USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

classeygurl

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:36

Ook wij leveren de aankomende vakantie de auto in een andere staat in.
We zijn wat aan het zoeken geweest wat betreft auto huren en drop-off kosten.
Uiteindelijk was het voor ons het goedkoopst om via Sunny cars een huurauto te boeken, dit is dan bij Alamo.
Zonder drop-off kosten hebben wij niet kunnen vinden, wel waar je minder drop-off kosten had maar dan was de auto weer duurder waardoor het eigenlijk op hetzelfde uitkwam.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:41

Jitske mooie reis!!
Willen jullie de overnachtingen van te voren al vastleggen?
Als je een beetje buiten het drukke seizoen bent kun je ook ter plaatse kijken waar je overnacht, dan heb je nog wat speling.

Wij hebben in 2012 een soort gelijke reis gemaakt kwa afstanden per dag.
Bij de reis die wij hebben gemaakt waren alle overnachtingen al van te voren geboekt,
de afstanden vielen prima te doen maar wij hadden op sommige plekken graag meer tijd door willen brengen en op andere weer minder.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:44

classeygurl schreef:
Jitske mooie reis!!
Willen jullie de overnachtingen van te voren al vastleggen?
Als je een beetje buiten het drukke seizoen bent kun je ook ter plaatse kijken waar je overnacht, dan heb je nog wat speling.

Dat zou mijn advies ook zijn. Zorgen dat je internet hebt en je hebt binnen no-time een hotel gevonden met een leuke last-minute aanbieding. En je blijft flexibel in je planning.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:54

Mei is al behoorlijk hoogseizoen en zeker in grote National Parks als Yosemite enz zit alles heel snel volgeboekt. Daarom zou ik toch op voorhand boeken, zeker als je zo'n strakke planning hebt en niet zoveel speelruimte hebt.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 00:37

Na wat rond neuzen opbokt kwam ik dit topic tegen.

En misschien hebben jullie wel wat tips.

Ik zou graag een cattle drive vakantie willen boeken. (En dan niet zo'n rit waar iedereen die nog nooit op het paard heeft gezeten nog kan meekomen.

En daarna misschien nog wel wat rond toeren door de omgeving.

Wat zijn nu goede sites om zoiets te vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:29

Jitske, er zitten een paar forse rijdagen tussen, zoals MV - SLC en SLC -Yellowstone. Ik vind dat je veel tijd uittrekt voor Zion en bv Page weer afraffelt. Verder mis ik Moab en de parken rond Moab helemaal in je lijstje en ook Grand Teton ontbreekt. Nu kun je ook niet alles en is dit misschien wel een bewuste keuze. Zelf zou ik in jouw geval de South Rim overslaan en dan vanuit de North Rim naar Page rijden.

O, ik zou zeker vastleggen, iig bij Yosemite en Yellowstone. Yellowstone is nu al te boeken en loopt aardig vol. Wij waren ook in mei en er was in de meeste plaatsen no vacancy. Ik wilde zelf ook nog een hotel omzetten in een plaats waar we later terugkwamen maar dat kon al niet meer. Dus ik zou wel van tevoren boeken. Ook de GC North Rim loopt snel vol en is nu al te boeken.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:34

Ik miste moab ook al in het lijstje....

Zou echt wat meer tijd voor Zion en Page nemen.

Wij zijn gegaan met n RV, hebben niets van tevoren geboekt en hebben maar 2x n andere camping moeten zoeken dus moet zeggen dat t ons erg meegevallen is kwa drukte. We zijn in Bluff beland en daar vertelde ze ons dat het pas echt hoogseizoen is in juli/augustus (Bluff ligt tussen Bruce,Zion,etc in).

Denk dat je gewoon geluk moet hebben ;)

Wij hebben uiteindelijk in 15 dagen 2250 miles gereden.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 12:40

Bedankt voor de tips allemaal! :)

We hebben nog e.e.a. aangepast. Waarschijnlijk gaan we een dag Grand Canyon skippen (extra overnachting in Page) en onderweg naar Yellowstone willen we nog 1 dag Moab (Arches) en 1 dag Grand Teton inplannen zoals het nu naar uitziet.

Nog bepaalde parken/plekken waar jullie vinden dat veel of juist weinig tijd voor ingepland moet worden?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:56

Ik zou denk ik Moab overslaan als je er maar 1 dag voor neemt en dan een extra dag aan de kustweg nemen. In Monterey kan je de prachtige 17 mile drive rijden en van Morro Bay tot San Francisco is echt te ver. Rond San Francisco kunnen file's staan en je hebt wel een uur of 6/7 nodig om van Morro Bay tot Monterey te komen al. Het lijken niet zoveel km maar je kan niet hard rijden en ik neem aan dat je onderweg een paar keer wilt stoppen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:23

Ik sluit me aan bij Stephanie. Moab kun je beter overslaan als je er maar 1 dag hebt. Je hebt daar al minimaal 2 dagen nodig, 1 dag Canyonlands en Dead Horse en 1 dag Arches.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:33

Wij zitten nu op de Bahamas het is heerlijk, mooie omgeving en mooi weer! Miami was ook gaaf :) . Vrijdag halen we de huurauto op voor Florida (Keys en richting Orlando).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:40

Gave verhalen zeg hier, wauw.

Begin oktober willen wij naar New York. Gaan dus kijken naar een mooi hotel vlak bij het centrum. Heb echt nog geen verstand van welk hotel ik moet kiezen en wat verstandig is, maar hopelijk komen we eruit. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:44

Hoe is het met de nieuwe controle in Amsterdam? Moet je nu in de VS ook nog door de customs met het hele riedeltje wat je in het begin moest?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:50

Er is niet echt een nieuwe controle in Amsterdam althans er is iets verplaatst

Je moet in Amerika logischerwijs nog door customs, dat is nog niet veranderd. De Tweede Kamer moet daar eerst nog over debateren

Enige dat veranderd is, is dat je op Schiphol ergens anders je vragen krijgt over wie je koffers heeft gepakt en of je een cadeau hebt meegenomen ed. Dat krijg je eerder ipv aan de gate

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:38

Ok thnx

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:51

Welke hotellen/straten zijn in New York het veiligst? Is het, het veiligst om een hotel aan Time Square te nemen of aan het centrum?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:03

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:10

Xivura schreef:
Welke hotellen/straten zijn in New York het veiligst? Is het, het veiligst om een hotel aan Time Square te nemen of aan het centrum?

Times Square zit in het centrum :)
Zolang je niet in onveilige buurten als Harlem of the Bronx (is die buurt nog onveilig? vroeger iig wel) gaat zitten, zit je wel goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:20

Volgens mij zit je prima op Manhattan vanaf Central Park tot onderaan. Times square is in het midden zo'n beetje :) is ook prima. Maar alles eromheen ook wel

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:23

Harlem staat tegenwoordig al jaren ook niet meer als onveilig, in ieder geval niet de onderkant/het midden. Bronx weet ik niet.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:51

Onder 100th street zit je goed/veilig :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 01:28

Als je budget wat ruimer is is het imo fijner om wat centraler te zitten, dus wat dichterbij times Square. Als je budget wat krapper is kan je wat lager gaan. Zowel harlem als de bronx zou ik vermijden. Wat je eventueel bij een zeer laag budget wel kan doen is brooklyn. Zit je wel een flink stuk (echt een flink stuk) van alle bezienswaardigheden maar de metro kost geen drol in new york en verblijven in brooklyn is een stuk goedkoper

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 07:53

Bedankt voor de reactie's! Denk dat ik dan toch wel echt in het centrum ga. Ben zelf nog nooit in New York geweest en wil mij wel veilig voelen. :)
Nu nog opzoek naar een goed en leuk hotel. :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:46

Laat je het weten als je het centrum hebt gevonden? :D

(Sorry, flauw, New York heeft niet echt een centrum, eerder verschillende buurten. Sommigen zien times square als centrum, anderen soho en weer anderen midtown).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:40

Een paar kiekjes van mijn Florida reis in een sportief jasje:

Afbeelding

Afbeelding

Hardlopen in Miami Beach *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Trailrunning Weedon Island, Voor het eerst zeker genoeg om in een topje te lopen al weet ik dat ik nog heel ver te gaan heb. :j En voor het eerst weer echt onverhard gelopen na mijn ongelukje afgelopen januari.

Afbeelding

Op Marathon, Florida Keys. De 7 mile historic bridge

Afbeelding

Key West (waar ik zelf niet zoveel aan vond)

Afbeelding

Daytona Beach

Afbeelding

Disney

Afbeelding

Afbeelding

Stukje Toronto in Dunedin

Afbeelding

Clearwater Beach

Afbeelding

Crystal River

Dit zijn overigens allemaal foto's gemaakt met mijn mobiel, op de camera staan er ook nog zo'n 2000..
Ik heb een geweldige vakantie gehad, maar ik ben meer gecharmeerd van California dan van Florida. We hebben nog een dikke klacht lopen, misschien dat dit ook meespeelt. Enne, Arke, nooit weer! Ik vlieg vaker low budget maar dit sloeg alles. :(
Officieel moet ik jullie nu verlaten, maar in 2017 gaan we weer en rondje doen, het noordoosten waarschijnlijk inclusief een stukje Canada. Nu eerst nagenieten en ons richten op onze volgende reis naar de Dominicaanse republiek.