Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:20

Iemand nog intresse in een baantje in Qatar? Ik zoek nog steeds junior instructors 20+, ervaring niet noodzakelijk, goede communicatie skills wel (Engels)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:47

Je moet zeker ook wel een beetje kunnen paardrijden? :p

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:59

Nah niet perse op heel spectaculair level hoor. op L nivo ongeveer.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:30

Jammer, ik ben geen slèchte ruiter maar ook weer geen hele goede, bovendien kamp ik momenteel met een beetje trust issues na een ongelukje... Ervaring met AV's en andere Arabieren genoeg... hihi! Maar ik zou sowieso liefst iets groom-achtig willen doen, dat is werkelijk mijn passie en ik durf van mezelf ook te zeggen dat ik daar goed in ben. Klinkt vast nogal raar! :D

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:52

Ik meld mij ook! Ben opzoek naar een baantje met paarden in het buitenland, heeft er iemand ideeën? :D

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:56

kehdra schreef:
Iemand nog intresse in een baantje in Qatar? Ik zoek nog steeds junior instructors 20+, ervaring niet noodzakelijk, goede communicatie skills wel (Engels)

Jammer, ben nog geen 20 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:29

Ik meld me hier even. Ik ben me aan het oriënteren om na mijn havo examen een tussenjaar te nemen en 6-12 maanden in Spanje te gaan werken en de taal een beetje te leren. Echter ben ik dan 17.5 jaar, dus ik kan niet overal terecht, dus ik ben nog even aan het kijken of ik iets kan vinden wat me wat lijkt :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 19:30

Ik vertrek a.s. maandag naar Engeland, ga ongeveer tot kerst werken op een Friezenstal waar ik het afgelopen jaar in totaal al 4 maanden heb doorgebracht :)

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:00

Gaaf, Martine!

Weet iemand hoe het precies zit met een visum aanvragen voor Amerika? Ik hoor verschillende verhalen. :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 22:18

Eh, wat voor een visum wil je Liezja?
Enige wat je kunt doen is een toeristen visum. Tenzij je via een organisatie gaat die je sponsort (au pair programme bijv. krijg je een J1).

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:36

Net een paar berichtjes uitgestuurd over de openstaande positie hier, zal het hier even quoten in t geval iemand iets weet :D. Spelfouten even omheen lezen, t is laat, ben moe, drukke weken :+.

[quote]

We zoeken dus junior (of intermediate) instructors die in Qatar willen werken bij www.alshaqab.com , je werkt onder contract voor www.hoofbeatz.com , wij managen de rijschool voor al Shaqab. Op www.hoofbeatz.com kan je ook veel info vinden over het lesprogramma dat er gevold wordt, we werken veel met grondwerk, bitloos, en geven les in een meer holistische manier en niet enkel rijden.

Belangrijkste eigenschappen is het kunnen rijden natuurlijk, maar dat hoeft niet op hoog nivo dressur, en ook western ruiters zijn welkom.
Daarnaast intresse (of ervaring) met wat NH/Parelli is wel nodig.
Goed Engels spreken en een open/social persoonlijkheid.

Je krijgt een heel behoorlijk loon (afhankelijk van de positie), inclusief leuke accommodatie, Visa, en vlucht.

Werk is nu nog 6 dagen per week, 8 uur per dag, maar zal wanneer het team groot genoeg is, terug gaan naar 5,5 of 5 dagen.
Al Shaqab zelf is een heel unieke locatie om te mogen werken, en ook de groei mogelijkheden zijn gigantisch als je maar inzet toont. Geen stalwerkzaamheden als mesten, poetsen en opzadelen oid.
Het team bestaat nu uit 12 personen (dat is incl. management, in totaal zo'n 7 instucteurs nu), maar moet uitgroeien naar zo'n 22-25 instructeurs.

Ook wanneer je minder of geen lesgeef ervaring hebt, is dat geen probleem omdat je door ons getrained word.

Mocht je meer willen weten, stuur me gerust even een berichtje./quote]

Mocht je meer willen lezen, even in t topic in m'n onderschrift kijken :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 01:46

Wauw, klinkt goed hoor! Als ik hier niet zat was ik gelijk gekomen. :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:22

Jeeh! Woensdag vertrek ik naar Nieuw-Zeeland. Morgen mijn backpack inpakken wat mag ik volgens bokt echt niet vergeten?! Heb er onwijs veel zin in! Werk gevonden op een spring stal. Ben erg benieuwd.
Hoe gaat het met de rest van de bokkers in het buitenland?

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:30

@ kehdra, ik heb je een PB'tje gestuurd ^^ Zit momenteel in Canada, maar het klinkt zo ontzettend goed, ik moest gewoon ff pb'en... Tenminste, als jullie nog iemand zoeken, dat is. Ik vind lesgeven helemaal super, dus dat baantje spreekt me énorm aan!

@ Liezja, visum voor de US is ontzettend moeilijk te krijgen. Je kan samenwerken met een organisatie die bvb. stages met paardenr regelt in de USA. Daar betaal je dan natuurlijk ook wel voor... Was ik jonger geweest, dan had ik dit misschien wel gedaan.

@ [***], heb je iets gevonden? Via Workaway.info vind je misschien wel iets.

@ myrt3, OMG, spannend!!! Wat gaat de tijd snel, kan me nog herinneren dat je je ticket had geboekt en woensdag vertrek je al. Hou je ons op de hoogte?
Tip: neem niet te veel mee. Veel dingen kan je daar ook kopen (en heb me laten vertellen dat NZ niet zo duur is) en dingen kopen doe je gegarandeerd toch, ook al zeg je dat je dat niet gaat doen ^^Ik heb véél te veel mee besef ik nu. Ga dan ook een deel terug sturen naar huis (wat ik echt niet kwijt wil, maar wat ik ook niet echt nodig heb hier) + een deel hier laten ook wanneer ik terug naar huis ga. Ondertussen ook al het 1 en ander gekocht, dus mijn koffers (ja echt, het zijn er 2) zijn tjokvol (en moet je weten dat ik al een groot deel heb achter gelaten op Sundance!)... Niet handig als je nog wilt gaan rondreizen :o Gelukkig kan ik een deel hier laten op de ranch (wil nog terug komen voor ik vertrek naar huis, afscheid nemen van dat paard), dus minder om mee te nemen waaneer ik nog ga rondreizen. Eigenlijk, het belangrijkste is je paspoort en visum, als de rest is bijzaak ;) haha.

Ik zit nog steeds in Canada :D Na een fantastische ervaring als wrangler op Sundance Guest Ranch, ben ik nu dus terug op de reining breeding farm waar ik eerst was... En zoals te verwachten was, is het veel en hard werken, maar het gaat me een pak beter af dan vorige keer. En dat terwijl het weer een stuk minder goed is :+ Ik heb plezier in het werk en de tijd vliegt hier gewoon. Ik word ook wel iets meer gecompenseerd dan vorige keer (al doe ik het daar niet voor hoor, het gaat me om de paarden) en ook meer geapprecieerd heb ik het gevoel. Ben zowat 'stalmanager' op het moment ^^ haha. Mijn favoriete paard in de hele wereld (echt I'm in love) staat hier en ondanks dat hij een blessure heeft en dus niet echt veel kan/mag doen, heb ik ontzettend veel plezier met hem. Samen ontdekken we het grondwerk (allé, ik heb ervaring met grondwerk hoor, maar verdiep me er nu echt nog meer in) en gaan we vrijheidsdressuur verkennen :D Het is echt zo een paard uit de 1000, eentje die alles doet voor wat aandacht en echt plezier heeft in de kleine dingen. Het feit dat hij niet terug in zijn stal of paddock wil nadat we samen wat tijd droobrengen, zegt genoeg :+ Daarbij is hij ontzettend slim en grappig. Een paard met humor en eentje die altijd vrolijk is. In de 21 jaar dat ik met paarden werk, is dit toch echt een uitschieter hoor. Had ik geld, ik kocht hem meteen (blessure of niet) en nam hem meer naar België! God, wat ga ik dat paard missen... Maar aan afscheid nemen denk ik voorlopig nog niet, nee, we gaan lekker genieten van elkaar, zolang het kan! En genieten, dat doe ik zeker :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:32

Hier nog steeds alive and kicking in Melbourne Australië! :wave:

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:37

Ooh leuk! In ga dit topic ook even volgen. In 2015/2016 ga ik stagelopen in het buitenland!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:39

Ik ben net terug van 6 weken Duitsland, heeeeeeel tof gehad.. super leuke/lieve mensen en leuk werk! Krijg zelfs zakgeld en wordt echt verwend! Volgend jaar kom ik terug voor een half jaar en neem ik mijn pony mee. IJslanders zijn heel leuk maar mis echt normaal rijden :P En mijn pony raakt ontzettend gefrustreerd van mensen die half werk met haar doen dus zij liep met een chagrijnig hoofd rond! Kon helaas nu niet langer blijven wegens gezondheidsproblemen..

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:22

@ Tweety_be
Klinkt bij jou ook echt als een mega ervaring! Lees altijd graag wat je allemaal aan het doen bent, je schrijft altijd zo leuk :)
Enne, ik ben me er van bewust dat ik weinig mee moet nemen, alleen gaat dat in de praktijk waarschijnlijk nogal moeilijk worden. Net al mn schoenen helemaal schoon gemaakt/gewassen en ingevet en dan kan de rest van het inpakken beginnen!
En net wat je zegt, paspoort/visum/creditcard is het enige wat je nodig hebt eigenlijk!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:22

Ik lees je pb vanavond even :D. We zoeken Zeker nog mensen. ( meerdere!)

Hier ook nog alles goed. Heule dikke promotie gekregen, dus onwijs druk, maar nog steeds erg leuk. Ook doha is erg leuk wonen vind ik dus ik zit hier voorlopig wel goed :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:38

Liezja schreef:
Ik meld mij ook! Ben opzoek naar een baantje met paarden in het buitenland, heeft er iemand ideeën? :D

Ik kom hier ook even binnenvallen als dat mag :o Ik zoek ( nog ) geen werk in het buitenland, maar kwam op de site van http://www.paardenwerk.be een vacature tegen voor Zuid-Frankrijk :) Staat er pas op, dus voor de mensen die interesse moesten hebben... locatie is ergens rond Monaco.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 12:40

Leuk dat het topic nog steeds leeft! :D

Ik ben stiekem ook weer plannen aan het maken, zou enorm graag naar Canada willen! :))

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:57

Ik heb de stap eindelijk durven zetten *\o/*

Op m'n werk een half jaar onbetaald verlof aangevraagd en gekregen! Dus in april vertrek ik richting Australië en Azië!

Ik wil in Australië sowieso heel graag met paarden gaan werken. Ik heb al contact gehad met twee ranches, maar ben me nog verder aan het oriënteren.

Weet iemand hier nog een leuke werkplek in Australië (hoeft niet betaalt, wel kost en inwoning)?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:32

Suor schreef:
Weet iemand hier nog een leuke werkplek in Australië (hoeft niet betaalt, wel kost en inwoning)?

Contacteer anders bokker Daffie1986 eens...zij woont in Nieuw-Zeeland en hebben daar een immens veebedrijf waar ze soms wel hulp kunnen gebruiken als ik het mij goed herinner :)
Of moet het echt Australie zijn ?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 02:52

Wat zoekje precies in Australië, racepaarden of performance?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:23

@ Pandora: Bedankt voor de tip! Ik ben alleen echt op zoek naar iets in Australië!

@ Waikiki: Ik sta overal voor open. Alleen ben ik geen geweldige ruiter, dus ik kan geen paarden op hoger niveau trainen.