[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 22:33

Fijn dat jullie weer verder kunnen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 11:10

Prairy schreef:
Fijn dat jullie weer verder kunnen.

Nou, we hadden willen gaan witten o.a., maar we zien dat dat zo niet gaat. Er is zo ruw afgestreken en soms helemaal niet afgestreken dat we toch aan het afsmeren en schuren moeten. Maar goed, er is weer lucht en licht aan het eind van de tunnel, dus er is weer wat om naar uit te kijken om te kunnen doen. We zullen doorgaan ...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:12

Pffffff

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 12:47

Prairy schreef:
Pffffff

Nee eigenlijk meer Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff hahaha.

Afijn, ik heb deze klacht en nog tig andere er weer achter aan gestuurd. Op de eerste brief geen antwoord gehad, dus gezegd of ze deze 2e brief ook willen meenemen en in ieder geval de goede ontvangst willen bevestigen.

Maar vanmorgen hebben we afgekregen dat alle 5 de wybertjes dichtzitten met plexiglas. Het gat in de vloer dat ze gemaakt hadden omdat ze geen beschermende platen neergelegd hebben, hebben we gerepareerd. De eerste isolatie met palletsconstructie ligt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 12:51

O, p.s.

we zitten al op richting de 1500 euro, bewijsbaar, aan reparaties, vervanging en uren. En we gaan er wel overheen over die 1500 euro denk ik.

Ik ben nu trouwens, nadat ik ontdekte dat er ook purschuim zit op mijn antieke kast, de bos bloemen en het flesje wijn wel voorbij.

Dat is nog geen eens het geleden leed. Dus als ze met een geste commercial komen, moeten ze toch wel meer dan dat bieden wil ik ze nog aardig vinden op trustpilot.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 12:55

Hebben jullie wel alles al betaald?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 12:57

Prairy schreef:

Ja, Erwin wilde dat netjes afhandelen.

We hebben nog geïnformeerd naar een onafhankelijke controle. Dat gaat ook flink in de prijzen lopen en als het volgens die persoon wel goed is, dan moeten wij dat betalen. Dus we wachten eerst even af, toch, wat het antwoord gaat zijn. We zitten wel met de feestdagen natuurlijk, maar we zijn geduldig. Tot op zekere hoogte.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 13:24

Zo, heb weer even wat bijgelezen (want ben sedert zaterdag in Spanje).
De ellende is nog net helemaal over, lees ik ...

Als ik zie hoeveel rommel ze maken tijdens hun werk, verbaast het me niet, dat hun werk navenant is ... even rommelig, dus.
Het lijkt erop dat alles zo snel mogelijk gedaan moest zijn. Even snel, snel een zolder afwerken. En dat leidt dan duidelijk tot een hoop geknoei en rotzooi.
Maar vooral het luik 'gebrek aan respect' is het ergst van al, denk ik. Als je ziet, dat ze zonder scrupules vanalles kapot maken of vuil maken ... Zegt wel wat over het soort mensen waar jullie mee te maken gekregen hebben. Maar gebrek aan respect voor een vrouw is helemaal om van te ko...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 13:35

Monique1963 schreef:
Prairy schreef:

Ja, Erwin wilde dat netjes afhandelen.

We hebben nog geïnformeerd naar een onafhankelijke controle. Dat gaat ook flink in de prijzen lopen en als het volgens die persoon wel goed is, dan moeten wij dat betalen. Dus we wachten eerst even af, toch, wat het antwoord gaat zijn. We zitten wel met de feestdagen natuurlijk, maar we zijn geduldig. Tot op zekere hoogte.

Ben bang dat met de reputatie voor geen klantvriendelijkheid die franse bedrijven hebben jullie nu dus pech hebben. Opdracht is af, want geld is binnen, dus geen reden meer voor inspanning naar ex-klant toe.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 13:45

Marilu schreef:
Zo, heb weer even wat bijgelezen (want ben sedert zaterdag in Spanje).
De ellende is nog net helemaal over, lees ik ...

Als ik zie hoeveel rommel ze maken tijdens hun werk, verbaast het me niet, dat hun werk navenant is ... even rommelig, dus.
Het lijkt erop dat alles zo snel mogelijk gedaan moest zijn. Even snel, snel een zolder afwerken. En dat leidt dan duidelijk tot een hoop geknoei en rotzooi.
Maar vooral het luik 'gebrek aan respect' is het ergst van al, denk ik. Als je ziet, dat ze zonder scrupules vanalles kapot maken of vuil maken ... Zegt wel wat over het soort mensen waar jullie mee te maken gekregen hebben. Maar gebrek aan respect voor een vrouw is helemaal om van te ko...

Hi Marilu, wat heerlijk dat je weer in Spanje bent! Is het fijn thuiskomen daar? Voel je je daar meer thuis dan in België? Lekker weer? Lentegevoel? Genieten? Geniet!

Het rare vind ik, dat ik altijd een werkethiek had. Ik wilde mijn best doen voor de klant. Maar kennelijk is dat bij deze mensen niet zo. Mijn moeder was daar heel makkelijk in, als iemand niet naar haar normen en waarden te werk ging, dan vroeg ze of ze dat thuis ook deden, bijv die peuken op de vloer.

Ik had vanaf het begin af aan me anders erin moeten opstellen, maar we werden iedere keer weer verrast en liepen achter de feiten aan.

tamary schreef:
Ben bang dat met de reputatie voor geen klantvriendelijkheid die franse bedrijven hebben jullie nu dus pech hebben. Opdracht is af, want geld is binnen, dus geen reden meer voor inspanning naar ex-klant toe.

Ik blijf vooralsnog vertrouwen houden, Tamary. Als ons vertrouwen verder geschaad wordt, dan kunnen we weer verdere stappen gaan nemen. Voorlopig vang je nog steeds meer vliegen met stroop dan met azijn ;-) Dus ik blijf beleefd, noem klachten geen klachten maar suggesties en opbouwende kritiek etc.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 17:07

Serviceverlening in het algemeen, gaat wel achteruit, vind ik.
Tegenwoordig loopt ook alles via callcenters e.d. En artificiële intelligentie, uiteraard, in de vorm van chatbots e.d. ... Alles onder het mom van een betere dienstverlening, maar in de praktijk is het eerder andersom : alles is nu onpersoonlijk en niemand neemt nog zijn verantwoordelijkheid. Want de volgende die het telefoontje opneemt, is toch iemand anders en de daaropvolgende allicht ook weer ...
Dus, wie voelt er zich uiteindelijk nog echt verplicht om 'the extra mile' te gaan voor een klant.

Wat Spanje betreft ... wij voelen ons hier zéér thuis. Dat was al van het eerste bezoek aan dit huis, dat we ons zo voelden.
Ben ik hier liever dan in België ... ? Dat weet ik eigenlijk niet. De paarden staan uiteraard nog altijd in België, dus die mis ik hier wel eens. In België zijn de paarden uiteindelijk ook een heel groot deel van mijn dagbesteding.
Voor nu is naar hier komen altijd nog vakantie. En vakantie is uiteraard altijd plezant ;)

Het weer is hier nog niet echt stabiel te noemen. In deze regio is toch ook wel heel wat meer regen gevallen dan normaal, dus alles is hier nu super groen en ook vol bloemetjes in allerlei kleuren.
Maar de geplande tocht te paard door de Tabernas-woestijn is niet kunnen doorgaan omwille van het slechte weer (regen, wind, onweerachtig).
Vandaag is het de eerste dag sinds zaterdag, dat het weer min of meer 'normaal' is voor de tijd van het jaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 17:45

Wat heerlijk Marilu dat je je zo thuisvoelt in Spanje, echt genieten! Jammer dat je trektocht niet kon doorgaan, maar je gaat het vast weer doen. Ik snap dat je je paarden mist als je in Spanje bent, zeker als het verzorgen een groot deel van je dag vult. Maar in de toekomst...

Nou voor iedereen die de soap heeft gevolgd, we hebben antwoord.

Er zijn excuses, maar alle ellende wordt zo gedraaid dat het niet de schuld van de werklui is.

Dat we bijna twee dagen aan uren hebben gemaakt om de werklui te helpen, is onze eigen verantwoording en daar is niet om gevraagd. Dat we dan de vrachtwagen maar in de blub hadden moeten laten zitten etc, daar is niet om gevraagd. Dus dat is onze eigen schuld.

Dat ze overal geknoeid hebben en dingen beschadigd hebben, dan hadden we dat maar weg moeten halen en moeten afdekken. Dat iemand mondeling beloofd heeft dat de werklui zouden afdekken, dat is niet bewijsbaar.

En zo kan ik 6 kantjes doorgaan wat allemaal ontkend wordt.

Rechtsbijstand heeft geen zin omdat we getekend hebben voor akkoord met het werk. Er waren drie opties, van niet accepteren, half accepteren en ja accepteren en Erwin heeft getekend voor ja. Houdt het dus op.

We hebben besloten er geen enkele energie meer in te gaan steken. Het kost zoveel emotionele hartkloppingen, dat we gewoon verder gaan en het gewoon allemaal laten zitten. We zien div mensen op trustpilot die rechtzaken hebben aangespannen en wel winnen, maar om daar nu zoveel energie in te gaan steken. En het gaat dan om kosten van 1500 euro. Op het hele project ...

We zijn er gewoon gigantisch ingestonken en belazerd.

We gaan verder. We gaan positieve energie halen uit de mooie stappen die we maken, zoals vandaag alweer een halve vloer gelegd en we laten dit achter ons. Het zij zo. De keuze is gemaakt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:48

:(:) ik wens jullie een hele goede ervaring toe, op welk gebied dan ook.
Ik heb gewoon geen goed woord over voor die firma.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 21:50

Wij ook niet, we hebben op trustpilot onze review geschreven. Ben benieuwd of ze hem plaatsen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:53

Wat een ellende hebben jullie meegemaakt met die verbouwing zeg.
Hopelijk kunnen jullie het achter je laten en enorm genieten van de enorme woonruimte die jullie er nu bij hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 21:55

Ik was er al bang voor. Betalen en tekenen voor accoord dan ben je gewoon de pineut :(:) want dan tekenen je voor het is ok en eenmaal betaald dan heeft het bedrijf geen enkee motivatie meer om iets te doen. :n

Voor mij nog steeds een raadsel dat jullie die weg hebben gekozen Y;(

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:46

Monique1963 schreef:
Wij ook niet, we hebben op trustpilot onze review geschreven. Ben benieuwd of ze hem plaatsen.

Voor zover ik weet wordt een bericht op Trustpilot altijd geplaatst. Ongeacht of het bedrijf iets met reviews op die site doet. (Tenminste, zo was het een jaar of vier geleden, toen ik nog bij een klachtenafdeling werkte, waar we onder andere op berichten op Trustpilot reageerden.)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 22:52

TinkerTreas schreef:
Wat een ellende hebben jullie meegemaakt met die verbouwing zeg.
Hopelijk kunnen jullie het achter je laten en enorm genieten van de enorme woonruimte die jullie er nu bij hebben.

Inderdaad TinkerTreas, we gaan geen energie meer steken in wrok en we zijn al erg blij met wat we vandaag gemaakt hebben, zal het in het weekend in het filmpje zetten.

karuna schreef:
Ik was er al bang voor. Betalen en tekenen voor accoord dan ben je gewoon de pineut :(:) want dan tekenen je voor het is ok en eenmaal betaald dan heeft het bedrijf geen enkee motivatie meer om iets te doen. :n

Voor mij nog steeds een raadsel dat jullie die weg hebben gekozen Y;(

We zijn voor veel mensen altijd een raadsel geweest ;-) We doen de dingen op onze eigen manier en helaas stoten we daarbij wel eens ons neus. C'est la vie.

MoriMann schreef:
Monique1963 schreef:

Voor zover ik weet wordt een bericht op Trustpilot altijd geplaatst. Ongeacht of het bedrijf iets met reviews op die site doet. (Tenminste, zo was het een jaar of vier geleden, toen ik nog bij een klachtenafdeling werkte, waar we onder andere op berichten op Trustpilot reageerden.)

Hi MoriMann, een review wordt idd altijd geplaatst als hij door de automatische check van TP heen is, maar een bedrijf kan hem verwijderen. En als je in de statistieken van Groupe Verlaine kijkt, zie je dat ze best wat reviews verwijderd hebben.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 22:59

Monique1963 schreef:
Hi MoriMann, een review wordt idd altijd geplaatst als hij door de automatische check van TP heen is, maar een bedrijf kan hem verwijderen. En als je in de statistieken van Groupe Verlaine kijkt, zie je dat ze best wat reviews verwijderd hebben.

Dat is nieuw voor mij. Wij konden destijds geen berichten verwijderen. Misschien een functie die beschikbaar is als het bedrijf daarvoor betaalt. Dat deed ons bedrijf niet. Nog los van het open en eerlijk willen zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 23:07

MoriMann schreef:
Monique1963 schreef:

Dat is nieuw voor mij. Wij konden destijds geen berichten verwijderen. Misschien een functie die beschikbaar is als het bedrijf daarvoor betaalt. Dat deed ons bedrijf niet. Nog los van het open en eerlijk willen zijn.

Dat laatste vooral ja. Als je op een bedrijf doorzoekt in hun statistieken, dan kun je zien hoeveel ze verwijderen. Ik wist voor vandaag ook niet dat het kon, maar het kan dus. Als je een bedrijf wilt doorlichten moet je dus kennelijk ook kijken hoeveel keer ze iets verwijderen.

Afbeelding

Voorlopig staat het erop, we gaan het zien. Als je wilt kun je het hier lezen, met je rechtermuisknop kun je op de tekst staan en kiezen voor vertalen Nederlands als je het Frans niet kunt lezen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:09

Op Google (via maps vind ik het makkelijkst) kun je ook een review achterlaten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 23:11

Prairy schreef:
Op Google (via maps vind ik het makkelijkst) kun je ook een review achterlaten.

O wat interessant, wist ik niet. Leuke tip, dank!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 12:37

Op trustpilot heeft een andere SAV medewerker gereageerd, dat we het hele verhaal nog eens naar hem mogen sturen zodat hij het kan beoordelen. Ga ik toch maar doen.

Nog een vraagje over paarden. Ik zie de laatste week dat Quarbonne dagelijks om half elf ongeveer een dutje gaat doen. Dat is nieuw. Hij deed het wel eens, maar niet dagelijks. Hij is natuurlijk ook al 20, maar vinden jullie het zorgelijk of niet? Of is het gewoon de leeftijd? Hij is niet mager.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:39

Gras groeit inmiddels goed, buikje rond, zonnetje warm, grond ook. Uitbuiktukje klinkt niet vreemd.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 12:42

Hier doen veel paarden halverwege de ochtend hun dutje. Dan ligt zeker de helft van de paarden op stal te dutten. Inderdaad lekker in het zonnetje.
Als het nieuw gedrag is, zou ik hem wel in de gaten houden of je nog iets anders aan hem merkt. Maar ik zou het niet direct alarmerend gedrag vinden.