Egypte 2022

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 14:47

Hier nog 70 dagen en dan naar Egypte. En dat zeg ik, nu ik heerlijk in de Griekse zon ligt te genieten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 14:55

Haha, jij ook al? Waar lig jij ?
Ik op Samos.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 15:00

Bonnelover schreef:
Hier nog 70 dagen en dan naar Egypte. En dat zeg ik, nu ik heerlijk in de Griekse zon ligt te genieten

Waar ga je heen in Egypte of heb ik daar overheen gelezen?
Ik vlieg 27 november naar Hurghada.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:11

Ik ga over 16 dagen weer.
Hurghada voor de 4e keer.
Wij zijn ook nog nooit bij de piramides geweest. Mijn vriend zou het wel leuk vinden, maar mijn maak je niet blij met een stapel stenen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:56

Ik heb de dagtocht Luxor vanuit Marsa Alam vorig jaar gedaan. Inderdaad 03:00 pick up vanaf het hotel en in de avond laat pas weer thuis. Zéér indrukwekkend, helaas had ik al rond 11:00 in de ochtend een zonnesteek/ hitteberoerte te pakken :+ en ben ik bijna de gehele dag doodziek geweest (gebrek aan drink water hielp ook niet echt mee)

45°c en continue in de volle zon bleek iets te veel voor mijn lijf.

Dit was in mei, waarschijnlijk is het in oktober/november een stuk koeler!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 17:00

Ik ben in november in Luxor geweest en daar was het rond de 30 graden. Voor die begrippen prima te doen en de locals hadden het zelfs koud :') .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 17:50

Ik wilde inderdaad sowieso een paar flessen water meenemen, goed dat je herinnert. Ik ben een zuipschuit dus zou het niet zo snel vergeten gelukkig. Klinkt heel vervelend :(:)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:08

Ik vond Luxor echt geweldig! Zo mooi allemaal en bizar hoe ze dat ooit hebben kunnen maken.
Wij waren wel 2 dagen dus op een rustiger tempo heel veel gezien.
Ik ben ook in Aswan geweest. Ook 2 dagen. Als je alles wilt zien is dat wel beter want ligt wat verder uit elkaar allemaal.
En een tochtje over de Nijl is ook erg leuk. Een hotel lag aan de Nijl en daar de zonsondergang zien was magisch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 19:53

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Leuk dat er meerdere mensen al mogen aftellen!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 15:18

Zit nu op Kos. En gaan eind november Sharm a Sheik. In Kos nu heerlijk elke dag, ruim, boven de 30 graden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 20:25

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom Luxor in 1 dag moet. Het is toch beter om een beetje je tijd te nemen?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 16:38

Ik vond Caïro echt waanzinnig gaaf en indrukwekkend. Nu eens een keertje verder kijken naar Luxor

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 16:40

Ik weet dat jij op een andere manier reist, Dorine. Ik geef zelf de voorkeur eraan om in deze situatie niet alleen op pad te gaan maar met een busreis vanuit de reisorganisatie. Ik ga maar een weekje en wil graag de rest van de vakantie ontspannen aan zee, vandaar dat ik ervoor kies om het in 1 dag te doen. Deels ook omdat het niet per se mijn interesse heeft maar dat ik het wel graag eens gezien wil hebben om er een beeld bij te hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 17:59

Roosch schreef:
Ik weet dat jij op een andere manier reist, Dorine. Ik geef zelf de voorkeur eraan om in deze situatie niet alleen op pad te gaan maar met een busreis vanuit de reisorganisatie. Ik ga maar een weekje en wil graag de rest van de vakantie ontspannen aan zee, vandaar dat ik ervoor kies om het in 1 dag te doen. Deels ook omdat het niet per se mijn interesse heeft maar dat ik het wel graag eens gezien wil hebben om er een beeld bij te hebben.

Ja dat had ik al wel door dat je voor het relaxen komt. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je dat dan in 1 dag dat wilt doen want echt relaxed is dat volgens mij niet. Heul vroeg op en veel in de bus

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 21:33

Dorine92 schreef:
Roosch schreef:

Ja dat had ik al wel door dat je voor het relaxen komt. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je dat dan in 1 dag dat wilt doen want echt relaxed is dat volgens mij niet. Heul vroeg op en veel in de bus

Omdat je in de meeste gevallen al flink hebt betaald voor je hotel voor de week, en alleen een dagtocht naar Luxor al snel €90 kost. Boek je een 2 daagse dan ben je zo €250 verder én heb je feitelijk voor 1 nacht 2 hotelkamers betaald....

Daarnaast ben je dus 2 dagen vakantie "kwijt" en als je maar een weekje hebt (met 2x gunstige vliegtijden 8 dagen, met 1 of 2 x ongunstige vliegtijden 6 of 7 dagen) dan blijft er weinig tijd over voor relaxen aan het strand.

Dan liever gewoon één keer om 03:00 klaar staan en een hele lange dag maken....

En véél in de bus blijft het toch... of je nou 2x 1 dag 6 uur of 1 dag 12 uur in een busje zit, maakt natuurlijk niets uit, het blijft 12 uur rijden voor een retourtje Marsa-Luxor

Ja, de tijd is (te) kort vaak, bij de verschillende stops (en het helpt NIET mee dat je óók nog eens in een stomme winkel wordt gedropt waar je niet om hebt gevraagd en waar ze je bijna verplichten om iets te kopen) en het is inderdaad vlug vlug overal, maar voor iemand die zich er niet echt in interesseert, "maar het gewoon eens gezien wil hebben" is het prima.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:21

Hebben jullie de Dugong ook al gezien? Dat is ook een hele mooi ervaring.
Tip is wel om dit als Prive-tourtje te boeken omdat er anders 4 boten a 20 mensen om 1 zo'n Dugong duiken en de flippers je om de oren vliegen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 09:28

Ja, 2 keer, echt imposant!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:42

Nog 1 week en dan mag ik weer. Dit keer naar een nieuw resort. Ben heel benieuwd.
Ook omdat ik dit keer aan een dieet zit en me daar ook aan wil houden...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 18:48

Oh, dat is inderdaad lastig! Ik ben van mening dat je op vakantie best een beetje extra mag genieten, maar ook ik wil het deze keer ietsje anders doen dan anders. En de mooie toetjesbuffetten een beetje mijden. :')

Waar ga je heen volgende week? Alvast veel plezier!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 21:08

We gaan dit keer naar Bellagio Beach Resort & Spa in Hurghada.

Eerder zijn we 2x naar Amarina Abu Soma Resort in Safaga geweest. Top resort, heel weinig kinderen. Badkamer mocht iets beter maar die lijken in elk resort hetzelfde te zijn.

In Juni zijn we naar Labranda Royal Makadi geweest. Mindere kamers dan bij Amarina, badkamer hetzelfde. Prachtig resort en vooral de plek van het steakrestaurant. Maar ook de vele andere restaurantjes op het resort heel erg goed en goedkoop. Jammer van het volk wat er rond loopt. Voornamelijk Russisch en Duits en alles is daarop aangepast.

Nu dus voor het eerst echt Hurghada.
Ik ben heel benieuwd. Ook voor het aantal vliegen. Ik kan daar helemaal gek van worden. Bij Amarina nooit geen vlieg te vinden en bij Labranda werd ik er al gek van. Blijkt dus in Hurghada zelf nog erger te zijn kwam ik na boeken achter...

En kwa dieet, ik neem mn shaker er sample verpakkingen mee zodat ik die in iedergeval wel echt alsnog neem. Voor de rest zie ik wel hoe het loopt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 15:39

Heb je het naar je zin gehad?

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 06:39

Ik lig nog in mn bed hier op t resort.
Mooi resort, helaas wel veel kinderen...
Vandaag vertrekken we weer naar huis en ik mag t afstrepen als een leuke vakantie.
Zal ik ooit terugkomen in dit resort? Nee waarschijnlijk niet. Daarvoor waren de vorige 2 resorts toch beter.
We hebben Turkse Hammam en Egyptische Hammam gedaan en daarbij 2x massage, begin van vakantie en gisteren weer. Heerlijk! Ook de prijs van €100,- voor dat allemaal. Maar die kinderherrie... nee dat is een absolute no go voor mij.
In t vliegtuig maar bedenken waar de volgende reis naartoe gaat.
Zal sowieso adults only worden :Y)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 13:59

Djerba Tunesië een optie.
Wij zaten in royal karthago. Leuk hotel.
Veel Fransen en alles is in het Frans maar ik heb 4 kinderen gezien de hele vakantie _O-

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 20:03

Waar zat je Rambogirl?
Paar kleine kinderen geen bezwaar, maar hoef ook niet de hele dag gejengel om me heen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 03:12

We zaten in het Bellagio Resort & Spa in Hurghada.
Nee hier zaten echt te veel kinderen. En dan ook nog ouders die hun kinderen om 2 uur 's nachts door de hallen laten rennen, gillen en belletje lellen... :Y)