Drukte Schiphol

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sodera

Berichten: 5315
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:51

Fitzroy schreef:
Ja FFP2 masker en in het vliegtuig ook.

Oh oliebol, dat is goed om te weten. Ik vlieg vrijdag van Dublin naar Düsseldorf met Aer Lingus, moet daar dan ook een ffp2 masker op?
Het is een heel erg last minute tipje voor de geboorte van het kindje van mijn broer, dus heb vooral naar prijs & kansen op vertraging gekeken…

Edit: mijn vluchtbevestiging noemt niks over mondkapjes… Ga maar even google’en …

Ladyson

Berichten: 3252
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 00:04

Hier op de heenweg vanaf Schiphol met Easyjet naar Spanje zonder mondmasker en de terugweg met Vueling met mondmasker (chirurgisch). Wat de regels precies zijn geen idee, maar handig om ze in je tas te gooien..

Vanavond geland, 20 minuten eerder dan gepland, en vervolgens een minuut of 20 op de bagage moeten wachten. Wij hebben een heel soepele heen- en terugreis gehad, maar ik kwam wel diverse rennende mensen tegen dus dat geldt niet voor alle vluchten vrees ik zo..

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 00:25

Sodera schreef:
Fitzroy schreef:
Ja FFP2 masker en in het vliegtuig ook.

Oh oliebol, dat is goed om te weten. Ik vlieg vrijdag van Dublin naar Düsseldorf met Aer Lingus, moet daar dan ook een ffp2 masker op?
Het is een heel erg last minute tipje voor de geboorte van het kindje van mijn broer, dus heb vooral naar prijs & kansen op vertraging gekeken…

Edit: mijn vluchtbevestiging noemt niks over mondkapjes… Ga maar even google’en …


Wij vliegen dinsdag vanaf Düsseldorf. Op de luchthaven zijn mondkapjes verplicht. In het vliegtuig (Eurowings) ook.

mairead

Berichten: 3217
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 05:28

Ladyson schreef:
Hier op de heenweg vanaf Schiphol met Easyjet naar Spanje zonder mondmasker en de terugweg met Vueling met mondmasker (chirurgisch). Wat de regels precies zijn geen idee, maar handig om ze in je tas te gooien...

Ligt aan de regels van het land en van welk land de maatschappij is waarmee je vliegt. Spanje verplicht mondkapjes aan boord; Vueling en Air Europa zijn Spaanse bedrijven, dus bij hun vluchten moet je idd aan boord al een mondkapje dragen. EasyJet is niet Spaans.
Zelfde geldt voor Ita en Italië. En Eurowings en Lufthansa voor Duitsland.
Met Aer Lingus vanuit Ierland naar Duitsland zou dus tijdens de vlucht in theorie niet hoeven... tenzij Aer Lingus als maatschappij zelf een regel heeft dat mondkapjes aan boord verplicht zijn.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:17

Die mondkapjes maken het vliegen wel echt onplezierig. Het helpt niet, en is nog ongezond ook. Ik dacht dat het nergens meer hoefde.
Paar weken terug in een bus in Duitsland had ook niemand ze op. Het bijft gewoon een virus wat zelfs minder erg is dan de griep. Is pure angstzaaierij. Men moet gewoon geheel terug naar normaal. Zelfs in Nederland zijn we dat niet. De gore spatschermen en borden hangen er nog. Ik dacht dat je in Belgie ook zonder mondkapjes kunt vliegen.

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:20

germie schreef:
Die mondkapjes maken het vliegen wel echt onplezierig. Het helpt niet, en is nog ongezond ook. Ik dacht dat het nergens meer hoefde.
Paar weken terug in een bus in Duitsland had ook niemand ze op. Het bijft gewoon een virus wat zelfs minder erg is dan de griep. Is pure angstzaaierij. Men moet gewoon geheel terug naar normaal. Zelfs in Nederland zijn we dat niet. De gore spatschermen en borden hangen er nog. Ik dacht dat je in Belgie ook zonder mondkapjes kunt vliegen.


Zullen we hier niet ook een mondkapjes discussie topic van gaan maken?

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 07:55

Pff, ik heb het zo te doen met alle mensen wiens vlucht gecancelled wordt.

Wij waren bijzonder laat met boeken deze keer en hebben derhalve maar besloten om naar Schotland te gaan met de auto in plaats van een mooie vliegreis. Ook onwijs veel zin in hoor, maar t knaagt wel een beetje.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 08:38


fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:33

wij vliegen as zaterdag naar Mexico via Parijs, 12.25 uur, lekker midden op de dag... hoop dat het allemaal meevalt.

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:46

elnienjo schreef:
Bij vertraagde of geannuleerde vluchten heb je recht op compensatie van soms 600 euro:
https://www.vlucht-vertraagd.nl/?gclid= ... lsrc=aw.ds

Maar wel zelf aanvragen, je moet ook de kosten van je tickets zelf terugvragen bij annulering, en dan gaan ze beoordelen of ze en toch niet op de een of andere manier onderuit kunnen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 09:50

Achterom schreef:
elnienjo schreef:
Bij vertraagde of geannuleerde vluchten heb je recht op compensatie van soms 600 euro:
https://www.vlucht-vertraagd.nl/?gclid= ... lsrc=aw.ds

Maar wel zelf aanvragen, je moet ook de kosten van je tickets zelf terugvragen bij annulering, en dan gaan ze beoordelen of ze en toch niet op de een of andere manier onderuit kunnen.

Een kennis van mij heeft een paar maanden geleden een fiks bedrag via deze organisate teruggekregen ter waarde van hun halve vakantie terwijl ze slechts 1 vakantiedag van de 14 verloren waren. Ja, je moet er uiteraard wel zelf achteraan, dat lijkt me logisch.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:09

elnienjo schreef:
Bij vertraagde of geannuleerde vluchten heb je recht op compensatie van soms 600 euro:
https://www.vlucht-vertraagd.nl/?gclid= ... lsrc=aw.ds


Wij hebben een claim ingediend toen onze vlucht geannuleerd was tijdens de brandstofproblemen. We zouden om 18u vliegen en om 22u hoorden we dat het niet meer ging lukken.

We konden diep in de nacht weer naar huis, na uren tevergeefs wachten op de bagage. Auto zouden we pas na 10 dagen ophalen bij de parking, dus die mensen hadden hem ergens achterin goed strak ingeparkeerd en moesten puzzelen om hem er weer uit te krijgen.
Vanaf 7 uur konden we bellen voor een alternatieve vlucht, dus na nog geen uur slaap hingen we alweer in de wacht. Na 45 minuten werd je er steeds uitgekieperd, maar uiteindelijk kregen we iemand aan de lijn. De eerstvolgende vlucht ging 10 dagen later. Ik had dan geen vakantie meer. We kozen voor een heel andere vlucht die de volgende dag ging, zodat we met een internationale busreis op onze bestemming aan konden komen.
Onze koffers waren nog niet terecht, maar zouden waarschijnlijk ergens staan, dus we zijn meteen in de auto gestapt om te zoeken en hebben vervolgens een nacht in een nabijgelegen hotel geboekt, zodat we niet nog eens heen en weer moesten rijden naar Schiphol.
3 dagen later dan gepland gingen we op reis en moesten vervolgens nog een lange busreis pakken om in het juiste land te komen en vervolgens nog een paar uur om in de juiste stad te komen.
We hebben allemaal extra kosten moeten maken, ook omdat onze oorspronkelijke hotelovernachtingen niet meer geannuleerd konden worden. Daar doen ze echt niets mee. Ze gooien het gewoon op overmacht...

Ik heb dus niet veel vertrouwen in het krijgen van een vergoeding. :7

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:11

Jeetje wat een drama zeg! :oo Respect dat je alsnog wel iets hebt gedaan om het op te lossen, ik had opgegeven en terug naar huis gegaan. :')

Wij vliegen a.s. zaterdag om 07:00. Ben benieuwd. :))

Rinkex

Berichten: 1509
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:31

Ik ben gister terug gekomen, wist niet hoe druk het zou zijn op het vliegveld dus was er 3.5 uur van te voren.. Binnen 15 minuten stonden we aan de andere kant van de security. :')

Wel vertrokken met een uur vertraging i.v.m. Drukte in Amsterdam en een tekort bij de bagage afhandeling in Londen. :+

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 11:23

Ik heb ooit een vergoeding aangevraagd omdat onze vlucht was gecanceld en we pas de volgende dag weer terug naar huis konden.

Ik heb standaard brieven van internet gehaald, heeft hele tijd geduurd maar ik heb zonder gedoe het geld gekregen.

Je kan het ook via een claim bedrijf doen, maar daarvoor ben je x percentage van de uitkering kwijt. Die sturen overigens dezelfde brief, dus de meerwaarde daarvan zag ik niet in.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 12:43

Mja nu zijn er duizenden mensen die vergoedingen aanvragen. Sommige mensen wachten nog steeds op hun geld van de coronatijd. :=

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:42

Het is momenteel weer erg druk, 2u wachten en nog half u voordat men door security is/kan zijn, vlucht is inmiddels vertrokken en omgeboekt naar tien u vanavond. ~ collega/werk

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:46

Oh ik word alweer nerveus. Ik mag woensdagochtend :=

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:30

Helaas, Keulen ook geen succes.

Onze vlucht zou gister 18:25 gaan. Rond 18:00 bleek dat er teveel mensen waren dus er moesten 20 mensen achter blijven die vandaag zouden vliegen. Uit eindelijk gelukt, vliegtuig zelf kwam ook pas erg laat aan. Inmiddels al zo’n 2 uur vertraging.. Toen konden we eindelijk boarden, na een half uur in het vliegtuig werd ons al verteld dat er opgeschoten moest worden ivm een kort tijdslot. Blijkbaar waren er toch mensen niet, die nog wel moesten komen. Uit eindelijk na een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, werd onze vlucht geannuleerd |(
We zijn maar naar huis gereden en vandaag om 19:00 een nieuwe poging..

Het inchecken was zo gedaan, security wel een hele lange rij maar liep prima door. Met een uurtje waren we door de douane.
Op het vliegveld zelf geen mondkapje, in het vliegtuig wel.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:38

Jemig dat is ook balen zeg. Je zat al in het vliegtuig?? Ik hoop voor je dat het vandaag wel lukt.

Tis echt niet alleen Schiphol, het is in veel meer landen dramatisch met reizen. Las net dat er een grote treinstaking is in Engeland. Duurt 3 dagen.
En ze verwachten 5 zwarte zaterdagen van de zomer. %)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:40

Jeetje, wat een drama Edkingzo! Hopelijk lukt het vandaag wel!

Weet iemand hoe het op Rotterdam momenteel is?
Een vriendin van mij vliegt morgen vanaf Rotterdam. Ze zou eigenlijk vanaf Schiphol gaan, maar heeft voor bijna 350 euro extra laten omboeken :$

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 09:42

EdkingEnzo schreef:
Helaas, Keulen ook geen succes.

Onze vlucht zou gister 18:25 gaan. Rond 18:00 bleek dat er teveel mensen waren dus er moesten 20 mensen achter blijven die vandaag zouden vliegen. Uit eindelijk gelukt, vliegtuig zelf kwam ook pas erg laat aan. Inmiddels al zo’n 2 uur vertraging.. Toen konden we eindelijk boarden, na een half uur in het vliegtuig werd ons al verteld dat er opgeschoten moest worden ivm een kort tijdslot. Blijkbaar waren er toch mensen niet, die nog wel moesten komen. Uit eindelijk na een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, werd onze vlucht geannuleerd |(
We zijn maar naar huis gereden en vandaag om 19:00 een nieuwe poging..

Het inchecken was zo gedaan, security wel een hele lange rij maar liep prima door. Met een uurtje waren we door de douane.
Op het vliegveld zelf geen mondkapje, in het vliegtuig wel.


En je oorspronkelijke vlucht vanaf Schiphol was ook al geannuleerd? Omgeboekt naar Keulen voor een herkansing de volgende dag en nu moet je een dag later weer proberen? Wat een pech! -O- Missen jullie nu al meerdere vakantiedagen?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:00

Voor deze week zijn er ook stakingen op luchthavens in België en Spanje aangekondigd, iig bij Brussels Airlines en Ryanair.

Live vanaf het vliegveld van Berlijn kreeg ik net een bericht uit een enorme rij. Gelukkig vliegt die persoon pas om 12.15 uur, maar er kan natuurlijk altijd nog gecanceld worden :+

thequeensmum
Berichten: 3606
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:01

EdkingEnzo schreef:
Helaas, Keulen ook geen succes.

Onze vlucht zou gister 18:25 gaan. Rond 18:00 bleek dat er teveel mensen waren dus er moesten 20 mensen achter blijven die vandaag zouden vliegen. Uit eindelijk gelukt, vliegtuig zelf kwam ook pas erg laat aan. Inmiddels al zo’n 2 uur vertraging.. Toen konden we eindelijk boarden, na een half uur in het vliegtuig werd ons al verteld dat er opgeschoten moest worden ivm een kort tijdslot. Blijkbaar waren er toch mensen niet, die nog wel moesten komen. Uit eindelijk na een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, werd onze vlucht geannuleerd |(
We zijn maar naar huis gereden en vandaag om 19:00 een nieuwe poging..

Het inchecken was zo gedaan, security wel een hele lange rij maar liep prima door. Met een uurtje waren we door de douane.
Op het vliegveld zelf geen mondkapje, in het vliegtuig wel.


Wat een ellende zeg. De moed zou je in de schoenen zinken!
Vlieg je vandaag (hopelijk) van Schiphol of Keulen?

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 10:38

Ik heb toch weer geboekt vanaf Schiphol, volgende week donderdag... Ik ben er echt bang voor maar naar Bristol zijn er niet zoveel andere opties :+ Ik ga maar tot zondagochtend en heb de donderdagavond plannen in Bristol dus een geannuleerde vlucht kan ik echt niet gebruiken... We gaan het zien.