Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:31

Hoe bedoel je dat laatste manzano?

Enne, sinds wanneer is dat niet meer zo dan? We willen vliegen op kos, dan naar santorini en naar naxos of paros en dan weer terug naar kos.
Weet je iets over hoe dat met t aanbieden van kamers is op die eilanden?

Ik ben er van overtuigd dat t hoe dan ook wel goed komt, desnoods slaap ik onder een brug ofzo haha. (Oke dan zijn we de volgende ochtend wss wel beroofd van geld en paspoorten :p).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:35

Oh ik zou zo op die manier durven slapen hoor. Niemand die je berooft.

Ik bedoel dat als je terug vliegt vanaf Kos ik zou zorgen dat ik iig een paar dagen ervoor op Kos ben en dus niet op de laatste dag. Mocht je dus maar 3 dagen naar Kos willen/gaan zou ik na aankomst meteen naar Santorini gaan en dan het rondje eindigen op Kos.
Dan heb je iig speling als er iets is waardoor de boot niet gaat bijv. (denk aan te harde wind etc).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:39

Ik ben in volgens mij elk dorpje, zelfs de kleinste bergdorpjes wel bordjes tegen gekomen met kamers te huur.
Onze hostess hier vertelde dat met die bordjes niet meer gebruikelijk is (hier dan). Staat ook in de reisgids die ik heb (uitgave 2012).

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:59

Hmm. Vriendin van me is 2 jaar geleden (of was t 3 jaar) gaan island hoppen, ook op de cycladen. Die vertelde dat in de havens er griekse mensen staan met kamers die ze dan nog over hebben /nog te huur hebben en die proberen ze dan in de havens te slijten aan de backpackers/toeristen die allemaal van de boot afkomen.

En ik had in t opzetje nu gedaan op dag 13 terug naar kos, dag 14 nog in kos blijven en dag 15 terug vliegen. Komt t vaak voor dat de boten door wind oid niet varen?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:38

Zooo was half om 6 uur wakker :')
Vanmiddag dan nog maar even slapen, en dan de nacht doortrekken :D
We vertrekken hier denk ik om half 2? Dan zijn we om 3 uur op schiphol en we
vliegen om 6:00 vrijdag :)
Is er iets open s'nachts trouwens? Moet een zwaar hyper vriendje die niet stil kan zitten wel 3 uur vermaken op het vliegveld 8-)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:32

Heb je nog niet van tevoren ingecheckt,, Suzan? Want dan is 2 uur van tevoren vroeg zat.

De keren dat ik met de boot geweest ben naar eilanden heb ik geen mensen met bordjes zien staan op de kade, maar ik begreep idd dat het op de Cycladen wel gebruikelijk is.

Natasja, bedankt voor je uitleg. Het klinkt mij te veel als kamperen en daar heb ik dus echt een bloed hekel aan . Maar verder lijkt zeilen me ook erg mooi langs de Griekse kust en eilanden. Hebben jullie wel altijd genoeg wind, want als ik hier op zee kijk valt het niet altijd me met de wind.

Electra, idd, smaken verschillen. Als ik ergens een hekel aan heb is het zand tussen mijn tenen. Doe mij maar kiezelstranden. Vond ik op meerdere eilanden wel zo fijn.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:58

Fitzroy schreef:
Heb je nog niet van tevoren ingecheckt,, Suzan? Want dan is 2 uur van tevoren vroeg zat.

De keren dat ik met de boot geweest ben naar eilanden heb ik geen mensen met bordjes zien staan op de kade, maar ik begreep idd dat het op de Cycladen wel gebruikelijk is.

Natasja, bedankt voor je uitleg. Het klinkt mij te veel als kamperen en daar heb ik dus echt een bloed hekel aan . Maar verder lijkt zeilen me ook erg mooi langs de Griekse kust en eilanden. Hebben jullie wel altijd genoeg wind, want als ik hier op zee kijk valt het niet altijd me met de wind.

Electra, idd, smaken verschillen. Als ik ergens een hekel aan heb is het zand tussen mijn tenen. Doe mij maar kiezelstranden. Vond ik op meerdere eilanden wel zo fijn.

We zouden mail krijgen als we online konden inchecken deze nog niet gehad :(
En moeten de boarding passen uitprinten en dat kan hier thuis helaas niet :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:08

Fitzroy schreef:

Klopt wel een beetje hoor. Zo'n zeiljacht is een soort drijvende camper. Ik zelf heb ook een bloedhekel aan kamperen hoor maar gek genoeg vindt ik dit erg leuk. We koken overigens bijna nooit op dat ding. Gaan eigenlijk altijd uiteten. Koken is veel te warm op zo'n ding. De boot is namenlijk waterdicht(voor een boot een uitermate goede kwaliteit) maar dus ook wind dicht....pfffff.

Moet ik zeggen dat ik nooit met een camper op pad geweest ben hoor. Maar op een camping staan vindt ik vreseliijk. De haventjes zijn geweldig. Altijd eerste rang aan de water kant en super dichtbij de taverna's en winkeltjes.

We hebben zeker niet altijd genoeg wind om te zeilen en soms ook teveel wind (meltemmi) vorig jaar hebben we maar een paar keer kunnen zeilen :') Komt ook omdat we met jonge kinderen op pad gaan.

Als die boot plat op het water ligt bij BF 6-7 kan je de puts er wel naast houden dan :D

Ik weet niet waar jij nu bent. Inonische Zee of de Saronische golf? De Ionische zee is echt berucht om het gebrek aan wind op sommige dagen. In de middag is er meestal wel wind.
Verradeliijk is overigens soms dat in de haven het kompleet windstil is en kom je net de haven uit...BAM 7 op je snoet.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:59

Zoooooo wij zijn er klaar voor :D zal morgen nog een update
Plaatsen over hoe het is op Samosss
Aangezien iedereen nu al klaar is gaan we maar, zijn we in elk
geval op tijd haha

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:30

Je komt mij aflossen hihi.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:16

Fijne vakantie Suzan

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:44

manzano schreef:
Sirena zit hiernaast.

Silena zat naast mij :+

heb vanochtend wel gezien waar Sirena zat en ook de bakker. Maar dat deel van Votsalakia kwamen we nooit :n
Wij zaten aan de andere kant.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 20:39

Iel kakkerlak vlak bij mijn kamerdeur

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:30

Lekker joke :+

Maar kan jullie vertellen dat het hier geweldig is :D
Wat een geweldige mensen, werden zo gastvrij ontvangen.
Meteen glaasje drinken, koffers werden naar appartement gebracht, hele rondleiding gehad.
Door het stadje gelopen en het is zo ontzettend rustig ! Mooie grote supermarkt waar je van alles wel kan vinden. Echt een prachtig uitzich op het Kerkis gebergte. Wauw... Echt alles klopt wat er op Zoover staat en op de site.
Gisteren zijn we nog voetbal bij de bar wezen kijken, kregen we weer een glaasje drinken van de barman gratis en hapjes op tafel. Echt super service hebben ze, ze geven super tips en dingen.
Zo kunnen we waarschijnlijk toch wel een quad huren omdat ze gewoon niet zo moeilijk doen.
Ow het zwembad is ook heerlijk de bedjes ook, en een super wifi verbindingen :)

Zo eerst even de informatiebijeenkomst even bezoeken en daarna kijken wat voorn lekkers de bakker allemaal heeft.
Ik ben vegatarisch dus als je zelf dingen moet halen heb je zo weinig keus. Enige wat ik nog heb gehad zijn broodjes kaas. Zoet beleg hebben ze wel maar daar houd ik niet van, gelukkig is er een slager want vriendjelief is een kippenvreter dus kan die mooi verse kip halen :)
Zeker het geld waard :j

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:31

Ow en op Zoover krijgen ze een dikke vette 10 van mij :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:40

wij vertrekken 28 juli naar corfu
ben wel beetje bang voor de muggen?
deet werkt ook goed zei iemand hier.
waar kan ik dat halen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:40

Hahaha.... Leuk hoor.
Nog nooit eerder in Griekenland geweest zo te lezen :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 09:41

Dribbelkont schreef:
waar kan ik dat halen?

Tot nu toe heb ik beste ervaringen met Jaico (merk). Zit deet in. Hebben ze bij drogisten.
Vind de roller het fijnst omdat het dan niet aan je handen zit zoals bij creme, maar dat is persoonlijk.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:53

Haha manzano ik nog nooit in Griekenland geweest ? Hihi
Dit is de 7de keer :o 2de keer met vriendje samen zonder ouders dus dan belefje
Alles heel veel anders vind ik dan :)
En zo rustig en vriendelijk heb ik het nog nooit gehad :)
3x kreta toen ik wat jonger wa
Toen nog Cyprus
Corfu
Rhodos met vriend
En nu Samos :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:55

Oh ik ken het echt niet anders dan zoals jij het omschrijft namelijk........ Vandaar ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:57

Overigens is Bill & Samone nog een leuk restaurantje om een keer te proberen :j

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:59

Dribbelkont schreef:
waar kan ik dat halen?

Muggen kúnnen een plaag zijn, maar dat schijnt niet overal op Corfu zo te zijn heb ik begrepen.
Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar? ;)

Deet zag ik gisteren ook bij de Xenos liggen.
Dat hielp bij ons niet, maar wel Crilen; dat spul kan je bij de apotheken op Corfu halen.

Waar ga jij naar toe op Corfu?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:00

"Deet" is toch gewoon een bestanddeel??? Je hebt ook verschillende soorten daarin. In ene muggenspul zit meer dan in het ander.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:54

Wij hebben ook verschillende merken, ik geloof idd Jaico en nog eentje.
Waar zat jij op Corfu, MarvanTom? Wij zaten aan de westkant bij Agios Gordis en daar geen mug gezien.

Suzan, fijn dat het zo goed bevalt op Samos!

Manzano, weer terug?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:57

Wij zaten aan de Noord-Oostkant op Corfu en daar stikte het van de muggen.
Kan best kloppen dat het aan de ene kant wel is en andere kant niet. Zal ook met wind enzo te maken hebben.