USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:48

Meestal ben je zelf goedkoper uit, maar niet altijd. Ik vind het juist ontzettend leuk om alles zelf uitzoeken en helemaal aan mijn wensen aan te passen, dus zo'n samengestelde reis is niks voor mij.

Zinn

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:57

ik wil ook het liefst gewoon zelf uitzoeken, aangezien we zo'n 50/50 qua rustige dingen/ activiteiten willen doen...zo'n pakket is van het ene naar het andere reizen, dat is niet hetgene waar we nu naar op zoek zijn. Maar mijn vriend twijfelt zo veel, hij wil wel naar amerika (vooral omdat ik er absoluut naartoe wil) maar hij vind het allemaal toch veel geld. Maar reizen is nu eenmaal niet goedkoop...hij denkt teveel aan zijn spaargeld :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:05

Maar Amerika hoeft niet duur te zijn, maar ja wat is duur. Ik vind 1000 a 1250 per persoon voor 3 weken vlucht/auto/hotel orlando + miami niet veel geld. Het ligt eraan in welk seizoen je gaat. Bij arkefly heb je al tickets voor 449euro naar Orlando of Miami, reken daar je auto voor 3 weken via Hertz a 328euro bij. Dan hoef je alleen nog een hotel te regelen, dat kan al vanaf 30dollar (afhankelijk van welke plaats natuurlijk). Dat vind ik niet duur, mensen die naar spanje of turkije gaan zijn soms meer kwijt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:11

Een pakket kun je ook nog helemaal naar je eigen wensen aanpassen, je zit niet perse aan die route/hotels vast. Ik heb al 2x gehad dat het reisbureau aan goedkopere tickets kon komen dan die ik via internet vond. Dus ik vind het altijd wel even de moeite om te informeren wat ze voor je kunnen doen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:20

hm goedkopere tickets is altijd interessant, toch maar eens informeren daarvoor dan.

30 dollar, daar heb je toch alleen youth hostels enzo voor? of slaapzalen en gemeenschappelijke badkamers, zo van die dingen...dat is niet wat we zoeken :n

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:21

Nee joh, ik heb afgelopen jaar ook wel eens $ 28 betaald voor een hotelovernachting! Het was dan wel geen luxe hotel maar er stond een bed en de kamer was schoon, prima dus voor een tussenstop! ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:23

Zinn schreef:
hm goedkopere tickets is altijd interessant, toch maar eens informeren daarvoor dan.

30 dollar, daar heb je toch alleen youth hostels enzo voor? of slaapzalen en gemeenschappelijke badkamers, zo van die dingen...dat is niet wat we zoeken :n

Nee hoor, voor 30dollar zit je ook in goede hotels (gewoon een hotelkamer met badkamer). Vooral in Orlando ligt de prijs wat lager dan in Miami, daar betaal je rond de 50 a 80 dollar. Je moet gewoon goed zoeken en het ligt natuurlijk aan de periode waarin je reist, prijzen vergelijken. Op de Florida Keys (Marathon Island) hadden we een appartement aan het strand voor 78euro, ideaal.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:32

pff, dan zoek ik duidelijk verkeerd, welke websites raden jullie aan dan?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:35

Soms zijn hotels goedkoop via exit-reizen te boeken, wij hadden toen een hotel/appartement voor 80euro die ter plaatse 180dollar kostte. Maar bij hun moet je gewoon een offerte indienen.

Daarnaast zoeken op hotels.com, expedia, bookings. Als je durft kun je net zoals in Nederland via Priceline of Hotwire bieden op hotels, hotwire zie je alleen achteraf welk hotel je krijgt (lees wel altijd de voorwaarden). En je kan op websites van bekende hotelketens kijken, dus daysinn, holiday inn, ramada, travelodge enz.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:43

Hoeveel je aan hotels kwijt bent hangt voor een groot deel af van het gebied en de tijd van het jaar. Reken er in ieder geval op dat je gemiddelde prijs per nacht flink wat hoger zal liggen, $30 is zo'n beetje de ondergrens ... om een schattig van de kosten te maken zou ik voor goedkope gebieden op minimaal $50 p.n. rekenen voor basic hotels en voor dure gebieden het dubbele. Maar als je meer luxe wil kan je het zo gek maken als je zelf wil.

Mijn goedkoopste overnachting was $27 in een gigantische, luxe suite in Las Vegas. :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:49

okeej, thnx, want ik zie door de bomen het bos niet meer :')
is zo moelijk met mijn vriend die niet goed weet wat hij wil...laat ik wat mooiere hotels zien, met mooi uitzicht, zwembad, mooie ligging, dan is het weer te duur, laat ik wat goedkopers zien, dan wilt hij toch echt een zwembad en een mooi uitzicht....tsja, je kan niet alles hebben. Ik ga proberen er een paar hotels uit te pikken die een beetje op de middenweg liggen zeg maar

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 18:53

Ik wil ook terug volgend jaar, maar er is niemand die met me mee wil omdat iedereen het veel geld vind. Iedereen is een jaar of 18 en zo'n reis is dan zeker een hoop geld in een keer wat tot nu toe niemand wil uitgeven :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:13

Ik ga vandaag naar Las Vegas voor een weekendje :D Ben heel benieuwd hoe het daar is!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:26

Zinn, je zult idd concessies moeten doen of meer moeten betalen...

Marit, jammer maar wel begrijpelijk! Misschien vind je nog iemand die wel mee wil ;)

Gaaf Many, heb je het naar je zin in San Diego?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:32

Niet helemaal, ik ga dan ook komende dinsdag alweer terug ipv pas in december, haha. School was niet helemaal wat ik zocht, dus daar ben ik mee gestopt en nu hang ik nog eventjes de toerist uit voordat ik weer op het vliegtuig stap! :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:43

Wat jammer!!
Wel leuk om dan nog even wat van het land te zien!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:07

Zinn, dat is inderdaad een afweging die je moet maken. Als je voor weinig geld luxe hotels wil kom je veelal bij Priceline of Hotwire terecht, maar dat is wel een gok want je weet vooraf niet met zekerheid waar je terecht komt.

Anders kan je altijd nog een compromis sluiten en een combinatie van basic en luxe hotels boeken. Wij hebben meestal van alles; 5 sterren hotels via priceline, primitive blokhutten, B&Bs of via VRBO bij mensen in huis en natuurlijk simpele hotels/motels.

Many, jammer dat het zo tegenviel! Gelukkig kan je er nog wat sightseeing doen voordat je terug vliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:17

Mijn US reisje stond even op de helling omdat de cursus ook in London en Riyadh gegeven wordt, maar gelukkig was daar al geen plek meer :D. Eerst naar StLouis en daarna nog wat mensen zien in Seattle. De heenreis via Chicago omdat op die route een 747 vliegt <3 .

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:15

Wat vervelend Lovely :D
Heb je dan ook nog wat vrije tijd daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:11

Niet zoveel. De eerste week maar een half dagje, dan het weekend natuurlijk en misschien nog een half dagje daarna. Ik plan mijn afspraken zelf, dus ik kan nog wel wat tijd vrij plannen hoop ik. Het is ook leuk om mensen te zien, een collega is pas geleden van hier naar daar verhuisd en die zoek ik ook zeker op.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:40

Ohh, dan kun je nog best iets gaan doen!
En je collega weet vast ook wel wat leuke plekjes! ;)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:09

hmm chips...ik wil absoluut disney world doen, maar dat zal een extra tussenstop worden ergens...damn :P ik wou gewoon van new york naar miami een hotel voor 2 weken en dan een aantal daguitstappen doen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:25

Dat is nog eens een leuke cursus zeg! Ik hoop dat je hier en daar nog een paar uurtjes kan vrijmaken voor sightseeing. 8-)

Helaas gaat mijn eigen vakantie volgende maand zeer waarschijnlijk niet door. We waren van plan een weekje naar het diepe zuiden af te zakken, maar helaas is een van mijn katten ernstig ziek dus die laten we liever niet alleen.

Zinn, dus als ik het goed begrijp wil je van NL naar NYC, dan een binnenlandse vlucht naar Miami en dan daarvandaan weer terug naar NL? Kijk anders of je van NYC een binnenlandse vlucht naar Orlando kan nemen. Dan kan je een dag of twee naar Disney en dan met de auto naar Miami rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:42

Het is inderdaad een leuke cursus, maar de reis is best pittig omdat ik in korte tijd in totaal 4 staten aan ga doen. Zouden ze het bij Homeland Security gek vinden als ik van allemaal echt een stempeltje wil?? :D:D:D. Nog even en ik kan er een sport van gaan maken om alle staten te bezoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:53

Yeahhh alle 50 staten bezoeken voor je 50e! :D

Zinn, ik ben het met Guinevere eens, wilde het ook voorstellen.

Jammer dat jullie reis waarschijnlijk niet door gaat Guinevere, kunnen jullie het niet een paar weken uitstellen?