Ik ga over 16 dagen weer. Hurghada voor de 4e keer. Wij zijn ook nog nooit bij de piramides geweest. Mijn vriend zou het wel leuk vinden, maar mijn maak je niet blij met een stapel stenen.
Ik heb de dagtocht Luxor vanuit Marsa Alam vorig jaar gedaan. Inderdaad 03:00 pick up vanaf het hotel en in de avond laat pas weer thuis. Zéér indrukwekkend, helaas had ik al rond 11:00 in de ochtend een zonnesteek/ hitteberoerte te pakken en ben ik bijna de gehele dag doodziek geweest (gebrek aan drink water hielp ook niet echt mee)
45°c en continue in de volle zon bleek iets te veel voor mijn lijf.
Dit was in mei, waarschijnlijk is het in oktober/november een stuk koeler!
Es_ther
Geplaatst: 14-09-25 18:00
Ik ben in november in Luxor geweest en daar was het rond de 30 graden. Voor die begrippen prima te doen en de locals hadden het zelfs koud .
Ik wilde inderdaad sowieso een paar flessen water meenemen, goed dat je herinnert. Ik ben een zuipschuit dus zou het niet zo snel vergeten gelukkig. Klinkt heel vervelend
Ik vond Luxor echt geweldig! Zo mooi allemaal en bizar hoe ze dat ooit hebben kunnen maken. Wij waren wel 2 dagen dus op een rustiger tempo heel veel gezien. Ik ben ook in Aswan geweest. Ook 2 dagen. Als je alles wilt zien is dat wel beter want ligt wat verder uit elkaar allemaal. En een tochtje over de Nijl is ook erg leuk. Een hotel lag aan de Nijl en daar de zonsondergang zien was magisch.