Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miepie77 schreef:waarom toch overal die wandelstokken?
cherell0 schreef:Miepie77 schreef:waarom toch overal die wandelstokken?
dit is deels van vroeger , destijds zat er een stokmaat meter in de stok verwerkt (deze zijn nu nog maar weinig te krijgen) .
ook worden ze gebruikt ter correctie en aanwijsstok .
en uiteraard gewoon als wandelstok voor de oudere en manke
soms gebruiken ze hem ook om je aandacht te trekken (even een tikje tegen je benen )
voor sommige is het ook een trent .
da_re schreef:Sammert schreef:Ik was helemaal weg van dit paard. Geen idee of die verkocht is , weet iemand dat toevallig ?
[ Afbeelding ]
Tien wij er 's morgens om 7uur langs kwamen leek hij heel braaf maar rond 9 uur werd hij net mee genomen voor een ritje er sloeg toen heel vuil om zich heen en raakte daarbij 3 pony's en bijna de menigte die stonden te kijken!
joyce_eddy schreef:Hebben jullie nog gezien dat er een veulen erg hard voiel? Ze gingen met hem lopen en wilde hem laten draven en met omdraaien, viel hij op de gladde tegens... Echt een naar gezicht liep daarna ook behoorlijk kreupel. Ik kon niet zien om wat voor paard het ging. Het was een veulen volgens mij bruin
Het was zo rond 11,30
Essie73 schreef:Miepie77 schreef:waarom toch overal die wandelstokken?
Omdat al die handelaren volgens mij allemaal onwijs bang zijn voor paarden. Ben er nu een paar keer geweest en ze gebruiken de stokken echt om om zich heen te slaan. Ook als je als mens in de weg loopt wanneer ze een paard showen.
Froukje1993 schreef:Essie73 schreef:Miepie77 schreef:waarom toch overal die wandelstokken?
Omdat al die handelaren volgens mij allemaal onwijs bang zijn voor paarden. Ben er nu een paar keer geweest en ze gebruiken de stokken echt om om zich heen te slaan. Ook als je als mens in de weg loopt wanneer ze een paard showen.
Dat voorkomt anders best wat ongelukken![]()
Je kunt schreeuwen hoe hard je kunt, maar sommige mensen gaan ècht niet aan de kant! En das niet grappig als je met een stuiterend paard de straat door komt.