Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:25

De verhalen van de vrouwen die hier zijn vertelt zijn in elk geval uit eerste hand. Je kan er misschien vraagtekens bij zetten of het de waarheid is ,al heb ik dan daar weer vraag tekens bij ,omdat zo 123 geen echte rede komt waarom ze niet de waarheid zeggen. Maar dat Bedouin ons vertelt dat het niet is gebeurt is zo wie zo niet uit eerste hand, dat zij voor haar partner op komt en hem gelooft is begrijpelijk maar meer dan dat kan je er niet van maken. Zij was op dat moment ergens anders.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:29

Hé Jazzit, nu moet ik er nog een medisch woordenboek bij pakken ook :P
(sorry, even luchtig grapje tussendoor, maar eigenlijk is't natuurlijk in-triest allemaal...)
Wel complimenten hoe je't verwoord Jazzit, +:)+

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:31

Jazzit schreef:
Dat oxideert me werkelijk aan mijn derrière!

_O- Sorry hoor, die kende ik nog niet. Ga ik even onthouden!

Verder goede post. Ik heb het idee dat je de ervaring zelf goed verwerkt hebt en alleen maar goed dat je het anderen wenst te besparen. Er zijn zeker meisjes waarbij zoiets ernstig blijft hangen en gevolgen kan hebben.

Francis

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:33

Dat niet alleen... ik wil er niet aan denken wat er gebeurd was als het niet Jazzit was geweest, die kennelijk goed voor zichzelf op weet te komen, maar een jonger onervarener meisje wat totaal geïntimideerd was geraakt en niks meer had gedurfd... hoe ver was meneer dan doorgegaan? Daar wil je toch niet aan denken?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:35

Nee idd en die zijn er vast wel geweest. Een jager blijft alleen jager als hij regelmatig een prooi vangt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:36

Ik wil wel even mijn complimenten uiten naar Bedouin met haar laatste post, die voor mij de eerst nuttige is en waaruit blijkt dat er iig nagedacht wordt war er moet veranderen op kort termijn en wat daarvoor nodig is..ipv in élke alinea alle gebeurtenissen weg te wuiven..zoals je datw el voorheen deed B..ik hoop dat je dat hebt geschreven omdat je dat in je hart ook echt zo voelt en beseft en niet omdat je idd als bliksemafleider een post naar tevredenheid plaatst..

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:37

-O- pfff met open mond heb ik het grootste deel van de avond dit topic zitten lezen.
In triest wat hier is gebeurd.
Veel mensen hebben het over een verhaal met 2 kanten maar ik lees toch echt maar 1 verhaal want Bedoin heeft het toch ook
toegegeven dat haar man dingen heeft gedaan die niet kunnen.

Heel jammer want een aantal mensen geven ook aan dat het een heel mooi concept is in een prachtige omgeving.

voor de mensen die betrokken waren vind ik het echt heel verschrikkelijk, voor Bedoin hoop ik veel wijsheid om het bedrijf toch op een gezonde manier op de rit te krijgen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:38

Sluit me helemaal bij die laatste vier zinnen aan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:38

cam schreef:
Nee het was een reaktie op Stef. Ik bedoel dat Bedouin er ook niet bij was dus waarom zou Stef die dan wel geloven

Dat zeg ik nergens :)
Ik zeg het hele topic al dat de waarheid in het midden zal liggen

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:41

Bedouin, ook hier respect voor het feit dat je blijft reageren, en de manier waarop. Want wat moet dit jou kwetsen. Ook jij bent slachtoffer in dit verhaal. Ik vind het ook heel dapper dat je hulp durft te vragen.
Ik hoop dat het je lukt om een goed format te bedenken om je bedrijf GOED door te kunnen starten. Ik hoop ook oprecht dat er mensen zullen zijn die er verstand van hebben en die je willen helpen. :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:45

Francis schreef:
Hé Jazzit, nu moet ik er nog een medisch woordenboek bij pakken ook :P
(sorry, even luchtig grapje tussendoor, maar eigenlijk is't natuurlijk in-triest allemaal...)

Ik heb serieus even op google gekeken wat ze bedoelde (had wel een vermoeden, maar ik dacht aan iets anders bij 'onder de gordel'). :+

Maar even serieus, ik heb zo ongeveer het hele topic door gelezen, de laatste pagina's gescand. Had een dagje niets te doen. :=
Vind het een heel bizar verhaal en vind dit heel naar voor elke partij.

Ik heb een jaar geleden zelf gekeken naar de site van desbetreffende ranch. Wilde toen namelijk ook iets van werken in het buitenland doen. Ik wist nog niet precies wat en kwam op bokt ineens dit tegen. Heb het er heel serieus over gehad ook met mijn moeder, mijn moeder is groot Tunesië fan en heeft hier vroeger heel veel gereisd. Ook mijn moeder vond het erg gaaf, zeker omdat het met paarden was.. Bijna perfect eigenlijk. Maar ze waarschuwde me wel al voor het cultuurverschil.. Ik heb er toen nog lang over nagedacht, uiteindelijk nooit echt info aangevraagd (geloof ik?) omdat ik al voor mezelf besloten had dat ik mijn eerste buitenlandse reis/avontuur binnen Europa wilde houden en ben dus uiteindelijk een taalcursus gaan doen in mijn '2de thuisland' Spanje.

Verder was ook de taalbarrière voor mij een reden om niet te gaan. Ik kan namelijk geen Frans.

Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik niet gegaan ben. Ik heb in het verleden al nare dingen meegemaakt met mannen dus ik denk dat ik of compleet uitgeflipt was, of alles emotieloos over me heen had laten komen. Het een of het ander, mijn trauma zou er iig niet beter op geworden zijn.

Ik weet natuurlijk niet tot in hoeverre de verhalen kloppen, maar omdat er van meer mensen zulke verhalen komen.. Waar rook is, is vuur..

Aan Bedouin zou ik willen vragen nog eens goed naar alle verhalen te kijken.. Er zit sowieso iets goed fout.. Je concept vind ik echt prachtig dus het zou zonde zijn als je nu het bedrijf echt moet afkappen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:45

pniekepnak schreef:
Bedouin, ook hier respect voor het feit dat je blijft reageren, en de manier waarop. Want wat moet dit jou kwetsen. Ook jij bent slachtoffer in dit verhaal. Ik vind het ook heel dapper dat je hulp durft te vragen.
Ik hoop dat het je lukt om een goed format te bedenken om je bedrijf GOED door te kunnen starten. Ik hoop ook oprecht dat er mensen zullen zijn die er verstand van hebben en die je willen helpen. :)

Prachtige post, hier sluit ik me volledig bij aan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:47

pniekepnak schreef:

Ik zou hier graag in meegaan!

Bedouin, doe je best!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:48

Amy77 schreef:
Ik wil wel even mijn complimenten uiten naar Bedouin met haar laatste post, die voor mij de eerst nuttige is en waaruit blijkt dat er iig nagedacht wordt war er moet veranderen op kort termijn en wat daarvoor nodig is..ipv in élke alinea alle gebeurtenissen weg te wuiven..zoals je datw el voorheen deed B..ik hoop dat je dat hebt geschreven omdat je dat in je hart ook echt zo voelt en beseft en niet omdat je idd als bliksemafleider een post naar tevredenheid plaatst..

Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik hoop oprecht dat Bedouin een manier vindt om op verantwoorde wijze haar bedrijf te blijven voeren. Het is een superconcept en ik denk zéker dat het een bloeiend bedrijfje kan worden als de huidige bezwaren en problemen opgelost kunnen worden.
Lukt dat, dan zal ik zeker bereid zijn alsnog een keer een tocht bij hen te boeken. Maar daarvoor moet er echt meer gebeuren dan alleen de belofte van A. dat het niet meer zal gebeuren...

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:51

Wat mij opvalt, Bedouin, is dat jij steeds terugkomt op dat degene die bij jullie waren niet deugden, brutaal waren, dingen deden die niet de bedoeling waren. Het is hun eigen schuld. Maar ga je niet, als je heel eerlijk bent een patroon zien. Wat ik doe als ik steeds tegen dezelfde problemen aanloop met meerdere mensen is bij mezelf te raden gaan.. Ligt het dan misschien aan mij? Doe ik iets verkeerd of verwacht ik onrealistische resultaten.

Daarnaast: als mijn vriend een massage zou willen geven aan andere vrouwen, ook al zijn we niet getrouwd, word ik pislink. Dat zijn dingen die je binnen een relatie of bij een professional doet, niet bij zomaar mensen. Dat is vaak toch meer dan iets vriendschappelijks, hierbij komt dan wel intimiteit, dan wel professionaliteit te pas. Als een wildvreemde zich daarmee bij mij opdringt zou ik me zwaar geïntimideerd voelen. Ook al is het goed bedoeld, er zijn nou eenmaal grenzen. Als jouw man deze grenzen niet kan of wil respecteren, moet hij aan zichzelf werken, niet de meiden die hij 'te grazen neemt'. En jij hebt de verantwoordelijkheid anderen hiervoor te behoeden. Als jij het mogelijk maakt of zelfs maar toestaat dat hij bij mij inbreekt, ben je mede verantwoordelijk, als jij het mogelijk maakt dan wel toestaat dat hij andere meiden ongewenst aanraakt, ben je daarvoor mede verantwoordelijk.

Ik snap dat dit topic jou op een heel slechte manier neerzet, iets waar je echt niet op zit te wachten. Maar het is goed dat hier de ogen van andere geopend worden (en hopelijk ook die van jou) want als jij anderen niet tegen jouw man in bescherming neemt, moeten anderen dit doen, ook al gaat dat ten koste van jouw goede naam.

Wat je verder met hem wil of doet is aan jou. Maar houd op zijn gedrag tegen anderen goed te praten, het misstaat je. Je probeert hier iets wat zo overduidelijk krom is recht te praten. Als je bij een banaan probeert hem recht te maken krijg je bananenpurree... lijkt me ook niet de juiste uitkomst.
Laatst bijgewerkt door ElizeVdS op 05-08-12 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:52

Bedouin je kan het! Maak je droom waar :)
Het concept is zo goed. En ik geloof best dat jij de kennis en de kracht ervoor hebt om er iets heel moois van te maken. Ik denk dat het voor meerdere bokkers een droom is om in de Sahara te rijden. Probeer deze voor ons waar te maken. Want dit moet een reis zijn om nooit te vergeten.
Ik hoop over een aantal jaar positieve verhalen te horen van bokkers die deze droomreis hebben mogen maken. Ik hoop dat je daarbij goede hulp kan krijgen om er echt iets van te maken.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:53

quera schreef:
Het concept is zo goed. En ik geloof best dat jij de kennis en de kracht ervoor hebt om er iets heel moois van te maken. Ik denk dat het voor meerdere bokkers een droom is om in de Sahara te rijden. Probeer deze voor ons waar te maken. Want dit moet een reis zijn om nooit te vergeten.
Ik hoop over een aantal jaar positieve verhalen te horen van bokkers die deze droomreis hebben mogen maken. Ik hoop dat je daarbij goede hulp kan krijgen om er echt iets van te maken.

Zat ik me ook te bedenken, ZIJ kan toch best verder gaan zonder hem (zakelijk gezien) en met hulp van wel geschikte mensen? wat is de afhankelijkheid van hem?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:54

mltex schreef:
quera schreef:

Zat ik me ook te bedenken, ZIJ kan toch best verder gaan zonder hem (zakelijk gezien) en met hulp van wel geschikte mensen? wat is de afhankelijkheid van hem?

Uhhh, misschien dat ze van hem houdt, getrouwd is. Je zet niet zomaar je man aan de kant, en gaat alleen verder...

Sa_ndraaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 22:54

Als allereerste wil ik benadrukken dat ik geen slachtofferrol wil aannemen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest. Mijn bedoeling is altijd geweest anderen te informeren en te waarschuwen. Wat mij is overkomen is niet leuk en gaf mij een angstig en onveilig gevoel, maar lang zo erg niet wat anderen daar ook hebben meegemaakt. De verhalen van Jazzit en Maaikemuis vind ik veel erger!!

Edit: Sorry verkeerd gelezen Cam. Kwam er achter dat dit stukje tekst uit een eerder bericht van Bedouin kwam.
De reactie van Cam begrijp ik niet helemaal. Ik kan mij niet herinneren dat ik met jou pb uitwisselingen heb gehad? Ik heb mijn inbox nagekeken en kon daarin geen berichten van jouw vinden. Ben je misschien in de war met iemand anders?
cam schreef:
Ik vind het moeilijk te geloven dat Sandra is verleid tot een massage of is achtervolgt en ik ga ervan uit dat zij dat direct had gemeld was dat werkelijk voorgevallen, gezien onze pb uitwisseling voorafgaand aan haar komst.

Graag wil ik even ingaan op het feit dat Bedouin zegt dat de meiden onder de enorme invloed van mij stonden. De andere twee meiden kende ik van te voren niet (1 keer van te voren ontmoet). We waren net zes dagen samen. De 1 is een meid afkomstig van de boerderij en kan haar zegje echt wel doen. De ander komt misschien niet van de boerderij, maar kan haar zegje ook prima doen. We hebben na deze nare ervaring nog steeds heel goed contact en zijn nog steeds samen in Tunesie, totdat we terug reizen naar huis.

Tsjah over het werk, dat is Bedouin haar woord tegen het mijne. Alleen werkte ik wel zowat elke ochtend en middag alleen. Prima, dat zij zegt van niet. Het grappige vind ik nog wel dat ze durft te zeggen dat ik het `s ochtends te warm vond om te werken. Pardon!! De 1e avond had ik gevraagd hoelaat ik moest opstaan. Ze zei half zes, prima!! Half zes ging mijn wekker. Twee dagen stond Bedouin samen met mij op. Daarna bleef ze gewoon rustig doorslapen tot ongeveer 07:00 en zat ik al een dik uur op haar te wachten. Misschien normaal in Tunesie? Maar voor mij is dat niet normale gang van zaken. 1 keer kan gebeuren maar meerdere keren?? Op een gegeven moment ging ik maar alvast die kant op.

Brutaal: Jemig jullie krijgen zo wel een heel raar beeld van mij. Hierover heb ik het met de twee andere meiden gehad. Zei geven aan dat ik juist heel rustig alles heb geprobeerd te zeggen, alleen dat er met Wenda echt geen gesprek mogelijk was. Als ik echt zo brutaal was geweest hadden mijn ouders mij niet eens laten gaan. Zij vinden dat onacceptabel gedrag en ik ook!!

Vooraf was het mail contact tussen mij en Wenda prima. Nu achteraf denk ik wat heeft zij goed kunnen schrijven!! Eenmaal daar kwam ik er achter dat ze communicatief mondeling helemaal niet sterk is, vooral het over iets gaat waarover ze het moeilijk vind te praten. Via via werd ik gewaarschuwd dat er iets naars was gebeurd tussen Abderrahim en een andere vrijwilligster (van bokt). Hierover heb ik Bedouin meteen gemaild en zij gaf toen meteen de schuld aan deze meid. Excuses die in de mailwisseling stonden waren. Het is een meid van (bijna) 30, ze is net vrijgezel en op zoek. Ze heeft het zelf uitgelokt. Ze wou graag gemasseerd worden en ga maar door. Op de 1 of andere manier kan ze zo schrijven dat het allemaal lijkt alsof het de ander zijn schuld is. Dat valt me nu ook weer op in haar reacties. Het is allemaal mijn schuld en die van een ander. Haar eigen schuld is het absoluut niet.
Edit: Deze persoon heeft nog niet gereageerd in dit topic

Nee, ik heb ook fouten gemaakt. Ik had dat van het masseren eerder moeten zeggen. Ben ik het aan de ene kant met jullie eens. Mijn gevoel was alleen op dat moment niet zo, omdat ik mij absoluut niet veilig voelde. Mijn alarmbellen rinkelden aan alle kanten!! Ik had absoluut niet het gevoel dat ik dit kwijt kon bij Wenda. Natuurlijk had ik misschien andere dingen achteraf ook anders kunnen doen.

Ik wil mijn verhaal niet nogmaals verdedigen of opnieuw vertellen. Het is aan jullie de keuze om mijn verhaal te geloven of met een korrel zout te nemen. Wel sta ik open voor verdere vragen.
Laatst bijgewerkt door Sa_ndraaT op 05-08-12 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:56

x__Danielle schreef:
mltex schreef:

Uhhh, misschien dat ze van hem houdt, getrouwd is. Je zet niet zomaar je man aan de kant, en gaat alleen verder...

Daarom zegt ze ook zakelijk

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:56

Het was een quote van een tekst van Bedouin. Snap ook niet waarom het er niet bij staat
Sorry

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:58

@querda; Ze wonen en leven samen, ik zie niet echt een bedrijf lopen waar vrijwilligers bij hun 'thuis' komen, zonder dat haar man in beeld komt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:59

Vrijwilligers misschien niet. Maar met trektochten zou dit zeker te realiseren zijn :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:59

bedouin schreef:
In een paar jaar tijd heeft Abderrahim zich enorm ontwikkeld tot iemand die weet te organiseren en dat ook leuk vind.
Ik ga nu het opnieuw proberen bij een ander bedrijf in een ander land omdat ik mezelf up to date wil houden en wil leren van andere bedrijven.
Mocht iemand mij een kans willen geven, mijn pb staat open.

Ik vond uit je eerdere reacties al overkomen alsof je niet echt uit liefde naar Tunesie bent gegaan, maar om je droom te verwezelijken.
Met deze post erbij vraag ik mij alleen maar erger af, waarom ben je met deze man getrouwd? En waarom praat je zoveel goed?
Naar mijn gevoel ben je niet gelukkig hier en uit jou post vat ik op dat je ergens anders heen wilt, dus ook van je man wilt scheiden?
Waarom ben je dan niet zakelijk met hem verder gegaan, in plaats van te trouwen. Je komt heel zakelijk over op mij, niet verliefd.

Vreselijk om deze verhalen te horen, is het een verhaal, oke, hij kan eens in de fout gaan. Maar er zijn nu al teveel verhalen van bokkers
naar voren gekomen.. Het is rot om te horen, maar je man is niet betrouwbaar met jonge, westerse meiden. Met alle gevolgen van dien.
Ik vind het heel knap dat TS en verschillende andere bokkers hun ervaringen durven te delen, en ik begrijp ook wel waarom iedere bokker
op zich niet heeft durven vertellen wat er is voorgevallen op het moment zelf in Douz zelf. Ik zou het in eerste instantie ook als incident afschuiven.
Echter komen hier teveel dingen voor om dit nog af te schuiven op een eenmalig incident of cultuur. Nergens is het cultuur om vrijwilligers
te bespugen, te betasten, te intimideren, te gebruiken als 'slaven'. Dat is een hele vrouwonterende houding van je man die zeker niet juist is.

Overigens wil ik zeggen dat ik het heel moedig vind dat je hier blijft reageren Bedouin. Ik ben bang dat dit de doodsteek voor het bedrijf is.
Laatst bijgewerkt door Loiz op 05-08-12 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:01

quera schreef:
Vrijwilligers misschien niet. Maar met trektochten zou dit zeker te realiseren zijn :)

Daar ben ik het met met je eens, maar na dit topic denk ik, helaas voor haar, dat dit niet realistisch is..