Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Spelfouten even omheen lezen, t is laat, ben moe, drukke weken
.
Gelukkig kan ik een deel hier laten op de ranch (wil nog terug komen voor ik vertrek naar huis, afscheid nemen van dat paard), dus minder om mee te nemen waaneer ik nog ga rondreizen. Eigenlijk, het belangrijkste is je paspoort en visum, als de rest is bijzaak
haha.
Na een fantastische ervaring als wrangler op Sundance Guest Ranch, ben ik nu dus terug op de reining breeding farm waar ik eerst was... En zoals te verwachten was, is het veel en hard werken, maar het gaat me een pak beter af dan vorige keer. En dat terwijl het weer een stuk minder goed is
Ik heb plezier in het werk en de tijd vliegt hier gewoon. Ik word ook wel iets meer gecompenseerd dan vorige keer (al doe ik het daar niet voor hoor, het gaat me om de paarden) en ook meer geapprecieerd heb ik het gevoel. Ben zowat 'stalmanager' op het moment ^^ haha. Mijn favoriete paard in de hele wereld (echt I'm in love) staat hier en ondanks dat hij een blessure heeft en dus niet echt veel kan/mag doen, heb ik ontzettend veel plezier met hem. Samen ontdekken we het grondwerk (allé, ik heb ervaring met grondwerk hoor, maar verdiep me er nu echt nog meer in) en gaan we vrijheidsdressuur verkennen
Het is echt zo een paard uit de 1000, eentje die alles doet voor wat aandacht en echt plezier heeft in de kleine dingen. Het feit dat hij niet terug in zijn stal of paddock wil nadat we samen wat tijd droobrengen, zegt genoeg
Daarbij is hij ontzettend slim en grappig. Een paard met humor en eentje die altijd vrolijk is. In de 21 jaar dat ik met paarden werk, is dit toch echt een uitschieter hoor. Had ik geld, ik kocht hem meteen (blessure of niet) en nam hem meer naar België! God, wat ga ik dat paard missen... Maar aan afscheid nemen denk ik voorlopig nog niet, nee, we gaan lekker genieten van elkaar, zolang het kan! En genieten, dat doe ik zeker
En mijn pony raakt ontzettend gefrustreerd van mensen die half werk met haar doen dus zij liep met een chagrijnig hoofd rond! Kon helaas nu niet langer blijven wegens gezondheidsproblemen.. 
. We zoeken Zeker nog mensen. ( meerdere!)
Liezja schreef:Ik meld mij ook! Ben opzoek naar een baantje met paarden in het buitenland, heeft er iemand ideeën?
Ik zoek ( nog ) geen werk in het buitenland, maar kwam op de site van http://www.paardenwerk.be een vacature tegen voor Zuid-Frankrijk
Staat er pas op, dus voor de mensen die interesse moesten hebben... locatie is ergens rond Monaco.
Suor schreef:Weet iemand hier nog een leuke werkplek in Australië (hoeft niet betaalt, wel kost en inwoning)?