Nog tips voor beginnende kampeerders (met hond)?

We willen +- 2 weken in juni weg en +- 3 weken in september

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jiskaa schreef:Hoi allemaal! Wij zijn volgende week vrijdag ook eigenaar van onze eerste caravan dus ik lees en praat hier graag gezellig mee.
Nog tips voor beginnende kampeerders (met hond)?
We willen +- 2 weken in juni weg en +- 3 weken in september
Jiskaa schreef:We gaan nog een weekend doen in mei, maar dan in Nederland. We hebben qua werk in juni en september vakantie maar we gaan vast ook wel weekendjes weg
We hebben een Dethleffs Camper 420 DB gekocht. Mijn ideale vakantie is vooral relaxen haha. Niet te druk dus geen massale camping met 400 plekken. We houden van natuur, vissen, wandelen. Ik denk dat we de eerste vakantie vaste plekken gaan boeken en dan in september wellicht wat meer op avontuur en zien waar we belanden haha.
Goeie tip van de elektriciteitskabel, daar ga ik op letten. We hebben er niks aan als het tekort is of hij verreden wordt.
Engeland gaan we sowieso niet heen want ik durf niet onder het water door haha.
Wat tof dat jullie dan eigenlijk een dubbele caravan maken met de voortent en allesWe hebben een zakluifel met eventueel zijwanden en dat is voor ons samen wel voldoende denk ik. We gaan het zien. Ik heb er wel onwijs veel zin in
Josien_ schreef:Wij willen in juni een weekje met de tent naar de Ardennen of Luxemburg, maar durf nog niet goed te boeken in verband met het weer. Alleen mijn vriend denkt dat we dan gaan misgrijpen, maar dat zal wel meevallen toch?
We hebben ook de hond bij, dus zijn wel iets beperkter.
Josien_ schreef:Wij willen in juni een weekje met de tent naar de Ardennen of Luxemburg, maar durf nog niet goed te boeken in verband met het weer. Alleen mijn vriend denkt dat we dan gaan misgrijpen, maar dat zal wel meevallen toch?
We hebben ook de hond bij, dus zijn wel iets beperkter.
ontherun schreef:Heeft er hier iemand wel eens een caravan cosmetisch opgeleukt?Ik wil echt iets doen met de wanden van de onze, hij is origineel heel mooi vintage beuken met donkerblauw. En nu houd ik van donkerblauw, maar de combi is niet helemaal geslaagd. Ik twijfel of het over te behangen is of met zo’n plak ‘behang’ te doen. Echter is het natuurlijk niet helemaal mooi spiegelglad, dat houd me met plakken tegen. En behangen heb ik nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik wel het kan
![]()
De planning is in de bouwvak via Duitsland en Oostenrijk naar Kroatië te gaan en via dezelfde kan ook weer terug. Alles is al geboekt en gereserveerd, aangezien we midden in de bouwvak zitten. Iemand tips op en rond Krk? Dus niet Krka, dat ligt nog best ver weg helaas, net als plitvice.
SusanH schreef:Alles is duurder geworden. Kamperen is echt niet per definitie goedkoper meer dan bijv een huisje huren.
ontherun schreef:Super leuk behangetje mellow! Ik heb het gister gewoon gedaan, en het is gelukt. Ziet er zooo veel beter uit, wordt steeds meer verliefd op dat ding haha. Nieuwe gordijntjes ben ik mee bezig, de helft heb ik al behangen dus. Hij wordt echt helemaal van ons. Nu nog ermee op vakantie van de zomer![]()
Gaucho dat ziet eruit als een super fijn plekje!
Emori fijn dat de caravan bevalt! Ik blijf die ook zo leuk vinden