USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:42

CubaLibre schreef:
Zo, dag 7 zit er ook alweer op.....

Vandaag vroeg opgestaan omdat we n trektocht door de bergen gingen doen te paard (hebben de 4,5u tocht gedaan). Toen we terug waren daarvan hebben we even geluncht en zijn daarna met de shuttle Bryce ingegaan om de laatste views en wandelingen te maken.... Manlief is nu nog in het park aan het wandelen maar ik moest wegens mijn spierziekte toch echt afhaken :'(

Dus ik zit nu heerlijk bij onze RV achter mn laptop wat foto's te bewerken en maar alvast n lading foto's weg te gooien die niet gelukt zijn....

Helaas is de wifi heir gewoon bagger en ben ik bang dat ik nu even zo snel geen nieuwe foto's kan posten (om nog maar te zwijgen over het feit dat ik zo dom ben geweest om mn SD kaartje NIET in mn camera te doen waardoor ik nu dus alles met mn foon gedaan heb vandaag (en die is nu dus echt even helemaal leeg)).

Zodra ik kan zal ik iig n foto posten die gemaakt is vanaf de rug van een paard :D

Woooooow, dit klinkt wel heel gaaf!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:35

Fitzroy schreef:
Toen ik tegen die Indiaan zei dat ik graag hard wilde, heb ik dat geweten. Ben nog nooit zo hard gegaan op een paard. Was echt super super gaaf!.

+1. Machtige ervaring. Tweede keer was een beetje van hetzelfde natuurlijk, maar de eerste keer zal ik nooit meer vergeten. Hij zag dat ik goed genoeg kon rijden, dus op x moment in volle rengalop over de vlakte.
Ik zou het nu absoluut niet meer durven, maar toen (zo'n vijftien jaar geleden) dacht ik alleen maar aan knoeihard gaan. :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:50

Dallista schreef:
Fitzroy schreef:
Toen ik tegen die Indiaan zei dat ik graag hard wilde, heb ik dat geweten. Ben nog nooit zo hard gegaan op een paard. Was echt super super gaaf!.

+1. Machtige ervaring. Tweede keer was een beetje van hetzelfde natuurlijk, maar de eerste keer zal ik nooit meer vergeten. Hij zag dat ik goed genoeg kon rijden, dus op x moment in volle rengalop over de vlakte.
Ik zou het nu absoluut niet meer durven, maar toen (zo'n vijftien jaar geleden) dacht ik alleen maar aan knoeihard gaan. :D

haha jaa wij kregen ook de kans om in volle rengalop te gaan zo gaaf!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:22

Ik ben weer lekker thuis :j
Lange douch genomen en nu ga ik slapen :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:10

Foto van gisteren tijdens de rit:

Afbeelding

Nu met wakker en ze hebben hier gecontroleerde bosbranden, echter is de eind gedraaid waardoor we nu op de campground vrijwel geen zicht hebben door de rook... In de verte hoor ik de paarden hinniken en dat is geen ik-mis-n-vriendje-hinnik!

Foto van Bryce canyon:

Afbeelding

En hoe het er nu uitziet op de campground:

Afbeelding

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:33

Mooie foto's, leuk dat je daar gereden hebt! Wat een rook zeg, zo'n brand lijkt mij doodeng...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:36

Schijnt dat de brand nu net in t park is (vertelde de dame van de shuttle gisteren), ze doen dat om de onderste vegetatie en wildgroei in toom te houden...

Prima maar moet zeggen dat die rook echt minder prettig is!

Nog n uurtje of 2 en dan zijn we weer weg... Gaan vandaag richting Zion, daar overnachten en dan morgen alles bekijken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:25

Komt wel erg dichtbij dan he! Veel plezier in Zion!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:26

Gaaf die rit! Ik heb ze toen ook wel zien rijden, toen ik in de 'canyon' liep :j

En die rook! :oo Dat ziet er wel heel heftig uit zo!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:35

Die rook was best creepy maar de wind is terug gedraaid en nu is het weer helemaal helder!

De rit was super gaaf! Sommige stukken waren best eng want dan hadden we links en rechts afgrond maar wat was t mooi! En wat ben ik blij dat we dit gedaan hebben :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:40

Bryce is zó mooi ook! Ik vond het soms al spannend om er te wandelen, het gaat best steil inderdaad! Wij hadden toen wel tijd om te rijden, maar ik had geen goede rijkleren mee dus wij hebben het bij wandelen gehouden. Dat was ook al érg mooi! Wel pittig, de canyon in en uit :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:47

Goede reis gehad, shilady?

Fijn dat de rook weer weg is, CL.

Dallista, waarom zou je het nu niet meer durven? Ik ben geen held na een paardrij-ongeval maar had wel voldoende vertrouwen in mijn mustanghengst Red Star. Hij werd alleen wat druk toen er merries langs kwamen, niet zo gek :D

Berdien, ik heb ook gewoon in spijkerbroek met wandelschoenen gereden ook in Bryce. Er wordt toch met westernzadels gereden. Bryce was vooral gaaf voor de omgeving, qua rijden stelde dat niet veel voor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:49

Nou, ik had een redelijke slobberspijkerbroek aan, dus dat was ongetwijfeld schuren geworden. Mijn merrie heb ik jarenlang westerngetraind en toen reed ik ook in spijkerbroeken, maar dat waren wel strakke :)) In ieder geval om mijn bovenbenen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:57

Fitzroy schreef:
Dallista, waarom zou je het nu niet meer durven?

Ja, hele goede vraag, waar ik niet echt een goed antwoord op heb. Stukje ouder geworden, dat is eigenlijk het enige.
In mijn tienerjaren was ik toch meer onbevangen, ik deed toen gewoon dingen op een paard waarvan ik me nu wel tien keer bedenk voordat ik het doe. Hard galloperen, springen (zelfs balkjes op de grond sla ik soms over). Denk altijd aan wat als... heb toch verantwoordelijkheden die ik op die leeftijd niet had. Ben ook echt een recreatieve amazone, vind het leuk om wat te tutten met de paarden en een uurtje lekker te bewegen, maar meer dan dat hoeft niet meer voor mij. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:45

Ja terug reis was goed niet ziek geweest :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:15

Nou, ik ben ook de jongste niet meer, Dallista :o en met mijn eigen paard durf ik niet hard, maar hier had ik wel veel vertrouwen. Ze wilden me eerst op een spooky zwarte hengst hebben die al dagen niet gelopen had en gelongeerd moest worden, maar daar heb ik mooi voor bedankt. Ik wilde wel relaxed rijden.

Iets heel anders: wat mij opviel was dat Amerikanen bij het zwembad gewoon keihard hun eigen muziek opzetten en ze keken mij vreemd aan toen ik er wat van zei. Is dat normaal in de USA, weet iemand dat?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:25

Aangekomen in Zion, meteen besloten om hier 2 nachten te verblijven.... OMG! Wat is hetgeen ik gezien heb al mooi dus ik weet zeker dat mijn camera hier overuren zal gaan draaien! :D

Ondertussen zijn we n week aan het toeren en op ons verste punt beland, nog n week om weer terug in Denver te komen ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

Ik vind het zo apart dat iedereen Zion zo mooi vindt. Ik vind het één van de minste parken eerlijk gezegd :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:38

Wij zijn er maar kort geweest. Ik vond het wel mooi, maar na het geweld van de eerdere parken viel Zion wat in het niet... Wel mooi natuurlijk, maar het was ook daar érg droog toen we er waren. En we hadden toen net twee dagen Bryce gehad en dat.... oh Bryce :+:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:45

Grappig... Ik vond bryce veel minder...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:53

Ik ben ook in Bryce geweest en vond het mooier dan Zion.

Bij Zion hebben we wel in een eettent erg lekker gegeten! Black Angus en die vergeet ik nooit meer.
Nergens meer zo lekker gehad helaas!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:56

Ik vind Bryce ook prachtig. Ben er nu 3 x geweest en kijk iedere keer mijn ogen weer uit.
Maar het mooiste NP vind ik toch wel Yellowstone. Wat een prachtig en afwisselend park is dat met veel wildlife.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:59

Zo zie je maar weer dat iedereen het anders beleeft of ziet....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:01

Gelukkig maar! :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:04

Ja hahaha anders zou het wel heeeeeeel druk zijn op 1 plaats!