Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:53

@ balance: waar woon jij dan als ik vragen mag?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:04

Oh ik krijg echt de kriebels van deze verhalen!! Ik wil ook...
Ben in 2003/2004 een jaar in de VS geweest, paar uurtjes over de grens en heb toen meerdere malen een bezoek gebracht aan Canada. In de zomer van 2004 ook nog een grote rondreis gemaakt met mijn ouders en in de winter van 2006 ben ik terug geweest en weer een rondreis gemaakt door Canada.
Wat ook erg mooi is is Wells Gray. Ook een park maar iets minder toeristisch dan Banff en JAsper. Ze hebben er prachtige watervallen en de kans dat je er beren spot is er aanzienlijk. Ik ben er 2x geweest, 1e x 2 beren gezien, 2e x 3 beren gezien.

Iedereen die gaat: veel plezier! Iedereen die er woont: Ik=jaloers!

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:31

@ Simone, ik heb even in je profiel gekeken, gaaf zeg!!! Ziet er echt super leuk uit, lijkt me een super ervaring!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:34

Was inderdaad helemaal geweldig!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:22

marlo schreef:
@ balance: waar woon jij dan als ik vragen mag?

Ik woon iets ten zuid-westen van Edmonton, in AB.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 20:54

o das wel erg uit de buurt, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:12

aha dus dat bedoelen ze met het 4way kruispunt.
Hmm, als dat twee jaar geleden ook al was, dan heb ik daar overal heen gereden...

Wist wel dat je altijd moet stoppen bij een kruispunt, maar goed, ik kwam toch bijna niemand tegen *(behalve in edmonton)

trouwens ik ben nog steeds besmet met het iwwt virus. Na vorig jaar een onverwachte verhuizing en aanschaf nieuwe auto , moet ik dit jaar even rustig aan doen, maar dan is de planning wel weer om volgend jaar terug te gaan.
Zit er over te denken dan naar Vancouver te gaan. Lekker weer opzoeken..

tot die tijd lees ik hier gezellig mee :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:20

eevita:Grijns... dat zal je niet altijd in dank zijn afgenomen. Gelukkig zijn de meeste Canadezen erg correct en wordt er niet moeilijk gedaan als je 'voorkruipt'. Watte virus? Eerlijk is eerlijk, het weer in Vancouver is inderdaad wel een stukje beter. Nou ja, behalve de regen dan. Had ik al gezegd dat ik daar een grondige hekel aan heb? Ik zit nog steeds vast verdorie. -25 nodigd ook al niet echt uit om lekker in de sneeuw te gaan wroeten. ;(

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:13

balance schreef:
Eerlijk is eerlijk, het weer in Vancouver is inderdaad wel een stukje beter. Nou ja, behalve de regen dan. Had ik al gezegd dat ik daar een grondige hekel aan heb? Ik zit nog steeds vast verdorie. -25 nodigd ook al niet echt uit om lekker in de sneeuw te gaan wroeten. ;(

Gisteren was het weer niet echt beter, hebben flinke sneeuwstormen gehad in Victoria, vliegverkeer was ook tijdelijk ontregeld, en schijnbaar waren er boven de Rockies ook flink wat buien.
Maar de -30 die ze over een paar uurtjes 's morgens in Calgary hebben is wel weer heel wat minder ja! Zag gisterenavond dat de gevoelstemperatuur vannacht rond de -36 kon gaan liggen. Brrrr! Lekker binnenblijven dus!
http://www.theweathernetwork.com/weather/CAAB0049

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 11:35

Ongelofelijk dat het nog zo koud is. Vorig jaar was ik vanaf 10 maart in Canada, maar toen was het echt niet meer zo koud, paar graden onder nul 's nachts.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:36

Ik kan er weer uit met de auto. Ik zou bijna zeggen helaas want als ik zie dat mijn p.c. nu -30 aangeeft word ik daar niet vrolijk van. Maar ik moet wel, even doorbijten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:46

*\o/* je kan weer autorijden!!
min 30 achjoh, dat ben je toch wel gewend inmiddels 8-) 8-)

Er zitten momenteel een hoop nederlanders in canada, in Richmond om precies te zijn. Ik denk dat Sven Kramer wel weer gaat winnen!

iwwt = ik wil weer terug .. :+ :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:35

Hoe zoet de beloning als je dan weer genoeg bij elkaar hebt gespaard voor een reis, eevita! Sven Kramer? Dressuur of zo?

Ik heb vandaag VIJF uur op mijn auto zitten wachten in de garage, zou maar een half uurtje duren.... Ik kan je zeggen dat ik het hem kneep met een auto die d'r niet aan trok en -38 op de temp. meter. Moest dus wel wachten want het was niet verantwoord om zo naar huis te rijden. Maar na die 5 uur was het wel een stuk warmer geworden, hopelijk gaat het nu echt snel de goede kant op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:04

sven kramer - is onze beste schaatser momenteel, wint alles wat er te winnen valt.

jazeker, tis lastig sparen, maar t vooruitzicht is heel goed inderdaad!
vijf uur wachten in de garage, pff das niet best zeg. Je kan dan niet even heen en weer , kennen ze geen leenauto´s?

wat merken jullie overigens van de kreditcrisis, veel of weinig?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:51

Ah... ik had wel van de naam gehoord maar soms hoor je de melk wel klotsen en weet je niet waar de tepel hangt natuurlijk. Zolang als ik daar zat te wachten heb ik niemand een leenauto zien krijgen, ik weet dus niet of dat kan. Hier ook crisis maar onze beneden buren hebben het toch wel heeeeel erg zwaar te verduren. Echt heel schrijnend zoals het op sommige plaatsen in Amerika is. Zou wel milionair willen zijn en dan anoniem Sinterklaas willen spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:33

ik wordt later ook miljonair, ben het boek van richard bransom ( van oa virgin records) aan t lezen, verdomd interessant wat hij te vertellen heeft! :)
enne, vancouver wordt al bijna svencouver genoemd hier,, hij gaat het helemaal maken daar in het mooie , nog steeds sneeuwwitte canada!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:30

grijns... denk je dan nog eens aan mij, als je milionair bent? Ik moet toch maar eens gaan kijken dan, naar het schaatsen. Ik ben wel benieuwd naar Sven. Zijn dit wereld kampioenschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 09:54

tuurlijk , ik laat het je weten, wanneer ik net zo veel geld heb als hem _O-
sven heeft goud gewonnen, ik zei het toch ;) hij is echt goed.

hier breekt (goddank) de lente zo goed als door, heerlijk

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:03

He, dat voelt net als happy hour.... dat is het ook altijd wel ergens, grijns. Stuur maar wat van die lente hierheen! Nou ja, wij hebben al een week de tijd vooruit gezet, scheelt ook voor je gevoel. Jullie eind van de maand geloof ik? Goed van Sven (moet net aan oma denken die hardnekkig Swen blijft zeggen).

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:07

Aangezien Sven een scandinavische naam is en de "v" daar als een "w" wordt uitgesproken, is jouw oma helemaal niet zo dom hoor :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:17

MandyR, zit jij in dezelfde tijdzone als NL? Heb jij al zomertijd of doen ze daar bij jullie niet aan?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:23

Ik zit in dezelfde tijdzone als NL. Zomer- en wintertijd doen we hier ook aan mee en is in hetzelfde weekend als in NL.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:21

eevita schreef:
enne, vancouver wordt al bijna svencouver genoemd hier

Ik zag vandaag tijdens het schaatsen dat er Svencouver reclame langs de kanten staat. Vraag me af welk bedrijf dat dat geregeld heeft :D

[edit]Net even gekeken of svencouver.nl werkt, en ja hoor, het is gewoon Essent! :D[/edit]

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:27

Canada is echt heel leuk!
Ben er nu al twee keer geweest :D.

Ik vond the Stampede in Calgary echt vet! :D
Was daar met familie uit Canada ;).
En Vancouver vond ik ook erg mooi :).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:39

De stampede is idd erg gaaf :j

Nog 44 nachtjes slapen!! :D