USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:50

Wil ook heel graag naar een musical, heb mijn zinnen op Wicked gezet. Vorige keer zijn we naar West Side Story geweest, was super, maar volgens mij draait die niet meer...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:52

EvaC schreef:
Oeh! Een musical lijkt me ook leuk, al enig idee wat je wil?

nee nog niet eigenlijk , even zien wat er speelt en of het wat lijkt.
Martine , weet jij zo een website misschien waar je dat kunt vinden daarover ?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:54

Je kunt kijken op www.newyork.nl maar ik vind de prijzen daar nog vrij hoog. Wij hebben vorige keer de kaartjes bij TKTS gekocht, niet die op Times Square want daar kan de rij echt belachelijk lang zijn, maar bij een vestiging in het zuidelijke deel van Manhattan. Zoek maar even op mijn posts in dit topic, volgens mij heb ik al geschreven waar het precies zit!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:00

Vriendinnen van mij zijn in januari naar Wicked, Mary Poppins en How to Succeed in Business Without Really Trying geweest en ik heb over ze allemaal heel goede verhalen gehoord :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:53

Veel plezier in NY! Wicked is inderdaad echt geweldig! <3

Een goede site met informatie over de musicals in New York is Playbill. Als je geen sterke voorkeur hebt kan je het beste kaartjes bij TKTS kopen (de South Street Seaport vestiging is vlakbij het vrijheidsbeeld en je hoeft niet in de rij te staan zoals op Times Square). Maar als je per se een bepaalde musical wil zien kan je beter vooraf online kaartjes kopen.

Mijn volgende reisje staat ook alweer vast; eind April met vrienden naar Kentucky voor de Rolex! *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:59

Wij halen altijd (nou ja drie keer) kaartjes op TKTS op Time Square en ik heb nog nooit lang in de rij gestaan. Wicked vond ik geweldig leuk :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:16

Als iemand nog overtuigd moet worden om naar Moab/Arches National Park te gaan, hier is een prachtig filmpje:

"World's largest rope swing" :D

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:40

Moab/Arches is leuk :D Ben er vorig jaar ook geweest

Ik zal aan mijn vriend eens vragen over die helicoptervlucht bij de grand canyon, heeft hij gedaan. Zelf heb ik in 2009 een rondvlucht gedaan van Page naar de Grand Canyon en dat was errug gaaf!!!!!!

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:21

Filmpje ziet er erg tof uit, mij alleen niet gezien dat ik dat ooit zal doen.

Weten jullie een mooie/ leuke locatie waar we kunnen gaan paardrijden tijden onze route: Grand Canyon- Page - Bryce - Zion- Las Vegas.
We verblijven overal maar 1 nacht dus willen een "korte" rit maken omdat we zoveel mogelijk willen zien en doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:36

liberty schreef:

Ik zal aan mijn vriend eens vragen over die helicoptervlucht bij de grand canyon, heeft hij gedaan. Zelf heb ik in 2009 een rondvlucht gedaan van Page naar de Grand Canyon en dat was errug gaaf!!!!!!

Hoeveel heeft hij ervoor betaald?

En ik ben zo jaloers op de personen die vertrekken, nog enkele maanden hier

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 16:39

Mijn vader heeft ook vliegtuig vluchtje gemaakt over de grand canyon... ik zal hem eens vragen wat hun er voor betaalt hebben toen destijd( was in 2010)

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:15

Zefana schreef:

Weten jullie een mooie/ leuke locatie waar we kunnen gaan paardrijden tijden onze route: Grand Canyon- Page - Bryce - Zion- Las Vegas.
We verblijven overal maar 1 nacht dus willen een "korte" rit maken omdat we zoveel mogelijk willen zien en doen.

ik heb vorig jaar in Zion 'gereden' mooie tocht gehad en zeker de moeite waard

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:59

Heb je dat toen vooraf geregeld en weet je nog via welke organisatie?
En hoelang duurde de tocht?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:08

Zefana, www.tripadvisor.com en www.yelp.com zijn op dat gebied erg goed. Daar kan je feedback geven en lezen over toeristische attracties, restaurants etc. en dus vast ook over die vluchten over Grand Canyon.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 21:53

lesilla schreef:
liberty schreef:

Hoeveel heeft hij ervoor betaald?

En ik ben zo jaloers op de personen die vertrekken, nog enkele maanden hier

heli of vliegtuig?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 05:23

Zo, wij zitten heerlijk in New York! Gave upgrade van het appartement gekregen, met een enorm dakterras dat uitkijkt op 42nd street! Gaat een top week worden!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:46

Paardrijden lijkt mij ook erg gaaf daar! Hoor graag meer ervaringen over helicopter tours en paardrijtochten....

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:04

martinev schreef:
Zo, wij zitten heerlijk in New York! Gave upgrade van het appartement gekregen, met een enorm dakterras dat uitkijkt op 42nd street! Gaat een top week worden!

Gaaf hoor! Heel erg veel plezier!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 17:37

Dat klinkt niet verkeerd martinev!
Heel veel plezier!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:39

martinev schreef:

Ik ga morgen naar je zwaaien :')
Veel plezier !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:24

Zefana schreef:

Wij hebben heel fijn gereden in Red Rock Canyon (in de buurt van Bryce). Eigenlijk wilden we in Bryce gaan rijden, maar die zat al volgeboekt. En de mensen van het hotel waar we toen zaten organiseerden het in Red Rock. We waren maar met zijn tweeen plus de gids, op goed getrainde paarden. Echt de bergen in, ook op stukken waar geen paden waren.
Later die dag kwamen we in Bryce aan. Daar zagen we de groep waarmee we anders mee hadden gemoeten. Een groep van 30, op geplaveide paden in stap op muilezels. Ik was blij dat ik daar niet bij zat.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:02

Gaan er nog mensen naar newark vliegen op de 29e? :')
Ik heb gezien dat ik maar 1,5 uur overstaptijd heb, hoop echt geen problemen te krijgen want anders mis ik mijn vlucht naar Orlando -O-

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:10

Gowlan schreef:
Ik heb gezien dat ik maar 1,5 uur overstaptijd heb, hoop echt geen problemen te krijgen want anders mis ik mijn vlucht naar Orlando -O-

Tijdens mijn vlucht naar New York hadden ze het erover dat als je overstap minder dan een bepaald aantal uren is (ik geloof 4) dan krijg je in het vliegtuig iets (soort pas) waarmee je in de "fast lane" bij de douane mag gaan staan, zodat je sneller naar je aansluitende vlucht kan.

Met wat voor soort visum ga je eigenlijk naar de VS? Omdat je ergens gaat werken?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:11

martinev schreef:

Leuk zulke extra'tjes! Heel veel plezier in New York! *\o/*

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:27

MacavityL schreef:
Gowlan schreef:

Tijdens mijn vlucht naar New York hadden ze het erover dat als je overstap minder dan een bepaald aantal uren is (ik geloof 4) dan krijg je in het vliegtuig iets (soort pas) waarmee je in de "fast lane" bij de douane mag gaan staan, zodat je sneller naar je aansluitende vlucht kan.

Met wat voor soort visum ga je eigenlijk naar de VS? Omdat je ergens gaat werken?

Oh nooit iets over gehoord eigenlijk, iemand die ik ken die had de aansluitende vlucht gemist omdat ze de koffer niet vertrouwde.
Volgende vlucht ging 2 uur na aankomst op het vliegveld en die hadden ze gemist, dus onbewust maak ik me er toch een beetje zorgen om, ook omdat ik weet dat ik geen telefonisch bereik heb daar en ook maar alleen ben..

En ik reis onder een toeristenvisa, gewoon een esta.
Officieel ga ik gewoon ergens logeren, ik krijg geen loon en het is dus voor eigen ervaring en ben niet van plan om langer dan 3 maanden te blijven. Valt dan eigenlijk wel onder vrijwilligerswerk, maar dat vertellen we er niet bij.
De manager daar is ook telefonisch te bereiken mochten er problemen ontstaan, en deze zal ook gewoon zeggen dat ik dan kom logeren.
Maar we gaan daar natuurlijk niet vanuit. :)
En ik vind 3 maanden zelfs super lang zo in mijn eentje, zou liever maar een maandje gegaan zijn voor de ervaring..