[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:53

Nu is onze vloer zo, woonkamer en gang

Afbeelding

tamary

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:59

Ziet er bruikbaar uit, mooi is idd ander verhaal, maar makkelijk schoonmaken is het meestal wel.
Wat zijn trouwens jullie overwegingen qua brandveiligheid bij keuze materialen? Want ik vermoed dat de aanrijtijden van de brandweer wel wat langer zijn dan in NL (en daar lopen die al fors op door bezuinigingen). Kunststof is idd goedkoop en makkelijk, maar bij brand ook funest voor mens en huisdier (giftige gassen).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 10:18

Odette, ik snap je overwegingen. Je hebt pvc-laminaat dat is superdun. Als je dat nu zonder isolatie eroverheen legt, dan hoef je maar erg weinig van je deuren af te halen. Eventueel kun je nog een folie eronder leggen tegen optrekkend vocht eventueel.

@Tamary, tegen muren hebben wij glaswol of steenwol en ook onder vloeren hebben we dat. Dat is in ieder geval brandwerender. OSB-platen of chipboardplaten zijn brandvertragend. Maar daar houdt het dan verder bij ons mee op qua veiligheid. Erop ligt of vloerbedekking of laminaat.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:43

Wat een ellende allemaal Mo, verschrikkelijk. Ik kan daar ook absoluut niet tegen, zo onbeschoft en jullie mooie spullen beschadigen. Ik ben toch wel benieuwd wat ze over de trap gaan zeggen, dat kan toch niet zomaar...

Ik ga zo even je filmpje bekijken. :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 18:04

rocymax schreef:
Wat een ellende allemaal Mo, verschrikkelijk. Ik kan daar ook absoluut niet tegen, zo onbeschoft en jullie mooie spullen beschadigen. Ik ben toch wel benieuwd wat ze over de trap gaan zeggen, dat kan toch niet zomaar...

Ik ga zo even je filmpje bekijken. :)

Dank je Astrid, ik hoop dat je niet te geschrokken bent van de bende. ik vind het ook erg vervelend allemaal, maar ik probeer me nu erop te richten dat we dinsdag verder kunnen en alles achter ons gaan laten en dat we oplossingen vinden voor alles wat we niet fijn vinden. Erwin is nog aan het debatteren voor een stuk dat ze zonder isolatie hebben dichtgemaakt. En ondertussen wachten we op een excuus oid nav onze lange brief met klachten.

Brrr.

We zijn vandaag een wandeling wezen maken tussen de wijngaarden, dat was fijn. Weer energie voor morgen...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 23:24

Ik liet je filmpje na het even zien naar mijn man. Hij zat het hoofdschuddend te bekijken.
Nieuwe dag, nieuwe kansen morgen :(:)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 06:30

Sterkte vandaag!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:20

Allemachtig Monique, ik heb ook het filmpje gekeken en wat een drama. Als ik jullie was, zou ik die 26K echt niet betalen tot alles helemaal opgelost is en alle schade is vergoed.
Wat een idioten. Nu moet ik zeggen, en ik mag niet generaliseren, dat het echt hangt van het land van afkomst hoe ze werken. Wij hebben met Roemenen gewerkt en die werkten echt netjes.
Die Moldaven hebben blijkbaar echt weinig respect voor andermans spullen.
Net als met die elektriciteit, hoe moeilijk is het om een kabel in een wago te klikken. Als ik jullie was, zou ik die wel even controleren of ze niet lam zijn, als ze namelijk even openstaan, dan kunnen ze lam worden en niet meer werken.
Ik hoop dat het vandaag allemaal duidelijk wordt voor jullie. Sterkte

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 08:41

balance schreef:
Ik liet je filmpje na het even zien naar mijn man. Hij zat het hoofdschuddend te bekijken.
Nieuwe dag, nieuwe kansen morgen :(:)

Idd, het weekend heeft frisse moed gehad, de hoofdwerker kwam net goedemorgen zeggen en een hand schudden en Erwin staat nu met hem over het werk te praten.

boyca schreef:
Sterkte vandaag!!

Dank, kunnen we goed gebruiken. We hebben gisteren wel de hele dag aan de foon gehangen met de verwegbaas, op zondag, die is alleszins redelijk. Zo zouden ze vandaag in ieder geval een nieuw keukentrapje meenemen en 6 nieuwe spots omdat ze er 1 van kapotgelopen hebben en diezelfde kun je niet meer krijgen. Die zijn ze nu aan het monteren.

Yavanna schreef:
Allemachtig Monique, ik heb ook het filmpje gekeken en wat een drama. Als ik jullie was, zou ik die 26K echt niet betalen tot alles helemaal opgelost is en alle schade is vergoed.
Wat een idioten. Nu moet ik zeggen, en ik mag niet generaliseren, dat het echt hangt van het land van afkomst hoe ze werken. Wij hebben met Roemenen gewerkt en die werkten echt netjes.
Die Moldaven hebben blijkbaar echt weinig respect voor andermans spullen.
Net als met die elektriciteit, hoe moeilijk is het om een kabel in een wago te klikken. Als ik jullie was, zou ik die wel even controleren of ze niet lam zijn, als ze namelijk even openstaan, dan kunnen ze lam worden en niet meer werken.
Ik hoop dat het vandaag allemaal duidelijk wordt voor jullie. Sterkte

Hi Yavanna, ja het is echt echt echt erg bizar. Hoe kun je nu een raam/lichtbron vergeten open te maken achter de isolatie. Ze hebben zelf die isolatie ervoor langs getrokken. Ik zou het zelf ook niet betalen, maar we zijn met twee en Erwin vindt dat we het vandaag moeten betalen en dan zien wat we verder nog voor gestes krijgen.

Er zullen ook vast heel veel Moldaven zijn die niet zo zijn als deze mensen, ik denk dat wij het gewoon slecht getroffen hebben. Dank voor de tip over de elektriciteit, ik zal het doorgeven aan Erwin.

Ook deze dag gaat weer voorbij...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:58

Betalen? Echt no way zou ik zeggen.

Ik hoop dat ze jullie echt flink tegemoet komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 09:03

Prairy schreef:
Betalen? Echt no way zou ik zeggen.

Ik hoop dat ze jullie echt flink tegemoet komen.

Erwin is daar het tegenovergestelde van mij in. Hij blijft vertrouwen op redelijkheid. We hebben al zo enorm veel stress, met hem erover gaan kijven is niet het verstandigst nu. Hij wil liever zijn goede wil tonen en vertrouwen op redelijkheid van het bedrijf zelf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:06

Succes. Vertrouwen is goed controle en de leiding zijn beter :P geld op zak houden tot alles succesvol is opgelost. Trapje en spots is al een succes

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 09:09

Hi Karuna, je bent jarig vandaag! Van harte gefeliciteerd, ik hoop op een mooie lentedag voor je!

De SAV, service après vente meneer is vandaag vrij, helaas, zul je altijd zien, maar morgen verwacht ik wel een antwoord.

Op zich dat we op zondag meerdere keren whatsappjes, foto's en telefoontjes hebben kunnen uitwisselen met een hogere dan de werkmannen is wel fijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:39

Kan je niet vast een deel betalen en de rest als alles is opgelost?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 10:17

Tinka schreef:
Kan je niet vast een deel betalen en de rest als alles is opgelost?

Ik wil dat wel ja, maar Erwin wil het niet. Hij wil het achteraf oplossen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 10:31

Ik denk dat het ook wel erg veel voor hem is op dit moment. We hebben met allerlei bedrijven gezeik op dit moment. Hij is ook vandaag bezig om het geld van de verzekering voor de campertoestanden terug te krijgen. Dat is al een maand, maar we hebben nog niets gehad. Dus veel bellen met de verzekering en de garage, veel gezeik allemaal.

Verder heeft hij 2 banden laten verwisselen van de Peugeot en die waren de volgende dag lek. Hij terug naar die garage en ze hebben er twee andere banden omheen gelegd. Gisteren waren ook die weer lek. Dus die gozer doet iets niet goed met het erom leggen met het ventiel. Moeten we weer terug.

Dus hij stroomt een beetje over op dit moment en wil het isolatieproject "afsluiten" en betalen en morgen verder zeiken. Ik heb wel een mail gestuurd aan weer iemand anders, want nu blijkt er toch weer geen controle te komen. Zucht.

Iemand ooit isolatie laten aanbrengen in Frankrijk? GEEN GROUPE VERLAINE nemen. Onthoud die naam!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 12:25

Erwin laat ze nu, via de aardige chef die we ontdekt hebben, voor de tweede keer een muur openmaken waarachter ze niet correct geïsoleerd hebben. Hij is wel veilig terug in de camper ;-) maar ik geloof dat de boys elkaar afmaken daar op zolder. Ik heb maar een vrolijk muziekje op gezet.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:06

Jeetje Monique, dat is geen verbouwing maar een rampenfilm. Heel veel succes nog met de afronding Van project isolatie en een knuffel voor jullie allebei.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:07

Jeetje Monique, dat is geen verbouwing maar een rampenfilm. Heel veel succes nog met de afronding Van project isolatie en een knuffel voor jullie allebei.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:35

Net filmpje gekeken, sterkte er mee. Hoop dat bedrijf alles echt correct oplost ook als het geld al bij ze binnen is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 20:31

uxgranta schreef:

tamary schreef:
Net filmpje gekeken, sterkte er mee. Hoop dat bedrijf alles echt correct oplost ook als het geld al bij ze binnen is.

Dank allemaal voor het meeleven.

Voorlopig zijn ze weg. We realiseren ons nu hoe een druk en stress het op ons heeft gehad. We zullen kijken of er nog een staart aan zit, ik hoop dat ze excuses aanbieden, want vandaag is dat ook weer niet gebeurd. Er zijn nog gekke dingen met de omkistingen van de glazen dakpannen die we maar voor lief nemen. Wetende dat we ooit nog waarschijnlijk daar echte dakramen in gaan zetten en het weer anders wordt. Maar als je kritisch kijkt is het raar.

Nu, uitademenen.
Genieten van de enorme ruimte!
Wetende dat het nu stofvrij, zandvrij, warm blijft.
Het moet allemaal nog inzinken.

We hebben het hele huishouden vanuit de camper weer het huis in gesjouwd, hele huis gestofzuigd, gestoft. Bed verschoond want dat stond onder het plafond waar het glaswol doorheen stofte (nu de oude isolatie daar weg moest van hun) Stond ook een schone wasmand, kon zo weer de was in.

We zijn nu meteen een lijst aan het maken wat we nodig gaan hebben om dat plafond boven de slaapkamer te gaan maken, of althans het plafond isoleren en dan een vloer eroverheen. Veel inventariseren, meten, opnemen, onderzoeken en dan zsm daarmee verder.

Poeh.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 12:34

Ik heb net het filmpje bekeken, gewoon schandalig. Ik hoop dat ze alles wel netjes afhandelen en ook hun excuus aanbieden.

Gelukkig zijn ze weg en hebben jullie je huis weer vrij van werkvolk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 16:28

rocymax schreef:
Ik heb net het filmpje bekeken, gewoon schandalig. Ik hoop dat ze alles wel netjes afhandelen en ook hun excuus aanbieden.

Gelukkig zijn ze weg en hebben jullie je huis weer vrij van werkvolk.

Dank je Astrid, ja en nu ze weg zijn komen we achter nog weer dingen die kapot zijn gegaan, zoals een badhanddoekhaakje in de badkamer. Ik snap niet eens hoe je het voor elkaar krijgt een handdoek zo ruw van een haakje af te trekken dat je het breekt. En niets zeggen natuurlijk.

Ook was er purschuim op de leuning van de trap gemorst. Hadden ze weggehaald, maar de verf is ook weg. Dus dat betekent dat ik de hele leuning van de trap opnieuw moet verven. Brrrr. Not happy.

Van de hoogste baas nog niets teruggehoord. Wel van die onderbaas, die doet zijn best. Ik ben erg dom geweest met dit bedrijf in zee te gaan. Op trustpilot staan best wel veel negatieve reviews, ook heel erg veel goede, maar toch iets van 22% slecht Ik had veel beter moeten onderzoeken.

En nee er is van geen enkele kant nog een excuus gekomen.

Maar we gaan wel door, we hebben er zin in. We hebben vandaag isolatie gekocht voor boven de slaapkamer, een steiger gekocht en witsel. We moesten ook balken voor op de slaapkamer, maar dat is 19 euro per balk! We moesten er 20 van hebben! Hoppa. Gaan we niet doen.

We hebben zelf erg veel plankjes en pallets. Vele plankjes maken 1 balk. Daar waar die plankjes liggen, wil ik het ook leeg hebben voor hooi. Is ook recyclen en scheelt geld, dus win win win. Dus we gaan kijken hoever we daarmee gaan komen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 21:03

Goed zo, van de nood enzo, toch? Toch hoop ik dat je strakjes op z’n minst gecompenseerd wordt door het bedrijf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-25 21:39

Dank je Balance.

We realiseren ons dat het enorm veel stress voor ons heeft meegebracht. Dat hebben we ook de dieren aangedaan en Yoda heeft vandaag voor het eerst dat we haar hebben 2 epileptische aanvallen op een dag gehad. Erg naar. En het ging waanzinnig goed. ipv eens per ongeveer 2 tot 3 weken, had ze al meer dan 3 maanden geen aanval gehad! Heel strikt dieet, heel veel regelmaat en 2,5 pil. En dan nu dit. Erg jammer on top of it all.

Ik denk dat we alles wat kapot is gegaan vergoed krijgen. Dat zal wel lukken. Het aantal uren dat we erin gestoken hebben, daar zullen ze misschien een voorstel voor doen. Ik wacht tot donderdag, dan hebben ze 2 dagen gehad om na te denken en dan hang ik weer aan de lijn.

Maar voorlopig hebben wij erg veel zin in het vervolg. Morgen gaan we al aan de slag. Het lijkt of het leven erg lang heeft stil gestaan. Nu gaan we weer bewegen.