Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:44

Die jongen was er niet meer, die heb ik niet gezien. Dit was een andere jongen. Ze hadden echt een groot team, als we goed getelt hebben zijn ze met 12.

Zoals Samy al zegt kun je idd Liras pinnen en Euros. Maar ik zal altijd met Liras betalen als ik jou was. Ja Met euros wordt je nogal eens bedondert..
En gewoon grote bedragen in een keer pinnen. Ik pinde elke keer 5 of 6 hondert liras. Dan kun je ff vooruit. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:45

Dan hebben ze echt een groot team, want ze waren toen ik er was met zijn 5e, maar ik denk dat Deluxe er nu ook tussen zat en daar liepen er toen ook al een stuk of 5 en dan die 3 meiden erbij kom je op 12, want dan heb je die gast van die foto eral weer af ....
Tja dan is het gissen, want Deluxe zag ik weinig, alleen met uitgaan en dan nog zei de helft niks ... alleen Deniz.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:49

5 a 6 hondert lira'shoeveelis dat in euros en wat kun je daar ongeveer van doen/kopen??

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:49

delen door 2 Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:55

Ik zal eens proberen na te denken... Clown

Er was een DJ (duh), Tarkan, een chef entertainment geen idee hoe die gast heette Tong uitsteken, russisch meisje 1, russisch meisje 2, nederlands meisje, jongen uit turkmenistan met donkere huidskleur, die jongen die we de groetjes gedaan hebben, een andere die best wel op hem leek, goh en verder weet ik t niet echt meer. Nagelbijten / Gniffelen
We hebben ze ook echt weinig gezien, we hebben 1 show gekeken en toen telde we er 12.
Ze lieten ons altijd met rust. Tong uitsteken Dat was wel grappig. Gingen alleen met Levent praten zodra hij alleen was, als ik erbij was, kwam er nooit iemand naar ons toe. Clown

De koers staat nu trouwens (tenminste toen we nog bij schoonouders waren) op 1.93.
Dus is t net iets meer eurotjes dan de helft.
500 lira zal dan ongeveer 270 euro ofzo zijn? (denk ik, geschat Tong uitsteken )

En tja wat je ervan kunt doen ligt aan jezelf. Knipoog
Wij hebben echt heel erg veel geld opgemakat in Marmaris.. maar we waren bijna niet in het hotel en zijn elke avond gaan stappen met vrienden en hebben voor hun ook alles betaald. Dus dat tikte wel aan... Nagelbijten / Gniffelen

Maar in de discotheken ben je dit jaar voor een cocktail wel 20 lira kwijt bijv. Als je ergens wilt eten kun je voor 30-35 lira per persoon wel goed eten. Ligt toch aan jezelf wat je op maakt. Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:56

Die jongen uit turkmenistan is Oraz ... maar ik ga gewoon zorgen dat ik eind deze maand weer fotos heb Knipoog hahaha!
De belangrijkste heb je eigenlijk de groetjes gedaan, hoe reageerde die?

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:57

en aan kleding wat ben je daar aan kwijt ongeveer?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 09:57

Kan je ook wel zo duur maken als je zelf wilt, gewoon een bedrag bedenken wat jij wilt betalen en dan afpingelen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:01

Hij snapte het eerst niet ofzo, was een beetje vaag. Clown Hij gaf echt zon reactie in zijn gezicht van 'Huh, kent zij die??' en toen vroeg die nog een keer 'van wie??' dus toen zei ik het nog een keer en toen viel het kwartje. Tong uitsteken Hij vond het wel leuk denk ik! Ja Hij zei niet zoveel... Als ik er was zei niemand wat. Clown
Hij heeft misschien 2 minuutjes gezeten en toen was die weer weg. Die mensen waren echt bang voor mij ofzo. Clown
Het stomme was dat ze wel telkens over mij of ons praatte tegen Levent. Als hij bij de bar stond om drinken te halen vloog er vaak een naartoe en dan gingen ze vragen of ik zijn vriendin was of vrouw, en allemaal zulke dingen, en gingen ze zeggen dat we er super mooi uit zagen samen. Clown Dat zijn de enigste gesprekken die Levent met ze gehad heeft haha. Hebben dr wel om gelachen, de obers waren namelijk net zó. Clown
En we hebben 1 keer fooi gegeven aan een ober en we hadden vanaf toen hemel op aarde. Clown Hij kwam ons drinken brengen, maakte allerlei speciale dingen voor mij en kwam dat telkens brengen, kwam telkens vragen of we nog wat nodig hadden etc. Clown Geweldig wat er verandert als je een fooi geeft. Tong uitsteken

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:03

Kleding ligt ook aan jezelf. Clown

Ik heb geen kleding gekocht deze keer. Ja een tshirtje als kadotje voor iemand anders.
Maar de prijzen zijn best hoog soms.

Wilde bijv sportschoenen hebben en Levent is helemaal niet van de neppe merken maar ik wilde best neppe hebben, sportschoenen draag ik amper dusja. Maar neppe adidasjes kostte 75 lira! En ze zaten echt niet lekker. Dus heb ik echte gekocht voor 100 lira. Clown Echt sommige prijzen zijn te idioot hoor! Ja Goed opletten wat je koopt, want sommige dingen schelen niet eens van de originele dingen....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:04

Hahahahaha kan je die beschrijven ... Knipoog ben erg benieuwd welke dat was Tong uitsteken hahaha!
Oh dat is eigenlijk een typische Ersin reactie, die had dat dus echt niet verwacht dat er mensen zouden komen die ik ook "ken" hahaha!
Zal het er wel ff met hem over hebben als die weer eens tijd heeft om online te komen ...

Ik geef daar nooit fooi, naja wou het eerst wel doen maar met het animatie ging ik te veel om maar ook met 2 obers en 1 die er voor de bruiloft was (dat is echt mijn maatje) en dan zo af en toe met 1 van die gasten bij de receptie, dus als ik er 1 geef wil ik allemaal wat geven en daar heb ik geen zin in, want als ik er 1 geef is het toch de volgende keer weer van heeft hij wel gehad?

Wow 75 voor neppe en 100 voor echte, dat is wel heel apart, had ze dan eerder op 50 geschat.
Nog naar jullie appartenmentje geweest?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:12

Ik heb er niet opgelet hoe die ober eruit zag eerlijk gezegd. Clown Haha!
Er was ook nog een Nederlands meisje wat daar de hele tijd rondhing; ongelofelijk. Nog een héél jong meisje, vriendinnetje van 1 van de obers. Zij was er voor t hele seizoen ofzo en ze woonden bij zijn ouders in.

Wij hebben nogal wat fooi gegeven. Bloos Echt overal. Maar wij hadden ook gewoon medelijden met al die mensen, ze werken zo hard voor zo weinig. En wij waren altijd zoooo blij als iemand ons wat extras gaf. Dat zat gewoon zoveel in ons hoofd dat we nogal wat mensen fooi gegeven hebben. Bloos

Ja ik schrok ook echt van de prijs!!
De echte waren wel afgeprijst nu. Normaal waren ze 147 lira, nu 107. Maar 75 lira voor een paar neppers waar je 3 weken op loopt... Nagelbijten / Gniffelen Mijn echte schoentjes bevallen véél beter. Cool Die zitten tenminste ook lekker. Knipoog

En natuurlijk naar ons huisje geweest. Even alles checken. Knipoog Maar alles zag er goed uit. Ja
We baalden wel ff, we kwamen erachter dat de huizen met zon 30% gedaalt zijn in prijs op 't moment. Of tenminste, ze zijn 30% gedaalt in januari. Waarschijnlijk nu weer iets hoger. Maar we wilden het eigenlijk gaan verkopen, en dat is nu dus géén goed plan... Scheve mond

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:14

hoe zie je eigenlijk dat iets nep of echt is?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:15

Toch wel verkopen? Dacht dat je ouders het toen hadden gekocht als investering voor later enzo, of heb ik dat nou verkeerd.
Ik weet wel dat 1 van die obers er toen over had dat hij een vriend had die een nederlands meisje had en die leerde hem Nederlands ofzo .. Ik zal eens vragen bij wie die hoort.

Maar ik kan me goed voorstellen dat als je der hebt gewoont dat het toch anders is met fooien geven, zat die gast boven, binnen of bij de garden ? Dan gooi ik er nog even wat fotos bij ... (heeft btw iemand op hyves gewoon mijn fotos gepikt en op der hyves gezet ... zonder het even te vragen .. ken t hele kind niet)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:21

Boven bij de bar was dat.

Ja t is een investering, dat is het al zeg maar. Maar we hebben er nogal wat zorgen over. Knipoog Dus we zijn t liever kwijt dan rijk op t moment. Toen we daar zaten was het super natuurlijk. Nu staat het appartement leeg, we betalen elke maand servicekosten terwijl we niks gebruiken, en nja je kunt niet iedereen zomaar blind vertrouwen.... De concierge heeft de sleutel en we hebben nu dan gezien dat hij het echt goed bijhoudt, maar het knaagt toch wel, wat gebeurt er als we er niet zijn? Knipoog

Enne JumpingQueen, of iets echt of nep is, zie je aan de winkel waar je het koopt. Knipoog Haha.
Die open winkeltjes volgepropt met 'merk' kleding zijn gewoon nep. Knipoog
Winkels zoals je ze hier ziet zijn echt. Mijn schoenen heb ik bij de Adidas winkel gekocht en daar krijg je er een schoenendoos bij en een bon met garantie etc. Knipoog
Als je er bent zul je t verschil wel zien, dat is absoluut niet moeilijk. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:27

Er was toch ook spraken dat jullie het zouden gaan verhuren, of is dat mis gelopen? Wel jammer als je het moet gaan verkopen, tis toch een huisje in een toeristenstad wat dan wel niet echt in het centrum ligt (nu ben ik toch wel benieuwd, ga mij eens een route beschrijving geven vanaf Pineta Knipoog dan kan ik hem ook eens bekijken in september Haha! ). Maar Marmaris is het dus ook niet snel meer voor jullie? Of dan geen hotel meer maar gewoon jullie huisje, omdat het toch anders is dan je je voor had gesteld?

Gaat even 2 foto's plaatsen in de hoop dat ze het zijn Knipoog (naja er 1 bij zit)
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop trouwens van harte dat deze er niet meer was!
Afbeelding

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:34

Die laatste was er idd niet meer. Knipoog
En volgens mij die linkse jongen van de bovenste foto, die wat donkerdere jongen. Ja ik weet bijna zeker dat hij t was. Ja

We hebben idd geprobeert t te verhuren maar dat is heel vervelend gegaan. Als laatste ging een Nederlands meisje kijken met haar Turkse vriend. We hadden de concergie gebelt dat zij zouden komen dus hij heeft alles extra netjes gemaakt. Hij heeft zelfs bloemen gekocht en ze op tafel gezet etc. Clown
Meisje was helemaal gek van het appartement zei die, maar jongen reageerde alleen maar dat het te ver weg was. Wij hebben zelf nooit meer wat van ze gehoort. Best asociaal...

Maargoed het probleem met ons appartement is, dat het heel ver weg lijkt. Maar het is absoluut niet ver weg. Als je met de dolmus gaat zit je 5 minuten in t busje tot de Tansas. Het ligt afgelegen, maar toch dichtbij het centrum. Mensen vergissen zich er heel erg in.
Iemand anders die was komen kijken vond het ook te ver en heeft uiteindelijk een appartement gehuurt nog verder dan Pineta. Dat is echt véél verder van het centrum. Nagelbijten / Gniffelen

En wat ons betreft. Marmaris is leuk maar voor ons gewoon te normaal. Het was echt wel leuk om er weer even te zijn en om iedereen weer te zien. Maar nu hebben we ons even laten zien zeg maar, nu is het wel ff genoeg. Knipoog
We willen nu ook gewoon eens echt op vakantie zeg maar. Ergens naartoe waar alles nieuw is. Waar we dingen kunnen doen. We hebben nu gewoon echt niks gedaan!

Vanaf Pineta is ons huisje trouwens best ver weg hoor. Pineta ligt echt aan de andere kant van Marmaris.
Ik weet niet of je weet waar het staatsziekenhuis is? En hotel Grand Faros en Hotel Cosmopolitan? Bij de Datçayolu? Nahja daar is t vlakbij. Tong uitsteken

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 10:37

Aaaah Abdil Haha! hahaha dan gaat er zo gelijk weer een email uit ... hahaha Knipoog
Nou ik ga gewoon lekker kijken in september, aangezien het er dan toch op uitsterven begint te lijken. De waterballonnen zijn in ieder geval weer in huis, kunnen we die Turkmenistan jongen weer nat gooien, heb nog nooit zo'n dansende turk gezien, gewoon te komisch! Om een paar druppels (naja ballon) water

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:04

Mijn vlucht is vertraagt, het wordt nu 02.20 uur, best wel k*t

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:05

Aaah dat is zeker balen, hoe laat zou het eerst zijn?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:12

Het was eerst 00.05 uur.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:04

Nou ik zou toch alsnog heel blij zijn met die tijd. Nagelbijten / Gniffelen Wij vlogen pas 's avonds.. jij hebt nu lekker de hele eerste dag. Tong uitsteken

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:24

Aankomende nacht worden we opgehaald om half 2 door de taxi Haha!
en om half 6 gaan we vliegen naar Dalaman! Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:25

Ik vlieg morgen om 06.10 naar Dalaman met Transavia! Go jij! Go jij!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:47

owww veel plezier allemaal ik moet nog ruim een maand wachten!! Boos!