemaakt dat we een slechte tour hadden in New York. We hadden koude burgers en het eten was ook niet goed. Toen hebben we bij het reisbureau een klacht neergelegd. Geloof wel een kleine vergoeding gehad. Voor asociaal gedrag zou ik bij de luchtvaartmaatschappij een klacht indienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:35

Fitzroy schreef:
Maar had je roadside assistance voor de auto? Want dat moet je er altijd wel apart bijkopen voor bv. een lekke band, zit niet in het standaard huurtarief.
Tja, schandalig door de stewardess behandeld is toch niet iets waar het reisbureau wat aan kan doen? Dan zou ik een klacht indienen bij Arke.

Wanneer je een klacht bij Arke wilt indienen en je hebt je vlucht via een reisbureau geboekt moet je die klacht via het reisbureau indienen werd mij bij Arke verteld. :)

Wat de lekker band betreft, ook hier in heeft D-Reizen geadviseerd ter plekke niks meer af te sluiten want alles zou in het pakket zitten. Wij hebben dus verder nergens meer naar gevraagd en ze hebben verder ook niks aan ons gevraagd. Ik moet er wel bij zeggen dat we nu 2 keer bij Alamo een auto gehuurd hebben, en 3 keer een kapotte auto hadden. Afgelopen jaar ging onze auto kapot door dat er een kap onder de auto losschoot, we moesten toen terug rijden naar Las Vegas en hebben daardoor amper tijd voor death valley gehad. Kan gebeuren, verder niks mee gedaan.
Dit jaar wederom een auto gehuurd, mee naar Disney gereden en daar heeft hij stil gestaan omdat we van Disney vervoer gebruik maakten. Toen we naar st. Augustine reden bleek de bandenspanning niet goed te zijn, hij bleef storingen aangeven. Het kan aan de boordcomputer hebben gelegen of aan de band. Oppompen bij het tankstation verhielp het probleem niet. We zijn naar de dichtstbijzijnde vestiging gestuurd in een hotel, maar die hadden alleen maar fullsize of sport auto's en dan moesten we bijbetalen. Nakijken kon niet, want ze hadden er geen garage. Werden we doorgestuurd naar het vliegveld. Daar hebben we de auto kunnen omruilen. Konden ons alleen een bon aanbieden voor het ongemak omdat alles vooruitbetaald hadden. Helaas slechts een half jaar geldig, maar het gebaar is zeker prima! Ik was dan ook niet van plan om er iets mee te doen.
De volgende dag kregen we een klapband en stonden we net buiten Crystal River. Gebeld, konden ons niet helpen want inderdaad we hadden dat niet bij onze boeking afgesloten. :( Ik zou naar de dichtstbijzijnde vestiging kunnen rijden met reserve wiel, maar zover kilometers mag je niet met dat wiel rijden dus dat was geen optie. Ik moest zelf een garage zoeken die Goodyear banden verkocht en hem daar maar zelf laten repareren. Uiteindelijk is dit goed gekomen met hulp van de lokale bevolking, en hebben we een garage gevonden en zijn we daar ook terechtgekomen. We hadden geen gereedschap om het wiel te vervangen in de auto, alleen een wiel. :( Uiteindelijk bij een garage terechtgekomen en die wilde het voor ons maken, maar ze kregen geen toestemming van alamo omdat te doen, dat mocht pas de volgende dag. -O-

En op Key West had ik een snorkeltour geboekt in de ochtend. We moesten om half 9 verzamelen bij het kantoor maar het kantoor was nog dicht. De boot zou vertrekken om 9 uur en we zouden een tocht van 3 uur maken. De boot vertrok om half 10 en we waren om half 12 weer terug. Er was een storm geweest en de zee was erg ruw. Goed dit kan gebeuren, ik ben ervaren en een goede zwemmer. Mijn vriend en ik gingen het water in, de rest durfde niet want de golven waren echt hoog. Ik moest ook echt behoorlijk aanpoten in het water om bij de mooie plek aan te komen. de reisleiding ging niet het water in en bleven op de boot. Dat vond ik ook al raar, maar goed. Wij zijn echt een behoorlijk stuk om de boot heen gezwommen maar geen rif te vinden en geen vissen te zien. Weer terug naar de boot gezwommen en gevraagd waar we heen moesten. Weer terug gezwommen, maar echt geen vissen. Uiteindelijk zeggen ja, door deze weersomstandigheden van afgelopen nacht verstoppen de vissen zich en daarom zie je er geen. :') Dus wij het water uit, en toen gingen we weer terug naar de haven. Ze bleven maar aandringen om bier te drinken, maar niemand had daar 's ochtends interesse in.
Eenmaal terug een klacht ingediend dat ze niet hadden moeten uitvaren, zegt die kapitein dat hij ons naar Atlantische oceaan had moeten brengen met golven van 5 meter hoog, dan piepte ik wel anders. Er zijn mensen die zich heel erg op een snorkel tocht verheugen, en als je dan niet eens het water in durft omdat de golven te hoog zijn?

Maar verder hebben we een hele leuke vakantie gehad, het is gewoon jammer dat zulke kleine dingetjes je op kosten jagen terwijl het al zo duur is. Wij moeten er flink voor sparen en laten er ook veel voor om te kunnen reizen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

Kan iemand ook een hotel aanraden dicht bij bezienswaardigheden, shopping centre, time square etc in New York? Ben druk aan het kijken op internet, maar zie door het bomen het bos niet meer...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:27

Zo groot is Manhattan niet. Dus alles op Manhattan onder central park is centraal en prima :)

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:00

Xivura schreef:
Kan iemand ook een hotel aanraden dicht bij bezienswaardigheden, shopping centre, time square etc in New York? Ben druk aan het kijken op internet, maar zie door het bomen het bos niet meer...

Wij slapen in augustus hier: http://m.zoover.nl/go/accommodation/wit ... als/307494

Tijdens mijn zoektocht werd ik ook wat moedeloos. Alle hotels zijn stevig aan de prijs en zeker niet heel ruim. Maarja, het is dan ook hartje NYC...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:26

Ik heb vorig jaar via airbnb een kamer gehuurd in NYC bij een Zweeds meisje in huis, in Eldridge Street. Scheelde enorm qua kosten!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:19

Hudson hotel ben ik 2x geweest, geen hele grote kamers maar wel schoon! Levendig hotel fijne locatie(vooral omdat je op 9th ave altijd zo een taxi hebt) en meestal wel ergens in de aanbieding. Groot pluspunt is het dakterras!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 02:30

Loezoe kijk is naar iets zoals Homestay en couchsurf adressen

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:34

Wij hadden in NY een 1 of 2 sterrenhotel, maar we waren er alleen om te slapen, dus we vonden het niet zo erg. In het hotel aangekomen viel het reuze mee, we hadden met het ergste rekening gehouden, maar het was schoon, niet gehorig (van niemand lastig gehad iig) en we hebben goed geslapen. We zaten in 43rd street, hotel Carter. We wilden een eigen douche en kamer en het was het goedkoopste wat er op dat moment was. We zaten overal dichtbij, heel veel gewandeld, maar we hebben ook veel gebruik gemaakt van de metro.

Heb gister de tickets maar snel geboekt voor Alcatraz. Er was nog één optie, om half 2 in de middag.
Ik ben heel erg benieuwd! We hebben verder nog niets in de planning om vooraf te boeken.

Iemand nog tips voor een sportwedstrijd in West USA? We hebben de mogelijkheid om in SF of LA naar een sportwedstrijd te gaan (afhankelijk of er tijdens onze dagen in die plaatsen een wedstrijd is), maar wat is nu echt gaaf om mee te maken? Basketbal, honkbal of football? Of wat anders?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:37

Zou voor football gaan persoonlijk. Hilarisch spelletje. Print wel de spelregels uit van te voren :+