Fitzroy schreef:Maar had je roadside assistance voor de auto? Want dat moet je er altijd wel apart bijkopen voor bv. een lekke band, zit niet in het standaard huurtarief.
Tja, schandalig door de stewardess behandeld is toch niet iets waar het reisbureau wat aan kan doen? Dan zou ik een klacht indienen bij Arke.
Wanneer je een klacht bij Arke wilt indienen en je hebt je vlucht via een reisbureau geboekt moet je die klacht via het reisbureau indienen werd mij bij Arke verteld.
Wat de lekker band betreft, ook hier in heeft D-Reizen geadviseerd ter plekke niks meer af te sluiten want alles zou in het pakket zitten. Wij hebben dus verder nergens meer naar gevraagd en ze hebben verder ook niks aan ons gevraagd. Ik moet er wel bij zeggen dat we nu 2 keer bij Alamo een auto gehuurd hebben, en 3 keer een kapotte auto hadden. Afgelopen jaar ging onze auto kapot door dat er een kap onder de auto losschoot, we moesten toen terug rijden naar Las Vegas en hebben daardoor amper tijd voor death valley gehad. Kan gebeuren, verder niks mee gedaan.
Dit jaar wederom een auto gehuurd, mee naar Disney gereden en daar heeft hij stil gestaan omdat we van Disney vervoer gebruik maakten. Toen we naar st. Augustine reden bleek de bandenspanning niet goed te zijn, hij bleef storingen aangeven. Het kan aan de boordcomputer hebben gelegen of aan de band. Oppompen bij het tankstation verhielp het probleem niet. We zijn naar de dichtstbijzijnde vestiging gestuurd in een hotel, maar die hadden alleen maar fullsize of sport auto's en dan moesten we bijbetalen. Nakijken kon niet, want ze hadden er geen garage. Werden we doorgestuurd naar het vliegveld. Daar hebben we de auto kunnen omruilen. Konden ons alleen een bon aanbieden voor het ongemak omdat alles vooruitbetaald hadden. Helaas slechts een half jaar geldig, maar het gebaar is zeker prima! Ik was dan ook niet van plan om er iets mee te doen.
De volgende dag kregen we een klapband en stonden we net buiten Crystal River. Gebeld, konden ons niet helpen want inderdaad we hadden dat niet bij onze boeking afgesloten.
Ik zou naar de dichtstbijzijnde vestiging kunnen rijden met reserve wiel, maar zover kilometers mag je niet met dat wiel rijden dus dat was geen optie. Ik moest zelf een garage zoeken die Goodyear banden verkocht en hem daar maar zelf laten repareren. Uiteindelijk is dit goed gekomen met hulp van de lokale bevolking, en hebben we een garage gevonden en zijn we daar ook terechtgekomen. We hadden geen gereedschap om het wiel te vervangen in de auto, alleen een wiel.
Uiteindelijk bij een garage terechtgekomen en die wilde het voor ons maken, maar ze kregen geen toestemming van alamo omdat te doen, dat mocht pas de volgende dag.
En op Key West had ik een snorkeltour geboekt in de ochtend. We moesten om half 9 verzamelen bij het kantoor maar het kantoor was nog dicht. De boot zou vertrekken om 9 uur en we zouden een tocht van 3 uur maken. De boot vertrok om half 10 en we waren om half 12 weer terug. Er was een storm geweest en de zee was erg ruw. Goed dit kan gebeuren, ik ben ervaren en een goede zwemmer. Mijn vriend en ik gingen het water in, de rest durfde niet want de golven waren echt hoog. Ik moest ook echt behoorlijk aanpoten in het water om bij de mooie plek aan te komen. de reisleiding ging niet het water in en bleven op de boot. Dat vond ik ook al raar, maar goed. Wij zijn echt een behoorlijk stuk om de boot heen gezwommen maar geen rif te vinden en geen vissen te zien. Weer terug naar de boot gezwommen en gevraagd waar we heen moesten. Weer terug gezwommen, maar echt geen vissen. Uiteindelijk zeggen ja, door deze weersomstandigheden van afgelopen nacht verstoppen de vissen zich en daarom zie je er geen.
Dus wij het water uit, en toen gingen we weer terug naar de haven. Ze bleven maar aandringen om bier te drinken, maar niemand had daar 's ochtends interesse in.
Eenmaal terug een klacht ingediend dat ze niet hadden moeten uitvaren, zegt die kapitein dat hij ons naar Atlantische oceaan had moeten brengen met golven van 5 meter hoog, dan piepte ik wel anders. Er zijn mensen die zich heel erg op een snorkel tocht verheugen, en als je dan niet eens het water in durft omdat de golven te hoog zijn?
Maar verder hebben we een hele leuke vakantie gehad, het is gewoon jammer dat zulke kleine dingetjes je op kosten jagen terwijl het al zo duur is. Wij moeten er flink voor sparen en laten er ook veel voor om te kunnen reizen.