USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:52

Hartelijk dank Katja :D

Emmaa_ goede vraag!
Er moet ook een goede camerawinkel zijn, daar ga ik ook zeker even een kijkje nemen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:19

Emmaa_ schreef:
Nog even een vraagje hé. Welke winkels (en dan heb ik het over tienermode, en goedkoop, dus zeg maar H&M, the Sting, Vero etc. maar dan iets aparter) in Amerika zijn nou echt aanraders? Want ik hoor wel heel veel verhalen over winkels als Forever 21 en Target etc, maar zijn dat nou echt leuke winkels of valt het allemaal tegen?

Ik heb namelijk een behoorlijke rits geld uitgetrokken voor het winkelen in Amerika, en als het niet de moeite waard is ga ik van de week nog even hier in Almere winkelen :P

Macey's, Old Navy, Forever 21, Levi, GAP en natuurlijk Victoria's Secret. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:21

*schrijft op*
Dank!
Is Victoria's Secret goedkoper in Amerika dan in NL? Ik heb wel eens rondgekeken voor bikini's daar maar ik vond het allemaal veel te duur om te laten inschippen :+

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:01

Ik meld me! Ik vlieg 2 augustus naar Las Vegas :)

xMendy schreef:
Zijn er ook mensen die met een heli over de grand canyon zijn gevlogen? Dat gaan wij nl. ook doen maar ben er niet zo'n fan van, al helemaal niet op vrijdag de 13e :o

Wij willen ook een helicoptervlucht doen over de Grand Canyon, alleen dan vanaf Las Vegas. Ik vroeg me alleen af of het verstandiger is om het daar ter plekke te boeken, of hier in NL van tevoren?

Emmaa_ schreef:
Nog even een vraagje hé. Welke winkels (en dan heb ik het over tienermode, en goedkoop, dus zeg maar H&M, the Sting, Vero etc. maar dan iets aparter) in Amerika zijn nou echt aanraders? Want ik hoor wel heel veel verhalen over winkels als Forever 21 en Target etc, maar zijn dat nou echt leuke winkels of valt het allemaal tegen?

Ik heb namelijk een behoorlijke rits geld uitgetrokken voor het winkelen in Amerika, en als het niet de moeite waard is ga ik van de week nog even hier in Almere winkelen :P

Ik ben ook van plan om flink te gaan shoppen. Ik ben vooral fan van Abercrombie & Fitch (www.abercrombie.com) en Hollister (www.hollisterco.com)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:12

Ons is verteld dat het beter is om het van tevoren in NL te boeken :) en grappig, ik vlieg ook 2 augustus maar dan naar New York :D

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:20

Ik meld me ook :D Wij vliegen volgende week zondag naar New York, hebben daar voor 2 nachten een hotel geboekt en de derde dag vliegen we door naar L.A.
halen daar de camper op van zo'n 10 meter (moet ook wel als je met z'n 6en bent :o) gaan als eerste natuurlijk langs de dichtsbijzijnde supermarkt, stampen 'm vol met eten en drinken en gaan met die banaan ~~}> we trekken zo'n 2 en een halve week door California, eerst naar San Fransisco > richting Lake Tahoe > Yosemite National Park > Sequoia National Park > Bakersfield > Palm Springs (doen daar een rondje Joshua Tree National Park, Salton Sea en Chocolate Mountains) > langs de mexicaanse grens naar San Diego > weer naar L.A., leveren daar de camper in en blijven nog 1 nachtje in een hotel, daarna vliegen we weer terug naar Schiphol ;) (heel simpel uitgelegd :+ )

We rijden dus elke dag zo'n 200 km (verschilt van 100/150 - 300 km met een aantal rustdagen tussendoor) van camping naar camping, en bezoek vooral de nationale parken, maar vergeten natuurlijk ook niet de 'must sees' in de grote steden (en shoppen natuurlijk }> ), voor de rest hebben we van alles en nog wat gepland, van paardrijden (duh :D ) tot met de dolfijnen zwemmen, van six flags tot hollywood en nog veel meer *\o/*

Volgens mij gaat het wel goed komen met ons deze zomer :D

het is voor mij trouwens de 3e trip naar de USA, maar och wat is Amerika verslavend, er blijven altijd wel honderdduizend dingen over die je nog niet hebt gezien :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:04

Klinkt als een leuke trip Klimop! :j
Maarre... Geen Vegas??

Wij zijn een paar weken geleden ook naar Six Flags Magic Mountain geweest, het was echt geweldig! Het is extremer dan je denkt, harder, hoger, echt heel gaaf! Houd er rekening mee dat je echt wel de hele dag nodig hebt om alleen al alle achtbanen te doen. Wij waren er van 10 tot 10, en dan konden we nog bijna overal zo doorlopen!

Heel veel plezier!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:18

xMendy schreef:
Zijn er ook mensen die met een heli over de grand canyon zijn gevlogen? Dat gaan wij nl. ook doen maar ben er niet zo'n fan van, al helemaal niet op vrijdag de 13e :o

Ja, dat heb ik gedaan, het was erg bijzonder :) Je ziet zoveel meer van de Grand Canyon dan vanaf de plekken waar je te voet kan komen. Ik heb nog wel foto's vanuit de helicopter geloof ik, als je het leuk vind om te zien kan ik ze wel plaatsen/naar je toe sturen.

Het begint nu toch wel dichtbij te komen, woensdag vlieg ik :):)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:30

Nadir schreef:
Klinkt als een leuke trip Klimop! :j
Maarre... Geen Vegas??

Wij zijn een paar weken geleden ook naar Six Flags Magic Mountain geweest, het was echt geweldig! Het is extremer dan je denkt, harder, hoger, echt heel gaaf! Houd er rekening mee dat je echt wel de hele dag nodig hebt om alleen al alle achtbanen te doen. Wij waren er van 10 tot 10, en dan konden we nog bijna overal zo doorlopen!

Heel veel plezier!

De vorige keer dat we in Amerika waren zijn we ook (o.a.) in California geweest en toen idd naar Six Flags Magic Mountain, vandaar dat we deze keer naar Six Flags onder New York (New Jersey) gaan, 'six flags great adventure park' dus :)) Ik weet idd dat alles daar hoger, harder en stijler gaat, maar daar DOE je het ook juist om he? :D Ik ga samen met mijn broer en zus (stelletje achtbanen-freaks bij elkaar) de hele dag erheen, hebben flash-cards besteld zodat we hopelijk ook in de oh-so-famous Kingda Ka (en natuurlijk alle andere vette achtbanen) kunnen, in plaats van 3 uur te wachten :Y) We kunnen vast heel wat boze blikken verwachten, maar liever dat dan de hele dag in een rij staan en dat je dag na 5 achtbanen al voorbij is :+

Enne... Las Vegas gaat het niet worden, we hebben ook een 11-jarige mee en ik moet ook nog een paar jaartjes wachten, dus dat zou ook de lol niet zijn he? :o

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:19

Hoi allemaal, ben er weer!
Donderdag zijn we naar Universal Studios & Islands of Adventure geweest. Ik heb ook The Wizarding World of Harry Potter gezien, erg mooi gebouwd! Omdat ik in een rolstoel zat, en het net open was (dus enorm druk) heb ik niet alles gezien. Maar man, het is realistisch nagebouwd! Helaas ging het om 4 uur s'middags onweren, regenen, waaien, dus alle buitenattracties gingen dicht..gevolg: lange rijen bij de binnen attracties. Toen ging het voorwielbandje van m'n rolstoel ook nog kapot. Enfin. Gisteren wezen eten bij Evergreen Buffet (ken je dat Katja?) Heerlijk gegeten voor 'weinig'. All you can eat & drink! Daarna in het tegenovergelegen Cooter Pond Park geweest (achter het politiebureau). Een wandelbrug over de vijver, waarin alligators en bijtschildpadden zitten. Misschien waren we op het verkeerde tijdstip, geen eentje gezien.

Voor wat betreft de Outlets in Orlando, één van de twee (ik geloof Prime) viel enorm tegen. Onbekende merken, weinig volk. De andere was met Reebok winkel, levi's, Nike, etc. veel interessanter en ook drukker. Vergeet in die buurt ook niet de souvenirswinkeltjes, waar je vaak goedkoper aan je souvenirs kunt komen dan in de parken zelf! En ja, coupons, coupons, coupons! Altijd ff goegelen of er korting te krijgen is!

Mijn voet is nu ok. De blaren zijn gisteren leeggehaald, dus ik kan weer voorzichtig op m'n voetje gaan staan. Is nog wel pijnlijk, maar er is vooruitgang! Het bleek dat ik medische cellulitis had (de dag na aankomst hier), daarvoor antibiotica heb gehad, en daar een allergische reaktie op gekregen had (blaren, dik, rode voet). Nu met tweede ronde Prednison is het bijna voorbij. Nu nog de wonden goed met jodium & anti bacteriele creme behandelen en het gaat weer goed. Kan dus niet meer zwemmen....vanavond gaan we naar Easy Family Street in Ocala, mini golfen, de mannen gaan ook naar een dirt race (de baan ligt iets voorbij het vliegveldje van Inverness). Zondag naar de super flea market in Ocala (www.i75superflea.com). We vermaken ons prima!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:56

Klimop schreef:
De vorige keer dat we in Amerika waren zijn we ook (o.a.) in California geweest en toen idd naar Six Flags Magic Mountain, vandaar dat we deze keer naar Six Flags onder New York (New Jersey) gaan, 'six flags great adventure park' dus :)) Ik weet idd dat alles daar hoger, harder en stijler gaat, maar daar DOE je het ook juist om he? :D Ik ga samen met mijn broer en zus (stelletje achtbanen-freaks bij elkaar) de hele dag erheen, hebben flash-cards besteld zodat we hopelijk ook in de oh-so-famous Kingda Ka (en natuurlijk alle andere vette achtbanen) kunnen, in plaats van 3 uur te wachten :Y) We kunnen vast heel wat boze blikken verwachten, maar liever dat dan de hele dag in een rij staan en dat je dag na 5 achtbanen al voorbij is :+
Blijven jullie daar in de buurt logeren? Ik heb vorig jaar 3 maanden in Jackson gewerkt dus ik weet alles wat je maar kunt bedenken in die omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:16

Nog even een vraagje he. Kan je in Amerika ook gewoon pinnen? Gewoon bij winkels etc met een pincode?

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:18

Hmm...volgens mij ligt dat ook aan het soort pasje dat je hebt. Dit kan je waarschijnlijk wel op de site van de bank nakijken :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:08

Ik kon het twee jaar geleden bij sommige supermarkten maar voor het grootste gedeelte gebruik ik m'n creditcard.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:19

Klimop schreef:

Enne... Las Vegas gaat het niet worden, we hebben ook een 11-jarige mee en ik moet ook nog een paar jaartjes wachten, dus dat zou ook de lol niet zijn he? :o

Great Adventure is inderdaad ook wel gaaf, hoewel je daar aanzienlijk minder coasters hebt dan in Magic Mountain. Ik wil daar ook nog wel een keer naar toe. Net zoals Cedar Point in Ohio. Als je je daar niet kunt vermaken dan weet ik het ook niet meer. ;) Drie uur wachten is niet leuk, dat hadden we in Magic Mountain gelukkig niet. We hebben het langst gewacht bij de X2, ongeveer een uur, dus dat was goed te doen.

Vegas kan voor een 11-jarige ook wel leuk zijn hoor, je kunt er meer doen dan gokken. :D Maar ik begrijp je wel.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:21

Mariss schreef:
Hoi,

Zijn er nog meer bokkers die dit jaar de Verenigde Staten gaan verkennen?

Wij gaan voor de eerste keer, waarschijnlijk de westkust, 3 weken.
We zitten nog een beetje in dubio, omdat oost ons met een stukje canada ook geweldig lijkt.

Kom maar op met die plannen!

hihi, wat grappig, ik ga naar amerika EN canada... Als we toch in die buurt zijn...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:07

Weet iemand een leuk plaatsje om te overnachten op de I-80 tussen Cleveland en New York? Ik ben aan het uitzoeken of het mogelijk is om volgend jaar dat stuk ook mee te pakken. Nu is 9u rijden naar NY wat veel en is het daarnaast ook wel leuk om ergens te overnachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:07

Katja schreef:
Ik kon het twee jaar geleden bij sommige supermarkten maar voor het grootste gedeelte gebruik ik m'n creditcard.

Dat is het punt - ik heb geen creditcard :)) Ik ben 14 dus het word ook een beetje lastig om die mee te gaan nemen :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:30

Ik kan me herinneren dat ik wel kon pinnen in winkels, vaak gebruik je je pinpas dan als een soort creditcard en moet je het bonnetje tekenen. Ik had toen nog een postbankpas. Je kan zowiezo wel pinnen bij de geldautomaat, maar moet dan wel opnamekosten betalen. Dat varieert nog wel dus het loont wel de moeite om te kijken waar het het goedkoopst is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:41

Emmaa_ schreef:
Katja schreef:

Dat is het punt - ik heb geen creditcard :)) Ik ben 14 dus het word ook een beetje lastig om die mee te gaan nemen :)
Neem aan dat je ouders dan ook mee gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:01

Katja schreef:
Neem aan dat je ouders dan ook mee gaan?

Uiteraard :j Zij betalen dingen als hotel enzo gewoon hoor, dat hoef ik niet te betalen, maar kleding etcetera moet ik gewoon zelf betalen :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:18

Maar dan is het misschien handig om wat geld te pinnen voor kleding. Ik geloof dat je wel op steeds meer plaatsen kunt pinnen maar ik zou er niet vanuit gaan dat het overal kan.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:20

Ik heb ook geen creditcard en heb betaald bij de
Walmart met m'n bankpas (ING). Je hebt dan een DEBET card. Bij de Walmart haal je de pas door de gleuf, dan heb je card options. Kies dan voor ATM DEBIT. Vervolgens pincode en klaar is klara. Je kunt ook gewoon pinnen bij ATM machines (flappentappers). Even kijken of het Maestro tekentje of zo op je pas staat. Dat kost wel extra. Ik heb net m'n afschrift online bekeken, en ik heb geen extra kosten in rekening gehad voor het pinnen bij een hobbywinkel.
Het is dus wel goedkoper om in 1x meer geld uit de ATM machines te halen, dan elke keer een beetje. Dit ivm met transactiekosten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:22

Emmaa_ schreef:
*schrijft op*
Dank!
Is Victoria's Secret goedkoper in Amerika dan in NL? Ik heb wel eens rondgekeken voor bikini's daar maar ik vond het allemaal veel te duur om te laten inschippen :+

Ik weet het niet maar de lingerie is wel veeeeeel mooier dan bij de winkels hier in NL... dus ik ga er zeker heen om even in te slaan ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:33

Wij zitten in New York nu. Voor de mensen die de komende periode hierheen komen: bereid je voor, want deze streek zit middenin een hittegolf. Heet heet heet heet.

Vanochtend wat rondgewandeld rond Washington Square, net gaan opfrissen in het zwembad en nu naar Queens.