Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 23:09

Wij sliepen heerlijk op de veldbedden en bijhorend matjes van de decathlon. Alleen dat is niet goedkoop.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 09:10

Nou, wij hebben afgelopen weekend de aftrap weer gehad! De koelkast blijkt een defect te hebben, alle stoppen sloegen er uit. 3x Geprobeerd maar het probleem bleef. Dus daar moeten we naar laten kijken. Hopelijk geen nieuwe koelkast nodig, dat vind ik dus echt zonde van de investering voor ons hokkie uit 2005 waar we met een paar jaar toch afscheid van willen nemen..

Zijn alvast aan het rondneuzen naar goede electrische koelboxen, want als er een nieuwe koelkast in zou moeten dan vind ik een koelbox misschien een betere optie. Iemand een tip? Enige jammere is dat we dan geen vriesvakje meer hebben, de kindjes vinden die vrieslolly's op vakantie altijd wel een goed idee. Maargoed, so be it then.

Ik was ook de vuilnisbak kwijt, maar uiteindelijk viel het kwartje en bleek dat die vorig jaar gesneuveld was en we hem hadden weggegooid :') Kun je lang zoeken ja _O- Dus ik heb weer een klein lijstje voor de kampeerwinkel, echt heeeeeeel vervelend :P :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:02

Waarom niet een gewone koelkast op 220V

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:06

Iemand een goede tip hoe een gaatje in een tent te repareren :P

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:54

Even contact opnemen met de fabrikant? Maakt nogal verschil wat voor doek je tent is.
Ik kreeg van Hilleberg netjes een setje opgestuurd. Stuk doek, uitgebreide beschrijving en sealant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 10:58

Het was een tweede kans van Decathlon waar op stond bijna geen gebruikerssporen, daarmee had ik niet verwacht dat de tent lek zou zijn :o omdat de tent in de winkel gekocht is kan ik m alleen daar terugbrengen en dat is helaas niet in de buurt. Het is een Quechua 2 seconds tent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:28

Echwel schreef:
Waarom niet een gewone koelkast op 220V

Omdat je dan onderweg, of indien off-grid, geen koeling hebt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:39

Maar het gaat om een caravan toc, niet om een camper..

En dat kun je oplossen met klein zonnepaneel en omvormer

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:42

Een caravan koelkast kan ook onderweg koelen, ook off-grid. Niet alleen bij een camper.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:52

Maar hoe vaak staat iemand met caravan nou werkelijk of grid?
Wel even realistisch blijven, en een koelkast die op 12V 220V en gas kan is gewoon enorm duur dat kun je dus oplossen met een gewone kleine koelkast..

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 12:56

moonsparkle schreef:
Het was een tweede kans van Decathlon waar op stond bijna geen gebruikerssporen, daarmee had ik niet verwacht dat de tent lek zou zijn :o omdat de tent in de winkel gekocht is kan ik m alleen daar terugbrengen en dat is helaas niet in de buurt. Het is een Quechua 2 seconds tent.

https://www.decathlon.nl/sporten/kamperen/tentreparatie ;)
Ook online te bestellen volgens mij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:03

+:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:45

Echwel schreef:
Wel even realistisch blijven, en een koelkast die op 12V 220V en gas kan is gewoon enorm duur dat kun je dus oplossen met een gewone kleine koelkast..

Zonnepaneel en omvormer maken het ook duur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:38

Echwel schreef:

Maar zo'n simpel tafelkoelkastje is er niet op gebouwd om de hele tijd rondgezeuld te worden. Dat geven ze vrij snel op.

Bovendien zijn die camperkoelkasten niet zo duur: https://www.dewitschijndel.nl/hyckes-hy ... r-koelkast
Daar had je 20 jaar geleden met moeite een absorpsiekastje voor; tegenwoordig heb je gewoon een compressorkast....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:47

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 17:56

Echwel schreef:
Nou die van ons rijdt al 3 jaar mee in de camper hoor
Hebben accu met 600W omvormer voor onderweg
En accu laadt op plek weer bij via druppelden of opvouwbaar zonnepaneel 200W
https://www.bol.com/nl/p/bomann-kb-7235 ... androidapp

Maar dat kastje met een goede omvormer is vrijwel net zo duur als die compressorkoelkast, die je gewoon op je accu aan sluit. https://www.dewitschijndel.nl/victron-e ... a-inverter
Wel alles mee tellen, graag.

Als je dan de druppellader en omvormer combineert, ben je niet alleen goedkoper uit, je hebt ook een beter beveiligd systeem wat overzichtelijker uit te voeren is. Stukje veiligheid.....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 17:53

Misschien hebben jullie een tip: ik ben op zoek naar een zeer licht en compact reiskussentje. Ik heb nu een opblaasbare van de decathlon: https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar- ... EMQAvD_BwE

Maar ik kan er niet goed op slapen omdat mijn oor na korte tijd echt pijn begint te doen :') en dan weet je ook niet meer hoe je moet liggen. Tips voor ander type kussentjes?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:05

kortste kampeervakantie van mijn keven: 4 dagen. We zijn weggeregend en mijn man is twee keer gevallen (en een week voor de vakantie ook al. Hij durfde daar niet te fietsen, ik had een fiets gehuurd, die heb ik na 1 dag al teruggebracht. Op de enkele droge momenten heb ik nog wel wat mooie foto's kunnen maken gelukkig.
Het was zo erg dat ik tot over mijn enkels in het water stapte in de voortent (die niet lek is, het kwam gewoon omhoog). Ik heb dus van ellende maar kaplaarzen gekocht bij de Boerenbond......

Mijn man blijft optimistisch en wilde perse weer boeken voor half september, ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Onze situatie is door zijn ziekte (Parkinson) zo veranderd dat het voor mij vreselijk vermoeiend en inspannend is en de voortdurende angst dat hij valt en een heup breekt ofzo.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:19

Ah zonde Morrie -O-

Wij hadden ook een nat weekend kamperen bij Beekse Bergen met de hele familie. Ik ben bang dat het voor mijn schoonouders ook de laatste jaar met de caravan wordt, mijn schoonvader heeft ook Parkinson. Wij hadden nu hun caravan achter onze camper gehangen en tent voor ze opgezet enzo. Alles zelf doen wordt toch wel zwaar nu.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:52

Wat balen Morrie :(:) dat is echt niet fijn...

Sheran; ik vind opblaaskussens ook echt niks haha. Wij hebben nu deze gekocht, verrassend stevig vond ik met proefliggen. Maar ze zijn dus nog niet "voor het echie" mee geweest.
https://www.decathlon.nl/p/hoofdkussen- ... mc=8827568

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:59

Wij staan altijd op dezelfde camping de laatste jaren en 1 appje en er komt iemand van de technische dienst helpen als het nodig is. Gisteren kwam hij “toevallig “ langs toen ik met de voortent aan het stoeien was. Kwam goed uit. De Duitse buurman kwam aangesneld toen hij hoorde dat er pootjes in gedraaid werden. Ook heel fijn. Ik moet ook rijden nu heb gelukkig een e-rijbewijs en de nodige ervaring met rijden met trailers.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 18:59

Wij waren afgelopen weekend in Schipluiden
En voor het eerst moesten we het veld worden afgesleept

Wat een ellende toch voor alle camping eigenaren
Dat ik het niet fijn had oké
Maar voor de eigenaren is het gewoon 1 diepe ellende, echt te triest, te triest
Ik hoop voor hun dat het beter wordt want wees eerlijk voor ons is het luxe
Maar voor hun is het hun inkomen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:00

@xSannee: dank je wel! Hij ziet er wel comfortabel uit. Wat te groot en te zwaar voor mijn doeleinden, maar voor als je niet met een rugzak hoeft te lopen oid vast erg chill!

Ik vond ook nog deze, ben benieuwd of dit wat is. https://www.bever.nl/p/nemo-fillo-MBCCE ... 68QAvD_BwE

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:04

Zijn er hier ook mensen met ervaring met een tweepersoonsmatje?

Vriend is afgelopen weekend voor het eerst mee wezen proefkamperen. En dat is goed genoeg bevallen voor de zomervakantie in Luxemburg/Duitsland, zelfs met het weer van afgelopen weekend :)) Nu had hij een geleend matje en slaapzak dus er moet sowieso iets aangeschaft worden.

Zoiets hebben we gezien in de winkel: https://www.decathlon.nl/p/zelfopblazen ... mc=8611728, maar we vragen ons af of dit nu zo comfortabel is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 19:22

Grote vraag: waarom zou je dat willen?