USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:47

Grit

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:06

Behalve dat het gecentraliseerd zit, maakt het verder dan toch weinig verschil in procedure als je gewoon op Schiphol incheckt voor een vlucht naar de USA. Of zie ik iets over het hoofd;
Het enige wat dan anders is, is dat er geen mensen met rolbureautjes interviews afnemen? En worden deze vragen dan ook bij de security controle gesteld?

Vorige week gevlogen binnen het Schengengebied waar dit systeem toen al draaide. Het viel mij vooral op dat het er een stuk frisser en ruimer uit zag.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:50

Grit schreef:
Behalve dat het gecentraliseerd zit, maakt het verder dan toch weinig verschil in procedure als je gewoon op Schiphol incheckt voor een vlucht naar de USA. Of zie ik iets over het hoofd;
Het enige wat dan anders is, is dat er geen mensen met rolbureautjes interviews afnemen? En worden deze vragen dan ook bij de security controle gesteld?

Vorige week gevlogen binnen het Schengengebied waar dit systeem toen al draaide. Het viel mij vooral op dat het er een stuk frisser en ruimer uit zag.

Wil op dat eerste stuk even inhaken. Dat wordt nogsteeds, als het goed is, bij de gate gedaan. Ik werk op Schiphol en heb het nieuwe filter vanochtend mogen openen :D zag mijn collega's die het interviewen doen wel nogsteeds bij de gate aan het werk iig :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:02

Jammer shilady, zo'n lange afstandsrelatie hakt er inderdaad flink in en je hebt elke keer weer die angst dat je er op een bepaald moment niet meer in mag. Komt je vriend ook wel eens naar Nederland? Een beetje afwisselen scheelt vaak al.

Beetje OT maar wel grappig; we vlogen gisteren van Aruba terug naar de VS en dit was een van de eerste keren dat ik met mijn green card reis ... zal je net zien dat de rij voor US residents echt 10x zo lang was haha. :')

OT: Gaaf Douraque! Als je nog een leuke activiteit zoekt kan ik Boosy's Surf School aanraden. Hele aardige man, die goed les geeft en je krijgt gratis footage van zijn gopro.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:12

Ik heb geen relatie :o

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:17

Oops, sorry, ik heb je met iemand anders in de war. :oo Waarom ga je zo vaak naar de VS dan?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:17

Neemt niet weg dat ik het op veel dagen echt wel naar mn zin heb gehad maar boston trekt me toch nirt zoveel als bv north carolina maarja heb hier even een paar vrienden opgezocht en de familie van mijn penpal ontmoet en nu ben ik gewoon klaar om naar huis te gaan ik mis me hondjes! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:18

Guinevere schreef:
Oops, sorry, ik heb je met iemand anders in de war. :oo Waarom ga je zo vaak naar de VS dan?

Gewoon om vrienden op te zoeken en er even tussenuit te zijn :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:25

Ah, ok. Ik vond Boston ook niet zo bijzonder en ga elk jaar minstens 1x een week naar North Carolina dus dat kan ik me helemaal voorstellen. :j

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:34

Hoihoi!
Ik kom gezellig mee kletsen! Ik ga deze zomer 4,5 week naar Amerika om daar een road trip te maken door alle grote steden! *\o/*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:05

Gaaf! Welke steden doen jullie aan?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:25

O, ik had ook begrepen dat je wel een vriend had in de USA, shilady, heb ik dat niet gelezen hier of op het AA-forum?

Leuk, LMH, hoe ziet jullie reis eruit?

Hebben jullie het leuk gehad op Aruba, Guinevere?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:26

Ik dacht ook dat je een vriend (relatievriend :P ) in de VS had shilady?

Gaaf LMH!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:04

L0veMyHorse schreef:
Hoihoi!
Ik kom gezellig mee kletsen! Ik ga deze zomer 4,5 week naar Amerika om daar een road trip te maken door alle grote steden! *\o/*

Alle grote steden? Dan mag je wel wat meer tijd uittrekken dan 4,5 week. :D
Maar serieus, klinkt leuk, wat staat er zoal in de planning?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:10

Jammer Shilady. Ik dacht ook idd dat je daar een vriend had!

Fijn dat je het leuk hebt op Barbados Douraque! Enjoy!

Leuk LMH, waar gaan jullie allemaal naar toe?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:13

Guinevere schreef:
Ah, ok. Ik vond Boston ook niet zo bijzonder en ga elk jaar minstens 1x een week naar North Carolina dus dat kan ik me helemaal voorstellen. :j

Ik vind het zo fijn in Nc het klimaat en de zee
En de mensen zijn er ook heel erg aardig mijn vrienden wonen daar in een mooi huis en heb al 2x bij ze mogen logeren voor niks :) zou er ook voor tekenen om daar te wonen hoor :j

Ik was inderdaad met iemand uit texas aan het daten ja :j
Nadir berdien en fitzroy
Maar is dus niet echt meer op iets uitgedraaid
Hoop dat iedereen nu voldoende geïnformeerd Is :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:20

Nou nee, eigenlijk willen we ook wel de details :+

Jammer dat het niets geworden is, sterkte ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:24

Haha nou eigenlijk vallen er niet veel details te geven
Hij heeft 2 banen die erg veel aandacht van hem eisen en is veel weg van huis voor zn baan in het leger en ookal had ik veel vrijheid om langs te gaan had hij dat zelf niet je krijgt daar in de states maar nauwelijks vrij en vooral als je veel verantwoordelijkheid hebt kwa baan word het helemaal moeilijk.... Dus tja zo zit het :)

Ik heb geen sterke nodig het Is alweer een tijd geleden en heb me alweer vermaakt met iemand anders om het even netjes te zeggen :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 20:26

Haha was een grapje hoor! Lijkt mij heel moeilijk, zoveel afstand...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:33

Haha okay dan

Ik denk dat het verschillend Is
Sommige mensen Skype en bellen elke dag dan Is het al wat, minder moeilijk en als je om en om bij elkaar langs kunt gaan Is het ook al makkelijker... Maarja het Is wel goed zo :)

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:12

Leuk dat jullie ook zo enthousiast zijn! :D
Ik weet niet precies de route, maar we gaan van oost naar west, eerst 3 dagen newyork, las vegas, california, Washington, los angels, chicago en ik dacht ook nog boston maar weet die niet zeker :)

Meer als 4,5 week kon helaas niet, ik heb 6 weken vakantie waarvan de eerste week vierdaagse dus heb nog een paar dagen vrij als we terug komen en dan gelijk weer naar school

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 02:25

Ik ga nu boarden *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 03:32

Zo, dag 7 zit er ook alweer op.....

Vandaag vroeg opgestaan omdat we n trektocht door de bergen gingen doen te paard (hebben de 4,5u tocht gedaan). Toen we terug waren daarvan hebben we even geluncht en zijn daarna met de shuttle Bryce ingegaan om de laatste views en wandelingen te maken.... Manlief is nu nog in het park aan het wandelen maar ik moest wegens mijn spierziekte toch echt afhaken :'(

Dus ik zit nu heerlijk bij onze RV achter mn laptop wat foto's te bewerken en maar alvast n lading foto's weg te gooien die niet gelukt zijn....

Helaas is de wifi heir gewoon bagger en ben ik bang dat ik nu even zo snel geen nieuwe foto's kan posten (om nog maar te zwijgen over het feit dat ik zo dom ben geweest om mn SD kaartje NIET in mn camera te doen waardoor ik nu dus alles met mn foon gedaan heb vandaag (en die is nu dus echt even helemaal leeg)).

Zodra ik kan zal ik iig n foto posten die gemaakt is vanaf de rug van een paard :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:21

Gaaf CL. Je hebt dus niet in Bryce gereden? Dat hadden wij wel gedaan, echt zo prachtig!
En de laatste keer heb ik in Monument Valley gereden, dat was echt kicken. Toen ik tegen die Indiaan zei dat ik graag hard wilde, heb ik dat geweten. Ben nog nooit zo hard gegaan op een paard. Was echt super super gaaf! Komen jullie daar nog? Want dat is echt een aanrader.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:43

We hebben niet in bryce gereden...

Gaan nog naar monument Valley en gaan die ook te paard doen dus ben benieuwd ;)