Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:52

Ik nog maar 28 nachtjes :D Ik kom precies terug als jij weg gaat :P

LovingTweety

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:59

Hahahaha. :+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 01:41

De sneeuw lijkt definitief te zijn verdwenen. Het gras begint alweer te groeien en langzaam keert het buitenleven terug. Wij hebben alweer de BBQ gebruikt. De kids hebben zelfs even in de tent gelegen afgelopen weekeinde maar daar zijn ze toch maar van terug gekomen.
D'r zijn geloof ik her en der alweer plannen om deze kant op te komen?

kim_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 04:58

dacht ik meng me ook even in dit topic!! Hubby en ik gaan 10 juni voor 3,5 week naar Canada 8-)
Route is als volgt: start in Vancouver, dan met de boot naar Vancouver Island, daar eerst naar Victoria en daarna met de auto naar de andere kant, Port Hardy. Vanaf Port Hardy gaan we met de boot naar Prince Rupert en dan vervolgens met de trein naar St George (glazen treincoupe, dus we zouden genoeg moeten zien van de Rockies). Dan met de huurauto verder via Banff en Jasper naar Calgary. Vanaf Calgary nemen we het vliegtuig naar Ottawa (woont een vriend van ons), daar blijven we een paar dagen. Vervolgens gaan we met de auto richting Toronto (wonen twee vriendinnen). Niagara Falls wordt natuurlijk ook niet overgeslagen.

Zelf ben ik afgelopen winter ook al 3 weken geweest! Vindt het echt helemaal super! Vooral de nationale sport; ijshockey!! ben ik echt helemaal aan verslaafd :+

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 06:44

Nicky_Ray schreef:
Ik ben er nu!! Helemaal top!! Ben nu in Revelstoke,morgen naar Banff, we hebben echt geweldig weer gehad! Nu beetje regen, hoop dat de icefields parkway helder is, heb er echt zin in!! Voor foto's kijk hier:

http://s187.photobucket.com/albums/x135 ... RW/Canada/

veel plezier vandaag, icefields parkway is echt schitterend!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 07:52

Wij komen zaterdag die kant op! Zijn al 70 dagen aan het aftellen :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:32

kim_25: Jullie zijn heel wat van plan, smile. Ga je een reisverslag bijhouden? Ik heb zelf nog niet zo heel veel gezien hier en laat me graag door je inspireren.

Nicky_Ray: Dat bedoel ik dus.... de foto's laten je toch acuut verliefd worden op dit land?

Ha die LT: grijns... voorpret he... gna gna.... Ik hoop dat je lekker weer hebt. Met wie vlieg je? Hoe lang kom je?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:31

Oh als ik dit lees en die foto's bekijk dan zou ik het liefst een enkeltje Canada boeken... Misschien moet m'n vriend daar maar aan de slag als wiskunde docent, moet lukken toch :p (geen idee wat ik dan moet doen, maar goed)

Heel veel plezier in Canada!! Wat ik overigens ook een mooi park vind is Wells Grey Park, bij Clearwater. Is net wat minder toeristisch maar wel een goede plek om bijvoorbeeld beren te spotten... en hele mooie watervallen! :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:24

We vliegen met air transat, hebben 700 euro meer betaald dan de aanbiedingen die er momenteel zijn :+
We blijven tot de 22ste :D Gaan lekker naar Drumheller en Lake Louise.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:58

jullie geluksvogels!!
Ik ben wel al beetje aan t orienteren voor volgend jaar.. De planning is nu als volgt: Calgary stampede bezoeken, twee dagen. Dan met auto naar vancouver, daar een paar dagen, en dan terug door banff?
Dan plak ik er nog een paar dagen verblijf op een ranch aan vast.

Duurt nog heel lang, ik weet het, maar ja, voorpret is halve pret :)
:D :+
tot die tijd hou ik lekker dit topic in de gaten.. wellicht komen er mooi plaatjes voorbij :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:35

LT: hubbie en de kids zijn ook naar Drumheller geweest, een aanrader. Er zijn plannen geweest om Lake Louise te omheinen vanwege het hoge aantal ontmoetingen mens/beer. Maar dat had ik geloof ik al eens gezegd en of die plannen er nog steeds zijn of dat het inmiddels gebeurd is, dat weet ik niet. Maar hey, jullie weten meer van Canada dan ik vrees ik.

eevita: plannen maken, da's nog het leukste vind ik. Als je kans ziet moet je 's avonds naar een show gaan op de stampede. Dat vond ik toen in elk geval echt de moeite waard.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:43

Stampede red je niet in 2 dagen. Er zijn zoveel leuke dingen dan om te doen :j

Mijn ouders zijn vorig jaar ook naar DH geweest, wij zijn toen in Calgary gebleven. Ben erg benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:30

De calgarey stampede, tuurlijk moet je daar langer blijven.. maar ja, ik ga voor de parade en een avond rodeorijden, en ik kom vast en zeker daar nog eens terug !

Loving tweety : heb je al eens foto´s geplaatst van jou reis ( is verplicht hier, :D )

ben ook zo benieuwd naar Vancouver, t moet daar schitterend zijn!

lake louis omheinen met een muur, pff zou toch echt zonde zijn.
Balance, kom jij in jouw omgeving wel eens (zwarte) beren tegen? of alleen zwarte panters ?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:08

Helemaal in het begin zelfs :D Incl fotos van de stampede ;)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:09

Ben je belazerd? Ik kom niks tegen en dat is maar goed ook want ik ben een watje wat dat betreft. Hoor er wel soms van maar tja... je weet hoe dat gaat met 'horen van'. Helemaal niks is ook weer niet waar want af en toe rennen hier elanden en soms stinkdieren of stekelvarkens over ons terrein. Maar dat zijn geen katachtigen of beren, brrrr....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:14

LovingTweety schreef:
Helemaal in het begin zelfs :D Incl fotos van de stampede ;)

gaat berichten checken ... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:18

balance schreef:
Ben je belazerd? Ik kom niks tegen en dat is maar goed ook want ik ben een watje wat dat betreft. Hoor er wel soms van maar tja... je weet hoe dat gaat met 'horen van'. Helemaal niks is ook weer niet waar want af en toe rennen hier elanden en soms stinkdieren of stekelvarkens over ons terrein. Maar dat zijn geen katachtigen of beren, brrrr....

Of ik belazerd ben, nou een beetje :+
heb eergisternacht nog gedroomd van laatste vakantie op de ranch. sliep in een blokhut,naast de sandhills ( natuurpark) waar we de hele week al beer hebben zien lopen.(geen droom)
moet ik midden in de nacht naar de wc. ( en die was niet in de blokhut)
Nou echt niet hoor, ik plas wel in een fles :D v

ik vindt het echt super intressante beesten, maar kom ze ook liever niet in mijn eentje in het donker tegen.. Daarentegen zijn we ze ook veel te paard tegengekomen, en dan zijn ze niet weg te krijgen, hoe hard je ook roept. echt lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:54

eevita schreef:
Of ik belazerd ben, nou een beetje :+
heb eergisternacht nog gedroomd van laatste vakantie op de ranch. sliep in een blokhut,naast de sandhills ( natuurpark) waar we de hele week al beer hebben zien lopen.(geen droom)
moet ik midden in de nacht naar de wc. ( en die was niet in de blokhut)
Nou echt niet hoor, ik plas wel in een fles :D v

ik vindt het echt super intressante beesten, maar kom ze ook liever niet in mijn eentje in het donker tegen.. Daarentegen zijn we ze ook veel te paard tegengekomen, en dan zijn ze niet weg te krijgen, hoe hard je ook roept. echt lachen

Wahaha! Weet je.... ik denk dat het daar aan ligt. Ik ben er nog maar 1 tegen gekomen en die zat langs de weg en de foto's zijn mislukt. Als je d'r maar genoeg ziet (ik ken iemand die er op 1 dag 15 is tegen gekomen) dan zakt de angst voor het onbekende weg. Heb je die docu weleens gezien van die gast die zich als beschermer van de beren opwierp? Prachtige foto's en films heeft hij gemaakt. Hij en zijn vriendin stonden helaas wel op het menu van een beer die ze niet als vriend beschouwde maar als hapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:46

jij doelt op de grizzly man, ja , heb ik in de kast staan. Indrukwekkende docu. Maar die man was wel een beetje gek in zijn hoofd, dat was duidelijk.
t viel me trouwens op in canada, dat de canadezen uit de stad erg bang zijn voor beren.. Ik reed eens met een stel edmontoners (duhh zeg ik dat goed) mee met een ritje, en die vonden de moeder beer, die twee jonkies de boom in gejaagd had, super eng..
Oke oke, die zijn ook wel iets gevaarlijker.. :D :P

Ben je overigens wel eens een dood stinkdier tegengekomen, zo die stinken joh, echt waar, meer dan een uur in de wind!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:49

Ja, een paar keer. Die dingen blijven stinken, wekenlang. En ik blijf vergeten de blower van de auto dicht te zetten ondanks dat ik weet waar ze liggen. Dat ze daar geen bearspray van maken, dat snap ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:04

balance schreef:
Ja, een paar keer. Die dingen blijven stinken, wekenlang. En ik blijf vergeten de blower van de auto dicht te zetten ondanks dat ik weet waar ze liggen. Dat ze daar geen bearspray van maken, dat snap ik niet.

_O- _O- ja die is goed, maarja, zal een beer afschikken van een stinkdier??

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:26

Ik ga eind juni voor de 6de keer naar Canada. JAAAHOOOO
We zijn al een keer naar de Stampede geweest. Ik vond 1 dag meer dan genoeg en dan hebben we de hele middag ook nog op de tribune gezeten. Maar wat een feest!!!!!
Ik vind Vancouver een van de mooiste en leukste stad waar ik ooit ben geweest.... maar Groningen blijft nog steeds nummer 1.
Jongens, niet bang zijn voor beren ze zijn echt veel banger voor jou. Wij hebben nog gebackpackt in Banff en Waterton national park en ook nog heerlijk geslapen in de wildernis. Het enige waar we last van hadden waren eekhoorns en herten... ohja en coyotes die de hele nacht aan het blaffen en janken waren. Jammer genoeg heb ik een chronische blessure aan mijn benen en zullen we nooit meer backpacken in Canada, maar ik zou het zo weer doen.

Vrolijke groetjs,

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:29

Dat is inderdaad jammer yarrah. Als je hart bij wandelen ligt en je kan dat niet meer doen. Waar ga je dit keer heen of heb je nog geen vaste plannen?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:30

Nog 1 nachtje slapen! Morgen om 16:05 vliegen we :D