Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:48

Ik ga zeker morgenochtend even kijken. Ik hoop echt dat de treinen rijden... Waarom moet het nou weer zo'n stom weer zijn? Grr.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:51

Ik moet morgen ook het liefst naar de andere kant van NL, gewoon 's ochtends even kijken hoe de site van NS eruit ziet. :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:27

Hmm als ze nu door de kou allerlei storingen hebben, houd k mn hart vast of maandag de treinen wel normaal zouden rijden :') Vrees van niet. K moet dan weer van Den Haag-Arnhem. Iets wat nu op dit moment bijna niet te doen is.

Murthul

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:28

hmm, de nssite is leuk, vooral dat kaartje := de helft van nederland is oranjerood *\o/*

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:30

Vreemd hoor, in het oosten (binnenland) hoort het toch veel kouder te zijn dan in het westen? Waarom is dan alle storing in het westen? :?

Hier rijdt het, en nog op tijd ook! Zo lang je niet verder hoeft dan Roosendaal. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:30

Weet iemand, mochten er nou van/naar Utrecht geen treinen rijden, via welke weg ik dan van Den Haag naar Arnhem zou kunnen komen? (door Utrecht te omzeilen)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:34

omdat wij, van het westen.. wind hebben, en meer sneeuw dan het binnenland, t klopt theoretisch gezien ook niet, maar toch is t zo :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:37

1234, via Rotterdam-Tilburg-Den Bosch misschien? Je moet dan op de ic Roosendaal-Zwolle zien te komen.

Ik heb enorme mazzel gehad, moest Gouda-Almelo, was kwart voor 12 uit Utrecht weg naar Hilversum, en vlak daarna is alles gecrasht. := Ik ben nu bijna in Almelo. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:38

En Konstantine, omdat het treinnetwerk in de Randstad een stuk voller is, plus stuk meer wissels.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:43

Richting Arnhem zonder over Utrecht te moeten:
Den Haag - Roosendaal - Arnhem of Den Haag - Tilburg - 's Hertogenbosch - Arnhem
Geen idee wat sneller is, maar dit zijn je opties. :j
Die over Roosendaal gaat van HS en LvNOI, die andere van CS geloof ik.
Trein die je dan pakt is inderdaad de Roosendaal - Zwolle. Doet er wel eindeloos lang over, ik denk dat je zo'n 3 uur onderweg bent als je zo omreist, maar goed, als het maar rijdt...

Oh ja, zo had ik er nog niet over nagedacht, MarrieLeen... Vrij logisch, eigenlijk. 8)7

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:00

okeej bedankt :D
Maandag eerst maar eens de berichten in de gaten houden en anders als noodoplossing kijken of die routes die hierboven zijn aangegeven wel gewoon rijden, en anders genieten van een extra dagje thuis :')

Vind het altijd moeilijk om te bepalen welke alternatieve route ik zou moeten nemen, al helemaal omdat de meesten via utrecht gaan. 9292 geeft ook alleen die normale route aan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:48

Heb voor de grap ff gekeken hoelang ik erover zou doen van Den Haag-Arnhem als ik die route van Den Haag-Tilburg-'s hertogenbosch-arnhem zou nemen, en alleen al de tijd dat je dan in de trein zit bij elkaar is 2,5 uur, en daar komen dan nog de tijden tussen die treinen/overstaptijden bij, en de reis van en naar station :') en de vertragingen. Dus dan zou je zomaar 4 uur of langer onderweg kunnen zijn.
Normaal is het van Den Haag-Arnhem via Utrecht, 2 uur en 10 minuten van mijn huis tot mijn kamer in Arnhem.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:12

Jeetje 1234, dan zou ik gewoon maar een lekker nog een dagje thuis blijven. :=

Konstantine, ik ook niet hoor, ik las het toevallig op internet ergens. :P

Overigens ligt er in het oosten bijna geen sneeuw! Na Deventer werden de weilanden steeds groener en hier rond Almelo ligt bijna niks. :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:27

jaah indd.
Mn moeder is heel optimistisch en denkt dat het maandag we allemaal weer over zal zijn, maar ik gok zo van niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:12

Ik hoop het van harte, de NS en ProRail hopen het ook, maar ik vrees het ergste...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:14

Gisteren op de heenweg naar Delft was het al drama (en toen lag er nog nieteens sneeuw := )
Maar op de terugweg... pff, duurde bijna drieenhalf uur voor ik thuis was maar ik was al blij dat ik uberhaupt thuis ben gekomen! Tussen Hoorn en Alkmaar reden lange tijd geen treinen en ik ben geloof ik wel zes keer overgestapt voor ik thuis was.
De omroeper in de trein van Haarlem naar Hoorn had wel humor :D "Ja, wij rijden WEL op tijd en wij vertrekken WEL in deze sneeuwbende" :D en dat bij ieder station keihard door de trein heen :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:16

Haha, nouja, je kunt er ook om janken, maar daar schiet je net zo min iets mee op natuurlijk... Kun je er maar beter de draak mee steken. :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:20

ik vrees ook het ergste :P
Moeder heeft dr woorden ingenomen nadat ze het teletekst-bericht las :+
Die zegt ook van, als ze nou weer niet rijden, dan blijf je maar een dagje extra thuis. :')
Gelukkig hoef ik normaal alleen op maandag en vrijdag met de trein, niet iedere dag heen en weer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:20

en bij verlaten van Haarlem CS: "Ja, kijk nog maar eens goed naar al die gestrandde reizigers. Kijk ze eens verkleumd staan op dat winderige perron. Zwaai maar even vriendelijk naar ze :evaw: Wij zitten fijn in de verwarmde trein richting Hoorn. Onthoud goed dat uw vriendelijke machinist dit mogelijk maakt."

:')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:21

Ik vind het ook echt verschrikkelijk voor de conducteurs die op dagen zoals vandaag en gisteren dienst hebben.. :\
Gisteren ook een vrouw, die liep vanuit de trein te bleren naar een conducteur of er nog sprinters reden. Asociaal. :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:25

Ja, in de trein gisteren van Obdam naar Haarlem (op de heenweg dus) moesten we tussendoor lang op een machinist wachten. Er werd ook nog opgeroepen dat treinverkeer bij Schagen enige vertraging had opgelopen door een ongeluk. Tien minuten later kregen we te horen dat de machinist van onze trein er niet was omdat hij betrokken was geraakt bij dat ongeluk en dat we moesten wachten op een vervanger.
En dan nog zaten mensen te zeuren dat hij 6 minuten te laat reed. Ik had bijna last van plaatsvervangende schaamte. Hopelijk heeft hij niets aan het ongeluk overgehouden. Zat wel met een raar gevoel in die trein.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:34

Jemig, dat is toch onbegrijpelijk... :roll:
Gefrustreerd zijn mag heus wel eens, maar 6 minuutjes vertraging is echt niks als andere mensen al uren in pure wanhoop op zo'n station wachten op treinen die niet komen...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:04

En aansluiting missen deden ze ook niet, want alle treinen waren toch al vertraagd :=

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de informatie etc die gegeven werd door de omroepers en conducteurs heel goed vond. Er werd om de zoveel minuten omgeroepen welke treinen nog wel reden en op welke manier je nog op je bestemming kon komen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:27

Hmm ik kreeg net een NS Alert dat iig zondag en maandag de NS nog een aangepaste dienstregeling gaat rijden ivm strenge vorst.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:16

vandaag in rotterdam geweest. Gelukkig ging het goed, de trein heen was van intercity stoptrein geworden, maar vertrok op tijd in Gouda, had zitplaats en was lekker warm. Terug reed er ook een hele lange stoptrein, zelfs helemaal netjes op tijd. Achteraan was het heel vol, maar vooraan kon ik ook nog lekker zitten. Reisgenootje is nu nog op doorreis naar Hilversum, hoop dat het goed gaat, maar de stoptrein van Gouda naar Utrecht vertrok ook netjes op tijd. Morgen lekker een dagje thuis en maandag zien we dan wel weer.